Miten usein ostatte jotain kotiin, jota ette oikeasti tarvitse mutta ostitte vain koska halusitte muutosta tai piristystä?
Sanotaan vaikka että teillä on tarpeeksi verhoja kaapissa, mutta ostattekin uudet koska vanhat ei miellytä tai ne mitkään siellä kaapissa. Miten usein toimitte näin myös muiden tavaroiden suhteen?
Kommentit (21)
En ikinä. Kosmetiikkaa on tullut ostettua tuosta syystä.
Joskus. Ostin just uudet tapetit huoneeseen joka on tapetoitu viimeksi n. 5v sitten. En koskaan oikein lämmennyt niihin edellisiin olivat vähän väärän väriset. Myös eteiseen tuli uusi matto.
Sisustustavaroita en osta koskaan. Muutoksen ja piristyksenä takia en osta mitään. Jos verhot menevät rikki, ei todennäköistä seuraaviin 40-50 vuoteen, niin sitten ostan. Jos haluan piristystä itselleni siivoan ja järjestelen kotini uudelleen, huonekalut eri paikkoihin, vaihdan taulujen paikkaa jne.
Tietty. Kyllä sitä itseään saa piristää
En. Joskus 15 v sitten oli kirpparihulluus ja silloin tuli ostettua. Nyt pikemminkin viime vuodet olen karsinut tavaraa pois. Kirpparilla käyn noin 3-4 krt vuoeessa ja silloin ostan lähinmä leluja lapsenlapsille ja kirjoja ja lehtiä itselle.
Kyllä ostan mutta aina kierrätettynä- myyn edelliset ennenkuin hankin seuraavat.
Ihan uutena en osta kuin sukat,alusvaatteet ja kengät.
Melko usein, kerran kuukaudessa? Yleensä aika pieniä tavaroita, kuten tyynynpäälliset, maljakon, kynsilakkapullon, saippuaa, huulipunan, sukkia, astioita...
Kierrätän jonkun verran. Jos jotain hankintaa sitten katuu, siihen ei ole mennyt paljoa rahaa ja pistän sen taas kiertoon.
Joskus tulee tehtyä löytöjä, sellaisia, mitä ei kaupasta saa.
Ostin äsken peruskännykän uuden, vaikka edellinenkin täysin toimiva
Viherkasveja ostan piristykseksi mutta vielä kivempaa on kasvattaa itse siemenestä jotain.
Ostelen. Haluan vaihtelua ja silmäniloa ..Hyvä palkka ilman narisevat kumppania .
Julisteita ja ledi valoja, eisen kummempaa ole varaa ees.
Eipä ole ollut tapana hoitaa elämän merkityksettömyyttä ostelemalla merkityksetöntä krääsää...
Tarpeeksi verhoja on yhdet ikkunassa. Ostin ne joskus kymmenen vuotta sitten. Jos ne lakkaa miellyttämästä, niin ostan uudet ja myyn vanhat pois.
Siis tässä puhutaan sisustuksesta? Muutaman kerran vuodessa tulee hankittua jotain piensisustukseen liittyvää, esim joku tuikkukippo, kodintekstiili tms. Kolmen vuoden sisään on tullut tosin tehtyä isompiakin hankintoja ; uusi sohva, pari uutta lipastoa, uusi keittiökaapisto. Tulossa on myös kodinhoitohuoneen kaapiston päivitys syksyn/talven aikana.. tuntuu että sisustustyyli/maku on jotenkin muuttumassa tai että kaipaan nyt kotiin vähän isompaa muutosta. Noin 15v pysyi pääpiirteet aika samanlaisena.
Ostan vain rikki menneiden tilalle. Muuten en ole ostanut yli 15 vuoteen, kun kaikki tarpeellinen on.
En tiedä kotiin, mutta kolmannen auton ostin pihaan, vaikka en sitä tarvitsisi. Sinkkumies kun oon, mutta näin autoharrastajana haluaa niitä kerätä. Viimeiset 15 vuotta on aina ollut pari autoa, mutta toisen oon ainaa vaihtanut parin vuoden välein.
Harvoin.