Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
561/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Kuka oikein käy sairaalassa kerran kuussa?

Kun on vanha ja vakava etenevä sairaus, syöpä kehittymässä ajan myötä. Kudosmuutokset. Leikkausharkinnassa. Jonossa.

63+

Vierailija
562/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareet kehuvat aina olevansa pk-yrittäjiä, silti kokkareet vievät heidän rahansa. Ai että, mitä logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä olisin työttömien pienistä tuista hyvin hiljaa niin paljon kuppaavat itse valtiolla.

Kodin jääkaappi on yrityksen nimissä ja lapsen iphone ja mönkkäri.

Tää on niin totta. Mulla on tuttu, joka on yrittäjä. Kerran sanoi, että hänen mielestään kaikki tuet Suomessa pitäisi lopettaa, paitsi yritystuet. Sitten kertoilee mulle, kuinka ostelee ihan kaiken mahdollisen kotiinsa firman piikkiin ja hyötyy tietenkin verotuksessa ja sai myös yritystukea erääseen projektiinsa. Yrityksellä olisi itselläänkin siihen ollut varaa, joten en mitenkään tajua, miksi piti tukea saada. Kaiken lisäksi nämä yritystuet ei ole mitenkään verrattavissa johonkin matala-alalla työskentelevän asumistukiin, vaan on jotain ihan eri luokkaa. En tajua miksi noita kymppitonneja jaellaan yrittäjille noin avokätisesti ja hyvää voittoa tekeville suuryrityksille jopa ihan miljoonia. Mitä

Oon sivutoiminen yrittäjä enkä ole löytänyt yhtäkään tukea, jota voisin hakea. Joku innovaatio seteli, mutta pitäisi olla idea ja sekin käyttää muille maksamiseen että kehittävät sen, ja siitäkin joutuu itse maksamaan osuutensa. Ei kiitos kun ei ole varaa palkata ketään ku ei saa mitään tukia..

Vierailija
564/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.

Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.

Lähtö kuulemma edessä.

Ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen, omistusasuntoihin saatavat asumistuet on syytäkin leikata. Miksi valtion pitäisi maksaa pois jonkun yksittäisen ihmisen asuntolainaa?

Vierailija
565/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekalla on paljon tyhjiä asuntoja, miksi ne eivät kelpaa ????

Yritin pari vuotta sitten saada asunnottomat Hekan asunnon. Ei mitään mahdollisuuksia.

Otin siis vastaan työpaikan valtiolta asiantuntijana, ja muutin ulkomailta Suomeen. Puoli vuotta olin asunnottomat, lopulta ostin asunnon, kun ei niitä Hekan asuntoja vain saa.

Vierailija
566/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen, omistusasuntoihin saatavat asumistuet on syytäkin leikata. Miksi valtion pitäisi maksaa pois jonkun yksittäisen ihmisen asuntolainaa?

Valtio tukee meitä kaikkia tavalla tai toisella, mutta perskokkareet haluavat, että valtio tukee ennen muuta niitä, joilla on jo asiat hyvin. Keskiluokan ja työväenluokan he haluavat köyhdyttää itselleen nöyräksi halpatyöreserviksi, joka asuu heidän omistamissaan vuokra-asunnoissa. Kaiken päälle varakkaat kokoomusroistot matkailevat ja mälläävät veronmaksajien rahoilla. Tunnin junakin on pelkkä kulissi, jolla on tarkoitus imuroida verorahoja kokoomusroistoille ja heidän kavereilleen.

Vierailija
567/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ihan liity aiheeseen, mutta mikä tuo nettoveronmaksaja on? Kaikki suomalaiset hyötyy veroista tavalla tai toisella. Vai maksaako joku oman ja lastensa koulutuksen (en tarkoita kirjoja, asuntoa ym.), hoitaa kadut, joilla kulkee, kieltäytyy lapsilisistä, ei ota kelakorvauksia sairaanhoidosta ym. Eikö noista tuista ja työttömyyskorvauksistakin mene veroa? Ainakin mieheni ansiosidonnaisesta meni veroa paljon enemmän kuin saman suuruisesta palkasta. 

Vierailija
568/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.

Eli olet sitä mieltä että veronmaksaja kustantaa ilomielin 700e vuokra-asunnon jatkossa tuon pienemmän summan sijaan. Siksi omistusasumista aikoinaan alettiin tukemaan, koska se on yhteiskunnalle halvempaa. 

Jos kämppä on kaupungin, niin kyllä. Ainakin se raha kiertyy takaisin jollakin tavalla takaisin julkishallintoon, niin hanurista kuin se onkin, kuin että yksityishenkilön asunnon arvoa ja netto-omaisuutta kartutetaan työssäkäyvien kustannuksella.

Vierailija
569/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkareet haluaa somput ja irakit maksamaan kela kämppänsä. Koskaan eivät ole olleet töissä!

Vihervasemmisto siis vastustaa irakilaisten ja somaleiden maahantuontia?

Vierailija
570/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä olisin työttömien pienistä tuista hyvin hiljaa niin paljon kuppaavat itse valtiolla.

Tää on niin totta. Mulla on tuttu, joka on yrittäjä. Kerran sanoi, että hänen mielestään kaikki tuet Suomessa pitäisi lopettaa, paitsi yritystuet. Sitten kertoilee mulle, kuinka ostelee ihan kaiken mahdollisen kotiinsa firman piikkiin ja hyötyy tietenkin verotuksessa ja sai myös yritystukea erääseen projektiinsa. Yrityksellä olisi itselläänkin siihen ollut varaa, joten en mitenkään tajua, miksi piti tukea saada. Kaiken lisäksi nämä yritystuet ei ole mitenkään verrattavissa johonkin matala-alalla työskentelevän asumistukiin, vaan on jotain ihan eri luokkaa. En tajua miksi noita kymppitonneja jaellaan yrittäjille noin avokätisesti ja hyvää voittoa t

Yritystukia maksetaan isoimmille firmoille, ei pk-yrityksille.

Vierailija
571/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Valtio tukee meitä kaikkia tavalla tai toisella, mutta perskokkareet haluavat, että valtio tukee ennen muuta niitä, joilla on jo asiat hyvin. Keskiluokan ja työväenluokan he haluavat köyhdyttää itselleen nöyräksi halpatyöreserviksi, joka asuu heidän omistamissaan vuokra-asunnoissa. Kaiken päälle varakkaat kokoomusroistot matkailevat ja mälläävät veronmaksajien rahoilla. Tunnin junakin on pelkkä kulissi, jolla on tarkoitus imuroida verorahoja kokoomusroistoille ja heidän

Tunnin junan hintalapulla pyörittää Yleä vähän yli puoli vuotta.

Vierailija
572/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.

Älä sinä puhu veronmaksajien puolesta persu. Keskutuloisena maksaisin mielelläni veroja, jos ne menisivät terveydenhuoltoon, lapsiperheiden hyväksi, vanhushoivaan, koulutukseen. Nyt ne menevät osinkoihin, turkistarhaukseen, rikkaimman kymmenyksen kelakorvauksiin, tarpeettomaan junayhteyteen ja vahingollisiin yritystukiin. 

Julkinen terveydenhuoto romautetaan tahallisesti ja ainoastaan rikkailla on kohta mahdollisuus päästä lääkäriin yksityiselle, josta valtio maksaa heille hyvät korvaukset. Tätä on kokoomuspolitiikka.

Vierailija
573/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ihan liity aiheeseen, mutta mikä tuo nettoveronmaksaja on? Kaikki suomalaiset hyötyy veroista tavalla tai toisella. Vai maksaako joku oman ja lastensa koulutuksen (en tarkoita kirjoja, asuntoa ym.), hoitaa kadut, joilla kulkee, kieltäytyy lapsilisistä, ei ota kelakorvauksia sairaanhoidosta ym. Eikö noista tuista ja työttömyyskorvauksistakin mene veroa? Ainakin mieheni ansiosidonnaisesta meni veroa paljon enemmän kuin saman suuruisesta palkasta. 

Kommenttisi on aivan käsittämättömän tyhmä.

Logiikallasi siis kaikille voidaan maksaa työttömyystukea ja verottamalla sitä saadaan kaikille maksettua työttömyystukea.

Nettomaksaja on ihminen joka antaa enemmän yhteiseen kassaan kuin mitä ottaa sieltä. Tämä edellyttää että ihminen on yksityisellä sektorilla ja tienaa yli 5500 euroa kuussa. Tällöin hän maksaa enemmän rahaa veroina kuin mitä hän käyttää palveluihin.

On todella huolestuttavaa että on äänestysikäisiä joille tämä on jotenkin vaikea asia ymmärtää.

Vierailija
574/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän uutisissakin sanottiin: perheellisiä häädetään nyt kaduille, etenkin kaupungeissa. Työssäkäyviä ihmisiä. 

Kaupungin asunnotkin ovat jo liian kalliita matalapalkka-aloilla työskenteleville perheellisille.

Pakko saada asua ytimessä. Siellä on niin kivaa ja boheemia.

Nämä ovat valintoja.

Kuulehan, asun VANTAALLA. Tunge ne ytimet vaikka...

Vien työpanokseni nyt suosiolla muualle, ei pääkaupunki minua kaipaa näköjään.

Kuule... Mä asun 22 neliön yksiössä, asunnon vastikkeet on 700e ja päälle vielä asuntolaina ja ensi vuonna alkaa yhtiölainan lyhennykset lisäksi. Oon koko päivä töissä, asuntoa ei saa myytyä kuin tappiolla ja kulut ovat yli tonnia kokonaisuudessaan. Ja tiedätkö, mul

Aivan järjetön yhtiövastike ja silti asuntoyhtiö joutunut ottamaan vielä lainaa. Mihin se raha menee teidän yhtiössä? Tuolla yhtiövastikkeella noin pienestä koirankopista pitäisi pystyä maksamaan kaikki asunnon remontit ja juoksevat kulut.

Jyväskylässä 48 neliötä ja yhtiövastike alle 200 e. Sillä katettiin maalaukset ja kattoremontti.

Vierailija
575/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethekö tajua, että tässä leikataan juuri TYÖSSÄKÄYVILTÄ lasten vanhemmilta se tuki. Ei miltään sossupummeilta. Työssäkäyviltä. Niinltä, jotka on töissä aloilla, joissa on työvoimapula ja jotka ovat kriittisen tärkeitä yhteiskunnalle.

Etkä ajatellut että kun niitä lapsia tekee, niin ne pitäisi pystyä myös elättämään? Minun mielestäni lapsilisät, hoitovapaat ja kaikki pois.. ei ole muiden tehtävä huolehtia sinun kakaroistasi

Hoitovapaa maksaa kunnalle vain murto-osan siitä mitä maksaa päivähoitopaikka kaikkine kuluineen.

Vierailija
576/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän uutisissakin sanottiin: perheellisiä häädetään nyt kaduille, etenkin kaupungeissa. Työssäkäyviä ihmisiä. 

Kaupungin asunnotkin ovat jo liian kalliita matalapalkka-aloilla työskenteleville perheellisille.

Pakko saada asua ytimessä. Siellä on niin kivaa ja boheemia.

Nämä ovat valintoja.

Kuulehan, asun VANTAALLA. Tunge ne ytimet vaikka...

Vien työpanokseni nyt suosiolla muualle, ei pääkaupunki minua kaipaa näköjään.

Aivan järjetön yhtiövastike ja silti asuntoyhtiö joutunut ottamaan vielä lainaa. Mihin se raha menee teidän yhtiössä? Tuolla yhtiövastikkeella noin pienestä koirankopista pitäisi pystyä maksamaan kaikki asunnon remontit ja juoksevat kulut.

Jyväskylässä 48 neliötä ja yhtiövastike alle 200 e. Sillä katettiin maalaukset ja kattoremontti.

Tuon 700e vastikkeen koirankopin taloyhtiö on huonompi taloudenpitäjä kuin vasemmistohallitus.

Tuollainen vastike on liki 10 kertainen keskimääräiseen vastikkeeseen verrattuna. 

Vierailija
577/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio tukee meitä kaikkia tavalla tai toisella, 

Niinpä ja me veronmaksajat joudumme maksamaan teidänkin elämänne omamme lisäksi. Sitten vingutaan vielä päälle sitä "solidaarisuutta".

Vierailija
578/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asunnot niin kalliita? Kyllähän hesalla olisi varaa pitää asuntoja 300-400e hintaluokassa. Nyt pyydetään 700e kaksioista järjestään. Kyllä tää kyseenalaistaa hesassa asumisen järkevyyden. Nyt on aika alkaa panostamaan muuhun suomeen. Ei joku helsinki voi olla maailman kalleimpia paikkoja.

Löytyy ton hintasia kaksioita ihan keski-suomestakin. Yhtä kävin kattoo ja oli aika murju ns. huonolla alueella. 

Vierailija
579/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos muuuttaisi Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet. Ei täällä Suomessa ole antaa rahaa siinä määrin mitä vaaditaan kunnon elämiseen.

Sosiaaltukia saavia on miljoonia ja enempää ei voi verotuksella nyhtää. Valtion budjetti on edelleen 12 mljardia miinuksella ensi vuonna eli keskimäärin leikattavaa on vielä yli 2000 euroa per kansalainen.

Yksi keino saada paljon säästöjä aikaa olisi Kansaneläkelaitoksen sulkeminen kun sen menot ovat yhteensä 16 miljardia vuodessa. Jokainen voisi sitten maksaa omat sairauskulunsa itse sen mukaan mitä on rahaa.

Muuta vaan, sinne Ruotsin lähiöön, mihin poliisikaan ei enää uskalla tulla. Saattaa silmät avautua...

Arvaapa ne omat silmäsi.

Niin niin, että kun on 6000 paikkakuntaa, johon m

Jokainen vihervasemmistoa äänestävä tukiloinen pitää asuttaa m a mulähiöön Ruotsiin nauttimaan äänestyskäyttäytymisensä hedelmistä.

Ei niiden tartte muuttaa Ruotsiin. Helsingistä valmistellaan samanlaista gettoa kuin Malmö, ihan vihervasureiden omasta halusta.

Vierailija
580/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Mulla on tuttu, joka on yrittäjä. Kerran sanoi, että hänen mielestään kaikki tuet Suomessa pitäisi lopettaa, paitsi yritystuet. Sitten kertoilee mulle, kuinka ostelee ihan kaiken mahdollisen kotiinsa firman piikkiin ja hyötyy tietenkin verotuksessa ja sai myös yritystukea erääseen projektiinsa. Yrityksellä olisi itselläänkin siihen ollut varaa, joten en mitenkään tajua, miksi piti tukea saada. Kaiken lisäksi nämä yritystuet ei ole mitenkään verrattavissa johonkin matala-alalla työskentelevän asumistukiin, vaan on jotain ihan eri luokkaa. En tajua miksi noita kymppitonneja jaellaan

Business Finland jakaa pienemmillekin yrityksille ja se on ihan veronmaksajien rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä