Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa yllättäen toisenlaisen loppuelämän kuin minä. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
25.01.2023 |

Ollaan oltu yhdessä 25 vuotta. Kolme lasta, joista nuorinkin valmistuu ylioppilaaksi ensi keväänä, joten talo tyhjenee lähivuosina varmaan pysyvästi.

Aivan tavallisia keskiluokkaisia, koulutettuja ihmisiä ollaan. Rivitaloasunto, oma mökki, yksi auto, hyvät työpaikat. Tulot yhteensä noin 12 000 euroa bruttona kuussa, eli mitä se nyt sitten on, ylempää keskiluokkaa.

Äänestetään joka vaaleissa, kuntoillaan, käydään teatterissa, kunnollisia ja tunnollisia ihmisiä. Yhtäkkiä mies onkin alkanut puhua, että vähempi tulotaso kiinnostaisi, kaiken himmaaminen, downshiftaaminen jne. Poliittisesti on ajautunut jostain syystä vasemmalle, vaikka ennen on äänestänyt Kokoomusta. Haluaisi muuttaa pienempään, halvempaan (ja huonommalle alueelle). Tarvitaanko sitä autoakaan ja mitäs jos mökin sijaan käytäisiin telttavaeltamassa jne.

Minä en halua. Haluan jatkaa tätä hyvää elämää rauhallisella pientaloalueella, johon nämä hyvät tulot tarvitaankin. En halua tinkiä vapaa-ajan harrastuksista.

Mies on 48v. Onko tämä joku kriisi?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa irrottaa varoja kiinteästä omaisuudesta jotta ero olisi helpompaa.

Vierailija
2/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa sun miehes, mulle kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen että tää "kriisi"pari asuu porvoossa

Vierailija
4/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. 

Vierailija
5/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin asutaankin. Onko siinä jotain huonoa?

ap

Vierailija
6/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tai sitten miehellä on joku toinen.

Vierailija
7/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on oikeassa. Kumpikin vaihtoehto hyviä, toiselle toinen ja toiselle toinen. Entä jos sovitte että sinä jatkat omaa elämäntyyliä ja hän rakentaa omaa. Asui sitten erikseen tai samassa. Mies on ehkä kyllästynyt oravanpyörään totaalisesti. Voit ostaa miehen osuuden mökistä jos hän luopuu siitä vai pidetäänkö puolikkaat edelleen? Auton voit pitää ja rivitalon. Kerrostaloon ei kannata mennä.

Vierailija
8/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on luultavasti lopen kyllästynyt sekä sinuun, että rakentamaanne elitistiseen kuplaan. Lapset lentää pesästä, ja niin lentää mieskin.

Vierailija
9/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin asutaankin. Onko siinä jotain huonoa?

ap

Et sitten tajunnut tuota Porvoo-juttua ?

Vierailija
10/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ihmisiä, jotka on pakotettu elämään tuollaista vaatimatonta elämää loppuelämänsä, vaikka halua parempaan elämään olisikin. Se ei vain ole mahdollista kaikille. Köyhänä vaatimattomaan elämään pakotettuna työttömänä en voi ymmärtää, miksi joku haluaisi vapaaehtoisesti jotakin tätä muistuttavaa kun kerran mahdollisuuksia paljon parempaankin on. Itselläni ei siis ole.

Vierailija
11/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muuttaa sinne mökille pössyttelemään ja on onnellinen lopun ikäänsä.

Vierailija
12/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noilla tuloilla asunto ole jo velaton?

Vierailija
13/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin keksitty juttu, mutta kyllähän tuollaista voi tapahtua. Meillä itse asiassa hiukan vastaava tilanne paitsi että minä tahtoisin elää vaatimattomammin. Tarkoitan, että mies voisi tehdä vähemmän töitä, koska emme me oikeasti tarvitse niin paljon matkustelua ja luksusta. Mulle riittäisi huomattavasti vähempi. 

Vierailija
14/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen. Lapset aikuistuu ja muuttaa pois kotoa. Vanhempien yhteinen liima katoaa lasten lähdön myötä. Kun on joutunut joustamaan ja tekemään vuosia kompromissejä kaiken suhteen, tuntuu oikealta hetkeltä tehdä muitakin muutoksia elämään. Haluta elää niin kuin itse tahtoo. Todella monet eroavat juuri tässä kohtaa. 

Vierailija
15/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, kun joutuu antamaan työlleen kaiken, niin jossain vaiheessa sitä pysähtyy miettimään, että onko se annettu panos sen vastikkeeksi saadun palkan arvoista. Joskus vastaus on, että ei ole. Meillä on vain yksi elämä, kannattaa miettiä mihin sen haluaa käyttää.

Vierailija
16/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on työuupumusta, tai ylipäätään takki tyhjä uraputken, ruuhkavuosien ja teini-ikien päätteeksi. Nyt olisi kevyempi vaihe paikallaan. Noiden toiveidenne välillä luulisi olevan niin monta vaihtoehtoa, ettei tarvitse edes tuntua kompromissilta, eikä loppuelämästä tarvitse päättää nyt. Kriisiä ei tarvita, miettikää vaan, että minkälainen kuvio olisi mukavaa ja sopivaa molemmille.  

Vierailija
17/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaansa kutakin. Mekin erosimme kun lapset aikuistuivat, vaikka kaikki vaikuttikin idylliltä. Miestä ei sitten enää kiinnostanutkaan jatkaa ^kulissia^ - kuten hän sitä nimitti - minun kanssani kahden. Häntä kuulemma etoi siinä lähes kaikki.

Vierailija
18/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 40v naisena heräsin samaan, että kaikki ulkokultainen "menestys" alkoi tökkimään ja mieli kaipaa yksinkertaisempaa elämää. Miehesi on varmaan elänyt kulissia tähän asti ja nyt alkanut miettimään, että tätäkö loppuelämä on ja kuinka paljon työtä tälläisen elintason ylläpito vaatii vs. mitä se suhteessa antaa.

Vierailija
19/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin keksitty juttu, mutta kyllähän tuollaista voi tapahtua. Meillä itse asiassa hiukan vastaava tilanne paitsi että minä tahtoisin elää vaatimattomammin. Tarkoitan, että mies voisi tehdä vähemmän töitä, koska emme me oikeasti tarvitse niin paljon matkustelua ja luksusta. Mulle riittäisi huomattavasti vähempi. 

Voi, paitsi se ajautuminen menee vasemmalta oikealle, kun tyhmimmätkin tajuavat elämän realiteetit.

Vierailija
20/89 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttavaeltaminen on mukavaa. Ollaan mieheni kanssa käyty lapissa vaeltamassa monta kertaa ja nukuttu teltassa tai autiotuvassa. Mökilläkin me viihdytään ja kesäkuun alussa muutamme 3 kuukaudeksi mökille asumaan tänäkin vuonna kuten viime vuonna. Me asutaan mieheni kanssa kerrostalossa koska ostimme kesämökin. Päätimme että emme voi ottaa isoa asuntolainaa ja ostaa taloa. Ostimme kesämökin pienellä remontti lainalla. Omia rahoja oli sen verran ettei lainaa tarvittu kuin remonttia varten- Laina on jo toki maksettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän