Miksi työn tekeminen ei kannata nykyään?
Laskin että joutuisin tekemään 50h/viikko raskasta fyysistä työtä että saisi tukien verran palkkaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, työnteko ei kannata niiden mielestä jotka ovat sitä mieltä että kaikki palkka on liian vähän. Menisin itse töihin silkasta ilosta ja siitä että alkaisin saamaan sitä palkkaa, siitä se yleensä lähtee.
Ei lähde, koska suurimmassa osassa Suomea ei toimi julkiset ja auto on pakollinen jos haluaa töihin. Sitten kun tulee halpaan ropposeen ensimmäinen remontti niin ei ole varaa korjata ja sitten ei pääse töihin ja tulee karenssi.
Ei näillä palkoilla voi mennä töihin jos se ei ole kävelymatkan päässä.
Siksi pidän useamman ropposen kotteron. Yksi jos jättää, niin toisen vaan ottaa.
Jokainen normaali ja terve ihminen haluaa itse elättää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan raskasta fyysistä kun siitä ei makseta. Mitä helpompi työ, sitä parempi liksa. Ennen oli toisinpäin, metsurit tienasi urakalla hyvinkin enemmän kun pomot.
Neljän tunnin päivällä pysyi Husgvarnan kanssa touhutessa hyvin jo hengissä. Kuuden tunnin työllä eli jo leveästi. Nyt metsuri tienaa ruhtinaalliset 11-12€/h
Osatyökykyisenä sai unohtaa työllistymisen kun suojaosa poistettiin
Kyllä se kannattaa.
Jos tekee tasaisesti tolkullisen palkkaista työtä koko ikänsä niin sulla on oma koti ja vielä jättää lapsillekkin jotain. Eläkekkin on hyvä. Jos taas joudut roikkumaan tuilla koko ikäsi sulla ei o kun valo jääkaapissa jos sitäkään. Ja eläke on ihan surkea.
Valitse siitä.
Kyllähän se kannattaisi. Mutta irtisanominen tuli, eikä nyt ole työpaikkoja, niin ei voi tehdä töitä, vaikka työhaluja olisi. Koti kyllä on jo maksettu, mutta eläkettä tai jätettävää perintöä ei kerry. Varmaan sitten koti myyntiin ja eläkepäiviksi muutto ulkomaille, jos ei kerry sellaista eläkettä, että sillä pystyy Suomessa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuet vaan alemmiksi niin alkaa kelvata työnteko tukipummieliitille. Mokomat ovat syyllisiä Suomen velkaantumiseen ja ovat pahin syöpä tässä maassa.
kerro olevasi tietämätön taloudesta kertomatta olevasi tietämätön taloudesta
Mulla on lähimpään keskustaan matkaa 12km. Ei oo mitään järkeä lähteä ajamaan täältä johonkin hommaan, mihin mulla ei oo mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa.
Jos tekee tasaisesti tolkullisen palkkaista työtä koko ikänsä niin sulla on oma koti ja vielä jättää lapsillekkin jotain. Eläkekkin on hyvä. Jos taas joudut roikkumaan tuilla koko ikäsi sulla ei o kun valo jääkaapissa jos sitäkään. Ja eläke on ihan surkea.
Valitse siitä.
palkkaa mut sit töihin.
vaatimukseni on 2800€ kuukaudessa vähintään nettona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa.
Valitse siitä.
Ei voi valita mille vuosikymmenelle syntyy ja miten köyhään/varakkaaseen perheeseen syntyy. Jos olet vanhempaa sukupolvea niin silloin vaan mentiin töihin tai opiskelemaan pyöröovesta sisään kävelemällä, enää ei onnistu! Jos olet syntynyt varakkaaseen perheeseen niin vanhemmat kustantavat ammatin ja hankkivat sinulle työpaikan mihin ikinä itse haluatkaan. Toki, on myös varakkaita ihmisiä, jotka eivät hyväksy lapseltaan kuln yhden ainoan ammatin, sen ammatin mikä itselläänkin on.
Vierailija kirjoitti:
Koska porvarit päätti että kaikesta pakollisesta (ruoka, sähkö, asuminen) voidaan pyytää IHAN MITÄ VAAN.
Jep, tätä on riistokapitalismi. Keskiluokka häviää, on vain suurituloisia porvareita ja loput on sitten enemmän tai vähemmän köyhiä, kuten Yhdysvalloissa on ollut jo jonkin aikaa. Kokoomuksen/EK:n unelmahan on, että kenellekään ei tarvitsisi maksaa palkkaa, vaan kaikki "työntekijät" on kohta "kuntouttavassa" työtoiminnassa tai työkokeiluissa 9e/pvä kulukorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa.
Valitse siitä.
Ei voi valita mille vuosikymmenelle syntyy ja miten köyhään/varakkaaseen perheeseen syntyy. Jos olet vanhempaa sukupolvea niin silloin vaan mentiin töihin tai opiskelemaan pyöröovesta sisään kävelemällä, enää ei onnistu! Jos olet syntynyt varakkaaseen perheeseen niin vanhemmat kustantavat ammatin ja hankkivat sinulle työpaikan mihin ikinä itse haluatkaan. Toki, on myös varakkaita ihmisiä, jotka eivät hyväksy lapseltaan kuln yhden ainoan ammatin, sen ammatin mikä itselläänkin on.
60 luvulle syntynyt, kun läksin kotoa maailmalle oli Fiat 127 muuttoautona. Hyvin kulki omaisuus 460km matkan vuokrakämppään. Nyt kolme aikuista lasta jotka ei päivääkään ole työttömänä ollut, amiskasta suoraan töihin. Kahdella perhettä ja talot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähimpään keskustaan matkaa 12km. Ei oo mitään järkeä lähteä ajamaan täältä johonkin hommaan, mihin mulla ei oo mitään koulutusta.
Käsittämätön asenne. Eihän tuo matka ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, työnteko ei kannata niiden mielestä jotka ovat sitä mieltä että kaikki palkka on liian vähän. Menisin itse töihin silkasta ilosta ja siitä että alkaisin saamaan sitä palkkaa, siitä se yleensä lähtee.
Ei lähde, koska suurimmassa osassa Suomea ei toimi julkiset ja auto on pakollinen jos haluaa töihin. Sitten kun tulee halpaan ropposeen ensimmäinen remontti niin ei ole varaa korjata ja sitten ei pääse töihin ja tulee karenssi.
Ei näillä palkoilla voi mennä töihin jos se ei ole kävelymatkan päässä.
Tälläkin hetkellä suurimmassa osassa maata ihmiset käyvät töissä ja jopa autolla.Sitten on näitä joilla on omasta mielestä oikeus olla tekemättä töitä koska ei kannata.Eli miten toiset pystyy pitämään autoa ja toiset ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa.
Valitse siitä.
palkkaa mut sit töihin.
vaatimukseni on 2800€ kuukaudessa vähintään nettona.
No ei ole ihme että töitä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä tahansa työstä saa paremmin kuin jostain tuista!!! Siis jos puhutaan täysiaikaisesta työstä!
Ei saa, esim minä saan 3 lapsen yksinhuoltajana tukina 2500€/kk ja monesta kokopäivä työstä saa alle 2000€ kuussa.
Ap
Tää on totta ja varsinkaan suurperheen vanhempien ei välttämättä kannata mennä matalapalkkaisiin töihin. Tttuki nousee jokaisen lapsen kohdalla mutta palkka ei. Eri asia jos on hyvät palkat. Tää on oikeasti ongelma.
Tämä. Jos en olisi ihan täysin munaton niin jäisin sohvalle. Hartaasti katselin ulosottotulosteita niin ihmisoikeudelliseen elämään pääsen kiinni 2034 kun velat vanhenee.
Totta kai kannattaa. Toki työuran alussa joutuu tyytymään pienempään palkkaan ja toki kouluttautumaan, mutta siitä se lähtee. Ja vaikea kuvitella, miten työkykyinen voisi perustella itselleen sen, että elää muiden almuilla.