Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?
Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.
Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tuntea itsensä näkymättömäksi? Miehen katseko meitä määrittelee?
Ikävä kyllä maailma on vielä liian miehinen. Ja nainen joillekin vain tikittävä biologinen kello.
Olemmeko vielä niin apinoita, että lisääntymiskyvykkyys määrittelee arvomme?
Ja paskat.
Katsoin eilen silmiin minua vanhempaa naista, joka on täyttä rautaa. Legenda, jota suuresti arvostan.
Mielestäni jokaisen pitää saada päättää, miten haluaa näkyä. Yksilönä.
Eihän siinä mistään arvosta olekaan kysymys. Nainen voi olla arvostettu ja arvokas monella lailla, fiksu ja menestynyt ja mukava ja humaani ja huumorintajuinen. Eikä hänen millään lailla tarvitse ajatella, että miehen katse määrittelee häntä ihmisenä. Mutta vanhempana hän ei useimpien miesten silmää enää samalla lailla miellytä. Se on vaan fakta, se on biologiaa. Ei siitä tarvitse hermostua.
Kuka sanoi että miesten silmissä? Sitä on kuule näkymätön kaikille. Naisillekin
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-v: kadulla kävellään päin, ravintolassa tarjoilija ei huomioi, autokaupassa haahuilin ympäriinsä eikä yksikään myyjä tullut luokseni… Ihan arkipäivää, että olen näkymätön.
Tuossa kommentissa esimerkki. Ei se ole miehien huomion loppuminen vaan oikea näkymättömyyd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kuvittelee, että hänen pitää saada miesten rajaton huomio osakseen. Nainen sitten itse päättää, kenen huomio on suotavaa ja kenen antama huomio on ahdistelua ja ei-toivottavaa. Tietenkin nuoremmat naiset puhuvat halveksivasti vanhemmista naisista tajuamatta, että he itsekin vanhenevat. Sitä miesten rajattoman huomion aikaa kestää kuitenkin vain about ikävuodet 15-40, toki poikkeuksiakin on.
Netissä MIEHET puhuu halveksivasti vanhemmista naisista, se on ihan yleinen ilmiö jos keskustelupalstoja olet seurannut. Seinä tulee vastaan ja yli 30v nainen on turhake jne, näitä puheita netti täynnä.
Eikä nuoret naiset halveksi vanhempia naisia mitä ihme väitteitä nyt taas.
Miten voi halveksia jotain mitä ei edes näe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kuvittelee, että hänen pitää saada miesten rajaton huomio osakseen. Nainen sitten itse päättää, kenen huomio on suotavaa ja kenen antama huomio on ahdistelua ja ei-toivottavaa. Tietenkin nuoremmat naiset puhuvat halveksivasti vanhemmista naisista tajuamatta, että he itsekin vanhenevat. Sitä miesten rajattoman huomion aikaa kestää kuitenkin vain about ikävuodet 15-40, toki poikkeuksiakin on.
Netissä MIEHET puhuu halveksivasti vanhemmista naisista, se on ihan yleinen ilmiö jos keskustelupalstoja olet seurannut. Seinä tulee vastaan ja yli 30v nainen on turhake jne, näitä puheita netti täynnä.
Ihan yhtä helposti kuin loukkaantua jostain mitä kukaan ei ole edes sanonut. Nähtävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-v: kadulla kävellään päin, ravintolassa tarjoilija ei huomioi, autokaupassa haahuilin ympäriinsä eikä yksikään myyjä tullut luokseni… Ihan arkipäivää, että olen näkymätön.
Tuossa kommentissa esimerkki. Ei se ole miehien huomion loppuminen vaan oikea näkymättömyyd
Yksi kuusikymppinen täti yritti kävellä ylitseni tuossa yksi aamu metroon sisäänmennessään kun jostain syystä se ei muistanut että ensin metrosta tulee porukka ulos ennen kuin sinne ängetään itse sisään. Joka tapauksessa suosittelen pitämään silmät auki jos tulee törmäiltyä kadulla kulkiessa jatkuvasti. Esim. liikennemerkit ei väistä vaikka kuinka olisi tissit esillä tarjottimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltakin tuo onnistuu.
Lihominen varmaan vaikuttaa enemmän. Olin siis nuori kun lihoin. Onneksi nyt jo laihtunut ja vielä on tavoitetta.
Minä olen aika vanha nainen, mutta kyllä miehet näkyy vielä vilkuilevan. Luulen että olen joko hyvin säilynyt tai sitten huomiota herättävän ruma, mutta en näkymätön. Mutta ihan sama.