Miksi työn tekeminen ei kannata nykyään?
Laskin että joutuisin tekemään 50h/viikko raskasta fyysistä työtä että saisi tukien verran palkkaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
No mistä tahansa työstä saa paremmin kuin jostain tuista!!! Siis jos puhutaan täysiaikaisesta työstä!
Ei saa, esim minä saan 3 lapsen yksinhuoltajana tukina 2500€/kk ja monesta kokopäivä työstä saa alle 2000€ kuussa.
Ap
Tuet vaan alemmiksi niin alkaa kelvata työnteko tukipummieliitille. Mokomat ovat syyllisiä Suomen velkaantumiseen ja ovat pahin syöpä tässä maassa.
No kuule sinä saat elatustukea, asumistukea, toimeentulotukea ja mitä kaikkea muuta. Lapsilisät ja elatusmaksut saisit joka tapauksessa vaikka kävisit töissä ja melko varmasti vähän asumistukeakin. joten älä viitsi puhua paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä tahansa työstä saa paremmin kuin jostain tuista!!! Siis jos puhutaan täysiaikaisesta työstä!
Ei saa, esim minä saan 3 lapsen yksinhuoltajana tukina 2500€/kk ja monesta kokopäivä työstä saa alle 2000€ kuussa.
Ap
Ehkä todellakin on varaa tiputtaa vaikka lapsilisät pois sinulta ja toimeentulotukikin on varmasti liikaa. Alkaako työt kiinnostamaan????? Elatusmaksujakaan sinä et oikeastaan tarvitse ja tällä hallituksella on kyllä oikein paljon käyttöä rahalle joten karsitaan liiat pois niin ei tarvitse valittaa että saat liikaa.
Koska rahat menevät johtajien bonuksiin ja pääomasijoittajille. Siksi.
Akka tekee töitä molemmilla käsillä
Kantturat on kyllä myyty jo waltiolle
ulosmittari vei ne jo
Miksi et tee samaa kateellinen paska
Meidän perheessä on yhdeksän tulevaa veronmaksajaa jos nyt saadaan harrastella ja matkustella
Vierailija kirjoitti:
Tuet vaan alemmiksi niin alkaa kelvata työnteko tukipummieliitille. Mokomat ovat syyllisiä Suomen velkaantumiseen ja ovat pahin syöpä tässä maassa.
Suomen velkaantumisen syynä on liian suuret julkisen sektorin palkat.
Mene Bangladeshiin vaatteita ompelemaan ja kerro vasta sitten, ettei työnteko kannata.
Palkat laahaa kaukana elinkustannuksista.
Hallitus on saanut työssäkäyvät uskomaan, että se palkka riittää paremmin, jos tukia vähennetään.
Tosiasiahan on se, että se palkka ei riitä yhtään sen paremmin, vaikka tukien saajat näkisivät nälkää ja asuisivat siltojen alla.
Sosialismin seurauksia tämäkin ongelma.
Outoa, että työssäkäyvät ihmiset näkevät ratkaisuksi tukien vähentämisen.
Silläkö teidän palkka nousee?
Päinvastoin. Sillä aikaa kun moista haaveilitti, niin teidän oikeuksia on leikattu kovalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Sillä aikaa kun moista haaveilitti, niin teidän oikeuksia on leikattu kovalla kädellä.
haaveilitte*
Vierailija kirjoitti:
Tukien poisto mahdollistaa hintatason asettumisen normaalin kysynnän tasolle. Tällä hetkellä kysyntää keinotekoisesti nostetaan jokaisessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä todellakin on varaa tiputtaa vaikka lapsilisät pois sinulta ja toimeentulotukikin on varmasti liikaa. Alkaako työt kiinnostamaan????? Elatusmaksujakaan sinä et oikeastaan tarvitse ja tällä hallituksella on kyllä oikein paljon käyttöä rahalle joten karsitaan liiat pois niin ei tarvitse valittaa että saat liikaa.
Niin kauan kun hallitus käyttää 9 miljardia hyvintuottavien suuryritysten tukemiseen, niin minun puolestani pienituloiset saavat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin kauan kun hallitus käyttää 9 miljardia hyvintuottavien suuryritysten tukemiseen, niin minun puolestani pienituloiset saavat olla rauhassa.
Tässäkin ylläpidetään keinotekoisesti kestämätöntä hintatasoa, sosialismia tämäkin. Roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, työnteko ei kannata niiden mielestä jotka ovat sitä mieltä että kaikki palkka on liian vähän. Menisin itse töihin silkasta ilosta ja siitä että alkaisin saamaan sitä palkkaa, siitä se yleensä lähtee.
kokoomusbotin hybridimielipiteet taas vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin seurauksia tämäkin ongelma.
siinä tapauksessa kannattaa lopettaa se persujen äänestäminen jos ei populistinen kansallissosialismi kelpaa
Nimenomaan raskasta fyysistä kun siitä ei makseta. Mitä helpompi työ, sitä parempi liksa. Ennen oli toisinpäin, metsurit tienasi urakalla hyvinkin enemmän kun pomot.