Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
521/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Kuka oikein käy sairaalassa kerran kuussa?

Köyhä ja kipeä. Esimerkiksi reumahoitoa tai vaikka syöpä. 

Mietin, että jos asuisi maalla ja ottaisi kodinvaihtajakoiria pihalle seuraksi, mutta sitten pitäisi olla valmis luopumaan lemmikeistä niiden sairastuessa. Meinaan siis lopettaa. Sekin kyllä maksaa. 

Vierailija
522/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki haluaa potkia suomalaiset ulos, että saadaan ma mujen khe tto kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Mitään ei voi tehdä.

Minä käyn aina kuin mahdollista, nyt vielä kannattaa käyttää KAIKEN  hyväkseen, mitä valtio tarjoaa.

Vierailija
524/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ollut mulle hyvä maa aina, mutta käytän kaikki mahdolliset tuet, ihan sen takia kun kus ipäitä se v.... ja olen sen myös näille kertonut! 

Hajtotkaa!

Vierailija
525/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksessa on 75m2 asunto 460e. Miksi te ette muuta halvempiin asuntoihin????

Laita linkki

Ei onnistunut jostain syystä linkittää. Mene oikotielle ja laita hakuun Helsinki, 3h ja hinnaksi max. 500e niin löytyy.

Nuo 3h asunnot 460 euroa ovat soluasuntoja. Eli joku vuokraa 3h asunnosta 3 eri opiskelijalle asuinhuoneen. Se koko asunto ei maksa 460 euroa. Nuo ovat kyllä hyvä vaihtoehto köyhille sinkuille.

kaksion vuokra on kalliimpi Itiksessä mitä 460 euroa, oisko 1000 euroa tai enemmän

Kaupungilla on muutamia halpoja taloyhtiöitä. Asuntoja joissa vuokrat on vähän inhimillisempiä. Mutta taidettiin niiden hintoja nostaa vastaamaan alueen muita hintoja. 5v sitten oli Myllypurossa yksiöitä ~350€. Mikähän hinta on nykyään. 700€ yksiöstä on ihan tavallinen hinta nimittäin..

Jos asuntojen hinnat olisivat luokkaa yksiö 350€, kaksio 550, kolmio 650€, neliö 850€. Hyvin pärjättäisiin. 

Vierailija
526/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut vaikeaa.

Mitään ei voi tehdä.

Köyhä ja kipeä. Esimerkiksi reumahoitoa tai vaikka syöpä. 

Mietin, että jos asuisi maalla ja ottaisi kodinvaihtajakoiria pihalle seuraksi, mutta sitten pitäisi olla valmis luopumaan lemmikeistä niiden sairastuessa.

Syöpähoidoista ei koidu laskuja per laaki.

Vierailija
527/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.

Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.

Lähtö kuulemma edessä.

Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.

Älä sinä puhu veronmaksajien puolesta persu. Keskutuloisena maksaisin mielelläni veroja, jos ne menisivät terveydenhuoltoon, lapsiperheiden hyväksi, vanhushoivaan, koulutukseen. Nyt ne menevät osinkoihin, turkistarhaukseen, rikkaimman kymmenyksen kelakorvauksiin, tarpeettomaan junayhteyteen ja vahingollisiin yritystukiin. 

Vierailija
528/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.

Älä sinä puhu veronmaksajien puolesta persu. Keskutuloisena maksaisin mielelläni veroja, jos ne menisivät terveydenhuoltoon, lapsiperheiden hyväksi, vanhushoivaan, koulutukseen. Nyt ne menevät osinkoihin, turkistarhaukseen, rikkaimman kymmenyksen kelakorvauksiin, tarpeettomaan junayhteyteen ja vahingollisiin yritystukiin. 

Järkipuhetta, kerrankin palstalla.

Vierailija
529/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmetellään, miksi nuoret menee MT-eläkkeelle, eipä paljon kiinnosta pask ojen läskien eläkkeitä maksella!

Vierailija
530/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syöpähoidoista ei koidu laskuja per laaki"

Poliklinikalla käynti maksaa, päiväsairaalassa käynti maksaa. 

Vierailija
531/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kela tarkistanut asumistuen jo kolme kertaa tänä vuonna, vaikka tulot eivät ole muuttuneet. Ei myöskään ole ollut vuositarkistuspäivä. Ehkä siellä on puuttunut bonuksia jonkun palkasta. 

Vierailija
532/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ansiosidonnaisen heikennys on vielä pahempi, se iskee suoraan kulutukseen   kun ei ole mitään kuluttaa..,  täysi tuki 40 päivää eli 2 kk menee nopeasti,   mitenkään  ei kaikki tulee saamaan  sinä aikana mitään uutta työtä..eli jos lomautus/ irtisanominen iskee, se perhe lopettaa kulutuksen per heti... näillä hallituksen oimilla saadaan talous kuntoon vai miten se Petteri nyt meni ?.

Siksi ei kuluteta myöskään töissä ollessa. Olen töissä, leikkaan hiukset itse, teen ruoat itse, eväät töihin. Vaatteet riittää 30 vuotta.

Noin olen toiminut jo vuosikausia, tai vuosikymmeniä. Kulutus minimissä kun tulot ovat pienet. Ei mitään ihmeellistä omassa elämässä. Onneksi olen vaatimaton luonne enkä edes kaipaa mitään ihmeellisyyksiä.  

Vierailija
533/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut vaikeaa.

Mitään ei voi tehdä.

Vaikkapa syöpäpotilas. Mä käyn usein lääkärissä sairauden takia. Nytkin 2 viikon sisään 2 erikoislääkärikäyntiä, magneettikuvaus ja verikokeet.

Vierailija
534/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että alkaa asiat vihdoinkin tulemaan loisijoille selviksi.

Kuka tahansa saa asua Hesan keskustassa. Kunhan muiden ei tarvitse maksaa sitä.

Vierailija
535/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka asuu Hesan keskustassa muka?

Vierailija
536/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

Mihin osinkoihin verorahasi menevät? Osaatko googlettamatta kertoa mitä osingot edes ovat?

Vierailija
537/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka asuu Hesan keskustassa muka?

Kuka landejuntti puhuu Hesasta?

Vierailija
538/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kuulemma edessä.

"Keskituloinen".

Sinä olet korkeintaan virkaloinen. Sinun ja sinun kavereidesi suojatyöpaikkoihin uppoaa ylivoimaisesti suurin osa verorahoista. 

Luettelemasi asiat ovat yhteensä noin Ylen vuosibudjetin luokkaa. Alle miljardi. Sinun m* muhyysäyksesi maksaa yksinään yli viisi kertaa enemmän kun kuluihin lasketaan kaikki oikeudenkäynti- ja muut kulut mitä sinun äänestyskäyttäytymisesi aiheuttaa.

Nettomaksaja tässä maassa on yksityisellä sektorilla työskentelevä yli 5500 euroa kuussa tienaava. Jokainen muu on nettosaaja. Sinä kurja "keskituloinen" virkaloinen olet nettokuluerä ja taakka meille muille. Suuta soukemmalle siellä.

Vierailija
539/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän uutisissakin sanottiin: perheellisiä häädetään nyt kaduille, etenkin kaupungeissa. Työssäkäyviä ihmisiä. 

Kaupungin asunnotkin ovat jo liian kalliita matalapalkka-aloilla työskenteleville perheellisille.

Pakko saada asua ytimessä. Siellä on niin kivaa ja boheemia.

Nämä ovat valintoja.

Kuulehan, asun VANTAALLA. Tunge ne ytimet vaikka...

Vien työpanokseni nyt suosiolla muualle, ei pääkaupunki minua kaipaa näköjään.

Kuule... Mä asun 22 neliön yksiössä, asunnon vastikkeet on 700e ja päälle vielä asuntolaina ja ensi vuonna alkaa yhtiölainan lyhennykset lisäksi. Oon koko päivä töissä, asuntoa ei saa myytyä kuin tappiolla ja kulut ovat yli tonnia kokonaisuudessaan. Ja tiedätkö, mulle tämä on niin ydintä kuin mihin vara on! En nosta tukia, enkä valita - ja ärsyttää narkkaritukiloiset jotka pilaavat alueen ja laskevat vuokratasoa. Niiden loisten takia tätä asuntoa ei ole edes kannattavaa laittaa vuokralle, että itse muuttaisi kauemmas halvempaan. ONNEKSI tukia leikataan! Toivon että kaikki merkit muuttaa täältä johonkin Ylitornioon..

Vierailija
540/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni joutuu useasti käymään sairaalassa hoidossa.

Halvempi juttu kun joutua makaan vuodeosastolle. Terveys voi mennä kellä tahansa. Ei kysy onko herra vai mikä. Kova paikka, kun ei enää voi leipää tienata normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi