Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?
Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.
Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?
aivan varmasti!
esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?
ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..
sen avulla saa yhden katseen!?
Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa
Tämä on näköjään ihan makukysymys, minun mielestä Vappu on ihan tusinatavara. Näyttää valkoiselta pullamadolta naamasta. Aina sama ilme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehetkin vanhenevat ja se näkyy enemmän, kun eivät käytä meikkiä.
Ei noi 50-vuotiaat ja sitä vanhemmat miehet houkuttele yhtään edes meitä samassa ikäluokassa olevia naisia.
Mä olen toista mieltä. Mua kiinnostaa 50+ miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä vain, kuinka ikävästi tälläkin palstalla puhutaan ikääntyvistä naisista.
No nuorista naisista ei? jos puet liian vähän, oot h*uora ja jos liian paljon oot seinäruusu rumilus.... Eikös naisia haukuta joka ikäluokissa
Haukutaan. Naisen kauneus on ikäänkuin pelkästään miehiä varten rakennettu. Jos et ole tai suostu olemaan kaunis, ei sulla ole arvoa naisena. Pitää olla tietyn verran, sopivasti kaunis, ei liikaa, koska sekin on väärin. Ilmeen pitää olla aina iloinen ja miehiä miellyttävä. Rbf on suuri vääryys ja loukkaus miehiä kohtaan.
Siis eihän tuo "näkymättömäksi muuttuminen" tarkoita ulkonäköä, vaan sitä että muuttuu itsestäänselvyydeksi, on joku jonka mielipiteellä ei ole väliä, lasketaan kuuluvaksi harmaaseen massaan.
Olen aina saanut katseita, eri ikäisinä. Ehkä minussa on jotain kiinnostavaa sitten? Olen ihan nätti....
Eri ikäiset miehet tuijottaa myös.
Ei nuoruus eikä hoikkuus ole huomion tae, pitää olla söpö. Esim Tanja Vienonen missi-ikäisenä. Hänestä tapeltiin laivareissulla, että kuka saa tanssittaa. Hän saattaa tuntea itsensä näkymättömäksi nykyään, ainakin hän pukeutuu hyvin arkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei noi 50-vuotiaat ja sitä vanhemmat miehet houkuttele yhtään edes meitä samassa ikäluokassa olevia naisia.
Menin yhden pubin ohi ja yök mitä porukkaa siellä oli.
Sama kun selasin yhtä deitti sovellusta, hyi hemmetti mitä miehiä.
Parempi ettei enään saa huomiota mitä nuorena sai miespuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten noilla rumilla miehillä on vielä naisille ulkonäkövaatimuksia.
Ymmärrän, että ne ei saa naista.
Ja sitten kun jollakin lukee vielä, että vuoroviikko isä niin yök.
Melkein täytyy olla jostain samasta työpaikasta joku itseä nuorempi, että kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten noilla rumilla miehillä on vielä naisille ulkonäkövaatimuksia.
Ymmärrän, että ne ei saa naista.
Ja sitten kun jollakin lukee vielä, että vuoroviikko isä niin yök.
Melkein täytyy olla jostain samasta työpaikasta joku itseä nuorempi, että kiinnostaa.
Ei tule uutta äitipuolta jouluruokia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene pubien ohi äläkä selaa deittisovelluksia. Mene katsomaan vaikka juoksu- tai pyöräilytapahtuman alkua. Niissäkin on osallistujien joukossa kaikenikäisiä miehiä, myös 50+-ikäisiä. Vähän erilaisen kuvan saat tuon ikäisistä miehistä kuin pubin ohi kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Äreä 50-vuotias ruma mies joka jakaa elämänohjeita ja jolla lukee, että naisen pitää olla hoikka.
Sorry, teidän isät tulee olemaan yksin.
Jos haluatte, että tulee uusi äitipuoli joka siivoaa ja tekee juhlaruoat jouluna ja pääsiäisenä niin pitäkää isillenne joku käytös koulutus + vaatekoulutus ja parturiin.
Isä, sä et saa alkaa jakaa uudelle naiselle mitään besserwisser elämänohjeita.
Meillä ei tälle menolla koskaan tule lapselle mummolaa missä on jouluruoat ja pääsiäisruoat tehty eikä mummopuolta mikä askartelee lastenlasten kanssa.
Sain nuorena 20-38 vuotiaana suht paljon huomiota miehiltä, sitten vähän päälle 40-vuotiaana huomasin muuttuneeni näkymättömäksi, tätä kesti yli viisi vuotta ainakin. Nyt lähempänä 50 vuotta olen treenannut kroppani kuntoon 1,5 vuoden sisällä, mikä on nostanut mielialaa ja itsetuntoa, niin yllätyksekseni olen taas muuttunut miehille näkyväksi....
Sun lapset ei saa mummolaa, missä mummupuoli menee lasten kanssa ulos leikkimään ja askartelee ja missä juhlaruoat on tehty isänpäivänä, jouluna, pääsiäisenä ja vappuna yksinkertaisesti siitä syystä, että sun isä on vanha jäärä, joka ei osaa käyttäytyä eikä käy koskaan vaatekaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sun lapset ei saa mummolaa, missä mummupuoli menee lasten kanssa ulos leikkimään ja askartelee ja missä juhlaruoat on tehty isänpäivänä, jouluna, pääsiäisenä ja vappuna yksinkertaisesti siitä syystä, että sun isä on vanha jäärä, joka ei osaa käyttäytyä eikä käy koskaan vaatekaupassa.
Mummopuoli lähti, koska se olisi halunnut ostaa keittiöön uudet verhot ja sun isä mikä on vanha jäärä sanoi, että sellasiin ei tuhlata.
Nyt et saa taaperoita hoitoon niin, että voisit mennä itse shoppailemaan.
Pidä puhuttelu isällesi.
Vierailija kirjoitti:
Baarissa ei sit kai kukaan tuu enää roikkuu tisseihin kiinni ja koko elämä & itsetunto siitä kiinni
Näin on, kun ei enää saa miehiltä sitä huomiota, jota ei ole muka koskaan edes halunnut.
Näkymättömyys on seurausta siitä, kun on tottunut saamaan asioita pelkästään olemalla nainen ja kun ei muita avuja ole, niin. . . Mikseivät naiset hyväksy siitä, mitä he edellyttävät miehiltä, ettei venevalkama mies saa tehdä mitään, olla missään tai edes näkyä missään.
Se tarkoittaa sitä että nainen ei saa enää niin paljoa tykkäyksiä somessa ja huomiota oikeassa elämässä mitä ennen sai ja naiselta vaaditaan enemmän kun pelkkä ulkonäkö. Kun on koko elämänsä rakentanut pelkän ulkonäön varaan aiheuttaa se naisissa ahdistusta
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä että nainen ei saa enää niin paljoa tykkäyksiä somessa ja huomiota oikeassa elämässä mitä ennen sai ja naiselta vaaditaan enemmän kun pelkkä ulkonäkö. Kun on koko elämänsä rakentanut pelkän ulkonäön varaan aiheuttaa se naisissa ahdistusta
Minulla on paljon kiinnostavia harrastuksia esim. sukkien kutominen ja lapset tehty.
Parisuhde ei ole välttämättömyys. Dildo on keksitty.
Parisuhteen mukana tulee paljon muuta paskaa kuten ilkeitä anoppeja sun muuta, että yksin olo on fine.
On se muutakin kuin miesten huomio. Näkymättömät ihmiset ei välttämättä saa huomiota työpaikalla. Niille ei jutella ,ei kutsuta mihinkään .
Kaupoissa tai muualla missä pitäisi saada palvelua ei saa muuta kuin hetken päästä jos silloinkaan kukaan tervehtii tai huomioi sua.