Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma mies kusetti rahoissa?

Vierailija
06.09.2024 |

Siis en ihan oikein ymmärrä, mitä meidän kesäloman reissun kanssa kävi. Mies siis halusi reissuun, ja minä järjestin, koska olen se organisoiva osapuoli. Kappas kummaa, kävi niin, että pitkä viikonloppu, 1500 eur, hujahti minun tililtä. Ja päivittäiset kulut kohteessa meni vähintään puolet minulle, puolet hänelle.

Tultiin kotiin - ei mitään.

Mennyt kuukausi - ei mitään.

Ja ei tosiaan tarvitse kysyä; mikset puhu miehellesi. Minua ihmetyttää lähinnä se, että onko tosiaan ihmisluonteita, jotka ei välitä, että toinen on biffannut matkat ja hotellit.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se mieskin pelaa psykologista pelia ja odottaa kuinka kauan menee ennen kuin pyydät matkarahat. Siinähän pelaatte sitten yhdessä. 

Tai ap on jättänyt jotain maksamatta miehelle, kuten vaikka auton vakuutukset, ja mies vähensi sen tuosta.

Puhumatta asiasta, kuten taloudessa on tapana.

Vierailija
102/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytitkö laskun miehellä ennakkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyväksikäyttäjiä ja jopa ihmis ja naisvihajia, kenen ainut elämäntehtävä on nauttia toisille kivun ja tuskan aiheuttamista ja elämän tuhoamista ihan tarkoituksellisesti, samalla itse kaikkia eduksia nauttiessa. Ole onnellinen, että sinun nimissä luottovelkaa ei ole otettu ja hengissä olet. Monilla naisilla niin hyvää tuuria ei ole ollut. Kuka ei ole koskaan oma mies. Ihmiset eivät ole välineitä ja me ei voi omia tai omistaa toista. Ei edes elämänkumppania. Mies on AINA muualta tullut ventovieras. Kenet päästät oman elämän, riippu sinun avarakatseisuusesta, tiedoista ja siitä tulenevasta suhtautumisesta. Kyllä vuokra, ruokaa, matkustaminen on kaikki yhteistä. Elikä jo alussa selvät rajat tasavertaisuusesta. Jos niitä ei täytettä, viimestään silloin pitäisi hälytyskellojen alkamaan soimaan. Ja ole onnellinen, jos vielä selviä, että sinun elämänkumppani ei ole joku psykoppaatti narsisti tai saatanisti. Silloin olet vielä vasta alkuvaihessa jaikesta sopasta, mutä siirä seuraa. Mielipahan aiheuttaja ei koskaan rakastaa toista osapuolta, vaika kuinka kaunisti puhuis sanoissa. Teot ratkaisevat. 

Vierailija
104/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne miehet opetetaan olemaan maksamatta mitään. Ajattelevat että nainen mielellään maksoi ja omat rahat voi säästää omiin juttuihin. Nyt sanot että miehelle että muutes sulta jäi ne matkat maksamatta ja ilmoitat summan. Että ensi kerralla ei luule että saa kaiken lahjaksi.

105/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan sille miehelle ole tullut kertaakaan mieleen, että maksaisi oman osuutensa matkakuluista sinulle?

106/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yllättynyt, kuinka yleistä rahojen tarkka jakaminen on tämän ketjun perusteella. Meillä ei lasketa ollenkaan, vaan kumpikin maksaa mitä milloinkin. 

Niin mutta tämä matka maksoi 750€/hlö, eli aika isosta summasta kyse.

Vierailija
107/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika kysyä mieheltä , että kun lomamatkan summan puolikas 750e on maksamatta , niin siirtääkö mies nyt rahat vai maksaako vaikka pari seuraavaa auton lyhennystä tms? Ja kysy samalla yhteistilistä , että jatkaako mies sinne säästämistä vai perustatko itsellesi oman säästötilin mihin jatkat säästämistä ? 

Vierailija
108/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies vois maksaa puolia sulle jos et avaa suutas ja sano että puolet matkasta oli 750€

Vierailija
109/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta, ette ole asiasta mitään puhunut kuukauteen. Tilit olisi pitänyt tehdä selviksi heti matkan varauksen jälkeen. 

Sitäpä minäkin. Ja edelleen, ihan vain periaatteen nimissä. Mutta minä en ole mieheni moraalin ravistelija.

Kiinnostaa kuulla, jos muilla yhtäläisiä kokemuksia.

No olethan, jos hän sinun rahojasi käyttää. Käyttäydyt aivan omituisesti, sitä minä tässä enemmän ihmettelen kuin miehesi toimia

Vierailija
110/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olet tuollaisen luuserin kanssa yhdessä? Ja en voi tosiaan ymmärtää, ettet ole asiasta mitään puhunut kuukauteen. Kysyn kuitenkin, että miksi et puhu miehelliesi vaan odota kuukauden ja postaat  vauvapalstalle? 

Minua kiinnostaa se psykologinen puoli enemmän kuin se raha. En ole persaukinen eikä ole mieskään.

Itse en vaan kykenisi heittäytymään edes kysymättä, toisen rahoille.

Juu, niin valitsin; mutta ei meillä erityisen häävisti mene muutenkaan. Ihmisiä toisillemme kuitenkin jne.

Mitä psykologista peliä oikein pelaat? Jos varaat matkan, niin samantien rahat toisen osuudesta sun tilille. 

En mä varsinaisesti mitään pelaa. Olen liian tunnollinen, kiltti perusluonteeltani, vaikka osaankin

Tässä sulle opetus elämään, älä oleta kenestäkään MITÄÄN. Usein ne oletukset ovat täysin vääriä..Tuo viimeinen lauseesi kertoo pahoista itsetunto-ongelmista ja ehkä läheisriippuvuudesta. 

Vierailija
111/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ikinä palautella mitään rahoja. Se maksoi kumpi sattui maksamaan ja sitten kun maksajalla on rahat vähissä, toinen maksaa enempi elämisestä. 

neljän lapsen kanssa ei olisi tullut mitään ilman yhteisiä rahoja vaikka omat tilit olikin.

Vierailija
112/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma vaimo järjestelee oman tulotasonsa mukaisia hulppeita kymppitonnin lomia ja pakottaa minut mukaan ja kustantaa kaiken.

Mutta lopussa kun katsoo tiliä, niin alkaa tivaamaan minulta että miksi en maksa ja näin pois päin. En kykene maksamaan palkallani edes vuokraa, joten totean että koska palkkani on niin matala että en kykene ja painostit minut taas mukaan lomalle johon minulla ei ole varaa. Sitten hän suuttuu.

Jätän vaatteet ja parturissa käynnin väliin että saan maksettua "velaksi" jääneet rahat vaimolleni, mutta niistä koostuu lähinnä kymppejä. Sitten hän on raivoissan, kun en pidä huolta ulkonäöstäni, että miksi minun näköinen mies kulkee vanhoissa vaatteissa tukak pitkänä ja hoitamattomana. Sitten hän vie minut vaatekauppaan ja parturiin ja maksaa koko lystin lähes 500e, johon minulla ei olisi varaa.

Joten olen kokoajan veloissa ja asiasta ei saa riidellä ja hän kuitenkin penää rahoja ja ei ole tyytyväinen pomooni, joka maksaa liian matalaa palkkaa. Hän on jopa soitellut töihin ja kysellyt milloin palkkaani korotetaan. Olen siivooja ja saan 12e tunti.

Tein nuorempana mallin hommia joista ei niistäkään kauheasti kertynyt.

Mies 47

Vierailija
113/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oma vaimo järjestelee oman tulotasonsa mukaisia hulppeita kymppitonnin lomia ja pakottaa minut mukaan ja kustantaa kaiken.

Mutta lopussa kun katsoo tiliä, niin alkaa tivaamaan minulta että miksi en maksa ja näin pois päin. En kykene maksamaan palkallani edes vuokraa, joten totean että koska palkkani on niin matala että en kykene ja painostit minut taas mukaan lomalle johon minulla ei ole varaa. Sitten hän suuttuu.

Jätän vaatteet ja parturissa käynnin väliin että saan maksettua "velaksi" jääneet rahat vaimolleni, mutta niistä koostuu lähinnä kymppejä. Sitten hän on raivoissan, kun en pidä huolta ulkonäöstäni, että miksi minun näköinen mies kulkee vanhoissa vaatteissa tukak pitkänä ja hoitamattomana. Sitten hän vie minut vaatekauppaan ja parturiin ja maksaa koko lystin lähes 500e, johon minulla ei olisi varaa.

Joten olen kokoajan veloissa ja asiasta ei saa riidellä ja hän kuitenkin penää rahoja j

Sun työpaikkas kusettaa sun vaimolta rahoja. Ja sua syytetään siitä että kusetat rahat naiseltas. Melko törkeetä.

Vierailija
114/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ihmisiä tällä palstalla, kun eivät suutaan auki keskustellakseen.

Vierailija
115/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on ja olet itsekin sellaisen mieheksesi ottanut.

Tämäpä. Itsepä olet lusmu miehen itsellesi valinnut.

Vierailija
116/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja ihmisiä tällä palstalla, kun eivät suutaan auki keskustellakseen.

Keskusteleminen on vaikeaa. Siinä pitäisi osata avata suunsa ja sanoa, että nyt on paha mieli, kun tuntuu pahalta koska.... Ihmiset ei nykyään osaa keskustella. Viesteillä vaan kaikki asiat.

Vierailija
117/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on mällíränní joka vain halusi päästä haukkumaan miehiä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia jne.

Ja tehän haukutte.

Vierailija
118/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ikinä palautella mitään rahoja. Se maksoi kumpi sattui maksamaan ja sitten kun maksajalla on rahat vähissä, toinen maksaa enempi elämisestä. 

neljän lapsen kanssa ei olisi tullut mitään ilman yhteisiä rahoja vaikka omat tilit olikin.

Meillä taas on onnistunut kolmen lapsen kanssa loistavasti, vaikka kummallakin on omat rahat. 34 vuotta avioliittoa takana eikä ainoatakaan riitaa ole käyty rahasta. Mutta meillä rahasta puhutaankin avoimesti eikä kyräillä ja oleteta, kuten ap tekee.

Ei meilläkään mitään pikkusummia palautella, mutta matkakustannukset (usein monta tonnia) ja isojen kodinkoneiden hankinnat jaetaan kyllä tasan. Muista kuluista sovitaan sitten aika suurpiirteisesti, kumpi maksaa mitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi