Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi riidassa että et sä ole mikään uniikki

Vierailija
09.09.2024 |

Sellainen olo kieltämättä hänen kanssaan on ollut että ajattelee niin. Väittää silti rakastavansa. Mutta jotenkin jäin miettimään tuota.

Kommentit (378)

Vierailija
241/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap

Minusta taas juuri kukaan ei ole uniikki. Kaikki ajatuksesi, mielipiteesi, mieltymyksesi jne. ovat kierrätettyjä. Joku muu on ajatellut, kirjoittanut ja luonut ne jo joskus aiemmin. Sinä olet vain omaksunut ne. Se että olet lievästi eronäköinen kuin joku muu, ei tee sinusta uniikkia. (Kaikki tämä pätee myös minuun.)

No mutta jos kukaan ei ole uniikki, niin mitä lisäarvoa se tuo sanoa se ääneen?

Jos joku kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale ja siksi muita parempi, tuollainen itsensä muiden yläpuolelle kohottava ylpeilijä voi olla aiheellista palauttaa takaisin maan pinnalle.

<

Mitä helvettiä? Mulle parisuhteessa se toinen osapuoli on uniikki rakastettu, ihana ihminen. Jos hän alkaisi lässyttää jotain miten ei ole uniikki niin en lyttäisi maanrakoon vaan nostaisin häntä ylöspäin kertomalla että minulle hän on ainutlaatuinen ihminen ja elämänkumppani.

Miksi olisin parisuhteessa henkilön kanssa, jos hän olisi minulla vain osa jotain massaa? Käyttötavaraa mun tarpeita varten?

Vierailija
242/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaaa vielä edelliseen kommenttiin, vai olenko vaan ihan erilainen kuin miehen ihannenainen? Omat hyvät puoleni on täysin yhdentekeviä miehelle, hän toivoisi ihan jotain muita piirteitä naisessa? Tämä ei oikein selviä minulle tämä asia. 

Ihanneisesta et tiiä mutta se mitä sinä pidät hyvä puolenas on maksimissaan perus asia. Samalla tapaa naisetki sanoo että miesten tekemät kotityöt on perus settiä eikä niitä pidä huomioida.

No en tiedä. Ei kaikki asiat ole niin perus asioita. Olen esi

Aika harvinaista tuollainen. En tunne ketään joka matkustaisi työn puolesta noin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaaa vielä edelliseen kommenttiin, vai olenko vaan ihan erilainen kuin miehen ihannenainen? Omat hyvät puoleni on täysin yhdentekeviä miehelle, hän toivoisi ihan jotain muita piirteitä naisessa? Tämä ei oikein selviä minulle tämä asia. 

Ihanneisesta et tiiä mutta se mitä sinä pidät hyvä puolenas on maksimissaan perus asia. Samalla tapaa naisetki sanoo että miesten tekemät kotityöt on perus settiä eikä niitä pidä huomioida.

No en tied

Aika harvinaista tuollainen. En tunne ketään joka matkustaisi työn puolesta noin paljon.

Perus rekkakuskikin matkustaa suurimman osan vuodesta eikä saa kotona olla tarpeeksi. 

Vierailija
244/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Ei kaikki asiat ole niin perus asioita. Olen esim tosi avarakatseinen ja seikkailunhaluinen. Voisin hyvin esim muuttaa ulkomaille asumaan. Keksin hauska

Niin sinä pidät niitä hyvinä piirteinä. Miehet harvemmin tykkää tuhlailusta ja tasaisen arjen särkemisestä.

No tästäpä selviää, miksi tykästyn lievästi ADHD-piirteisiin miehiin. Ahdistaa pihi ja arkeen jumittava mies, ankeuttaa koko elämän. 

Vierailija
245/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit esineellistävät naisensa. Sinä olet "just another toaster", suoritat tiettyä tehtävää ja olet korvattavissa toisella, jos lakkaat toimimasta. 

Vierailija
246/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu ilmeisesti häpeä ja voi sanoa mitä vaan? N..

Vierailija
247/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että miehelle olisi tärkeää että puoliso on onnellinen.

Jos teillä ei olisi lapsia, neuvoisin että ukko luiskaan, kuka tuollaista mölliä kaipaa kun parempia löytyy vaikka kuinka. 

