Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma mies kusetti rahoissa?

Vierailija
06.09.2024 |

Siis en ihan oikein ymmärrä, mitä meidän kesäloman reissun kanssa kävi. Mies siis halusi reissuun, ja minä järjestin, koska olen se organisoiva osapuoli. Kappas kummaa, kävi niin, että pitkä viikonloppu, 1500 eur, hujahti minun tililtä. Ja päivittäiset kulut kohteessa meni vähintään puolet minulle, puolet hänelle.

Tultiin kotiin - ei mitään.

Mennyt kuukausi - ei mitään.

Ja ei tosiaan tarvitse kysyä; mikset puhu miehellesi. Minua ihmetyttää lähinnä se, että onko tosiaan ihmisluonteita, jotka ei välitä, että toinen on biffannut matkat ja hotellit.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mietitä kumpi mitäkin maksaa tai mietitä meneekö varmasti tasan. Joskus maksan minä, joskus mies.

Ap:n mies vois sitten varmaan organisoida seuraavan matkan ja maksaa majoitukset.

Vierailija
82/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yllättynyt, kuinka yleistä rahojen tarkka jakaminen on tämän ketjun perusteella. Meillä ei lasketa ollenkaan, vaan kumpikin maksaa mitä milloinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostelee asioita toisen puolesta, niin maksuasiat pitää olla sovittuna etukäteen tai viimeistään ostohetkellä. Jos puolisoni ostelisi meille matkoja kysymättä minulta, onko kohde ok eikä kertoisi, mitä se maksaa ja että maksu menee puoliksi, niin silloin katsoisin, että kyseessä on hänen oma hankintansa, jonka hän haluaa kustantaa meille yhteisesti.

Varmaan ap:n mies ajattelee näin. 

Vierailija
84/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on toksinen marttyyri. Kyseessä ilmiselvästi on pitkä testi miehelle, ja ap nauttii kun mies "feilaa", samalla tehden hänestä itsestään pyhimyksen. Pyhimyksen joka maksaa, suunnittelee eikä edes pyydä rahojaan takaisin. Täysin kieroutunut persoonallisuus. 

Vierailija
85/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä hyväksikäyttäjiä. Ilmeisesti miehesikin on sellainen. Eihän siinä ole mitään pahaa, jos toinen makselee matkat, jos näin on sovittu. Siitä syystä kannattaa puhua myös monille pyhistä raha-asioista eikä odottaa, että toinen lukee ajatukset.

Vierailija
86/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä loppukaneetiksi tuohon vastuun kantamiseen: v i t t u mulla kyllä teki mieli jättää se mies siihen lähtöaulaan reppujensa kanssa seisomaan, kun se todellakin tuntui viimeistään siinä kohtaa, että mä olen vain toiminut matkanjärjestäjänä, kun lähtöporttienkin etsiminen jää minun kontolle. Perässä se tepasteli silti.

Onko se mies ihan vapaamatkustaja suhteessa muutenkin?

Vierailija
87/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yllättynyt, kuinka yleistä rahojen tarkka jakaminen on tämän ketjun perusteella. Meillä ei lasketa ollenkaan, vaan kumpikin maksaa mitä milloinkin. 

Mitä kummallista siinä on, että yhteiset reissut maksetaan puoliksi? Joku 1500 euroa ei ole pieni raha. 

Vierailija
88/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on toksinen marttyyri. Kyseessä ilmiselvästi on pitkä testi miehelle, ja ap nauttii kun mies "feilaa", samalla tehden hänestä itsestään pyhimyksen. Pyhimyksen joka maksaa, suunnittelee eikä edes pyydä rahojaan takaisin. Täysin kieroutunut persoonallisuus. 

Toksinen marttyyri, kenelle?

Eihän tuo äijä edes tiedä feilanneensa.

Vierailija
89/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida nyt ne matkajärjestelyt loppuun asti ja tee yhteenveto miehelle ja anna tilinumero hänen osuuttaan vastaan. 

Vierailija
90/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä matkat maksetaan puoliksi, ellei kyseessä ole lahjamatka toiselle. Muut kustannukset sitten menevät miten menevät, ei ole niin tarkkaa. Meillä tapa on varmaan jäänyt ajalta, kun emme olleet vielä naimisissa. Tosin joskus unohdamme itsekin, onko toinen jo maksanut osuutensa matkasta vai ei. 

Vierailija
91/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on tapahtunut, on tapahtunut. Nyt tiedät, että mies pyrkii hyötymään sinusta.

Nyt ota sähköposti kirjoita siihen otsikoksi miehen osuus matkakustannuksista, summa ja pankkitilisi ja anna miehelle, laita siihen, että voisiko maksaa sen nyt heti, kun on jo aikaa kulunut. Niin jää ainakin mustaa valkoisella, ellei maksa.

Sitten se yhteinen tilanne. Ota sieltä omat rahasi pois tai osta niillä jotain välttämätöntä, mitä tarvitset, jos muutat erilleen. Mies tyhjentää kohta tililtä sinunkin rahasi.

Sen jälkeen , kun mies on maksanut sen matkan sinulle, käy keskustelu rahasta ja siitä, että mikä on homman nimi ja miten jatkatte suhdetta, vai jatkatteko.

En jatkaisi kanssasi

Vierailija
92/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tavallinen suomalainen nainen. Valitettavasti.

Noin äidit tekevät jo pojilleen. Toksista feministisyyttä.

Mutta eihän ne sitä myönnä vaan tämäkin saa alanuolia.

Vierailija
93/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleen ja yleisölle, esim täällä. Siksi se oma hyvyys pitää tuoda esiin oikein seikkaperäisesti. Tällainen kehittymätön persoona tarvitsee aina jonkun itseään huonomman verrokin, koska oma persoona on niin hauras että sitä pitää koko ajan peilata johonkin "huonompaan" (joko oikeasti tai kuvitellusti).

Huonommuutta sitten varmistellaan tällaisilla testeillä ja ansoilla, jotta sitä "huonoa peilauspintaa" riittäisi oman hauraan itsetunnon ylläpitoon. Ap ei voinut vaan yksinkertaisesti pyytää miestä maksamaan, koska jos mies olisikin heti maksanut, ei hän olisi ollut "huono" ja se olisi särkenyt apn kokemusta omasta hyvyydestään. 

Vierailija
94/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hänellä joko ei ole yhtään rahaa tai sitten hän kerää liikaa rahaa. jälkimmäisessä tapauksessa laita lasku pöytään. 

Hän lopetti yhteiselle säästötilille siirtämisen, saatuaan ylennyksen.

Mulla on tuntuma, että säästää jonnekin sivuun.

Totta kai mies säästää omat rahansa ja valmistautuu ottamaan eron sinusta, ylennys hyvin usein johtaa siihen. Sitten tulee kuvioihin nuorempi ja/tai nätimpi nainen, jolle hän mielellään kustantaa kaiken. Mutta sinä kilttinä tyttönä maksat miehelle, koska haluat todistella olevasi kelpaava. Säälittävää.

samahan se on miehillä että vaatimatonta ulkonäköään joutuu kompensoimaan rahalla. Ihan normaalia ei säälittävää.

Vierailija
95/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen itsekin. Ymmärrän tarkkuuden esim. lainojen kohdalla mutta vapaa-ajan ja peruselämisen kustannusten osalta en.

Vierailija
96/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lentoihin ja hotelliin meni 1500 ja matkalla maksettiin aikalailla puoliksi. Siirsin sun tililtä 750 mun visalle, kun se lasku erääntyy kohta."

Näin meillä tuo tilanne olis mennyt. 24v avoliitossa ja omat rahat, mutta käyttöoikeudet toisen käyttötiliin.

Vierailija
97/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ole vaatimassa rahoja tulojen suhteessa.

Se tai "mies maksaa kaiken" on normaali toimintamalli.

Vierailija
98/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo ensimmäinen yhteinen reissunne kun mietit ihmisluonteita?

Kauan olette olleet yhdessä ennen reissua? Kaksi viikkoa?

Vierailija
99/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleen ja yleisölle, esim täällä. Siksi se oma hyvyys pitää tuoda esiin oikein seikkaperäisesti. Tällainen kehittymätön persoona tarvitsee aina jonkun itseään huonomman verrokin, koska oma persoona on niin hauras että sitä pitää koko ajan peilata johonkin "huonompaan" (joko oikeasti tai kuvitellusti).

Huonommuutta sitten varmistellaan tällaisilla testeillä ja ansoilla, jotta sitä "huonoa peilauspintaa" riittäisi oman hauraan itsetunnon ylläpitoon.

Tämä yleisö on kasvoton. Samoin ap on anonyymi. Toksinen marttyyrius pitäisi näkyä jotenkin sille marttyyrin lähipiirille.

Vierailija
100/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mieskin pelaa psykologista pelia ja odottaa kuinka kauan menee ennen kuin pyydät matkarahat. Siinähän pelaatte sitten yhdessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi