Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??
Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa.
Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan.
Kommentit (685)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni joutuu useasti käymään sairaalassa hoidossa.
Halvempi juttu kun joutua makaan vuodeosastolle. Terveys voi mennä kellä tahansa. Ei kysy onko herra vai mikä. Kova paikka, kun ei enää voi leipää tienata normaalisti.
Kyllä ihminen kertoo suoraan jos on oikea sairaus. Ikuiset tukiloiset kärsivät elintasovaivoista ja laiskuudesta ja valittavat kaikkia särkyjä vuosi vuodelta vaikka lääkäri käskee kävelylenkille.
Vierailija kirjoitti:
Ethekö tajua, että tässä leikataan juuri TYÖSSÄKÄYVILTÄ lasten vanhemmilta se tuki. Ei miltään sossupummeilta. Työssäkäyviltä. Niinltä, jotka on töissä aloilla, joissa on työvoimapula ja jotka ovat kriittisen tärkeitä yhteiskunnalle.
Etkä ajatellut että kun niitä lapsia tekee, niin ne pitäisi pystyä myös elättämään? Minun mielestäni lapsilisät, hoitovapaat ja kaikki pois.. ei ole muiden tehtävä huolehtia sinun kakaroistasi
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että alkaa asiat vihdoinkin tulemaan loisijoille selviksi.
Kuka tahansa saa asua Hesan keskustassa. Kunhan muiden ei tarvitse maksaa sitä.
Tämä on oikein, muualla saa kyllä loisia. Sinäkin oot tyhm ä kokkare, jolla ei ole aivoja.
Miten Tampereella niin halvat vuokrat,alta 700€ 90m2 asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos muuuttaisi Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet. Ei täällä Suomessa ole antaa rahaa siinä määrin mitä vaaditaan kunnon elämiseen.
Sosiaaltukia saavia on miljoonia ja enempää ei voi verotuksella nyhtää. Valtion budjetti on edelleen 12 mljardia miinuksella ensi vuonna eli keskimäärin leikattavaa on vielä yli 2000 euroa per kansalainen.
Yksi keino saada paljon säästöjä aikaa olisi Kansaneläkelaitoksen sulkeminen kun sen menot ovat yhteensä 16 miljardia vuodessa. Jokainen voisi sitten maksaa omat sairauskulunsa itse sen mukaan mitä on rahaa.
Muuta vaan, sinne Ruotsin lähiöön, mihin poliisikaan ei enää uskalla tulla. Saattaa silmät avautua...
Arvaapa ne omat silmäsi.
Niin niin, että kun on 6000 paikkakuntaa, johon muuttaa, niin sitten valitset tarkoituksella sen suurkaupungin rikollislähiön. Jos oli tarkoitus säästää niin ihan vinkki: muuta pienelle, rauhalliselle paikkakunnalle, jonne saat tuet.
Mikä oikeus on elää helsingissä, ei mikään? jätetään loi sija kok kareet ja ma mut tapp elemaan Helsinkiin, nautitaan me muut Suomen luonnosta!
Kokk areet on pahimpia loisijo ita, eivät koskaan ole olleet töissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos muuuttaisi Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet. Ei täällä Suomessa ole antaa rahaa siinä määrin mitä vaaditaan kunnon elämiseen.
Sosiaaltukia saavia on miljoonia ja enempää ei voi verotuksella nyhtää. Valtion budjetti on edelleen 12 mljardia miinuksella ensi vuonna eli keskimäärin leikattavaa on vielä yli 2000 euroa per kansalainen.
Yksi keino saada paljon säästöjä aikaa olisi Kansaneläkelaitoksen sulkeminen kun sen menot ovat yhteensä 16 miljardia vuodessa. Jokainen voisi sitten maksaa omat sairauskulunsa itse sen mukaan mitä on rahaa.
Muuta vaan, sinne Ruotsin lähiöön, mihin poliisikaan ei enää uskalla tulla. Saattaa silmät avautua...
Arvaapa ne omat silmäsi.
Niin niin, että kun on 6000 paikkakuntaa, johon muuttaa, niin sitten valitset tarkoituksella sen suur
Jokainen vihervasemmistoa äänestävä tukiloinen pitää asuttaa m a mulähiöön Ruotsiin nauttimaan äänestyskäyttäytymisensä hedelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kokk areet on pahimpia loisijo ita, eivät koskaan ole olleet töissä!
Aika moni on töissä. Valtaosa on pk-yrittäjiä joita ilman sinulle ei makseta lorvimisestasi euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.
Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.
Lähtö kuulemma edessä.
Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.
Älä sinä puhu veronmaksajien puolesta persu. Keskutuloisena maksaisin mielelläni veroja, jos ne menisivät terveydenhuoltoon, lapsiperheiden hyväksi, vanhushoivaan, koulutukseen. Nyt ne menevät osinkoihin, turkistarhaukseen, rikkaimman kymmenyksen kelakorvauksiin, tarpeettomaan junayhteyteen ja vahingollisiin yritystukiin.
Ei mene, valehtelet niin että korvat heiluu. En ole rikas, mutta olen aina maksanut asumiseni ja kaiken itse. Tuntuu hullulta lukea, että jollekulle maksetaan asumistukea satoja euroja! Herran jestas! Ei ole ihme, että nyt on pakko leikata juuri sieltä ja niiltä, joulle on eniten annettu. Ei o,e oikein, että maksetaan noin suuria summia verorahoista, kun toiset maksavat asumisensa itse ja koettavat saada rahat riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin.
Ja miten isossa ja minkä hintaisessa asunnossa asutte?
Veikkaanpa että paljon isommassa kuin ne, jotka maksavat kaiken itse ilman tukia. Muuten ei noin iso pudotus asumistuessa olisi edes mahdollinen.
Herranjestas, miksi tätä edelleen jankataan?? Ymmärrätkö, että hallitus leikkasi asumistukea aivan hurjia määriä. Asunnon vuokralla ei ole mitään merkitystä, sillä asumistuessa on AINA ollut katto. Sitä saa vain tietyn maksimimäärän, joka on AINA vain osa koko vuokrast
Voisitko oikeasti antaa faktoja, joita tämä koskee:
- mikä työ? Paljonko palkka?
- asunnon koko? Sijainti? Neliöt? Vuokra? Asukasmäärä?
On vähän eri asia, jos bruttopalkka on 1300e ja viisi henkinen perhe asuu Helsingin keskustassa vs. Viisihenkinen perhe 6000e bruttotuloilla kolmiossa Keravalla
Tyhmät kokkareet äänestää kokkareita! Loisia!
Kokkareet ruiskuttaa ensin sille, että saadaan alemmat typerykset ostamaan asuntoja, nyt nuo samat typerykset, työtä tekemättömät palikat poistavat tämän. Ai että, ku just ois saatu lisää uusia loisija kokkareita!
Mitä, eikö kela enää maksa kokkareiden asunto-omistuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.
Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.
Lähtö kuulemma edessä.
Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.
Eli olet sitä mieltä että veronmaksaja kustantaa ilomielin 700e vuokra-asunnon jatkossa tuon pienemmän summan sijaan. Siksi omistusasumista aikoinaan alettiin tukemaan, koska se on yhteiskunnalle halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Somput ja irakit saa helsingissä koko vuokran kelasta.
Suomalaiset häädetään pois, niin työssäkäyvät, kun me työttömätkin.
Ei ole varaa enää aua edes täällä slummi alueilla.
Moskeijoita aletaan varmaan rakentaa lähitulevaisuudessa ja kirkot puretaan.
Kadut täynnä roskaa ja kerjäläisiä.
Oletko ihan varma että persut on jättäneet leikkaamatta ulkomaalaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän uutisissakin sanottiin: perheellisiä häädetään nyt kaduille, etenkin kaupungeissa. Työssäkäyviä ihmisiä.
Kaupungin asunnotkin ovat jo liian kalliita matalapalkka-aloilla työskenteleville perheellisille.
Pakko saada asua ytimessä. Siellä on niin kivaa ja boheemia.
Nämä ovat valintoja.
Kuulehan, asun VANTAALLA. Tunge ne ytimet vaikka...
Vien työpanokseni nyt suosiolla muualle, ei pääkaupunki minua kaipaa näköjään.
Kuule... Mä asun 22 neliön yksiössä, asunnon vastikkeet on 700e ja päälle vielä asuntolaina ja ensi vuonna alkaa yhtiölainan lyhennykset lisäksi. Oon koko päivä töissä, asuntoa ei saa myytyä kuin tappiolla ja kulut ovat yli tonnia kokonaisuudessaan. Ja tiedätkö, mul
Toivottavasti jäät itse tukien varaan
Kokkareet haluaa somput ja irakit maksamaan kela kämppänsä. Koskaan eivät ole olleet töissä!
Katsokaa p. urpoa ja matias marttista, ikänsä loisineet! Samoin teen loppuelämäni!
Saatko sitä toimeentulotukea? Vammaistukea? Hoitotuki? Voitko hakea vapautusta sairaalan maksuihin? Sekin kait mahdollista jossakin tapauksessa.