Mutta kun mies ei ymmärrä että minut tekee onnelliseksi eri asiat kuin hänet. Hän ei vaan suostu ymmärtämään tätä. Jos vaan antaisin niin kaikki olisi hyvin. Suhde toimisi sen jälkeen erinomaisesti. Jos vain kokeilisin vaihtaa ajattelumallia. Näin hän siis todella puhuu. T. Ap

Onko miehellä ymmärtämisessä vaikeuksia muuallakin elämässä, kuten työpaikalla? Onko hänellä epätavallisen heikot älynlahjat?

Jollei, kyse on miehen vähättelevästä asenteesta sinua kohtaan, että hän ei vaan halua ottaa toiveitasi huomioon, koska hänen ei tarvitse, koska hänen mielestään olet vähempiarvoisempi kuin hän itse.

Sellaisia miehiä on, eikä niiden kanssa tule onnellista tasaveroista parisuhdetta. Sinun mieheni ilmaisi asenteensa sanomalla, ettet ole uniikki. Sanoisiko hän niin pomolleen, jota kunnioittaa? Ei. Minun mieheni ilmaisi sen sanomalla, että hän on tasokkaampi kuin minä ja luetteli sitten vikojani. Olen yrittänyt päästä siitä yli, mutta ei ole onnistunut, joitain asioita ei vain voi unohtaa. Sellaisissa 

Vierailija
248/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
249/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit esineellistävät naisensa. Sinä olet "just another toaster", suoritat tiettyä tehtävää ja olet korvattavissa toisella, jos lakkaat toimimasta. 

No ei nyt ihan noin... mutta ns. pelimiehet puhuvat naisista aina projekteina. Eli "yksi projekti työn alla". 

Naiset eivät ole näille mitään kertakäyttöesineitä, mutta sen sijaan kylläkin ketjutettavia projekteja, jokainen omanlaisensa, mutta joka tapauksessa ketjutettavissa olevia suoritteita.

Vierailija
250/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ihan noin... mutta ns. pelimiehet puhuvat naisista aina projekteina. Eli "yksi projekti työn alla". 

Naiset eivät ole näille mitään kertakäyttöesineitä, mutta sen sijaan kylläkin ketjutettavia projekteja, jokainen omanlaisensa, mutta joka tapauksessa ketjutettavissa olevia suoritteita.

Juu, eivät ole kertakäyttöesineitä, koska ovat keräilyesineitä. Narsisti ei halua luopua kerran saamastaan kontrollista toiseen ihmiseen, mutta haluaa toki työstää useampaa yhtä aikaa/ limittäin/ peräkkäin. 

Vierailija
251/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
252/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on? Miten yleistä tämä on? Kyse on naisvihasta yleisesti.

Vierailija
253/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Ei kaikki asiat ole niin perus asioita. Olen esim tosi avarakatseinen ja seikkailunhaluinen. Voisin hyvin esim muuttaa ulkomaille asumaan. Keksin hauskaa tekemistä koko perheelle, suunnittelen matkoja jne. Lisåksi olen monella tapaa taiteellinen ja luova

Ai? Me kyllä kerrotaan nimenomaan matkakokemuksia miespuolisen ystäväni kanssa. Keski-ikäisiä ollaan molemmat. Matkusteli itse paljon kaveriporukassa, kunnes löysi vaimonsa. Nyt matkailee pitkin maita ja mantuja vaimonsa kanssa ja on iloinen, että vaimokin tykkää matkailusta. Käy usein kaveriporukalla myös Englannissa katsomassa jalkapalloa.

Minä matkustan itse asiassa vähemmän kuin hän, mutta on kiva, kun voidaan antaa matkavinkkejä ja -kokemuksia puolin ja toisin.

Vierailija
254/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap

Minusta taas juuri kukaan ei ole uniikki. Kaikki ajatuksesi, mielipiteesi, mieltymyksesi jne. ovat kierrätettyjä. Joku muu on ajatellut, kirjoittanut ja luonut ne jo joskus aiemmin. Sinä olet vain omaksunut ne. Se että olet lievästi eronäköinen kuin joku muu, ei tee sinusta uniikkia. (Kaikki tämä pätee myös minuun.)

No mutta jos kukaan ei ole uniikki, niin mitä lisäarvoa se tuo sanoa se ääneen?

Jos joku kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale ja siksi muita parempi, tuollainen itsensä muiden yläpuolelle kohottava ylpeilijä voi olla aiheellista palauttaa takaisin maan pinnalle.

<

Siis mies kiusaa reppanaa ap:ta, joka yrittää täällä selittää miehen käytöstä parhain päin, ja sinun mielestä ap on nirppanokka, joka pitää palauttaa paikalleen?

Harrastatko sinä paljonkin tällaista naisten palauttelua maan pinnalle? Oletko sinkku?

Vierailija
255/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihjaili, että seksiä saa kyllä muualtakin, jos ei sitä kotona saa, ja et ole siinä suhteessa mikään niin uniikki, että peittoaisit muut naiset? Hyvin ilkeästi sanottu, ja tuo selitys minulle ainakin tulee heti mieleen. Passiivisaggressiivinen vinkki. Pirullista, ja jää kalvamaan mieleen aika hyvin.

Kuulostaa ihan uskottavalta selitykseltä. Mutta kuinka paljon näitä muita naisia sitten todellisuudessa olisi, kun kerran mies on Ap:n kertoman mukaan noin huono sängyssä?P

Vierailija
256/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei hänkään ole mikään uniikki ja että parempia rakastajia löytyy kyllä.

Vierailija
257/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä miehet kertoo aplle miksi mies tpimii noin ja mammat vänkää vastaan. Se että mies ilkeilee ei ole oikein mutta syy on se ettei ap halua häntä ilman vaatimuksia.

Arvostuksen ja huomion saaminen ovat ihmisen perustarpeita. Jokainen meistä haluaa kuulla olevansa erityinen jollekin. Jos näitä asioita ei itselleen halua, niin kyse ei ole ihmisestä, vaan jostain nukesta.

Huom. Myös miehet haluavat arvostusta ja tunnetta, että on spesiaali. He janoavat näiden osoitusta omalla tavallaan. Ei heidän tapansa ole sen parempi tai huonompi kuin naistenkaan tapa.

Juuri näin!

Vierailija
258/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n dynamiikka on varmaan moninaisempi, mutta yksinkertaistettuna  kyse on muna-kana-asetelmasta. Ap ei halua seksi - koska mies ei ole kiltti - mies ei ole kiltti - koska ap ei anna seksiiä - ja siksi mies ei ole kiltti.

Ajattelen, että on kahdenlaisia ihmisiä: ottajia ja antajia. 

Jos kaksi ottajaa on yhdessä, niin suhde on riidantäyteinen.

jos ottaja ja antaja on yhdessä, niin suhden on alistussuhde.

jos kaksi antajaa on yhdessä, niin suhde on harmoninen.

Tämä on muuten totta. 

Vierailija
259/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei satana mitä tiktok paskaa. Ei ihme että naiset on niin sekasin. Tätä sitte kopsataan suomeenki

Vierailija
260/378 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei satana mitä tiktok paskaa. Ei ihme että naiset on niin sekasin. Tätä sitte kopsataan suomeenki

Itse asiassa olen törmännyt tähän samaan ilmiöön. Yksi mies lapselleenkin puhuu, että kumpa vaan voisi jättää sekä vaimon että pienemmät lapset ja lähteä pois! Siis aikuinen mies joka itse tehnyt lapsensa ja mennyt naimisiin omasta halustaan. Toinen mies erosi vaimostaan joka oli niin hankala, kaikki vika oli naisessa joka toivoi vaan tasapuolisuutta kotiasioissa ja ehkä hieman huomaavaisuutta. Mies mietti vain omaa mukavuuttaan, oli laiska kuin mikä, silti haukkui vaan vaimoaan. Erohan siitä sitten lopulta tuli kun mies ei kestänyt seksittömyyden ja sekosi itse eron jälkeen. Käy maksullisissa naisissa jne ja elää muuten täysin erikoituneena, ei pidä kavereihinsakaan enää yhteyttä. Näiden lisäksi kaikki miehet jotka puhuvat alentavasti vaimoistaan, jotka kilttinä hoitaa kodin ja lapset moitteettomasti. Aina löytyy jotain solvattavaa ja haukuttavaa. Yleensä suurin vika on se, että vaimot aivan liian kilttejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme