Ei kannata olla sosiaalisessa mediassa työttömänä, "He olivat käyttäneet vuosia vanhoja julkaisujani Googlesta, Facebookista ja Instagramist
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010683455.html
"UUDENMAAN te-toimistosta vahvistetaan, että virkailija voi googlata hakijasta tietoa. Ratkaisuun vaikuttaa henkilön oman selvityksen lisäksi julkisesti netistä saatava tieto toiminnasta."
Kommentit (230)
Takaisinperintä olisi mainio systeemi. Maksettaisiin ensin ja tarkistettaisiin vasta sitten ja muistettaisiin, että takaisinperinnässä halutaan takaisin tuki bruttona, ei nettona, kuten se tilille verojenmaksun jälkeen tulee. Kun vouti ilmoittaa, että pitää maksaa 2000 e tukia takaisin, niin voi olla, että olisi taas medialla paikka jutulle "miksi ei ensin tarkistettu, saanko haluamiani tukia, miksi nyt pitää maksaa takaisin, kun ei ole rahaa".
Etunimi kaimani oli ostanut asunnon kirkonkylältä. Asuimme maaseudulla ja mieheni meni uusimaan asumistukihakemusta. Virkailija sanoi että emme saa enää asumistukea maaseutuasuntoon kun olemme muuttaneet kirkonkylälle. Kyllä virkailija on aina kytännyt, nykyisin se on paljon helpompaa kun ihmiset jakaa vapaaehtoisesti tietonsa.
"Ei viranomaisella ole tarvetta tonkia yksityisiä profiileja, paitsi tietty poliisilla. Harva pystyy myymään tuotteitaan yksityisprofiilin kautta siten, ettei missään mainosta."
Kiitos selkeästä vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Etunimi kaimani oli ostanut asunnon kirkonkylältä. Asuimme maaseudulla ja mieheni meni uusimaan asumistukihakemusta. Virkailija sanoi että emme saa enää asumistukea maaseutuasuntoon kun olemme muuttaneet kirkonkylälle. Kyllä virkailija on aina kytännyt, nykyisin se on paljon helpompaa kun ihmiset jakaa vapaaehtoisesti tietonsa.
Outoa, asumistukijärjestelmä toimii ensisijaisesti hetulla eli se pitää syöttää ensin, sitten sitä kautta tulee asiakkaan nimi ja tiedot. Nimihaku toki toimii, mutta seki kysele hetua.
Tuollaisessa tilanteesssa työttömän pitää tehdä rikosilmoitus virkailijasta. Olen itse tehnyt ja vasta sen jälkeen on palautunut oikeus työttömyysrahaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteesssa työttömän pitää tehdä rikosilmoitus virkailijasta. Olen itse tehnyt ja vasta sen jälkeen on palautunut oikeus työttömyysrahaan.
Loooool mikähän se rikos on? Että tekee työtään?
Alkaa olla aika sakiaa juttua! ;DDDDD
Rakennusalan jättimäisessä rikosvyyhdissä kiinniottoja - Mukana kymmeniä firmoja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3b5a4b7e-3400-4c1d-9068-9aa6e03ca462
Verot, palkat yms maksamatta jee jee
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa tehdä muuta kuin istua kotona ja odottaa että saa töitä. Tietysti hakea niitä.
Ei kannata kertoa että harrastaa mitään. Ei opiskella, ei myydä tavaraa kirpparilla, ei tehdä vapaaehtoistöitä, ei kirjotella runoja laatikkoon.
Mitään ei saa tehdä paitsi hakea töitä, istua ja nukkua yöllä klo 23-6.
Auts. Tuleekohan mun joidenkin satasten käytetyn tavaran myynnistä selvityspyyntö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen virkailija ole pätevät tekemään töitä. Virkailijalla on virkavastuu tehdä oikeita päätöksiä ja tuon naisen tapauksessa kukaan ei osaa tehdä oikeita pätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen virkailija ole pätevät tekemään töitä. Virkailijalla on virkavastuu tehdä oikeita päätöksiä ja tuon naisen tapauksessa kukaan ei osaa tehdä oikeita pätöksiä.
Semmosta kapulakieltä, että taidat olla valtiolla töissä. En tosin tiedä missä valtiossa. ;DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia perustulo olisi paras. Saisi myydä niitä villasukkiaan ihan rauhassa parin euron toivossa, rahaa ei uppoaisi byrokratiaan lisäselvitysten lisäselvitykseen ja tuet ei katoaisi mihinkään vaan saisi rauhassa kokeilla ja... yrittää!
Just tuon takia ei perustuloa ei tule. Päättäjät haluavat kyykyttää ja vahtia, eikä se onnistu perustulon kanssa.
Mikäli perustulo tulisi, niin siitä muodostuisi samanlainen tuki kuin lapsilisästä. Hyvätuloiset saa lapsilisät palkan lisäksi ja viimesijaista tukea saavilta ne miinustetaan tulona, vaikka tekisi kokopäiväisesti töitä matalapalkkatyössä.
Olisi järkevää sallia työttömälle hankkia tuloja, jotka voisi asteittain vähentää myönnettävää tukea. Edellinen ei käy, koska silloin työtön kilpailisi esim. yrittäjien kanssa markkinois
Yleensä perustulomalleihin sisältyy ajatus, että hyvätuloisilta ne käytännössä verotetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa tehdä muuta kuin istua kotona ja odottaa että saa töitä. Tietysti hakea niitä.
Ei kannata kertoa että harrastaa mitään. Ei opiskella, ei myydä tavaraa kirpparilla, ei tehdä vapaaehtoistöitä, ei kirjotella runoja laatikkoon.
Mitään ei saa tehdä paitsi hakea töitä, istua ja nukkua yöllä klo 23-6.
Auts. Tuleekohan mun joidenkin satasten käytetyn tavaran myynnistä selvityspyyntö...
Tuskin mutta kannattaa olla varovainen. Oikea kirppis parempi vaihtoehto tai joku peräluukku kirppis. Tolla oli kuitenkin y tunnus vielä heinäkuussa, siksi varmaan vähän kysellään
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei kannata tehdä yhtään mitään ylimääräistä. Tein kerran työttömänä opettajan sijaisuuksia muutaman päivän ajan toukokuussa, ettei ylittäisi se sallittu 300€/kk vai mikä se raja silloin olikaan. Iso virhe. Palkanmaksu viivästyi enkä saanut sitten enää kesäkuun alussa ketään mistään kiinni, joka olisi voinut kirjoittaa selvityksen paljonko saan palkkaa. Kaikki olivat kesälomalla. Sen takia olin kokonaan ilman rahaa kesäkuun ja heinäkuun. Viimein heinäkuun lopussa sain jonkun henkilön kiinni, joka kirjoitti selvityksen. Oli elämäni ankein kesä.
Opettajien sijaisuuksia kannattaa tehdä vain nuorena ja silloin kun asui vielä vanhempien luona. Silloin ei haittaa, vaikka palkkaa ei tulisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korruptio. Kyllä sitä Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Te-toimisto kaiveli asiakkaan vanhat some-päivitykset ja päätteli, että hän on yrittäjä."
Jos on kesäkuussa hakenut startti rahaa yritykseen, vaikkei ole saanut, niin on yrittäjä. Verottajalta saa paperin jos haluaa että on lopettanut yritystoiminnan kokonaan, jos ei lopettanut niin on yrittäjä
No luulisi että kuudella selvityspyynnöllä ja annetulla selvityksellä asia olisi jo selvinnyt. Yrittäjyys ei ole muutenkaan ollut jutun mukaan päätoimista aiemmin, vaan opiskelujen ohessa lisänä. Jos ei ole kunnon kokoaikaista yrittäjyyttä jolla voisi elättää itseään ja etsii aktiivisesti koko ajan työtä jolla saisi elantonsa, niin ei ole silloin mikään päätoiminen yrittäjä, ja tietenkin pitäisi saada työttömyysturvaa.
Opetus on tosiaan, että älä vain koita saada pieniäkään lisätienestejä omalla osaamisella edes opiskelujen ohessa, mahdollisen tulevan työttömyyden varalta... Oman y tunnuksen, taikka vaikka osuuskunnan kautta tehdyt pikkuhommat ei eroa jostain satunnaisesta työkeikasta palkansaajana. PItäisi kohdella edes samalla tavalla. Ja noiden työkeikkojenkin vastaanottamista kaikenkaikkiaan pitäisi helpottaa, niin ettei ole hirveä rumba ja selvitysten teko siinäkin ja tukien maksu viivästyy, niin että on vaikeuksissa ja laskut rästissä...
Jotain järkeä noihin käytäntöihin, että toimisivat tosielämässä oikesti (,eikä kelan ja työkkärin tädit ja sedätkään käyttäisi työaikaansa tuntikaupalla turhaan).
Ihan oikein että somettaja jos tehnyt rahasta sitä menettää oikeuden työttömyysturvaan. Sitä saa mitä tilaaz
Laki sanoo, että viranomaista ei saa harhauttaa ja sitähän tuo Susanna tekee, edelleen myy korujaan.
Ei viranomaisella ole tarvetta tonkia yksityisiä profiileja, paitsi tietty poliisilla. Harva pystyy myymään tuotteitaan yksityisprofiilin kautta siten, ettei missään mainosta.