Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus paljastui ikääntyessä :-(

Vierailija
07.09.2024 |

Nuorena luulin, että miehet ovat periaatteessa kohteliaita ja mukavia, ystävällisiä ja asiallisia. Vain humalaiset, huumehörhöt ja mielenvikaiset olivat vältettäviä.

Nyt olen 60+ ikäinen, eikä minulla ole enää mitään käsitystä miehistä, noin ylipäätään, sillä he eivät reagoi olemassaolooni mitenkään. Olen näkymätön. Näin miehet vaikuttavat kannaltani... oudoilta(?). Naiset sentään yleensä puhuvat jotain tai hymyilevät.

Harhaluuloni kävi näin ilmi. Nuorempana miehet olivat minulle kivoja, koska - ??

Puhun nyt siis ihan arkipäivän tilanteista, työelämässä ja muualla, missä ei pyritty 'iskemään', eikä tarjolla ollut päiväkahviseuraa tms. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.

Juuri tällaista huomiointia tarkoitin. Että toinen ihminen otetaan luontevasti mukaan keskusteluun, tai voi vaihtaa muutaman sanan vaikka asiointijonossa. Suomessa tämmöinen on todella harvinaista. Nuoremmat miehet suorastaan pelästyvät tai katsovat yli ja ohi, jos "mummo" kommentoi jotain. Metsäläiskulttuuri?

Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava, et ole kiinnostava, piste. 

Näen tä

Ehkä oot vaan vähän oudoksi tullut vanhemmiten? Jollain toi pää alkaa vähän lahota ikääntyessä ja jututkaan ei sitte oo enää ihan niin nokkelia kuin asianomainen itse kuvittelee.

Vierailija
22/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämmöisenä rumana naisena tuo on ollut aina päivänselvää, miehet pitää ihmisenä vain toisia miehiä ja pantavia naisia, muiden olemassaoloa ja katsetta vältellään (vaikka olisit kaupan kassalla asiakkaana). 

Vierailija
24/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta vaippaan paskova vanha mummo!

Vierailija
25/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ajattelen, että kyseessä on karisma tai sen puute. Joillain naisilla vaan on sitä vaikka varsinainen parasta ennen -päiväys ois mennyt. Ja joistain sitten tulee vaan vanhoja akkoja.

Vierailija
26/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.

Juuri tällaista huomiointia tarkoitin. Että toinen ihminen otetaan luontevasti mukaan keskusteluun, tai voi vaihtaa muutaman sanan vaikka asiointijonossa. Suomessa tämmöinen on todella harvinaista. Nuoremmat miehet suorastaan pelästyvät tai katsovat yli ja ohi, jos "mummo" kommentoi jotain. Metsäläiskulttuuri?

Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava,

Nooh... uskoisin, että äly leikkaa edelleen ja olen hyvin perillä maailmanmenosta ja ajankohtaisista tapahtumista. Poikani kautta esim. tunnen muutamia nykymusiikkiskenen artisteja. Pystyn keskustelemaan aika monenlaisista asioista. 

Ehkä olen suomalaisittain poikkeava?

Ap

Vierailija
27/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa todella hyvää asiakaspalvelua joka paikassa. 

Vierailija
28/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava,

Näin se menee iästä riippumatta. Joku on mukanokkela ja toinen mukatärkeä. Kyllä sinullekin voi silti olla ystävällinen ja kohtelias. Kunhan tiedät paikkasi. Se on ihminen muiden joukossa, ei parempi eikä hupnompi.

Vierailija
29/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ajattelen, että kyseessä on karisma tai sen puute. Joillain naisilla vaan on sitä vaikka varsinainen parasta ennen -päiväys ois mennyt. Ja joistain sitten tulee vaan vanhoja akkoja.

Puheesi parasta ennen -päiväyksestä kertoo kaiken itsestäsi. Tämmöiset leimat eivät koske ihmisiä, ihmisyyttä.

Miehen karisma = raha

Naisen karisma = flirttaileva, kepeä käytös

Vierailija
30/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se

Minä tiedän Tauskin!

Vierailija
31/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheesi parasta ennen -päiväyksestä kertoo kaiken itsestäsi. Tämmöiset leimat eivät koske ihmisiä, ihmisyyttä.

Miehen karisma = raha

Naisen karisma = flirttaileva, kepeä käytös

Tämähän on täysin sontaa. On hyvin karismaattisia miehiä ja naisia, joihin nuo eivät liity mitenkään.

Vierailija
32/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämmöisenä rumana naisena tuo on ollut aina päivänselvää, miehet pitää ihmisenä vain toisia miehiä ja pantavia naisia, muiden olemassaoloa ja katsetta vältellään (vaikka olisit kaupan kassalla asiakkaana). 

Kyllä kai itse kiinnität huomiota niihin vanhoihin kiltteihin miehiin, vaikka olisivat mielestäsi rumia? Hymyilet ja juttelet heille osoittaaksesi, että he ovat mukavia?

Vierailija
33/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan sait odottaa ja vanhaksi elää että pääsit kokemaan mitä me 80% miehistä joita ei ole naisille olemassa tuntuilee.

Vierailija
34/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kv-artistin hyvin, Tauskin!

-ap

Vierailija
35/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮

T32

Vierailija
36/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮

T32

"tyttö"

Vierailija
37/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla ukoilla on vanhojen ukkojen jutut. Ei niitä naiset enää oikeasti kiinnoista kuin omissa ukkoporukoissa turistessa.

No eihän niillä enää seisokkaan ..olkoot porukoissaan...

Luuletko, että jokainen kanssasi kommunikoiva mies odottaa saavansa sinulta sexiä? Outo ajatuaailma. 

Vierailija
38/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe.

Itse olen "vasta" 51 vuotias nainen ja uusi mieheni on 58 vuotias.

Mietin työporukkaani tai uusia ihmisiä mieheni kautta tulleita (1,5 v:n aikana). Niin en koe laisinkaan niinkuin ap. Tulen nähdyksi ja kuulluksi ja huumoria riittää. Olen kyllä hyvin avoin ja puhelias ja jos jännitän jotain tilannetta niin höpötän liikaakin (se ketuttaa minua itseäni). 

Oma lapseni on nyt 18 v poika ja hyvin tulen toimeen hänen ystävien kanssa ja tyttöystävänkin.

Vierailija
39/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta vaippaan paskova vanha mummo!

Miksi mummo paskoisi vaippaan? Mun mummoni on kohta sata ja osaa kyllä yhä mennä vessaan.

Vierailija
40/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijakkaa