Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina ulkopuolinen :,(

Vierailija
06.09.2024 |

Aloitin tovi sitten uudessa työpaikassa. Eräs toinen aloitti lähes yhtä aikaa kanssani. Olemme tehneet vähän tuttavuutta, joskin erittäin rauhalliseen tahtiin, tuntuu, että olemme molemmat melko ujoja... Nyt sitten työpaikallamme aloitti kolmas uusi työntekijä hetki sitten. Tänään koin pysäyttävän hetken, kun uusi työntekijä tuli työpisteeni ääreen kysymään, onko "Maijua" näkynyt, olivat kuulemma sopineet menevänsä yhdessä lounastauolle, ja hetken päästä he sitten lähtivätkin erittäin tuttavallisesti rupatellen yhdessä syömään. Hymyilin ystävällisesti, mutta en voi kieltää, ettenkö olisi jäänyt perään katsomaan miettien, miksi eivät pyytäneet minua mukaan. Miksi tämä taas tapahtui :,(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina? Ei tämä yksi kerta ole aina, mutta minulla on kokemusta siitä, mitä se on aina. Olin ulkopuolinen kouluaikana. Eräällä leirillä oltiin isossa huoneessa, jossa muut kasasivat sängyt samaan nurkkaan, minä jäin ulkopuolelle. Oltiin alakouluikäisiä lapsia, mutta ohjaajat eivät tähän puuttuneet. Ja sama homma on jatkunut kouluissa ja työpaikoissa, ja varmaan vielä vanhainkodissa.

Vierailija
2/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa olet itse pyytänyt tätä Maijua kanssasi lounaalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kukaan ei saa käydä ilman sinua lounaalla? Ihme takertuja olet.

Vierailija
4/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerää etteivät pyytäneet mukaan.

Vierailija
5/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy tuota ihan samaa. Muut ystävystyvät bestistasolle hetkessä ja minua ei kukaan kysy edes lounaalle. Kerran kävi niinkin, että lyöttäydyin erään mukaan (olimme tehneet aamupäivän yhdessä töitä) ja he istuivatkin viereiseen pöytään lounastamaan ja jättivät mut yksin nököttämään.

Vierailija
6/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kahdessa työpaikassa, jossa aina mennään porukalla syömään. Kaikkia pyydetään mukaan. 

Vähävaraisenaan en itse lähde mukaan, mutta on kyllä pyydetty. 

Vierailija
7/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin siellä, pyytäisin sut ja muutkin mukaan ilomielin.

Vierailija
8/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. 2 keskiset asiat voi puhua muulla ajalla.

Vierailija
9/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä ja käyn kaksi kertaa viikossa toimistolla. Meillä on ihan normaalia, ettei mukaan pyydetä. Siellä ne vaan iloisena menee työporukassa. Käyn itse syömässä yksin. Minulle puhutaan silloin kun on joku työasia.

Vierailija
10/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain on niin että joidenkin ihmisten kemiat kohtaa paremmin kuin toisten.

Sanot että olette tehneet tuttavuutta erittäin rauhalliseen tahtiin. Ehkä tämä Maiju ei ole sinussa löytänyt sellaista yhteistä pintaa jonka löytää tässä toisessa työkaverissa.  Itsellänikin on ne työkaverit joiden kanssa synkkaa ehdottomasti parhaiten ja heidän kanssaan sitten istutaan lounaalla ja jutellaan ja vaihdetaan kuulumisia.

Ketään ei jätetä ulkopuolelle joka haluaa porukkaan tulla, mutta kaikki eivät sihen kuitenkaan luontevasti "istu", jokin yhteinen tekijä puuttuu.  Samahan se on ystävyysssuhteissakin esim. Kaikkien kanssa ei tulla ystäviksi, kyllä se sen  mystisen kemian vaatii.

Ja jos joku on joukossa hiljaa ja tuppisuu niin olkoot, mutta ei pidä ihmetellä jos jää ulkopuolelle. Omasta halustaan ei puhu ei osallistu, saahan siinä porukassa istua mutta aika kiusalliseski voi käydä sellainen "varjo"  siinä.

Vastavuoroisuutta se vaatii, ja sitä että jotain yhteistä on.  Ei pelkästään säästä ja ilmoista jaksa keskustella kovinkaan kauaa jos niistäkään. Kun toinen on hiljaa ja odottaa toiselta sitä puhetta.

Vierailija
11/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kukaan ei saa käydä ilman sinua lounaalla? Ihme takertuja olet.

Ja sä olet ihme vttuilija.

-eri

Vierailija
12/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy tuota ihan samaa. Muut ystävystyvät bestistasolle hetkessä ja minua ei kukaan kysy edes lounaalle. Kerran kävi niinkin, että lyöttäydyin erään mukaan (olimme tehneet aamupäivän yhdessä töitä) ja he istuivatkin viereiseen pöytään lounastamaan ja jättivät mut yksin nököttämään.

Törkeetä aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
13/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeetä :/

Vierailija
14/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeetä aikuisilta ihmisiltä.

Kai sitä nyt jokainen saa istua juuri siihen pöytään mihin haluaa eikä ole pakko mennä tämän kädestäpidettävän kanssa samaan?

Vierailija
15/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse tee aloitetta? Miksi kaikkien pitää aina pyytää sinua?

Vierailija
16/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä ja käyn kaksi kertaa viikossa toimistolla. Meillä on ihan normaalia, ettei mukaan pyydetä. Siellä ne vaan iloisena menee työporukassa. Käyn itse syömässä yksin. Minulle puhutaan silloin kun on joku työasia.

Miksi et liity joukkoon mukaan? Miksi odotat kutsua? Meillä vaan lähdetään syömään ja porukkaa vaan liittyy mukaan. 

Vierailija
17/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt kahdessa työpaikassa, jossa aina mennään porukalla syömään. Kaikkia pyydetään mukaan. 

Vähävaraisenaan en itse lähde mukaan, mutta on kyllä pyydetty. 

Meillä on vakipöytä kanttiinissa ja sinne voi tulla eikä ketään erikseen kutsuta.

Vierailija
18/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. 2 keskiset asiat voi puhua muulla ajalla.

Millä ajalla, kun pitää töitäkin tehdä? Lounastauko on just sopiva aika keskusteluun. 

Vierailija
19/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käydä yksin lounasravintolassa syömässä, jos se olisi tarpeeksi sosiaalisesti hyväksyttyä. Lounasravintoloiden ongelma on hälyisyys, meteli. Näin hiljaisena oma ääneni ei kanna siellä ja puhuminen on siksi epämiellyttävää.

Vierailija
20/23 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina? Ei tämä yksi kerta ole aina, mutta minulla on kokemusta siitä, mitä se on aina. Olin ulkopuolinen kouluaikana. Eräällä leirillä oltiin isossa huoneessa, jossa muut kasasivat sängyt samaan nurkkaan, minä jäin ulkopuolelle. Oltiin alakouluikäisiä lapsia, mutta ohjaajat eivät tähän puuttuneet. Ja sama homma on jatkunut kouluissa ja työpaikoissa, ja varmaan vielä vanhainkodissa.

Kuulostaa siltä, että olet passiivinen etkä itse tee mitään aloitteita. Voit antaa kuvan ettei sinulla kiinnosta laisinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä