Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn tekeminen ei kannata nykyään?

Vierailija
08.09.2024 |

Laskin että joutuisin tekemään 50h/viikko raskasta fyysistä työtä että saisi tukien verran palkkaa.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009235812.html

Siis mitä vttua tämä nyt taas on: "Tavallaan poliitikkojen väite, että palkalla pitää tulla toimeen, on julmaa puhetta." (Lainaus linkitetystä iltasanomien jutusta)

Miksi kenenkään pitäisi tehdä toiselle töitä ilman asiallista palkkaa? Sehän olisi orjuuttamista.

Kyllä se on sen työnantajan tehtävä laskea miten pystyy maksamaan jokaiselle asiallista palkkaa.

Ihan jokaisen työntekijän panos vaikuttaa firman tulokseen. Myös siivoojan, vaikka hänet nähdään usein turhana kulueränä joka ei tuota mitään. Siisti ympäristö kohentaa muiden työntekijöiden työtehoa. Asiakastilojen siisteys vaikuttaa asiakkaiden ostopäätöksiin ja jopa siihen tuleeko yritykseen asiakkaita. Se on ihan se ja sama mitä muut työntekijät tekevät jos huono siivous karkottaa asiakkaat.

Firma on konkurssissa hyvin nopeasti jos siivooja ei tee työtään. Vai haluaisitko itse ostaa keittiön pöytää kaupasta, jossa on hiirenpapanoita nurkissa ja lutikat rapisee kalusteista lattialle? Itse en ottanut työpaikkaa vastaan yrityksestä, jossa oli taukotilassa kaikki pöytäpinnat olivat tahraisia ja täynnä likaisia astioita ja jotain ihmeellistä paperiroskaa.

Vierailija
82/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ja terve ihminen haluaa itse elättää itsensä. 

Myös me sairaat haluamme itse elättää itsemme. Meitä ei vaan haluta palkata edes sellaisiin töihin, joista suoriutumiseen sairaus ei vaikuta.

Nämä orpopurran leikkaukset kohdistuvat erityisesti sairauksiin, vaikka he itse väittävät ettei sairailta leikata.

Sairauspäivärahat on leikattu ja työttömyysturva säädetty siten, että sairaan on käytännössä mahdotonta täyttää työssäoloehtoa. Sitä tippuu hyvin nopeasti leikatulle perustuvalle ihan vaan siksi kun ei pysty suoriutumaan vaatimuksista.

Vakavasti sairastuessaan astuu sellaiseen köyhyysloukkuun, jota terveenä on vaikea edes kuvitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajien ahneus. Sijoittajat vievät kaiken yrityksestä eivätkä anna mitään takaisin. Sijoittaja on pelkkä ahne taakka, työntekijän vihollinen numero yksi. Sijoittajan voitot ovat pois työntekijän palkasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi