Mies sanoi riidassa että et sä ole mikään uniikki
Sellainen olo kieltämättä hänen kanssaan on ollut että ajattelee niin. Väittää silti rakastavansa. Mutta jotenkin jäin miettimään tuota.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Paras ratkaisu on monien Youtubenkin psykologien mukaan se, että sellaisesta suhteesta lähtee menemään. Identiteetin eheyttäminen heidän jäljiltään vie jonkin aikaa ja omaa hyvinvointia, elämänliekkiä, elämisen energiaa eikä siis terveyttä ja henkeä pidä jättää kenenkään armoille tai tuhoamisen korkeariskisyyden alle toksiseen ympäristöön/suhteeseen. Lähteminen on päätös, et ole enää dominointi/negatiivisuuden ikeessä, lähteminen on rajan veto - tämä ei ole ok.
Kyllä. Lähteminen on teko, jossa aletaan taas pitää huolta itsestä. Laitetaan oma itse, oma terveys ja oma sisin jonkun häirikön edelle. Kaivetaan esille omanarvontunto, joka on ollut painettuna jonnekin. Nostetaan selkäranka suoraksi ja pää pystyyn ja huomataan, että elämä onkin paljon ihanampaa kuin muisti ja on helppo hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin naiset laittautuvat muodin perässä kuten muutkin ja sen jälkeen itkevät kun kerrotaan ettei hän olekaan uniikki.
Joka ikinen maailman ihminen syntyy, elää, kuolee ja syö, juo, paskoo ja piereskelee siinä välissä. Niin erityinen se sinäkin olet, niin erityinen on ap ja niin erityinen on Alexander Stubb. Silti parisuhteessani oma miehenikin on mulle joka päivä erityinen tavoilla joita en voi selittää. Jankutetaanko vielä?
Olen eri. Mun puolestani sinä saat kokea itsesi yhdeksi muurahaiseksi muurahaisten keossa. Toivottavasti puolisosi kokee samoin itsensä ja sinut.
Sitten on meitä, jotka näemme jokaisen ihmisen omana yksilönään ja omana persoonanaan. Toki tämä ihminen tekee samat perustoiminnot kuin kaikki muutkin, mutta hänessä on myös muita tasoja, joita sinä ilmeisesti et kykene näkemään. Minun kaltaiseni ei sovi yhteen sinun kaltaisesi kanssa. On kuin joutuisi katsomaan mustavalkokuvaa koko elämänsä, vaikka on kyky nähdä värejä.
Olen pahoillani, että vanhempasi eivät ole kyenneet tarjoamaan sinulle parempaa.
Jimmy linkki on todella hyvä avaamaan silmät sille, millainen on hyvä parisuhde ja miten tulee itse toimia ja mitä toiselta saa odottaa.
Narsistin uhrin on hyvä lisäksi pureutua asiaan syvemmin, jotta saisi hoidettua omat kipukohtansa, opittua ihmismielestä riittävästi ja välttyisi jatkossa ko. suhteilta. Muuten on edelleen sinisilmäinen kuva ihmisistä, riski jäädä yliymmärtämään ihmistä (opettaa toimimaan videon neuvojen mukaan), oma omanarvontunto on kateissa ja läheisriippuvuus ja alistuvuus hoitamatta.
Onko se jotenkin huono asia? Ihan vilpittömästi kysyn koska olen autistinen nainen, mikä tarkoittaa että tunnen oloni jatkuvasti ulkopuoliseksi, enkä näe erilaisuudessa mitään erityisen upeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin naiset laittautuvat muodin perässä kuten muutkin ja sen jälkeen itkevät kun kerrotaan ettei hän olekaan uniikki.
Joka ikinen maailman ihminen syntyy, elää, kuolee ja syö, juo, paskoo ja piereskelee siinä välissä. Niin erityinen se sinäkin olet, niin erityinen on ap ja niin erityinen on Alexander Stubb. Silti parisuhteessani oma miehenikin on mulle joka päivä erityinen tavoilla joita en voi selittää. Jankutetaanko vielä?
Olen eri. Mun puolestani sinä saat kokea itsesi yhdeksi muurahaiseksi muurahaisten keossa. Toivottavasti puolisosi kokee samoin itsensä ja sinut.
Sitten on meitä, jotka näemme jokaisen ihmisen omana yksilönään ja omana persoonanaan. Toki tämä ihminen tekee samat perustoiminnot kuin kaikki muutkin, mutta hänessä on myös muita tasoja, joita sinä ilmeisesti et kykene
Täsmennys, lihavointuna oleva lause jäi lukematta, joten vastaus koskee tekstiä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin huono asia? Ihan vilpittömästi kysyn koska olen autistinen nainen, mikä tarkoittaa että tunnen oloni jatkuvasti ulkopuoliseksi, enkä näe erilaisuudessa mitään erityisen upeaa.
Se tarkoittaa sitä, että ap ei ole miehelleen erityisen tärkeä miehen mielestä, korvattavissa kenellä tahansa naisella.
On erilaisuutta ja erityisyyttä.
Kukaan meistä ei ole uniikki, mutta jokaisen meistä kuuluu olla uniikki sille kaikkein rakkaimmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on meitä, jotka näemme jokaisen ihmisen omana yksilönään ja omana persoonanaan. Toki tämä ihminen tekee samat perustoiminnot kuin kaikki muutkin, mutta hänessä on myös muita tasoja, joita sinä ilmeisesti et kykene
Kyllä meillä periaatteessa on ihan kaikki ne samat tasot, tarpeet ja halut, vanhemmilleen jokaisen kuuluu olla se ihmeellisin vauva, lapsi, jokaisen kuuluu olla puolisolleen se ihanin täydellinen kaikkine hyväksyttyine vikoineen. Yleisesti ottaen emme ole uniikkeja ja on kauheaa jos joku kuvittelee olevansa, epäilen sen olevan joku kehitysviivästymä, jos näin on.
Toi on kyl ehkä pahin loukkaus mitä voi sanoa. Jos miettii?
Ap:n mieheltä puuttuvat alkeelliset käytöstavat. Esim. kohtele muita, kuin haluaisit itse tulla kohdelluksi. Hän satuttaa puolisoaan tahallaan jne. Ihan vain tämän takia, ansaitseeko hän aplta tarkempaa analysoimista? Miksi? Ette sovi yhteen. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mieheltä puuttuvat alkeelliset käytöstavat. Esim. kohtele muita, kuin haluaisit itse tulla kohdelluksi. Hän satuttaa puolisoaan tahallaan jne. Ihan vain tämän takia, ansaitseeko hän aplta tarkempaa analysoimista? Miksi? Ette sovi yhteen. Yksinkertaista.
Kenen kans tuollainen sopii yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kans tuollainen sopii yhteen?
No niinpä? Toisen samanlaisen? Lapset kärsii siinä kyllä sitten. Vaikka olisivat vaan osan aikaa isällä.
Mulle vaimo sanoi riidellessä että et ole mikään JVG.
Mulle taas akka sanoi että sä et oo mikään Paleface.
Miun eokko et sie et oo mikkää keekki etkä muukaa räppäri vua sie on rokkiukko.
Minulle mies sanoi tänä aamuna että sinä et ole mikään tankoprinsessa kun en ihaillut hänen aamustondistaan.
Uniikki on muuten tosi söpö! Oon toki päätä pidempi kuin hän mut hän aiheuttaa sellaista hoivaviettiä!