Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (370)

Vierailija
261/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuvittelee, että hänen pitää saada miesten rajaton huomio osakseen. Nainen sitten itse päättää, kenen huomio on suotavaa ja kenen antama huomio on ahdistelua ja ei-toivottavaa. Tietenkin nuoremmat naiset puhuvat halveksivasti vanhemmista naisista tajuamatta, että he itsekin vanhenevat. Sitä miesten rajattoman huomion aikaa kestää kuitenkin vain about ikävuodet 15-40, toki poikkeuksiakin on.

Netissä MIEHET puhuu halveksivasti vanhemmista naisista, se on ihan yleinen ilmiö jos keskustelupalstoja olet seurannut. Seinä tulee vastaan ja yli 30v nainen on turhake jne, näitä puheita netti täynnä. 

Eikä nuoret naiset halveksi vanhempia naisia mitä ihme väitteitä nyt taas.

Vierailija
262/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki huomiohuoraajat, kirkaiskaa vaikka kovaan ääneen, tai järjestäkää joku performanssi, jos ei muuten huomata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, kun nuori astuu kadulla kantapäilleni, ja katsoo vihaisena,  mistä ilmestyin hänen eteensä.

Vierailija
264/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tällaistakin kysellä. Seksuaalisuus toimii kiimasta kai sen jokainen aikuinen tietää. Katsokaa vaikka luontofilmejä.

Vierailija
265/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomasi jo kolmekymppisenä. Ihmiset alkoivat katsomaan läpi, koska ei ole nuori nainen. 

Vierailija
266/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa eniten läähpuuh huomiota miehiltä ollessaan 12 vuotias TYTTÖ. Aka miehet ovat pedareita, tutkittu juttu. Onneksi viimein alkavat jättämään rauhaan, tosin olihan meillä se tuotu mummojen paiskailijakin....

Vierailija
267/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?

aivan varmasti!

esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?

ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..

sen avulla saa yhden katseen!?

Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa

Vappu on liian lihava

Vierailija
268/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. En ollut mikään superkaunotar mutta nätti blondi joka sai aina seuraa, juomaa ja huomiota jokaisella baarireissulla. En oikein ymmärtänyt silloin "markkina-arvoani" mutta muistan edelleen miten kiva oli kävellä baariin ja tuntea miesten huomio. Tätä kesti noin 42-45-vuotiaaksi saakka 

No nyt..55-vuotiaana olen totaalisen näkymätön. Seuraani ei tule kukaan ja olen kuin ilmaa. Vaikea tätä on sulattaa. Mutta mikäs voit.Ikä näkyy naamasta ja tyylikin on tätimäinen. Näillä vuosirenkailla en enää edes yritä.

Toki 7-kymppiset papparaiset joskus flirttailevat mutta he taas ovat näkymättömiä minulle. 

Nauti nuoruudestasi ! 

Huh, itsekin sain tämän tapaista huomiota teininä ja parikymppisenä, kun minulla oli pitkät vaaleat hiukset ja pukeuduin huomiota herättävämmin. Vaikka osa siitä tuntui silloin hauskalta, kohtasin paljon myös epämiellyttäviä tilanteita, mm. ahdistelua ja limaisia ulkonäköarvioita miehiltä. Kerran kuljin keskellä päivää lenkillä erään terassin ohi, ja sieltä ryntäsi pöhnässä ollut mies, joka pysäytti minut tarttuen kiinni kädestä. Arvosteli ääneen ulkonäköni päästä varpaisiin, ilmoitti "panisin" ja yritti kiskoa minut pöytäänsä. Baarissa ei voinut koskaan tanssia edes poikaystävän kanssa ilman, että joku tuli kihnuttamaan. Monet tytöt/naiset taas kyräilivät. Ensimmäisissä työpaikoissani minua ei otettu vakavasti.

Nyt kun olen perheenäiti ja tyylini sen mukaisesti vähän muuttunut, saan asiallisempaa kohtelua. Olen onnellinen, että tuollaista ylimääräistä huomiota ei enää tule.

Vierailija
269/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne olevani näkymätön, vaikka olen lähellä 70-kymppistä. Varsinkin nuoremmat ovat minulle ystävällisiä ja ikäiseni naiset ovat kateellisia minulle. Toivoisin, ettei olisi kateutta ollenkaan, mitä se ketään hyödyttää?

Kun naiset ovat kateellisia toisille naisille, he ovat piikikkäitä, ivallisia, väheksyviä ja ignooraavia sitä naista kohtaan, jolle ovat kateellisia. Tämä on kaikille kateellisille naisille yleistä ja tosi huonoa käytöstä. He käyttäytyvät tavalla, jota työpaikoilla pidettäisiin kiusaamisena.

Oma äitini ja tyttärenikin ovat kadehtineet minua, sekä muutama ystäväni, enkä ole mikään super kaunotar.

Suomalainen kun ei kateuteen paljoa syytä tarvitse.

Olen introvertti luonteeltani ja viihtyisin parhaiten näkymättömänä, mutta ei sellaista ilmiötä ole olemassa.

He, jotka kokevat olevansa näkymättömiä, kaipaavat seuraa, ehkä kokevat yksinäisyyttä.

Vierailija
270/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä palstahan on täynnä kaikensorttista kateellista kaakattajaa, mutta kerronpahan silti. XDDDDD Olen aina saanut miekkosen ja poikasten (yhh... xdddddd) huomion. Toisaalta kyllä naikkosetkin ja lapset katsovat paljon.

Minua vain kyylätään. Kaipa sen jokainen näkökykyinen huomaa, kun osuu kohdalle. Monesti ihan tuijotetaan. Ja olkaa huoleti, kannan aina peiliä mukana xddddd

Monesti kun kaupassa vaikka tutkailen jotain ja nostan katseen, joku tuijottaa minua. Eräänä kauniina päivänä, ehkä alle viikko sitten seisoskelin kotitalon edessä ja joku vanhahko naikkonen katsoi todella pitkään. Siinä ei ollut ketään muita lähistöllä ja epäilen ettei ulko-ovi ollut niin kiinnostava, että olisi ollut syy kyyläämiseen. 

Kun kävelen miekkosten ohi, näen usein sen erittäin läpitunkevan tuijotuksen. Jotkut ovat ulk., jotkut suom. Pikkuvauverot kyyläilevät usein.

Kun menen pariskuntien ohi, monesti naikkososapuoli katsoo minua epävarmana. Voin vannoa että sen kiusaantuneisuuden aistii välittömästi XDDDDD 

Ainoat hetket jolloin tunnen olevani näkymätön, ovat hetkiä kun en mene ihmisten ilmoille tai jos menen, en katso ympärilleni. Muuten minut huomataan kyllä aina.

Kaupassa joskus tässä lähimenneisyydessä onnistuin pudottamaan tavarat pitkin lattiaa Xdddd joku miekkonen oli salamana auttamassa niiden keräämisessä. Samoin yhdessä työpaikassa leväytin yhdet tavarat pitkin poikin vahingossa, niin yksi miekkonen tuli heti auttamaan. Sama miekkonen tuijotti minua aina. Samassa työssä myöhemmin (eri työskentelypaikka) joku toinen miekkonen katseli, ja oli usein siellä missä minäkin. Ei puhunut minulle mitään.

Kunhan luulet. 

Vierailija
271/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen 47 ja olen viimeiset 7 vuotta odottanut että muuttuisin näkymättömäksi kuten luvattiin. 

Vierailija
272/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalin näköinen, asiallisesti pukeutuva keski-ikäinen mies. Ulkoilen ihmisten ilmoilla useita tunteja joka ikinen päivä. Koskaan, ei koskaan ole kukaan tullut minulle juttelemaan, vaikka liikun tai istuskelen helposti lähestyttävissä paikoissa.

En ole näkymätön muuten, olen työelämässä, minulla on lapsia, ystävä, tuttavia, minua palvellaan kaupoissa ja minulle hymyillään. Saan huomiota treffipalveluissa ja minuun ihastutaankin silloin tällöin, vaikken pysyvään suhteeseen ole riittänytkään.

Mutta tuolla kaduilla, luonnossa, puistoissa liikkuessani minua ei noteerata millään lailla. Näytän taatusti yksinäiseltä ja juttuseuraa tarvitsevalta, mutta eivät ihmiset pysähdy random-miesten juttusille sitäkään vähää mitä naisten. En itsekään lähesty tuntemattomia. Lienee siis normaalia tuntea itsensä näkymättömäksi yleisesti ihmisten ilmoilla, jos tilanne ei ole mikään palvelutilanne.

Vierailija
273/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He, jotka kokevat olevansa näkymättömiä, kaipaavat seuraa, ehkä kokevat yksinäisyyttä."

Erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
274/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä kumpuaa se, että kun vanhenee haluaisi muka olla vähemmän näkymätön?

Ensinnäkin  ei moni halua nuorempanakkasn olla mikään huomion keskipiste kaduilla, joten Milsi yhtään enemmön vanhempanakaan?

Anna  mä arvaan; Joku ystävällisesti päätti keksiä hyvää hyvyyttään  huomio kampanjan erään naisen ympärille. 
Hön kun on se raukka, jolla ulkonäkö ja itsetunto ongelmia ja nyt buustaamme  tyyliin: 
Me emme hyväksy, että  syrjitään vanhenemisen myötä!

Oikeasti  on kyllä sairaan buustaus kampanjan ajan ollut ihan  perheellinen usean lapsen äiti, eikä tuntenut itseään erityisen nökymättömäksi tai raukalsi muuta kun juuri siltä osin, mitkä liittyivät aivan  selvästi tahalliseen monivuotiseen  gang stalking kampanjaan ja mustamaalaukseen Toki ongelmia henkilökohtaisessa elämässäkin ollut mutta tuskin ihan hyvää  hyvyyttään gang stalking olisi suunniteltu siihen avuksi Hehheh ja suurin osa vaikeuksista nimenomaan oli järjestetty sabotoiden liittyen sairaaseen gang stalkingiin!  

Mutta palataan: : Tehdään keski-iän ylittävästä raukasta  säteilevä ja huomioitu! Hyvää

hyvyyttä vaan!

Järjestetään mm. että maalitetaan kaduilla  ja kauppoihin. Ehkä jopa jotsin näytelmä dialogia myös mukaan,  jolla tarkoitus vinoilla? 

Ai vikaa henkilössä itsessään jos noin luulee? 

No tuosta tapauksesta voi sanoa, että  se on 100% totta että tuollaista noin intensiivistä seurantaa js maalitusta on järjestetty erään  nsisen ympätille vuosikausia. Väitteet luulemisista ovat siis  vääriä. 

Mukana olijat voi itse kertoa mitä heille uskoteltu noin hyvää tarkoittavan kampanjan motiiviksi? Jos täysjärkinen tajuaa kyllä varmaan, että  ei voi olla mikään ihan hyvällä vaan kampanja kuitenkaan. Olisi toimittu tällöin  eritavalla. .

Mitä sitä pienestä leikistä suuttuu?

Ei tuollaisesta uhri suutukaan. . . Ääliömäistä pelleilyä,  mutta ehkä hieman ihmetellyt kaikkea muuta, mitä huomannut  ja mikö liittynyt  sairaaseen gang stalkingiin  koskien häntä ja koko perhettä, myös lapsiaan, kuten:

- Se että merkillinen gang stalking tapainen toiminta oli ollut käynnissä jo vuodikymmeniä sitten kun oli ala-iköimen. Hän e vasn  ollu huomannut  sitä. 

- Haittaa aiheuttavat häirinnä  ja sabotoinnit koskien opiskelu ja työpaikkoja

- ihmissuhteiden  tahallinen sotkeminen ja sabotointi

- Törkeiden valheiden tai yksityisasioiden levittely

- Henkilön  asioiden  käsittely niin, että se täyttää rikoksen tunnusmerki mm. terveydenhuollossa ts joissain asioissa missä  päätös perustuu jonkin viranomaisen tai ulkopuolisen jenkilön päätökseen. .

- Kaikkien  laitteiden, puhelin, läppäri, hakkerointi

- Salakuuntelu  ja katselu 

- Seuraaminen  ja  maalitus, joka  kailkein  vähäpätöisim juttu,  mutta tuskin henkilön paikantaminen reaaliajassa on laillista kuitenkaan mm. kaduilla ja kaupoissa? 
-

Vaikka suurin osaa monet yrittää leimata pelleilyksi tai leikiksi (jätetään  nyt ne väitttet että luuloa vaan koska niin moni tietää että totisinta totta on kaikki)  niin miten sitten nuo rikokset koskien henkilön ja jopa lastensa terveydenhuoltoa?

Sekin myös leikkiä? Näpäytystä? Opetusta? Vilpittömästi ihmettelen? 

Onko todisteita? Osasta on, mutta vähön älykkäämpi tajuaa, että henkilö puhuu totta ilman todisteitakin, kun kertoo kaikesta yksityiskohtaisesti. 

Vierailija
275/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen nuorena ollut jotenkin näkymätön. Minut on monessa tilanteessa (esimerkiksi asiakaspalvelu) sivuutettu täysin enkä ole jäänyt kenenkään mieleen. Olin mielestäni ihan tavallisen näköinen, laittauduin kevyesti, oli pitkät hiukset ja hoikka vartalo, mutta sain tosi paljon negatiivisia kommentteja ulkonäöstäni. Sanottiin muun muassa ihan päin naamaa rumaksi ja kadulla joku tuli röhöttämään, että on minulla kyllä paksut posket hoikassa varressa. 

En edelleenkään varmaan ole mieleen jäävä, mutta ei enää niin pahasti ohiteta.

Vierailija
276/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaas, arvon leidit, kun tulette vanhuusikään. Silloin teidät huomataan. Olette aina jonkun tiellä, aina liikkeellä väärään aikaan hidastelemassa väärässä paikassa, haisette vanhalle jne.

Vierailija
277/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen muuttuu näkymättömäsi ehkä vanhetessaan tai paljon lihonneena, mutta moni mies on ollut näkymätön naisille aina. Silti sanotaan että miehet on etuoikeutettuja?

Vierailija
278/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin miehet osoittivat paljon huomiota naisille. Vielä 80-90 -luvulla asiaa pidettiin luonnollisena. Tavallisen näköiset nuoret naiset saivat vähintään vihellyksen jälkeensä liikkuessaan ilman miesseuraa. Usein tuli juttukavereita. Myös huumori oli normaalia ja roisit jututkin, puolin ja toisin. Neljänkympin jälkeen huomio loppui. 

Vierailija
279/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. En ollut mikään superkaunotar mutta nätti blondi joka sai aina seuraa, juomaa ja huomiota jokaisella baarireissulla. En oikein ymmärtänyt silloin "markkina-arvoani" mutta muistan edelleen miten kiva oli kävellä baariin ja tuntea miesten huomio. Tätä kesti noin 42-45-vuotiaaksi saakka 

No nyt..55-vuotiaana olen totaalisen näkymätön. Seuraani ei tule kukaan ja olen kuin ilmaa. Vaikea tätä on sulattaa. Mutta mikäs voit.Ikä näkyy naamasta ja tyylikin on tätimäinen. Näillä vuosirenkailla en enää edes yritä.

Toki 7-kymppiset papparaiset joskus flirttailevat mutta he taas ovat näkymättömiä minulle. 

Nauti nuoruudestasi ! 

No hyi hitto, en mä missään baareissa ole koskaan käynyt eikä kiinnosta random ihmisten huomio.. :D

Ylempänä tuossa myös syy siihen, miksi olen viihtynyt pääosin sinkkuna.

Inhoan baareissa käyntiä ellei siellä esiinny joku lempiyhtyeeni. Silloinkin viivyn baarissa vain sen keikan ajan ja lähden pois. 

Liian intensiivinen huomio on ahdistavaa, kun se tulee täysin tuntemattomalta henkilöltä.

Tinderiä en harrasta myöskään, ei ole tarvetta olla kellekään myöskään pelkkänä patjana.

Eli yksin saan olla, onneksi. En edes pidä humalaisista (miehistä) joilta sitä huomiota useimmin sain.

Harmi taas toisaalta, etten ole klassinen kaunotar.

Silloin kaltaistaan seuraa saisin varmasti taidenäyttelyissäkin, kahviloissa jne..

Vierailija
280/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin miehet osoittivat paljon huomiota naisille. Vielä 80-90 -luvulla asiaa pidettiin luonnollisena. Tavallisen näköiset nuoret naiset saivat vähintään vihellyksen jälkeensä liikkuessaan ilman miesseuraa. Usein tuli juttukavereita. Myös huumori oli normaalia ja roisit jututkin, puolin ja toisin. Neljänkympin jälkeen huomio loppui. 

Naiset on kyllä tehneet selväksi etteivät halua minkäänlaista huomiota vierailta miehiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi