Totuus paljastui ikääntyessä :-(
Nuorena luulin, että miehet ovat periaatteessa kohteliaita ja mukavia, ystävällisiä ja asiallisia. Vain humalaiset, huumehörhöt ja mielenvikaiset olivat vältettäviä.
Nyt olen 60+ ikäinen, eikä minulla ole enää mitään käsitystä miehistä, noin ylipäätään, sillä he eivät reagoi olemassaolooni mitenkään. Olen näkymätön. Näin miehet vaikuttavat kannaltani... oudoilta(?). Naiset sentään yleensä puhuvat jotain tai hymyilevät.
Harhaluuloni kävi näin ilmi. Nuorempana miehet olivat minulle kivoja, koska - ??
Puhun nyt siis ihan arkipäivän tilanteista, työelämässä ja muualla, missä ei pyritty 'iskemään', eikä tarjolla ollut päiväkahviseuraa tms.
Kommentit (113)
Oletko sinä aina ollut kaikille miehille mukava, kohtelias ja ystävällinen?
Sinä saat nyt miehiltä sitä samaa kohtelua, jota tavallinen mies saa naisilta koko elämänsä. Tervetuloa kerhoon!
Olen ikäruuna (59v). Kun tälle palstalle "eksyin", niin hienointa oli huomata, et nuoret naiset (ikäarvio n. 25v.) tajuaa jotkut jutut jo noin nuorena; multa mennyt, miehenä, 40 vuotta ennenkuin tajusin :) (penaali, mikä penaali??? :) )
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Onpas tämä herättänyt keskustelua! Hyvä niin. 🙂👍🏼
Vielä kerran huomautan, että itse en puhunut mistään seksuaalisesti huomiosta tai sen tavoittelusta. Päin vastoin, nuorenakin uskoin vilpittömästi, että miehet nyt vain OVAT reiluja ja avuliaita, juttelevat mukavia ja ovat kohteliaita. Ilman mitään flirttailua tai taka-ajatuksia.
Se oli pelkkä illuusio, sillä miehet eivät ole sellaisia kaikille! Eli siis johtui vain minun (tiedostamattomasta, nuoruuden) viehätysvoimastani, että miehet olivat aiemmin herttaisia. Luonteeni ei ole muuttunut.
Olen itse aina suhtautunut (vieraisiin) ihmisiin ensisijaisesti ihmisinä. Ei miehinä tai naisina. Siksi tämä oli minulle iso pettymys. Miehet (yleistettynä) eivät arvosta naisia ihmisinä; heille merkitsee vain nuoruus ja kauneus. Nainen on miehelle aina ensisijaisesti seksiobjekti, ei ihminen.
Palsta on kyllä avannut minunkin silmäni, itsekin olin aina uskonut, että miehet ovat reiluja ja kivoja kuten he ovat minulle olleetkin. Mutta palstalla monet naiset kertovat aivan toisenlaisesta maailmasta. He ovat olleet ilkeiden kommenttien kohteena ja/tai näkymättömiä.
Osasyynä voi olla se millaisissa ympäristöissä liikkuu. Omissa ympyröissäni ei kommentoida kenellekään ilkeästi, en ole ainakaan nähnyt. Ei huutelua julkisella paikalla tms. Itse en ole vieläkään näkymätön miehille, mutta katsotaan 10 vuoden kuluttua miten omissa ympyröissäni käy, muutunko näkymättömäksi.
Millaiset päivittäiset ympyräsi ovat? Millaisella seudulla asut? Voiko sillä olla jotain osuutta asiaan? N56
Itse olen 53 ja kyllä minulle miehet ainakin vielä puhuu ja huomioi.
Ja olen kyllä ihan tavis ja ylipainoakin löytyy.
Mutta enpä noissa lähestymisissä mitään seksuaalista ajattele olevankaan. Olen ehkä muutoin helposti lähestyttävä, kun moni täysin outokin ihminen, sekä miehet että naiset, saattavat jutella pitkät pätkät esim.kauppareissulla.
Ap, mitä annettavaa sinulla olisi niille miehille tai muille ihmisille ylipäätään? Oletko hauskaa seuraa? Hymyiletkö kaikille ja tervehdit iloisesti? Oletko avulias ja kohtelias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä kiinnosta onko joku random mies mulle ystävälllinen vai ei. Tarvitsen vain oman mieheni huomion ja rakkauden. T.N32
Ohis ei välttämättä random mies vaan esim. työyhteisössä olisi kiva olla plus 50-vuotiaana naisena muutakin kuin ilmaa.
Aijaa, mä taas toivon,e ttei kukaan kiinnittäis huomiota. Että sais tehdä työt rauhassa. Ihmiset imee minusta energiatt kun tulevat höpöttelemään.
Koulutukset, joissa olisi hyötyä seuraavaa työpaikkaa hakiessa ja uudet työtehtävät menee nuoremmille. Kahvitellessa ja lounastaessa et kuulu kuulu porukkaan, sillä useat omanikäiset ovat päällikköjä ja nuoret eivät ole kiinnostuneita plus 50 seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran huomautan, että itse en puhunut mistään seksuaalisesti huomiosta tai sen tavoittelusta. Päin vastoin, nuorenakin uskoin vilpittömästi, että miehet nyt vain OVAT reiluja ja avuliaita, juttelevat mukavia ja ovat kohteliaita. Ilman mitään flirttailua tai taka-ajatuksia.
Se oli pelkkä illuusio, sillä miehet eivät ole sellaisia kaikille! Eli siis johtui vain minun (tiedostamattomasta, nuoruuden) viehätysvoimastani, että miehet olivat aiemmin herttaisia. Luonteeni ei ole muuttunut.
Olen itse aina suhtautunut (vieraisiin) ihmisiin ensisijaisesti ihmisinä. Ei miehinä tai naisina. Siksi tämä oli minulle iso pettymys. Miehet (yleistettynä) eivät arvosta naisia ihmisinä; heille merkitsee vain nuoruus ja kauneus. Nainen on miehelle aina ensisijaisesti seksiobjekti, ei ihminen.
Ohis ei aloituksessa puhuta mistään julkisesta huutelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä sinusta on tullut nk. Karen :)"
Jokainen keski-ikäinen nainen, joka vaatii asiallista kohtelua, on nykyään "Karen". Se on täysin merkityksetön haukkumanimi.
-ei ap
Kenelle teidän pitäisi erityisesti näkyä? En minkään katsele innoissani 60 v miehiä, vaikka omaani sen ikäistä katselen kyllä. Mulla on yhä hyvä kroppa (paljon parempi kuin nuorilla ylipainoisille joita on paljon), kyllä katsoo ikäiseni. Enkä pikkukollien huomiota kaipaakaan.
Nuoret miehet usein kohteliaita. Siitä iso plussa.
Kovasti tykkäisin asiallisesta ja kohteliaasta kohtelusta, myös miesten taholta. Naisilta sellaista saa vaikka on "vanha kurppakin". Miehet ehkä unohtavat, että vanhentuvat itsekin. Ovat kaljamahaisia, kaljuja ja ikä näkyy kaikin puolin. Joten ei siinä mitään häviäisi vaikka olisi ihan inhimillinen meille kurpillekin. Vaikka ei seksiä saisikaan. Tai ei seksuaalisessa mielessä pätkääkään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tykkäisin asiallisesta ja kohteliaasta kohtelusta, myös miesten taholta. Naisilta sellaista saa vaikka on "vanha kurppakin". Miehet ehkä unohtavat, että vanhentuvat itsekin. Ovat kaljamahaisia, kaljuja ja ikä näkyy kaikin puolin. Joten ei siinä mitään häviäisi vaikka olisi ihan inhimillinen meille kurpillekin. Vaikka ei seksiä saisikaan. Tai ei seksuaalisessa mielessä pätkääkään kiinnostaisi.
Ei vanhat ja rumat miehetkään saa naisilta minkäänlaista inhimillistä kohtelua.
+50 itsekin eikä elämä ole enää pelkkää nousuhumalaa ja siemensyöksyä.