Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?
Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.
Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?
Kommentit (249)
"...joka on pinnallisena tottunut siihen, että saa itselleen huomiota ja etuisuuksia vastikkeettomasti pelkästään olemalla nainen. Hän ei ymmärrä realiteetteja, etteivät ne ole ikuisia ainakaan..."
Mitä helvatin vastiikkeettomia etuisuuksia? Tää on taas tää miesten keksintö, kun eivät tykkää siitä, et miehillä on aina ollu keskimäärin enemmän etuuksia ja valtaa. Sit kun tästä alettiin puhua ääneen, tuli tarve kääntää tämäkin asia päinvastoin. Melkoista projisointia. Onkohan lähtenyt ihan sen yhden puolueen kynästä taas tällainen aivopuklu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhat naiset = miehet. En miehenä koe että kukaan huomaa minua ellen sitten tee jotain tosi järisyttävää. M30
Kaksi transmiestä on eri yhteyksissä kertonut, että ympäristön asenne muuttui, kun miehiksi muuttuivat. Kun transitio oli läpikäyty, alkoivat saada ihan eri tavalla ympäristön huomiota. Yleisesti kuunneltiin enemmän. Eikä enää ollut niin huomaamaton. Tämäkin siis tuli siitä, kun tapahtui se muutos niissä ympäriatön reaktioissa.
Molemmat vakuuttavia miehinä. Kummastakaan ei ulkopuolinen tiedä heidän olevan trans, ennenkuin itse kertoivat.
Olivatko he pitkiä? Minä en tunne yhtään transmiestä, jota erehtyisin pitämään miehenä, vain yhden butchin, jota voisi ehkä pitää miehenä, jos ei tietäisi. Hän on isokokoinen ja harteikas ja rinnaton eli vartalon
En tunne henkilökohtaisesti montaa trans-ihmistä. Mutta nämä ovat olleet julkisuudessa, enkä heidän transiutta olisi tiennyt, elleivät olisi sitä julkisesti kertoneet. Ja siinä se juttu just oli. Kun transius on mennyt hyvin, he molemmat kokivat suhtautumisen muuttuvan. Ja just siihen suuntaan, etteivät enää olleet "näkymättömiä tai äänettömiä".
Vanhempana sinut huomataan nykyistä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
jossain vaiheessa, kävellessäsi tyttäresi kanssa kaupungilla, kohdistuvat huomionosoitukset...häneen. ole ylpeä.
Miksi pitäisi olla ylpeä siitä, että vieraat miehet katsovat? Kerran oli lyöminen lähellä, kun tytärtäni katsottiin. Hississä. Tyttäreni oli 15v. Ei mitään häpyä aikuisilla miehillä. Todella noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana sinut huomataan nykyistä vähemmän.
Tässä ketjussa on ollut tuollaista kokemusta sekä vastakkaista. On omituista, että joistakin naisista on tullut esim kaupoissa tärkeitä asiakkaita ja osaa taas ei noteerata ollenkaan. Voisiko olla, että osa näyttää rikkaalta vaikkapa pukeutumisen takia ja on siksi tärkeä asiakas?
On huomattu vähemmän kyllä. Mutta ne entiset huomaamiset oli yleensä negatiivisia, joten olen tyytyväinen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että nuorena kaikki katsovat ja sitten noin nelikymppisenä eivät enää. Ja hyvä niin!
No ei katso kukaan, vaikka olen nuori & hoikka. Johtuuko se sitten pukeutumisesta yms?? Ja miten muutenkaan huomaatte "kaikkien katseet", seuraatteko ihmisiä tai jotain muuta?
Ei se riitä että on nuori ja hoikka. Sinussa ei ole sitä jotain.
Ei ole seksikkyyttä. Sitähän miehet haluavat, seksikkyys menee kauneudenkin edelle.
Ällöttävintä on se että eniten huomiota sain 13-17 vuotiaana reilusti vanhemmilta miehiltä. Nykyäänkin saan vaikka olen jo melkein 38- vuotias... olen ikäisekseni nuorekas.
Mistä kukaan tietää vastaantulevasta naisesta/miehestä, onko tämä feministi? Miksi miehet vastustavat tasa-arvoa?