Totuus paljastui ikääntyessä :-(
Nuorena luulin, että miehet ovat periaatteessa kohteliaita ja mukavia, ystävällisiä ja asiallisia. Vain humalaiset, huumehörhöt ja mielenvikaiset olivat vältettäviä.
Nyt olen 60+ ikäinen, eikä minulla ole enää mitään käsitystä miehistä, noin ylipäätään, sillä he eivät reagoi olemassaolooni mitenkään. Olen näkymätön. Näin miehet vaikuttavat kannaltani... oudoilta(?). Naiset sentään yleensä puhuvat jotain tai hymyilevät.
Harhaluuloni kävi näin ilmi. Nuorempana miehet olivat minulle kivoja, koska - ??
Puhun nyt siis ihan arkipäivän tilanteista, työelämässä ja muualla, missä ei pyritty 'iskemään', eikä tarjolla ollut päiväkahviseuraa tms.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä miesten huomiota niinkuin tarvii?? Itseäni kiinnosta pätkääkään.
Jos sitä ei ole saanut, sitä ei kaipaakaan. Olin näkymätön ikävuosina 39-48, olin tuolloin ylipainoinen. Viime vuonna kutistin itseni normaalikokoon (lihaksilla varustettu, bmi 22.5) ja muutuin taas näkyväksi, myös nuorille miehille.
Onhan se ihan kiva olla taas olemassa ja niin että tervehditään ja katsotaan silmiin, oviakin availlaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä kiinnosta onko joku random mies mulle ystävälllinen vai ei. Tarvitsen vain oman mieheni huomion ja rakkauden. T.N32
Ohis ei välttämättä random mies vaan esim. työyhteisössä olisi kiva olla plus 50-vuotiaana naisena muutakin kuin ilmaa.
Kyllä mä olen tuntenut työyhteisössäni, että ikääntyessä saamani arvostus ja kunnioitus on lisääntynyt. Ja tyhjänpäiväiset sovinistiset typeryydet onneksi loppuneet.
Noin minäkin koin, mutta sitten vaihdoin työpaikkaa. Ihme kai, että tässä iässä (57) tulin vielä valituksi johonkin. Mutta täällä uudessa paikassa, jossa minua ei tunneta, huomaan tulevani ohitetuksi jonain täti-ihmisenä, joka yrittää sekaantua asioihin, joista ei tiedä. Vaikka olisin niissä pitkän linjan asiantuntija. Tätä ovat tehneet paitsi miehet myös nuoret naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.
Juuri tällaista huomiointia tarkoitin. Että toinen ihminen otetaan luontevasti mukaan keskusteluun, tai voi vaihtaa muutaman sanan vaikka asiointijonossa. Suomessa tämmöinen on todella harvinaista. Nuoremmat miehet suorastaan pelästyvät tai katsovat yli ja ohi, jos "mummo" kommentoi jotain. Metsäläiskulttuuri?
Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava, et ole kiinnostava, piste.
Näen tä
Suomessa harvoin puhutaan vieraalle ja nuoret miehet on peloteltu olemaan hiljaa nuorten naisten toimesta meetoo, sun muilla kampanjoilla.
Oletko sinä itse tehnyt mitään aloitteita? Näin miehenä nimittäin tiedän, että kontaktin ottaminen naiseen on aina todella iso ja suorastaan pelottava suoritus. Sitä suunnitellaan joskus pitkäänkin ja mietitään mitä sanotaan. Jännitys aiheuttaa sen, että suusta sitten voi tulla hyvinkin sekavaa tekstiä. Sitä moni mies pelkää. Toinen pelon aiheuttaja on se jos nainen ei osoitakaan mitään kiinnostusta. Se on iso pettymys aina.
Siihen on syynsä miksi miehet ottavat rohkaisuryyppyjä ennen kuin ottavat naiseen kontaktia. Humala ei vie jännitystä kokonaan ja joskus se jopaa pahentaa koko tilannetta, mutta ainakaan mahdollinen hylätyksi tuleminen ei tunnu sillä hetkellä niin pahalta. Aika usein rohkaisua joutuu ottamaan liikaakin ja sen jälkeen lopputulos on takuulla huono.
Kyse ei siis normaalisti ole siitä etteikö miehet olisi millään lailla kiinnostuneita vaan siitä, että miehet eivät yleensä uskalla tai kehtaa ottaa kontaktia. Toki varmasti nykyään asiaa vaikeuttaa sekin, että (ainakin valtamedian perusteella) rikosilmoituksia tehdään aikasempaa herkemmin vaikka mies olisi oikeasti halunnut vain tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikalla tosi kivaa ja välillä härskiäkin huumoria miesten kanssa. Olen paikan ainoa nainen. Tänäänkin kun tulin bussilla kaupungista kotiin niin joku mies esittäytyi ja jopa kosi.;) Rukkaset sai.;) Ole ystävällinen ihmisille niin suurin osa on kans sitte sulle. N57
Joku sekopää se mies oli. Ei kukaan tervejärkinen tuolla tavalla yhtäkkiä kosi.
Minusta on tuntunut todella vapauttavalta, kun saa 6-kymppisenä naisena vihdoinkin olla rauhassa.
Lyhyesti sanottuna tuollaista se on miehillä kaikissa ikäluokissa, jos ei ole miesmalli.
Olen itse alle nelikymppinen mies ja minulla on adoniksen kroppa, vaikka itse sanonkin. Koskaan ei ole ollut seksiä, tyttöystävää ja työelämässä ja opinnoissa olen joutunut nielemään paljon paskaa. Jos olisin kaksimetrinen, vittuilua olisi varmasti tullut paljon vähemmän, mutta olen vain keskimittainen. Lisäksi olen vielä naisvaltaisella alalla ja HR-tilanteissa on aina nainen vastassa; silloin kannattaisi olla miesmalli.
Voit toki kuvitella, että sinulla olisi helpompaa miehenä. Mutta voit käyttää esim. minun kirjoitustani vinkkinä sen suhteen, millaista se on niiden mielestä, jotka ovat katselleet elämää miehenä eivätkä ole joutuneet vain luulemaan asioita.
Siltä kannalta voin kuitenkin ymmärtää tuota ajatusta, että vanhemmaksi tullessa kehityskelpoiset ihmiset kehittyvät sosiaalisesti taitavammaksi ja silloin toisten virheet näyttävät vielä räikeämmiltä. Sitä voi kyllä kompensoida oma lisääntynyt sitkeys. Naiset kuitenkin aina sanovat, että he eivät ole mitään velkaa miehille eikä juttuja tarvitse kuunnella. Naisille voi tulla järkytyksenä tuo, kun putoaa korkealta ja mies on aina ollut samassa pisteessä.
Edelleenkin nainen voi turvallisemmin mielin mennä juttelemaan lapsille, nuorille ja vaikka toisille ikääntyneille. Naisesta tyypillisesti oletetaan jotain hyvää sosiologian dokumentoiman "women are wonderful" efektin pohjalta. Jos se näyttää oudolta, että minä menisin vaikka Hesessä 15 vuotiaiden tyttöjen pöytään, ehkä siinäkin on sitten huonon vastaanoton riski, jos isoäiti-ikäinen nainen juttelee nuorille miehille.
AP sun pitää omaksua aina uusi rooli.
n. 60 v yksi sopiva rooli olisi tiukka täti, isoäiti tai alasi asiantuntija. Kun vedät roolisi täpöllä, niin et satavarmasti ole huomaamaton.
Voit joutua huomaamattomaksi, jos vedät kainon 18-vuotiaan roolia kuusissakymmenissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikalla tosi kivaa ja välillä härskiäkin huumoria miesten kanssa. Olen paikan ainoa nainen. Tänäänkin kun tulin bussilla kaupungista kotiin niin joku mies esittäytyi ja jopa kosi.;) Rukkaset sai.;) Ole ystävällinen ihmisille niin suurin osa on kans sitte sulle. N57
Joku sekopää se mies oli. Ei kukaan tervejärkinen tuolla tavalla yhtäkkiä kosi.
Voi olla myös ihan tervepäinen hassuttelija.
Minä olen 77-v. Nyt se flaksi käy. En ole kokenut ikäsyrjintää.
Ei tuon ikäiset ukkelit jaksa sekstata samalla lailla kuin parikymppiset nuorukaiset. Se osaltaan selittää tätä asiaa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei enää sano ota pusero pois niin kuunnellaan sydän.
Eikö edes se mikkeliläislääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮
T32
Tässäpä kaikki oleellinen onkin. Fiksuja miehiä saa hakea.
Toisaalta on helpottavaa olla näkymätön. Minulle tämä tapahtui tänä vuonna, 47 vuoden iässä. Ei ole enää hitaita ja "limaisia" katseita, voi kävellä tosi rauhassa. En ole muutenkaan persoonaltani seksipommityyppiä. Enemmänkin omantienkulkija ja outolintu, joten näkymättömänä olo jotenkin lisää vapauksia olla ihan vaan sukupuoleton entiteetti. Voin mennä nyt rauhassa metsäpoluilla, iltaisin kaupungilla, missä vain.
Jos minulla on asiaa miehille, silloin puhun, mutta muuten juurikaan en. Naisystäviltä saan sosiaalista seuraa. Aika aikaansa, nuorena tyttönä todellakin tuli nähdyksi. Välillä se oli vähän liikaakin.
No ei tuo iästä ole kiinni. Olen nuori nainen eikä kukaan ole reagoinut olemassaolooni mitenkään. Korkeintaan asiakaspalvelijat tervehtii tai tarjoaa apua, mutta sekin vain koska kuuluu työnkuvaan.
Olen todellinen milf, tarvitsen huomiota!
-ap
ei nätinkään naisen ympärillä pyöri ketään jos on estynyt ja ujo. Vain jos on menevä, sosiaalinen ja nauravainen ja tulee ihmisten kanssa toimeen. Tämä on myytti että nätti nainen saa aina seuraa ja että ihmiset haluavat olla hänen seurassa
Tää palsta on kyllä hauska, maalaistorvien fantasiointia asioista sun toisista. Asuneet koko ikänsä samalla paikkakunnalla!
Suurin osa miehistä on pinnallisia kusipäitä jotka ovat kohteliaita ja mukavia vain mielestään kauniille, nuorille naisille. Loput naiset ovat heille näkymättömiä, ei-naisia ja heille ei tarvitse olla kohtelias tai muutenkaan noteerata mitenkään. Miehet ovat pinnallisuudessaan aina palvoneet nuoruutta ja kauneutta
Mun naapurina viriili 96 v pappa, varmasti se vikittelis alottajan kaltaista baarissa( se muuten käy lähikuppilassa joka viikko ).