Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
581/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareet painaa, kokkareet painaa!

Vierailija
582/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tunnin junia vain suuntaan ja toiseen, jotta voidaan asua halvemmissa kunnissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ei ihan liity aiheeseen, mutta mikä tuo nettoveronmaksaja on? Kaikki suomalaiset hyötyy veroista tavalla tai toisella."

Nämä syntymästään lähtien tukien varassa köllötelleet ovat kyllä ihan omassa todellisuudessaan.

Valtio ei tue minua tai ketään muutakaan nettoveronmaksajaa tuottamalla meille maksamiemme verojen vastineeksi edes jotain palveluita. Sitten ollaan vinkumassa vielä lapsilisiäkin ja julkista terveydenhuoltoa pois niiltä "hyvätuloisilta".

Kerropa miksi maksaisin enää euroakaan veroja saati sitten läntisen euroopan korkeimpiin kuuluvaa kokonaisverorasitusta jos en saa sen vastineeksi enää mitään ja joudun lisäksi maksamaan itse terveydenhuollon ja kohta varmasti lasten koulunkäynninkin.

Tämä olisi ok sellaisessa USA:n osavaltiossa jossa palkkatuloista ei makseta käytännössä veroja lainkaan kuten Arizonassa jossa veroprosentti oli tasan 2,5% kun viimeksi juttelin aiheesta.

Vierailija
584/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethekö tajua, että tässä leikataan juuri TYÖSSÄKÄYVILTÄ lasten vanhemmilta se tuki. Ei miltään sossupummeilta. Työssäkäyviltä. Niinltä, jotka on töissä aloilla, joissa on työvoimapula ja jotka ovat kriittisen tärkeitä yhteiskunnalle.

Etkä ajatellut että kun niitä lapsia tekee, niin ne pitäisi pystyä myös elättämään? Minun mielestäni lapsilisät, hoitovapaat ja kaikki pois.. ei ole muiden tehtävä huolehtia sinun kakaroistasi

Hoitovapaa maksaa kunnalle vain murto-osan siitä mitä maksaa päivähoitopaikka kaikkine kuluineen.

Siksi samalla pitää alkaa periä päivähoidosta sen todelliset kustannukset. Nykyinen hinta on täysi vitsi. 

Vierailija
585/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tarkoittanut tuota, että kaikille pitää maksaa jotain rahaa. Ainoastaan totesin, että veroa maksetaan erilaisista tuloista, ei vain palkasta. Mistä tiedetään kuinka paljon eri palveluja käyttää se 5500e kuussa hankkiva ihminen, jos on vaikka viisi lasta, niin aika paljon saa tukea. Ja myös verovähennyksinä esim. työtulovähennys. En varmaan ymmärräkään näistä mitään, kunhan vaan tuumailin. Että maksetaan verovaroista muutakin kuin tulonsiirtoja ja tukia. Paljon sellaista mistä kaikki hyödytään. Mutta sen ymmärrän, että nämä on tunteita herättäviä asioita ja hyvä niistä on keskustella niin, että kaikkien mielipiteet tulee esille ja otetaan reilusti mukaan keskusteluun. 

Vierailija
586/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tarkoittanut tuota, että kaikille pitää maksaa jotain rahaa. Ainoastaan totesin, että veroa maksetaan erilaisista tuloista, ei vain palkasta. Mistä tiedetään kuinka paljon eri palveluja käyttää se 5500e kuussa hankkiva ihminen, jos on vaikka viisi lasta, niin aika paljon saa tukea. Ja myös verovähennyksinä esim. työtulovähennys. En varmaan ymmärräkään näistä mitään, kunhan vaan tuumailin. Että maksetaan verovaroista muutakin kuin tulonsiirtoja ja tukia. Paljon sellaista mistä kaikki hyödytään. Mutta sen ymmärrän, että nämä on tunteita herättäviä asioita ja hyvä niistä on keskustella niin, että kaikkien mielipiteet tulee esille ja otetaan reilusti mukaan keskusteluun. 

On todella epäreilua että keskusteluun otetaan tukiloisia joiden anti keskusteluun on pelkästään vaatia itselleen enemmän muiden ihmisten rahoja.

Vierailija
587/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.

On ihan karmeaa, miten yksinasuvalta viedään kaksio Helsingin kallemmailta alueelta, kyllä yhteiskunnan pitäisi maksaa köyhän asuminen. Nyyh, nyyh ja nyyh.

Vierailija
588/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoittanut sitäkään, että veroilla kustannetut yhteiskuntaa ylläpitävät toimet ja rakenteet olisi mitään tukia. Ainoastaan, että niihin käytetään veroja, joita kaikilta niitä maksavilta saadaan. Lapsilisät mielestäni kuuluvat niille, joilla lapsia on, tietenkin. Itse en tunne yhtään ihmistä, joka iloisena tuilla ollessaan köllöttelisi missään. Maksan veroja ihan hyvillä mielin, että yhteiskunta toimisi edelleenkin ja yhteiset asiat saadaan hoidettua. Jos niistä joku osa menee ahdingossa olevien auttamiseen, en pahastu siitäkään. Ymmärrän olla kiitollinen vakituisesta työpaikastani. Huomaan kyllä, että nämä asiat jakavat todella paljon ihmisiä ja se on vähän pelottavaa. Enkä toivo kenellekään mitään pahaa, vaan yritän ymmärtää kaikenlaisia mielipiteitä. Ehkä olen tyhmä. 

Vierailija
589/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus on, että muut ihmiset, naapurit jne., maksavat asumisen, niin varmaan halvin mahdollinen on ok. Jos taas maksaa itse, voi asua vaikka linnassa esplanadilla.

Vierailija
590/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan kukaan pyydä toisia maksamaan linnaa Esplanadilla. Kunhan pystyisi saamaan kodin, vaikka pienenkin, jossa asua turvassa ja lämpimässä. Ei kai liikaa vaadittu. Joka pystyy asukoon niin kalliisti kuin haluaa, eihän siinäkään mitään pahaa ole. Varojemme mukaan taaplaillaan kaikki, eikö? 

Vierailija
591/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sijoittajienkin täytyy miettiä kun kela ei ole aina maksajana

Vierailija
592/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri tarkoititkin vissiin. Luin vähän hätäisesti. 

Vierailija
593/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja kumarrus Marinin puljulle rahojen hassaamisesta. Nyt on sitten tilanne tämä ja kyseinen rouva itse nauttii kalliista ja makeasta luxuselämästä. Että sen sortin sosialisti.💩

Vierailija
594/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni tulee menettämään kaiken omaisuutensa saadakseen sitten joskus edes tt-tukea. Lapsiperheet varsinkin, koska lasten kanssa eivoi säästää välttämättömyyksistä kuten sinkku voi. Nyt jo häätöjä paljon ja asuntojen hinnat pohjamudissa, ok-taloja parilla 10k.

Vierailija
595/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, pitää tehdä tästäkin kanne EIT:hen. Perustuslaki takaa jokaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa, mutta myös riittävän toimeentulon. 

Jep, ja tämä on taattu. Sinulla on oikeus valita asuinpaikkasi, mutta muilla ei ole velvollisuutta sitä sinulle kustantaa.

Kaikenlaisia pellejä...

Vierailija
596/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne vuokrat siellä pk-seudulla mahtavat olla, jos noin paljon on tukia saanut? Täällä kun hyvän kaksion ja kolmion vuokra on 500-700e/kk.

Vierailija
597/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareet painaa!

Vierailija
598/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Vakavasti pitkäaikaissairaat. Seuranta tai toimenpiteet polilla. Ei niitä terkkarissa osata hoitaa!

Kuka oikein käy sairaalassa kerran kuussa?

Vierailija
599/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja kumarrus Marinin puljulle rahojen hassaamisesta. Nyt on sitten tilanne tämä ja kyseinen rouva itse nauttii kalliista ja makeasta luxuselämästä. Että sen sortin sosialisti.💩

Hoitivat koronakriisin, aloittivat Ukrainan aseavun ja hoitivat muunmuassa sipilän sössimää koulutuksen rahoitusta ja tieverkoston korjausvelkaa mittavasti, mikä oli fiksua velkarahan käyttöä.

Nyt Orpo-Purra hallitus taas lisää korjausvelkaa ja pistää tulevaisuuden Suomen TODELLISEEN kuseen.

Vierailija
600/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Vakavasti pitkäaikaissairaat. Seuranta tai toimenpiteet polilla. Ei niitä terkkarissa osata hoitaa!

Kuka oikein käy sairaalassa kerran kuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi