Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma mies kusetti rahoissa?

Vierailija
06.09.2024 |

Siis en ihan oikein ymmärrä, mitä meidän kesäloman reissun kanssa kävi. Mies siis halusi reissuun, ja minä järjestin, koska olen se organisoiva osapuoli. Kappas kummaa, kävi niin, että pitkä viikonloppu, 1500 eur, hujahti minun tililtä. Ja päivittäiset kulut kohteessa meni vähintään puolet minulle, puolet hänelle.

Tultiin kotiin - ei mitään.

Mennyt kuukausi - ei mitään.

Ja ei tosiaan tarvitse kysyä; mikset puhu miehellesi. Minua ihmetyttää lähinnä se, että onko tosiaan ihmisluonteita, jotka ei välitä, että toinen on biffannut matkat ja hotellit.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt  vaadit osuudesta matkasta ja sitten eroat. 

Vierailija
42/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat toisen kusettaa? Et ole puhunut mitään kuukauteen? Minkä ihmeen takia? 

Koska oletan miehenikin olevan vastuuntuntoinen aikuinen.

No hän ei ole. Tarviko tuota ihan kuukauden päivät odottaa tajutaksesi tilanteen. Olisit pyytänyt ne rahat jo samalla viikolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet outo, kun et puhu mitään, vaan oletat miehesi tajuan itse, että haluat hänen maksavan sinulle osuutensa.

Kun me palaamme yhteiseltä matkalta, niin lasken, paljonko olen käyttänyt siihen rahaa. Sitten pyydän miestäni laskemaan, paljonko hän käytti rahaa. Tämän jälkeen lasken ja kerron miehelleni, paljonko hän siirtää tililleni.

Vierailija
44/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hänellä joko ei ole yhtään rahaa tai sitten hän kerää liikaa rahaa. jälkimmäisessä tapauksessa laita lasku pöytään. 

Hän lopetti yhteiselle säästötilille siirtämisen, saatuaan ylennyksen.

Mulla on tuntuma, että säästää jonnekin sivuun.

nyt on osakekurssit kovassa nousussa jenkeissä esim. kaikki ketkä pystyy laittaa nyt sinne rahansa, kun ne tuplaantuu vuodessa, eli 1500€ on ensi vuonna 3000€. varmaan rakentaa salkkuansa ja pihistelee. väärin sua kohtaan, jos ei teillä ei ole yhteiset varat. jos varat erikseen, niin silloin ei koiteta elellä toisen rahoilla, se on epäkunnioittavaa. lisäksi jos ei ole rahasta pulaa, niin on varaa olla hienotunteinen toista kohtaan ja hoitaa omat osuudet. ei välttämättä kuseta, mutta voi olla aika ahne luonteeltaan. 

Voisiko olla.. Selittänyt jotain ihan ympäripyöreää, että ei jää muka yhtään ylimääräistä tuloistaan enää, vaikka sai tosiaan korotusta ja ennen lähti 500 eur/kk yhteiseen säästöön. Ei ole muuttanut kulutustottumuksiaan, ja minä jaan taloutta. Minä maksan isoimmat kulut, mm. auton.

Vierailija
45/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet outo, kun et puhu mitään, vaan oletat miehesi tajuan itse, että haluat hänen maksavan sinulle osuutensa.

Kun me palaamme yhteiseltä matkalta, niin lasken, paljonko olen käyttänyt siihen rahaa. Sitten pyydän miestäni laskemaan, paljonko hän käytti rahaa. Tämän jälkeen lasken ja kerron miehelleni, paljonko hän siirtää tililleni.

???

Me ainakin laitetaan samanlainen määrä rahaa yhteiselle tilille ja käytetään sieltä matkojen ja siellä menevien kulujen maksamiseen, siis ne mitä tehdään yhdessä. 

Mikä järki ruveta vasta jälkeenpäin tekemään tuollaista?

Vierailija
46/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tällainen. En ole ikinä halunnut kuittiränttiä, enkä tasaile menoja.

Mutta! 1500 eur on eri asia kuin illallinen jossain.

Vierailija
47/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on, mutta myös omaa tyhmyyttäsi olla hiljaa jo kuukauden. Herranen aika millainen parisuhde teillä on. Suosittelen eroamaan 

Vierailija
48/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on, mutta myös omaa tyhmyyttäsi olla hiljaa jo kuukauden. Herranen aika millainen parisuhde teillä on. Suosittelen eroamaan 

Onhan se helppo suositella, vaikka lemppari tomaattimurskaa.

Eroamiseen liittyy muutakin kuin vauvapalstan *eroa*-viesti. Kotikin pitäisi jakaa ja saada myydyksi.

Vierailija
49/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kusettajamies.

Vierailija
50/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat toisen kusettaa? Et ole puhunut mitään kuukauteen? Minkä ihmeen takia? 

Ainakaan sinä et ole vastuuntuntoinen aikuinen, kun et kerro miehellesi suoraan, mitä haluat, vaan oletat hänen lukevan ajatuksiasi ja sitten sätit häntä mielessäsi, kun hän ei niitä lue. Tuo on juuri pelien pelaamista eikä vastuullista käyttäytymistä. Ilmeisesti salaa mielessäsi toivotkin, että avioliittonne menee karille, jolloin voit entistä enemmän syyttää miestäsi.

Vierailija
51/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotku noista pahimmista osakesäästäjistä jättää elämän kokonaan elämättä. jos se tavoite on vaikka miljoonan salkku, niin ne ei tee yhtään mitään ennen ikävuotta 60v. ne koukussa siihen, kuten joku alkoholiin tai tupakkaan. mieshän voi olla ihan hyvä ja tavoitteellinen. mä ehkä hakisin hyvän pullon viiniä ja keskustelisin muutamaan otteseen elämästä hänen kanssaan, että muutakin pitää tehdä, kuin säästää. se vaatia usemman keskustelun, ennen kuin hän alkaa luovuttamaan. 

Vierailija
52/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Me ainakin laitetaan samanlainen määrä rahaa yhteiselle tilille ja käytetään sieltä matkojen ja siellä menevien kulujen maksamiseen, siis ne mitä tehdään yhdessä. 

Reissaan kaverin kanssa ja nyt seuraavan matkan minä maksoin, ja kaveri samantien siirsi osuutensa tililleni. Kuulostaa oudolta, että ap ja hänen kumppaninsa eivät ole etukäteen puhuneet miten kulut hoidetaan. Kuulostaa siltä, että ap:n kumppani on jopa väärin ymmärtänyt, että ap haluaa tarjota koko matkan. 

Vierailija
53/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt hopi hopi miehen tykö samantien ja kysy suoraan miksi ei ole maksanut osuuttaan matkasta. Kysyt myös, miksi ei enää siirrä rahaa yhteiselle säästötilille ja haluaako todella että jatkossa molemmilla on omat rahat ja jos niin miksi.

Eihän tuo nyt voi olla niin, että teillä on yhteiset rahat (=sinun) ja miehen rahat ainakaan ilman yhteistä sopimista siitä. Mikä parisuhde se on missä ei pystytä asioista sopimaan ja pysymään siinä sopimuksessa. Ei kummallakaan ole oikeutta luikerrella vähin äänin eroon koska nyt ei huvita.

Jos vastaus ei tyydytä, poistuisin parisuhteesta.

Vierailija
54/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sinä et ole vastuuntuntoinen aikuinen, kun et kerro miehellesi suoraan, mitä haluat, vaan oletat hänen lukevan ajatuksiasi ja sitten sätit häntä mielessäsi, kun hän ei niitä lue. Tuo on juuri pelien pelaamista eikä vastuullista käyttäytymistä. Ilmeisesti salaa mielessäsi toivotkin, että avioliittonne menee karille, jolloin voit entistä enemmän syyttää miestäsi.

Minä kannoin vastuun, että toivotulle lomamatkalle on lentoliput ja majoitus. Kannoin vastuun myös viihteestä, etsiessäni mielenkiintoisia kohteita ja ravintoloita, joita ehdottelin parhaani mukaan. Kannoin vastuun, että meillä on taksi lentokentältä hotellille ja hotellilta lentokentälle.

Kannoin myös vastuun, että olemme molemmat checkattu sisään ja matkatavarat dropattu. Kannoin vastuun, että mieheni sai myös syödä lentokentällä ennen lentoa.

Kannoin vastuun myös siitä, että päästiin yöllä kotiin ja oli iltapalaa tyhjässä kämpässä.

Että kyllä mä luulisin vastuuta kantavani, monestakin asiasta.

Vierailija
55/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Ei meistä kumpikaan halua yhteistä tiliä. Olisihan se jo vaivalloisempaa, kun pitäisi olla erikseen kortit omalle ja yhteiselle tilille ja aina maksaessa pitää huoli siitä, että käyttää oikeaa korttia. Ei edes meidän kummankaan 1920- ja 1930-luvulla syntyneillä vanhemmilla ollut koskaan yhteistä pankkitiliä.

Vierailija
56/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat käyttää itseäsi hyväksi? Nyt pyydät maksamaan hänen osuutensa ja sillä sipuli. 

En tiedä. Haluan tehdä muut tyytyväiseksi, oman tyytyväisyyteni kustannuksella.

Eli annoit jopa  ymmärtää, että sinä tarjoat loman, että toinen tulee tyytyväiseksi? 

Vierailija
57/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat käyttää itseäsi hyväksi? Nyt pyydät maksamaan hänen osuutensa ja sillä sipuli. 

En tiedä. Haluan tehdä muut tyytyväiseksi, oman tyytyväisyyteni kustannuksella.

Eli annoit jopa  ymmärtää, että sinä tarjoat loman, että toinen tulee tyytyväiseksi? 

En antanut ymmärtää, todellakaan. Tämä ei ollut mikään lahjamatka, vaan yhteinen lomavkonloppu. Mieheni sanoi tyyliin: varaa vaan jotkut lennot, mulle käy kaikki.

Kerroin varanneeni, ja toimitin varaustunnuksen hänelle, ja se reaktio oli vain - *tuli perille*

Vierailija
58/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kannoin vastuun, että toivotulle lomamatkalle on lentoliput ja majoitus. Kannoin vastuun myös viihteestä, etsiessäni mielenkiintoisia kohteita ja ravintoloita, joita ehdottelin parhaani mukaan. Kannoin vastuun, et...

Kuulostat pahimman luokan uhriutujalta ja marttyyriltä.

Vierailija
59/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä loppukaneetiksi tuohon vastuun kantamiseen: v i t t u mulla kyllä teki mieli jättää se mies siihen lähtöaulaan reppujensa kanssa seisomaan, kun se todellakin tuntui viimeistään siinä kohtaa, että mä olen vain toiminut matkanjärjestäjänä, kun lähtöporttienkin etsiminen jää minun kontolle. Perässä se tepasteli silti.

Vierailija
60/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa reissattiin paljon ja minä tykkäsin järjestää lennot, hotellit ja aktiviteetit, mutta pidin myös exceltaulukkoa kaikista kustannuksista Tehtiin kolmen viikon kiertomatkoja, jotka maksoivat paljon, mutta hän maksoi heti osuutensa, kun näytin mitkä kustannukset ovat.  Minä olin hyvä järjestämään reissuja, mutta hän oli tosi hyvä matkalla tutustumaan paikallisiin ihmisiin ja hän oli sitten matkanjohtaja noilla reissuilla. Tutustuttiin niin moniin ihmisiin hänen ansiostaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi