Kasvatetaanko poika- ja tyttölapset edelleen eri tavoin?
Oon esim. ollut huomaavinani, että hiekkalaatikolta lähtien tytöt opetetaan siivoamaan jälkensä, pojat useammin jättävät lelut hujan hajan ympäri lääniä.
Kommentit (275)
Itse tyttönä leikin autoilla koska autot kiinnostivat minua ja kiinnostavat edelleen. Oli pehmojakin ja joku barbiekin mutta ne eivät kiinnostaneet. Valitsin aina sinisen värin koska en tykännyt vaaleanpunaisesta, enkä tykkää edelleenkään.
Pääasia, että lapsia kasvatetaan. Nykymeno on sellaista, että lapset pomottavat aikuisia mennen tullen, kiusaavat toisia ja käyttäytyvät muutenkin itsekkäästi. Eli lapsia ei kasvateta kunnon muut huomioon ottaviksi kansalaisiksi vaan saavat villeinä kasvaa miten huvittaa. Ei toki kaikki, mutta paljon näitä kasvattamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin otsikon väärin, että kastetaanko eri tavalla. Mietin, että kyllä niissä ristiäisissä joissa minä olen ollut, on kastettu ihan samalla lailla tyttö- ja poikavauvat.
Mikä onkin törkeää woke-feminististä miesvihaa, kun pojat puetaan mekkoon Herran Huoneessa, Jumalan silmien edessä, vaikka Pyhä Raamattu kieltää miestä pukeutumasta naisen vaatteisiin. Tällä on tarkoitus mitätöidä Kasteen Merkitys ja saattaa poikalapsi Kadotukseen.
Onko lapsi mies?
Iha hyvi nuo kasvovat kasvattamattakii, en kastellu enkä lannottanu, tyttö ja kaks poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että lapsia kasvatetaan. Nykymeno on sellaista, että lapset pomottavat aikuisia mennen tullen, kiusaavat toisia ja käyttäytyvät muutenkin itsekkäästi. Eli lapsia ei kasvateta kunnon muut huomioon ottaviksi kansalaisiksi vaan saavat villeinä kasvaa miten huvittaa. Ei toki kaikki, mutta paljon näitä kasvattamattomia.
Juuri näin. Kurin puute, lapset ovat perheen keskipiste ja lasten ehdoilla eletään ja se että eivät kunnioita vanhempia ihmisiä on kaiken itsekeskeisyyden ja narsismin lähtökohta. Vaikka lapset on rakkaita tietysti jokaiselle vanhemmalle, niin kyllä tietynlainen kuri ja säännöt pitää olla, vanhemmat määrää ja päättää, ei lapset.
Ja vanhempien pitäisi itse ensin tehdä työ itsensä kanssa, eli miettiä ja opiskella vanhemmuuden pelisääntöjä. Monet vanhemmat on jo itsekin niitä vapaan kasvatuksen "hellantelttuja" joilta kukaan ei vaatinut mitään.
Se että poikalasten ei yleensä tarvitse tehdä kotona mitään kotitöitä taitaa olla edelleen melko yleistä. Se että kerää leikin jälkeen lelut laatikkoon ei ole yhteisiä kotitöitä. Kyllä ne osaa tiskikoneen tyhjentää ja viedä roskat, jollei osaa niin kannattaa viedä lääkäriin koska sillon on jotain vikaa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä todella toivon, että meno olisi parantunut 80- 90-luvusta, ja pojatkin opetetaan ajattelemaan muutakin kuin itseään ja ottamaan vastuuta tekemisistään ja ympäristöstään. Myös kotityöt olisi syytä oppia.
Pliis, jos jotkut tässä maassa joutuvat vastuuta kantamaan, niin kyllä se on nimenomaan miehet.
Alapeukuttajilta perusteluja. Miten tämän maa pysyisi pystyssä ilman miehiä? Kuka ylläpitää infran, jätehuollon, vesihuollon. rakentamisen ym. elämän perusedellytykset, joita pidätte nykyään itsestäänselvyytenä.
Näillä sun mainitsemillasi aloilla on myös naisia töissä nykyään ja määrä kasvaa koko ajan. Ehkä jossain peräkylillä näin ei ole (Palkataanko siellä edes naisia näihin hommiin?). Kivan korjausvelan ovat miehet muuten jättäneet jälkeensä, kiitos vaan. Työn jälkikin on mitä sattuu.
Työskentelen teinien kanssa, tapaan muutama sata vuodessa.
Pojat eivät vaihda lakanoitaan/pese vaatteitaan itse on yksi ( monista ) huomioistani.
Äidit näyttävät aina nololta ja siltä kun joku lamppu syttyisi, kun kysyn tästä.
Huomaan myös ajattelevani (voi olla mutua) että äitien ja poikien välillä on jotain outoa vs äidit ja tytöt, ihan kuin pojilta vaadittaisiin vähän vähemmän kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä todella toivon, että meno olisi parantunut 80- 90-luvusta, ja pojatkin opetetaan ajattelemaan muutakin kuin itseään ja ottamaan vastuuta tekemisistään ja ympäristöstään. Myös kotityöt olisi syytä oppia.
Pliis, jos jotkut tässä maassa joutuvat vastuuta kantamaan, niin kyllä se on nimenomaan miehet.
Alapeukuttajilta perusteluja. Miten tämän maa pysyisi pystyssä ilman miehiä? Kuka ylläpitää infran, jätehuollon, vesihuollon. rakentamisen ym. elämän perusedellytykset, joita pidätte nykyään itsestäänselvyytenä.
Kaikissa mainitsemissasi aloissa on järkyttävästi korjausvelkaa. Hienosti ylläpidetty ja kannettu vastuu.
Ehdit ensin, mutta täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin otsikon väärin, että kastetaanko eri tavalla. Mietin, että kyllä niissä ristiäisissä joissa minä olen ollut, on kastettu ihan samalla lailla tyttö- ja poikavauvat.
Mikä onkin törkeää woke-feminististä miesvihaa, kun pojat puetaan mekkoon Herran Huoneessa, Jumalan silmien edessä, vaikka Pyhä Raamattu kieltää miestä pukeutumasta naisen vaatteisiin. Tällä on tarkoitus mitätöidä Kasteen Merkitys ja saattaa poikalapsi Kadotukseen.
Arabimiehetkin pukeutuu mekkoon, miten niille käy? Nytkin joutuvat kärsimään kaavustaan.
No mitä asian vatvominen auttaa, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttölapsia pitäisi kasvattaa siten että ne kelpuuttaisi muitakin miehiä kumppaneiksi kun niitä tasokkaimpia. Itse pidän vahingollisena sitä että tytöt leikkii prinsessaleikkejä ja katsoo hömppäsarjoja koska ne vääristää naisten maailmaa, ne vääristää naisten minäkuvaa ja ne vääristää naisten mielikuvaa miehistä.
Kasvattaisitko sinä tyttäresi tyytymään huonoon?
Erittäin hyvä kysymys. Varmaan kukaan järkevä vanhempi ei lähde rakentamaan lapsensa ihmiskuvaa muutenkaan ns. "tasoteorian" varaan, koska se on aivan sairas ja vääristynyt ihmiskuva. Toivon, että jokainen lapsi kasvatetaan arvostamaan itseään ja muita, ja tytöille pitäisi opettaa entistä enemmän sitä, ettei todellakaan tarvitse olla sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa ei halua olla. Miehille terkut, että jos kumppaia ei löydy
Miksi monella aikuisella on jo hiekkalaatikolla tasovaatimus? Köyhät ja rikkaat erikseen.
70 luvulla en tyttönä saanut samoja asioita kuin pojat, koska isän mielestä tyttöjen ei tarvinnut.
Lapsille myytävät tuotteet. Pojille supersoldier ja megadestroyer, tytöille pinkki yksisarvinen ja disneyprinsessa.
Näin niitä tarpeettomia raja-aitoja istutetaan nuoriin mieliin.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen teinien kanssa, tapaan muutama sata vuodessa.
Pojat eivät vaihda lakanoitaan/pese vaatteitaan itse on yksi ( monista ) huomioistani.
Äidit näyttävät aina nololta ja siltä kun joku lamppu syttyisi, kun kysyn tästä.
Huomaan myös ajattelevani (voi olla mutua) että äitien ja poikien välillä on jotain outoa vs äidit ja tytöt, ihan kuin pojilta vaadittaisiin vähän vähemmän kaikessa.
En minäkään teininä vaihtanut lakanoita, pyykkiä pesin satunnaisesti. Olen nainen. Mitä oikein vihjaat että poikien ja äitien välillä on jotain outoa?
Vaikka vanhemmat olisivat kuinka edistyksellisiä, lapsi kyllä imee itseensä ympäristöstä kaikkea hölmöjä ajatuksia. Aikuiset kohtelevat lapsia eri tavalla sukupuolen perusteella.
Kun tyttäremme oli 4-vuotias, hän sanoi että hän haluaisi olla "lääkäri... eiku sairaanhoitaja, kun tytöistä tulee sairaanhoitajia ja pojista lääkäreitä". Emme vieläkään tiedä mistä tämä käsitys oli tullut, mutta oikaisimme sen välittömästi.
Omasta lapsuudesta 70-luvulla:
jos pojalle oli hankittu nukke tai esim. kiiltokuvia (tiedostavat vanhemmat), niin häntä kiusattiin armottomasti ja hänelle naurettiin.
oli ok, jos tyttö halusi olla poika tai poikamainen, muttei päinvastoin.
Mistä lapset saivat tämmöisiä ajatuksia päähänsä ellei vanhemmilta/ympäristöstä?
Alitajuisesti varmasti joo + ainakin meillä isovanhempien vaikutus on suuri, se miten puhuvat lapsille ja esimerkkinsä.
Aikuisetkin pojat vielä passataan ja hyysätään, käydään huonekin siivoamassa. 5-vuotias tyttölapsenlapsi pyydetään auttamaan kotitöissä.
Meillä muslimeilla on oikeat tavat kasvatukseen.
Kyllähän esim. siivoaminen ja muut sellaiset kuuluvat naisille, eli palvelusväelle.
meillä on yksi poika, joka on tehnyt taaperosta asti kotitöitä ja siivonnut leikkiensä jäljet
jos tulee tyttö niin pitää varmaan sitten laittaa jo kehdossa töihin