Totuus paljastui ikääntyessä :-(
Nuorena luulin, että miehet ovat periaatteessa kohteliaita ja mukavia, ystävällisiä ja asiallisia. Vain humalaiset, huumehörhöt ja mielenvikaiset olivat vältettäviä.
Nyt olen 60+ ikäinen, eikä minulla ole enää mitään käsitystä miehistä, noin ylipäätään, sillä he eivät reagoi olemassaolooni mitenkään. Olen näkymätön. Näin miehet vaikuttavat kannaltani... oudoilta(?). Naiset sentään yleensä puhuvat jotain tai hymyilevät.
Harhaluuloni kävi näin ilmi. Nuorempana miehet olivat minulle kivoja, koska - ??
Puhun nyt siis ihan arkipäivän tilanteista, työelämässä ja muualla, missä ei pyritty 'iskemään', eikä tarjolla ollut päiväkahviseuraa tms.
Kommentit (113)
Tällein nuorena miehenä oon kokenut kus.pää ja mukavia miehiä nuoremmista että vanhemmista.
Persoonasta kiinni jokainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikalla tosi kivaa ja välillä härskiäkin huumoria miesten kanssa. Olen paikan ainoa nainen. Tänäänkin kun tulin bussilla kaupungista kotiin niin joku mies esittäytyi ja jopa kosi.;) Rukkaset sai.;) Ole ystävällinen ihmisille niin suurin osa on kans sitte sulle. N57
Joku sekopää se mies oli. Ei kukaan tervejärkinen tuolla tavalla yhtäkkiä kosi.
Vitsii vitsailevassa porukassa. Ja vitsillä kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
"mistä tuollaiset katseet huomaa? :D T. Nuori nainen"
Nuorena tyttönä niitä joskus oli, kommenttien kera, kommentoitiin takapuolta ja sääriä, aina jotain pelkkää kehon osaa. En pitänyt siitä, tuli typerä olo.
Aina ei ollut kommentointiakaan. Miehet vain seurasivat katseellaan. Tulin usein pelokkaaksi siitä ja mietin, mitä vikaa minussa on, kun tuijotetaan.
Huomasin saman myös, kun tuttavan tytär tuli nuoreksi naiseksi ja kuljimme kaupungilla. Miesten katseet seurasivat häntä, vaikka mitään hänelle ei sanottu.
En tiedä, kuinka yleisesti nuoret naiset ahdistuvat tuosta "huomiosta". Huomasin vaan omalla kohdalla, että oli vapauttavaa, kun katselu loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.
Juuri tällaista huomiointia tarkoitin. Että toinen ihminen otetaan luontevasti mukaan keskusteluun, tai voi vaihtaa muutaman sanan vaikka asiointijonossa. Suomessa tämmöinen on todella harvinaista. Nuoremmat miehet suorastaan pelästyvät tai katsovat yli ja ohi, jos "mummo" kommentoi jotain. Metsäläiskulttuuri?
Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava, et ole kiinnostava, piste.
Näen tä
Hyväksy faktat, vanha kurppa.
Onhan miehet kivempia kuin naiset, noin yleisesti ottaen.
N50
Jaa, onko se omasta käyttäytymisestä kiinni.
Itse olen nyt, tosi vanhana, huomannut että miehet, erityisesti nuoret ovat kohteliaita ja avuliaita. Ovia avataan, metron ja bussin ovesta päästetään ensin, tarjotaan istumapaikka - en kuitenkaan ole liikuntaesteinen vaan ihan nopea liikkeissäni. Aina kohteliaisuudesta kiitän.
Joku aforisminkirjoittaja, en muista kuka, on kirjoittanut :
Miksi enkelit osaavat lentää? Ne suhtautuvat itseensä keveästi.
Vierailija kirjoitti:
Joo tämmöisenä rumana naisena tuo on ollut aina päivänselvää, miehet pitää ihmisenä vain toisia miehiä ja pantavia naisia, muiden olemassaoloa ja katsetta vältellään (vaikka olisit kaupan kassalla asiakkaana).
Mun mielestä nuorena ja nättinä tapasi kahdenlaisia miehiä. Ikävällä tavalla (voitte kuvitella) sua huomioivia ja sitten kohteliaita ja mukavia. Kohteliaat ja mukavat on kyllä edelleen mukavia ja juttelevat asiallisesti, vaikka itse olen vanha ja rupsahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan miehet kivempia kuin naiset, noin yleisesti ottaen.
N50
No, ei tällä palstalla. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.
Perhekeskeisissä maissa on luontevaa olla tekemisissä eri ikäisten ja tyyppisten kanssa. Paitsi siellä missä naiset on tyystin omissa oloissaan, ja odottelevat mitä tapahtuu. Vähän samaa kai on ollut entisissä kyläyhteisöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä kiinnosta onko joku random mies mulle ystävälllinen vai ei. Tarvitsen vain oman mieheni huomion ja rakkauden. T.N32
Ohis ei välttämättä random mies vaan esim. työyhteisössä olisi kiva olla plus 50-vuotiaana naisena muutakin kuin ilmaa.
Kyllä mä olen tuntenut työyhteisössäni, että ikääntyessä saamani arvostus ja kunnioitus on lisääntynyt. Ja tyhjänpäiväiset sovinistiset typeryydet onneksi loppuneet.
Noin minäkin koin, mutta sitten vaihdoin työpaikkaa. Ihme kai, että tässä iässä (57) tulin vielä valituksi johonkin. Mutta täällä uudessa paikassa, jossa minua ei tunneta, huomaan tulevani ohitetuksi jonain täti-ihmisenä, joka yrittää sekaantua asioihin, joista ei tiedä. Vaikka olisin niissä pit
Tämä! Tuntematon, vieras keski-ikäinen ja vanhempi nainen on ei-mitään, ei-kukaan. Käsittämätöntä!
Edellyttää jonkinlaista erityistä tilanottoa tai pätevyydenosoitusta, että saa edes normaaln kohtelun. S.o. muut tunnustavat, että olet olemassa ja sinullakin on mielipiteitä ja merkitystä.
Rupsahtaneelle AP:lle voisi joku hankkia elämän
Ap tässä. Onpas tämä herättänyt keskustelua! Hyvä niin. 🙂👍🏼
Vielä kerran huomautan, että itse en puhunut mistään seksuaalisesti huomiosta tai sen tavoittelusta. Päin vastoin, nuorenakin uskoin vilpittömästi, että miehet nyt vain OVAT reiluja ja avuliaita, juttelevat mukavia ja ovat kohteliaita. Ilman mitään flirttailua tai taka-ajatuksia.
Se oli pelkkä illuusio, sillä miehet eivät ole sellaisia kaikille! Eli siis johtui vain minun (tiedostamattomasta, nuoruuden) viehätysvoimastani, että miehet olivat aiemmin herttaisia. Luonteeni ei ole muuttunut.
Olen itse aina suhtautunut (vieraisiin) ihmisiin ensisijaisesti ihmisinä. Ei miehinä tai naisina. Siksi tämä oli minulle iso pettymys. Miehet (yleistettynä) eivät arvosta naisia ihmisinä; heille merkitsee vain nuoruus ja kauneus. Nainen on miehelle aina ensisijaisesti seksiobjekti, ei ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla ukoilla on vanhojen ukkojen jutut. Ei niitä naiset enää oikeasti kiinnoista kuin omissa ukkoporukoissa turistessa.
Juuri näin, miksi jotkut naiset roikkuvat miesten huomiossa, ap on 63 v kääpä, voisi jo muuta keksiä elämäänsä.
-n52
Yli viisikymppiset ovat kyllä jo osanneet jättää miehissä roikkumisen. Tuonikäiset naiset keksivät hyvinkin helposti sisältöä elämäänsä. Ilman miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon ikäiset ukkelit jaksa sekstata samalla lailla kuin parikymppiset nuorukaiset. Se osaltaan selittää tätä asiaa, ap.
Olen kolmekymppinen nainen, saan seuraa tarpeeksi, seksiäkin saisin yli tarpeen. Mutta: miksi hitossa vetää tuo "sekstata" joka keskusteluun?? Aina joku älyvapaa laukomassa seksijuttujaan kaikkiin ketjuihin. Vai onko niin, että siitä puhe, mistä puute...
Wanhempien Rouwwien paikat tuoksuu ihanalle älä luovuta m 36
Olet niin kauan huomaamaton, kun kohtelet itseäsi ala-arvoisesti. Tekstistäsi huokuu se, ettet arvosta itseäsi saati rakasta itseäsi ja kunnioita. Pää pystyyn ja kuuntele sydämesi ääntä. Kaikkea hyvää sinulle.
Uskon tuon ilmiön ja liittyy vahvasti naisten arvostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Onpas tämä herättänyt keskustelua! Hyvä niin. 🙂👍🏼
Vielä kerran huomautan, että itse en puhunut mistään seksuaalisesti huomiosta tai sen tavoittelusta. Päin vastoin, nuorenakin uskoin vilpittömästi, että miehet nyt vain OVAT reiluja ja avuliaita, juttelevat mukavia ja ovat kohteliaita. Ilman mitään flirttailua tai taka-ajatuksia.
Se oli pelkkä illuusio, sillä miehet eivät ole sellaisia kaikille! Eli siis johtui vain minun (tiedostamattomasta, nuoruuden) viehätysvoimastani, että miehet olivat aiemmin herttaisia. Luonteeni ei ole muuttunut.
Olen itse aina suhtautunut (vieraisiin) ihmisiin ensisijaisesti ihmisinä. Ei miehinä tai naisina. Siksi tämä oli minulle iso pettymys. Miehet (yleistettynä) eivät arvosta naisia ihmisinä; heille merkitsee vain nuoruus ja kauneus. Nainen on miehelle aina ensisijaisesti seksiobjekti, ei ihminen.
Ehkä sinusta on tullut nk. Karen :)
Muistakaa te, jotka arvostelette että se vanhuus tulee vastaan ihan jokaiselle, jos ei satu kuolemaan ennen vanhuusikää.
Sama täällä, esim siakaspalvelu on parempaa. Hyvä vaan, ettei random miehet "huomioi".