Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatetaanko poika- ja tyttölapset edelleen eri tavoin?

Vierailija
01.09.2024 |

Oon esim. ollut huomaavinani, että hiekkalaatikolta lähtien tytöt opetetaan siivoamaan jälkensä, pojat useammin jättävät lelut hujan hajan ympäri lääniä.

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän kannatan matriarkanismia eli naisten ylivaltaa.

karvasella kun kykenee parempaan lopputulokseen.

tv mies maton alta.

Vierailija
182/275 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö pojille ostaa kuukautissuojia ja tytöille kalsareita?

Ei, kuten XS-koon lapselle ei osteta M-koon vaatteita tai päinvastoin. Menisiköhän tämäkin ihan tarpeen mukaan? Luulisi tuollaisten asioiden olevan selviä hieman vähemmälläkin ymmärryksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttölapsia pitäisi kasvattaa siten että ne kelpuuttaisi muitakin miehiä kumppaneiksi kun niitä tasokkaimpia. Itse pidän vahingollisena sitä että tytöt leikkii prinsessaleikkejä ja katsoo hömppäsarjoja koska ne vääristää naisten maailmaa, ne vääristää naisten minäkuvaa ja ne vääristää naisten mielikuvaa miehistä. 

Omat vanhempani tekivät näin! Oli kivaa 8 vuotta  väkivaltaisessa ja alistavassa suhteessa kun en muuta ansaitse. 5/5

Vierailija
184/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus miettiny saako tytöt kehuja ulkonäköstään enemmän kuin pojat? Varmaan asiaa joku on joskus myös tutkinut, mutta oma oletus on että varmasti saa. Jos oletetaan että näin on niin mitä tämä vaikuttaa tyttöjen omakuvan muodostumiseen?

Entä ohjataanko tyttöjä aktiivisesti ulkopuolelta valitsemaan harrastuksia joissa heitä ohjataan ja muokataan välillä vahvastikin kohti jotain perinteisen tyttöyden ideaalia vai valitseeko tytöt nämä harrastukset omasta mielenkiinnostaan?

Voi saada kehujakin, mutta myös arvostelua. Nykyään jo 5-vuotiaat tytöt saattavat puhua laihduttamisesta. Lapsen arvo pitäisi olla ihan muissa asioissa kuin ulkonäössä. 

AI nykyään? Kyllä mä 46 v ja varsin moni kanssasisareni on ihan samalla lailla tiennyt jo pikkulapsena, että ollaan vääränlaisia ja laihdutta

Normaalipaino on ihmisen luonnollinen olotila ja kaikki sen yli on luonnotonta ja epänormaalia. 

Vierailija
185/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kyllä, kasvatetaan eri tavalla. Tai tarkemmin sanoen, tyttöjä saatetaan jopa kasvattaa (sekin näemmä vähenemään päin, mikäli havaintoihin on luottamista) - poikia ei ole ikinä kasvatettukaan. Kätevästi tuo kasvatukseen puuttuminen myös kaadetaan näiden samojen poikien syyksi, kunhan heille tulee vähän ikää lisää.

Vierailija
186/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kyllä, kasvatetaan eri tavalla. Tai tarkemmin sanoen, tyttöjä saatetaan jopa kasvattaa (sekin näemmä vähenemään päin, mikäli havaintoihin on luottamista) - poikia ei ole ikinä kasvatettukaan. Kätevästi tuo kasvatuksen puuttuminen myös kaadetaan näiden samojen poikien syyksi, kunhan heille tulee vähän ikää lisää.

Vierailija
187/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttölapsia pitäisi kasvattaa siten että ne kelpuuttaisi muitakin miehiä kumppaneiksi kun niitä tasokkaimpia. Itse pidän vahingollisena sitä että tytöt leikkii prinsessaleikkejä ja katsoo hömppäsarjoja koska ne vääristää naisten maailmaa, ne vääristää naisten minäkuvaa ja ne vääristää naisten mielikuvaa miehistä. 

Omat vanhempani tekivät näin! Oli kivaa 8 vuotta  väkivaltaisessa ja alistavassa suhteessa kun en muuta ansaitse. 5/5

Samat kamat mutta 6 v. Sinä aikana syntyi tyttölapsi, jonka onnistuin toisen aviomiehen kanssa kasvattamaan hyväitsetuntoiseksi ja omat rajansa tuntevasi naiseksi, onneksi. Itsekin viisastuin jo kauan sitten, mutta vähemmälläkin olisi voinut päästä.

Vierailija
188/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on erittäin totta. Esiteinitytöt ja nuoret naiset katsovat todella paljon kaikkea rakkausrealityhömppää, joka on omiaan vääristämään ajatuksia deittailusta ja parisuhteista ylipäätään. Nuo sisältävät mm. manipulointia, juonittelua, feministipropagandaa, jne. 

Vierailija
189/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut sitä toista kiinnostaa muu kuin ulkonäkö tai raha. Lopputulos näkyykin sitten tässä purkauksessasi. 5/5 säälittävyydestä.

Vierailija
190/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä todella toivon, että meno olisi parantunut 80- 90-luvusta, ja pojatkin opetetaan ajattelemaan muutakin kuin itseään ja ottamaan vastuuta tekemisistään ja ympäristöstään. Myös kotityöt olisi syytä oppia.

On varmasti tapahtunut hyvää kehitystä ja moni poika oppii noita asioita. Mutta ehkä 10-15% pojista on sellaisia itsenäisiä energiapakkauksia, joiden kanssa vanhemmat uupuvat jo pelkkään rutiinien läpiviemiseen. Ja siinäkin tosiaan voi jäädä niitä leluja levälleen pitkin poikin.

Vierailija
191/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasvatetaan tyttöä ja poikaa ihan tasan samalla tavalla. Samat säännöt ja vaatimukset kotitöissä, käytöstavoissa ym. Eikä ole myöskään kummankaan mieltymyksiä ohjailtu mihinkään suuntaan. 

Vierailija
192/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatettaisiin edes jollakin tavalla, etteivät hilluisi yökaudet pahojaan tekemässä ja toisiltaan vaatteita varastelemassa.

Vierailija
193/275 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatettaisiin edes jollakin tavalla, etteivät hilluisi yökaudet pahojaan tekemässä ja toisiltaan vaatteita varastelemassa.

No nyt puhut sitten jo eri asiasta kuin suomalaisista lapsista.

Vierailija
194/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä koulussa, ja voin kertoa, että tytöiltä vaaditaan paljon enemmän kuin pojilta. Siksi tyttöjen oppimistulokset myös ovat paljon parempia. Jotenkin on harhauduttu sellaiseen pisteeseen, jossa on normaalia, että esimerkiksi puolet alakoululuokan pojista ei kykene seuraamaan opetusta lainkaan, koska heidän on mahdoton keskittyä. Lisäksi muutama heistä on avoimen uhmakas ja jopa aggressiivinen. Tätä pidetään nykyään normaalina, ja sitä siedetään pojilta. Vaatimuksia alennetaan, ja se näkyy sitten oppimistuloksissa. Levottomuus näkyy valitettavasti myös kaikkien muiden oppimistuloksissa.

Kaikkien lasten vanhemmille haluaisin sanoa, että keskittyminen on taito, jota voi ja kannattaa harjoitella, ja se harjoittelu pitää tehdä ehdottomasti ennen kouluikää.

Minäkin olen töissä koulussa ja voin kertoa että pojilta vaaditaan paljon enemmän vaikka koko koulujärj

Höpöhöpö. Sinä tyttöjen suosimisen "asiantuntija" tuskin missään koulussa olet ollut sitten peruskouluvuosiesi. Mitenhän peruskoulua mielestäsi pitäisi muuttaa poikia suosivaksi? Pitäisikö kielet, matikka ja lukuaineet jättää pois, vai? Eikö se riitä sinulle, että pojat suoriutuvat koulusta huonommin kuin tytöt, mutta saavat silti työelämässä parhaat paikat ja korkeammat palkat? Se siitä suosimisesta.

Vierailija
195/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on oikeasti tosi vaikea nähdä että naiset järjestelmällisesti kasvattaisivat poikansa lellien niin että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta ja ketään ei tarvitse huomioida. Naiset kuitenkin pääasiassa lapset kasvattaa ja kouluttaa tässäkin maassa. Sitten ne samat naiset valittaa kuinka pojat kasvatetaan niin huonosti, ihan oikeasti hei?

No oiskohan tossa nyt jos aika iso vastaus kysymykseen: Tyttöjä ja poikia kasvatetaan eri tavoin aivan varmasti, jos jo se kotoa tuleva malli on se, että lasten kasvattaminen on naisten hommaa.

Ei sitä kotoa tulevaa mallia kenenkään ole pakko jäljitellä. Ainakin omien lasteni isä on osannut ottaa kasvatusvastuuta vaikka isänsä ja erityisesti äitinsä varmasti sitä mieltä olikin että kasvatusvastuu kuuluu äidille.

Monesti näitä juttuja ei vaan osata tiedostaa, saati kyseenalaistaa.

Vierailija
196/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vanhemmat kasvata lapsiaan tyhjiössä. Vaikka itse miten olisit tarkka, niin ympäriltä tulee niitä asenteita. Poika tulee yks nätti päivä koulusta ja kertoo, että seiska on hyvä numero, kympin tytöt eivät oikeasti osaa mitään, ne on vaan opetelleet kaiken ulkoa, mutta Syvällisen Ymmärryksen omaavat seiskan pojat.

Tämä on tositapaus. 

Poika on surullisen lähellä totuuksia. Riippuen toki siitä. Miksi kukin arvosana on kenellekin annettu.

Tiesitkö, että ne arvosanat perustuvat siihen, mitä numeroita kokeista saa. Eli osaako laskea 1+1, vaiko ei? Aktiivisella tuntiosallistumisella (viittaaminen) voi esim. 7-8 -rajatapauksissa olla vaikutus siihen, kumpi arvosana tulee. 

Vierailija
197/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää kasvattaa. Ovathan ne eri sukupuolia.

Vierailija
198/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvattanut kuin poikia ja olen yrittänyt kasvattaa heistä fiksuja, toiset huomioon ottavia ihmisiä. Itse olen saanut tyttönä touhuta mitä milloinkin: olen suorittanut metsästysluvan 16-vuotiaana, paras ystävä oli alakoulussa poika ja olen käynyt intin. Ei ole kukaan edes miettinyt, ettenkö olisi voinut näin toimia. 

Vierailija
199/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiiä, mut vammaiset ainakin eroaa normaaleista paljon !!!! Siis, kun mun siskon esikoinen (normaali) sai pikkuveljen (vammainen), joka on keskimmäinen heistä, kaikki 3 ovat poikia ja aikuisia jo, niin esikoinen kaatoi keskimmäisen ristiäisissä erään ihmisen kahvikupin, ja siitäkään hänen isänsä suuttui kovasti......ja kerran saman lapsen kanssa oli, että isänsä pakotti hänet siivoamaan omat jälkensä erään pöydän alta, mitä lie hukkaa vähän oli.......ihan jaloista kiinni otti ja pakotti ! Siitä on nyt yli 20 vuotta..........en viitsinyt puuttua siihen lapsen kummitätinä..............enkä olisi kehdannutkaan...... Hävetti niin paljon ! Ja nykyään, kun tämä vammainen nuori on jo kohta 20 v, hän kehtaa huudattaa omaa puhelintaan ihan kauhean kovalla !!!!! On sen äiti sanonut siitä kerran ainakin, ei mitään vaikutusta !!!! Miksei se viitsi käyttää kuulokkeita ?? Sama juttu myös mun äidilläni. Vaik se o jo yli 80, ja sanoo kuulevansa hyvin esim mun kissani kehräyksen muutaman metrin päästä, vaikka NS meteliä on, niin ei sitten kuule mukamas TV:tä, puhelintaan, ipadiaan yms ! Radiokin huutaa aina, mulla on kuulokojeet kummassakin korvassa !!!!! Hän kyllä tietää sen. 

Vierailija
200/275 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tietyillä tavoilla kyllä, samoin omassa lapsuudessani vuosituhannen vaihteessa. Meillä kotona tosin koen, että ei ollut eroja tyttöjen ja poikien kasvatuksessa, kaikille oli samat säännöt sukupuolesta riippumatta, leikkinsä ja tekemisensä jokainen sai valita itse kiinnostustensa mukaan. Kotitöihin osallistumista ja omien jälkien setvimistä taas vaadittiin samalla tavalla kaikilta.

Kavereiden perheissä huomasin eroja, yhdessä perheessä tytöistä yritettiin kasvattaa sellaisia hiljaisia ja vetäytyviä, taustalla olemiseen ja vähään tyytyviä, esimerkiksi harrastukseksi ohjattiin valitsemaan kotitalouskerhoa, siinä missä pojat sai harrastaa jotain liikunnallista. Tytölle vaan sanottiin, että ethän sä nyt mihinkään tennisharrastukseen voi mennä koska se on pojille. Samassa perheessä oli myös tämä pojat on poikia -hehhehhee -ajatus, minkä vuoksi poikien tekemisiä tai tekemättä jättämisiä katsottiin läpi sormien ja ymmärrettiin. Heidän perheessä esimerkiksi terveyssiteitäkään ei olisi saanut pitää vessassa, vaan ne olisi pitänyt pitää omassa huoneessa, ettei kuulemma pojat tai miehet näe niitä.