Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma mies kusetti rahoissa?

Vierailija
06.09.2024 |

Siis en ihan oikein ymmärrä, mitä meidän kesäloman reissun kanssa kävi. Mies siis halusi reissuun, ja minä järjestin, koska olen se organisoiva osapuoli. Kappas kummaa, kävi niin, että pitkä viikonloppu, 1500 eur, hujahti minun tililtä. Ja päivittäiset kulut kohteessa meni vähintään puolet minulle, puolet hänelle.

Tultiin kotiin - ei mitään.

Mennyt kuukausi - ei mitään.

Ja ei tosiaan tarvitse kysyä; mikset puhu miehellesi. Minua ihmetyttää lähinnä se, että onko tosiaan ihmisluonteita, jotka ei välitä, että toinen on biffannut matkat ja hotellit.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit sanoa miehesi kusettaneen, jos et ole kertaakaan edes pyytänyt häntä maksamaan kuluista puolet?

Vierailija
62/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan suhteesta. Meillä on yhteiset rahat, mies tienaa huomattavasti enemmän, joten maksaa koko perheen matkat usein yksin. Meillä kuitenkin harrastetaan myös asioista keskustelua - tämäkin on keskusteltu läpi aikoja sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit sanoa miehesi kusettaneen, jos et ole kertaakaan edes pyytänyt häntä maksamaan kuluista puolet?

Siksi, että hän ratsastaa toisen kustannuksella, vaikka varsin hyvin tietää omankin osuutensa kuluista.

Vierailija
64/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi avata se suus eikä odotella kuukautta. 

Vierailija
65/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet outo, kun et puhu mitään, vaan oletat miehesi tajuan itse, että haluat hänen maksavan sinulle osuutensa.

Kun me palaamme yhteiseltä matkalta, niin lasken, paljonko olen käyttänyt siihen rahaa. Sitten pyydän miestäni laskemaan, paljonko hän käytti rahaa. Tämän jälkeen lasken ja kerron miehelleni, paljonko hän siirtää tililleni.

???

Me ainakin laitetaan samanlainen määrä rahaa yhteiselle tilille ja käytetään sieltä matkojen ja siellä menevien kulujen maksamiseen, siis ne mitä tehdään yhdessä. 

Mikä järki ruveta vasta jälkeenpäin tekemään tuollaista?

Ei meistä kumpikaan halua yhteistä tiliä. Olisihan se jo vaivalloisempaa, kun pitäisi olla erikseen kortit omalle ja yhteiselle tilille ja aina maksaessa pitää huoli siitä, että käyttää oikeaa ko

Ulkomaanmatkoilla on turvallisempaa olla yhteinen tili eikä käyttää sitä oikeaa tiliä, missä kaikki rahat on. jos jotain pahaa tapahtuu, menettää pelkästään ne reissurahat. 

Vierailija
66/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se sun mies olla myös masentunut. kusettaja on vahva termi. miten jos hän on vaan tuudittautunut siihen, että sinä hoidat kaiken, täyshoitola-asukki. miehet, varsinkin päällikkösellaiset mielellään passuuttaa. tuossa voi olla miljoona eri syytä. 

Vierailija
67/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet outo, kun et puhu mitään, vaan oletat miehesi tajuan itse, että haluat hänen maksavan sinulle osuutensa.

Kun me palaamme yhteiseltä matkalta, niin lasken, paljonko olen käyttänyt siihen rahaa. Sitten pyydän miestäni laskemaan, paljonko hän käytti rahaa. Tämän jälkeen lasken ja kerron miehelleni, paljonko hän siirtää tililleni.

???

Me ainakin laitetaan samanlainen määrä rahaa yhteiselle tilille ja käytetään sieltä matkojen ja siellä menevien kulujen maksamiseen, siis ne mitä tehdään yhdessä. 

Ei meistä kumpikaan halua yhteistä tiliä. Olisihan se jo vaivalloisempaa, kun pitäisi olla erikseen kortit omalle ja yhteiselle tilille ja aina maksaessa pitää huoli siitä, että käyttää oikeaa korttia. Ei edes meidän kummankaan 1920- ja 1930-luvulla syntyneillä vanhemmilla ollut koskaan yhteistä pankkitiliä.

Ei siihen korttia tarvita että on yhteinen tili. Meillä ei ole säästötilille ollenkaan pankkikorttia, ei ole ollut tarvetta. Sinne kumpikin tallettaa kuukaudessa tietyn summan. Rahaa sieltä käytetään harvoin ja kun otetaan jotain tarkoitusta varten siitä sovitaan ja siirretään mobiili pankin kautta omalle tilille ja kirjoitetaan viestikenttään miksi on siirretty. Maksu tehdään sieltö omalta tililtä omalla kortilla. Meillä on siis omat tilit ja yhteinen säästötili. Ei ole ongelmaa, eikä yhtään hankalaa. Asioista toki saa hankalan halutessaan. 

Muut rahat sitten kummankin omilla tileillä.

Vierailija
68/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että hän ratsastaa toisen kustannuksella, vaikka varsin hyvin tietää omankin osuutensa kuluista.

Ja miksi sinä uhriudut etkä puhu mitään? Mikä järki? 

Vierailija
69/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ymmärrä miten olet voinut olla kuukauden mainitsematta asiasta? Tahallaanko annat toisen hyväksikäyttää itseäsi? 

Vierailija
70/118 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä loppukaneetiksi tuohon vastuun kantamiseen: v i t t u mulla kyllä teki mieli jättää se mies siihen lähtöaulaan reppujensa kanssa seisomaan, kun se todellakin tuntui viimeistään siinä kohtaa, että mä olen vain toiminut matkanjärjestäjänä, kun lähtöporttienkin etsiminen jää minun kontolle. Perässä se tepasteli silti.

Kuulostat aika rasittavalta ihmiseltä. Ymmärtäisin harmisi, jos sinun olisi esim. pitänyt väkisin herättää miehesi, jotta ehditte lennolle, mutta valitus lähtöportin etsimisestä ... Vaikutat oikeasti ihmiseltä, joka ei kerro toisille, mitä haluaisi heidän tekevän, mutta sitten on mielessään vihainen heille siitä, että he eivät osaa toimia ajatustesi mukaan. Opettele kertomaan toiveistasi, mutta rakentavalla tavalla.

Vierailija
71/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hommat menee noin, se joka järkkailee niin maksaa. Useimmiten minä. Ei tuollaisista summista kannata älämöidä. On meillä yhteistilikin josta voi maksaa, jos tuntuu ettei mene tasan, mutta eipä tule saldoja seurailtua.

Vierailija
72/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on tapahtunut, on tapahtunut. Nyt tiedät, että mies pyrkii hyötymään sinusta.

Nyt ota sähköposti kirjoita siihen otsikoksi miehen osuus matkakustannuksista, summa ja pankkitilisi ja anna miehelle, laita siihen, että voisiko maksaa sen nyt heti, kun on jo aikaa kulunut. Niin jää ainakin mustaa valkoisella, ellei maksa.

Sitten se yhteinen tilanne. Ota sieltä omat rahasi pois tai osta niillä jotain välttämätöntä, mitä tarvitset, jos muutat erilleen. Mies tyhjentää kohta tililtä sinunkin rahasi.

Sen jälkeen , kun mies on maksanut sen matkan sinulle, käy keskustelu rahasta ja siitä, että mikä on homman nimi ja miten jatkatte suhdetta, vai jatkatteko.

Vierailija
73/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi voisi olla oma-aloitteisempi kustannusten jakamisessa, mutta minusta sinä vähitellet myrkytät suhdettanne. Sen sijaan, että kertoisit miehellesi selvästi, mitä haluat, moitit hiljaa mielessäsi miestäsi ja ajattelet, miten parempi ihminen itse olet. Oletko ihan varma, ettet jollain tasolla nauti tästä asetelmasta?

Vierailija
74/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on tapahtunut, on tapahtunut. Nyt tiedät, että mies pyrkii hyötymään sinusta.

Nyt ota sähköposti kirjoita siihen otsikoksi miehen osuus matkakustannuksista, summa ja pankkitilisi ja anna miehelle, laita siihen, että voisiko maksaa sen nyt heti, kun on jo aikaa kulunut. Niin jää ainakin mustaa valkoisella, ellei maksa.

MInusta aika kovaa tekstiä siihen nähden, että ap ei ole missään vaiheessa pyytänyt miestä maksamaan yhtään mitään. Eikö nyt kannattaisi aloittaa ihan sillä, että kysyy suullisesti ihan ystävällisesti, voisiko toinen maksaa puolet.

Vierailija
75/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kusettanut. Ei vain ole ajatellut asiaa.

Helpointa on laittaa mobilepayllä pyyntö. Yleensä samantien kun on kuitannut hotellit ym. Maksetuiksi. Siihen voi laittaa viestiksi että matkakustannukset. Jos alkaa ulisemaan niin keskustelun paikka. Sanot että voidaan se matka peruakin vielä.

Vierailija
76/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olet tuollaisen luuserin kanssa yhdessä? Ja en voi tosiaan ymmärtää, ettet ole asiasta mitään puhunut kuukauteen. Kysyn kuitenkin, että miksi et puhu miehelliesi vaan odota kuukauden ja postaat  vauvapalstalle? 

Minua kiinnostaa se psykologinen puoli enemmän kuin se raha. En ole persaukinen eikä ole mieskään.

Itse en vaan kykenisi heittäytymään edes kysymättä, toisen rahoille.

Juu, niin valitsin; mutta ei meillä erityisen häävisti mene muutenkaan. Ihmisiä toisillemme kuitenkin jne.

Psykologista puolta tässä on yllinkyllin myös sinun osassasi. Miksi ihmiset suostuu tietynlaiseen osaan? Sinun roolisi on olla maksaja jos itse maksat. Miestä tuskin ollenkaan haittaa se, että maksat enemmän tai vaikka kaiken. Hän ei varmaan edes mieti sitä. 

Minulla on ystävä, joka aina tuppaa auttamaan ja haluaa tehdä kaikenlaista toisen puolesta. Pyytämättä ja kaiken aikaa. Sitten hän uupuu ja valittaa miksi ystävät aina haluaa hänen apuaan eikä auta takaisin. Se on hänen roolinsa, jonka hän on ihan itse valinnut vaikka kärsii siitä, mutta ilmeisesti toistaiseksi hyödyt hänen egolleen ja sielulleen on suuremmat noin. 

Sinäkin jostain syystä ITSE valitset maksaa. Etkö osaa pyytää rahaa mieheltä, etkö halua? Kehtaa? Psykologisesti nyt voisit pohtia tätä asiaa mikä sinua estää.

Vierailija
77/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät miltä miehistä tuntuu yleensä.

Vierailija
78/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Ei meistä kumpikaan halua yhteistä tiliä. Olisihan se jo vaivalloisempaa, kun pitäisi olla erikseen kortit omalle ja yhteiselle tilille ja aina maksae

Ulkomaanmatkoilla on turvallisempaa olla yhteinen tili eikä käyttää sitä oikeaa tiliä, missä kaikki rahat on. jos jotain pahaa tapahtuu, menettää pelkästään ne reissurahat. 

EI kai kenelläkään, joka ei elä suoraan kädestä suuhun, ole kaikki rahat sillä pankkitilillä, johon on kortti. Minulla on tälläkin hetkellä Nordeassa seitsemän eri tiliä, joista vain yhteen on kortti. Korttitilillä pidän rahaa vain sen verran kuin arvioin lähiaikoina käyttäväni. Loput rahat ovat turvassa muilla tileillä. Ylimääräisistä tileistä ei mene mitään kuukausi- tms. maksua.

Vierailija
79/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää parin kuukauden päästä kyselisi, jos en ole aikaisemmin sanonut mitään. Tässä vaiheessa tekisin niin, että seuraavan yhteisen isomman menon yhteydessä sanoisin, että maksathan tämän kokonaan, kun minä maksoin viimeksi koko lomamatkan. Jatko riippuu sitten siitä, miten toinen reagoi.

Vierailija
80/118 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaisi keskustella. Kun kyseessä on sinun omistama oma mies, niin sinähän omistat silloin myös miehen rahat ja päätäntävallan miehen rahoihin. Mies vaihtoon jossei keskustelut auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä