Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesin nelikymppisenä raivaamaan elämästäni huonosti käyttäytyviä ihmisiä ja tiedättekö, siihen ei jäänyt enää ketään vanhoista tutuista!

Vierailija
01.09.2024 |

Poislukien oma rakas lapseni.

Kaikilla muilla, kaikilla joiden kanssa olen luullut olevani ystävä/kaveri/tuttava, oli mitä erilaisempia esim. taloudellisen hyväks käyttäjän vikaa, selän takana ja päin naamaakin arvostelua, paskan puhumista, pyytämättömien neuvojen jakamista, naljailua ulkonäöstä tai luonteesta jne. 

Ketään noita ihmisiä en enää ikinä halua lähellekään itseäni aiheuttamaan aivan tarkoituksella minulle mielipahaa.

Koska mikä muukaan voi olla tuollaisten tölväilyjen tarkoitus?

Pudottaa vähän sitä toista asemastaan vai mikä? En ole ikinä kuvitellut olevani mitenkään ylemmässä asemassa näihin muihin nähden että minua sen puolesta jotenkin kuuluisi kouluttaa. En ikinä ole itse arvostellut heitä vastaavasti kuin he minua.

Elämä on paljon seesteisempää, draamattomampaa, onnellisempaa kun ei tarvitse enää kuunnella jatkuvaa arvostelua minusta tai muista ihmisistä.

Liian pitkään tuota jatkuikin joidenkin kohdalla. Joidenkin kanssa lähisuhteet ovatkin päättyneet jo vuosikymmeniä sitten.

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nythän olen kieltäytynyt. Eli mikä ongelma? Kieltäytymiseni.

Sinulla saattaisi olla nuo samat ystävät edelleen elämässäsi, ihan eri tavalla, jos olisit pystynyt sanomaan heille ei. Ehkäpä ystäväsi ajattelivat, että sinä haluat oikeasti auttaa, koska et koskaan kieltäytynyt. Älä syytä ys

En syytäkään, sanoinhan jo että olen narsistin kasvattama josta syystä rajani ovat olleet jo muutenkin olemattomat. Mutta nämä ystävät ovat ottaneet kyllä kaiken ilon irti siitä, ihan jo taloudellisestikin. Itselleni ei ikinä tulisi mieleenkään alkaa kusettaa kavereitani niin että minä saisin enemmän.

Niin olen minäkin, tiedän, että rajojen veto on vaikeaa ja ihmiset hyödyntävät sitä tarkoituksella tai tahattomasti, ymmärtämättömyyttään. . Mutta aloituksesi ja kommenttiesi sävy ovat sellaisia, että tunnet vihaa ja katkeruutta ystäviäsi kohtaan. Se on turhaa, koska lopulta se syyllinen tilanteeseen olet sinä itse. Opettele vetämään rajasi, niin minäkin yritän, niin ihmisille ei tule väärää käsitystä sinusta.

Vierailija
42/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla saattaisi olla nuo samat ystävät edelleen elämässäsi, ihan eri tavalla, jos olisit pystynyt sanomaan heille ei. Ehkäpä ystäväsi ajattelivat, että sinä haluat oikeasti auttaa, koska et koskaan kieltäytynyt. Älä syytä ys

En syytäkään, sanoinhan jo että olen narsistin kasvattama josta syystä rajani ovat olleet jo muutenkin olemattomat. Mutta nämä ystävät ovat ottaneet kyllä kaiken ilon irti siitä, ihan jo taloudellisestikin. Itselleni ei ikinä tulisi mieleenkään alkaa kusettaa kavereitani niin että minä saisin enemmän.

Niin olen minäkin, tiedän, että rajojen veto on vaikeaa ja ihmiset hyödyntävät sitä tarkoituksella tai tahattomasti, ymmärtämättömyyttään. . Mutta aloituksesi ja kommenttiesi sävy ovat sellaisia, että tunnet vihaa ja katkeruutta

Kyllä nämä ihmiset ovat itse valinneet tehdä niin että alistavat minua. Se eniten raivostuttaa. Yleensä en enää edes mieti heitä mutta yksi toinen tapahtuma laukaisi muiston joka toi mieleen taas seuraavaa ja seuraavaa jne. Tottakai minua suututtaa se että he ovat aivan täysin itse vapaaehtoisesti ja tarkoituksella päättäneet sanoa vaikka mulle jotain ulkoisesta olemuksestani tai tosiaan käyttää härskisti taloudellisesti hyväkseen, ostattaa minulla itselleen asioita jne. Aivan tahallista tuo käytös on ollut. Sen yritykset. Joita minä sitten päädyin katsomaan läpi sormien, hyväksymään, oman lapsuuden kohteluni takia.

Mitään näitä ei olisi ikinä tapahtunut vaan ihmiset kunnioittaneet toisiaan jos a) minut olisi kasvattanut joku muu kuin narsisti b) jos lähipiirini ei tahallisesti ja tarkoituksellisesi lähtenyt kokeilemaan kuinka paljon siedän härskiä käytöstä kohtaani.

Joidenkin kohdalla sitä en sietänyt lainkaan ja nämä suhteet katkesivatkin ekaan perseilyyn. Jotkut saivat jäädä pidemmäksi mikä oli kerta kaikkiaan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mistähän tuo on johtunut, että kaikki tuttavasi ovat olleet huonostikäyttäytyviä

Mikä se on se tarve tulla neuvomaan toista vaikka neuvoja ei ole pyydetty? Ystävyys on kuuntelemista ja läsnäolemista, kannustamista ja suun kiinnipitämistä (ei juoruta muille, etenkään sille omalle puolisolle). Miten nämä on niin ylivoimaisen vaikeita asioita tehdä? Missä on luotettavuus?

Tätä minäkin ihmettelen. Jos vaikka kerron, että olen aikeissa ostaa auton merkkiä x ja aion maksaa sen tavalla y, niin mikä pakko on siihenkin kommentoida, ettei kannata sitä ostaa eikä sillä maksaa, kun olen asian jo päättänyt enkä ole mikään holhottava pikkulapsi. Tai kommentoida ihan mihin tahansa aiheeseen, että ei kannata, ei ole hyötyä eikä tule onnistumaan. Tällaisia ihmisiä en kaipaa elämääni ollenkaan.

Vierailija
44/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat akat on AINA itse oikeassa ja KAIKKI muut väärässä. 😆🤣😁

Vierailija
45/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. sinä itse olet täydellinen?

En, en ole ikinä sanonut niin. Mutta sen sanon etten koskaan ole härskisti käyttänyt tuttavapiiriä hyväkseni ja ostattanut asioita itselleni tai pyytänyt pesemään ikkunoitani tai vastaavaa.

Tiedätkö, sinä olisit voinut kieltäytyä. Sinä itse mahdollistit ystäviesi käytöksen.

Sinulla saattaisi olla nuo samat ystävät edelleen elämässäsi, ihan eri tavalla, jos olisit pystynyt sanomaan heille ei. Ehkäpä ystäväsi ajattelivat, että sinä haluat oikeasti auttaa, koska et koskaan kieltäytynyt. Älä syytä ystäviäsi siitä, että sinä itse et pystynyt vetämään rajojasi.

Minä en halua elämääni "ystäviä", jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti vaan heille pitää erikseen vetää rajat. Miten voi edes laittaa oman huonon käytöksensä toisen syyksi?? "No kun et sanonut, että sua ei saa vetää turpaan! Oma on vikasi!". Jestas mitä ääliöitä tälläkin palstalla on.

T. Eri

Vierailija
46/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat akat on AINA itse oikeassa ja KAIKKI muut väärässä. 😆🤣😁

Otapa taukoa palstalta ja somesta jos noin koville ottaa.

Vierailija
47/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua elämääni "ystäviä", jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti vaan heille pitää erikseen vetää rajat. Miten voi edes laittaa oman huonon käytöksensä toisen syyksi?? "No kun et sanonut, että sua ei saa vetää turpaan! Oma on vikasi!". Jestas mitä ääliöitä tälläkin palstalla on.

T. Eri

Olet 100 % oikeassa. Missä tasapainoisessa, arvostavassa ystävyyssuhteessa täytyy ruveta osoittelemaan rajojaan? Ei missään.

Vierailija
48/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kaikki muut sun lähipiiristä sattuu olemaan mulkkuja? Väkisinkin tulee, että asiaa taitaa olla toisinpäin.

Täälläkin on mulkkuja. Sellaisia jotka tulevat syyllistämään ja lyttäämään toisia.

Sinunlaisia.

Vierailija
49/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kilteille ja hyväsydämisille ihmisille ei tee hyvää "tavallisten" ihmisten seura. Kun valitettavasti se menee niin, että tavallinen ihminen on laumasielu, joka seuraa johtajaa, eli sitä pahinta kiusaajaa ja öykkäriä. Marginaalissa ovat sitten nämä öykkärit ja toisessa ääripäässä kiltit ihmiset. Jos sinulla on vaikka 10 ihmisen ryhmä, niin siihen mahtuu keskimäärin se yksi öykkäri, yksi kiltti ja 8 öykkärin mielistelijää. 

Vierailija
50/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä jäin vain pohtimaan, että oletko siis katkaissut välisi myös lapseesi? Se on aika rankka ratkaisu... nuo muut kuviot ovat helposti samaistuttavia. 

Luetunymmärtäminen on aika hakusessa?

Vierailija
51/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kaikki muut sun lähipiiristä sattuu olemaan mulkkuja? Väkisinkin tulee, että asiaa taitaa olla toisinpäin.

Täälläkin on mulkkuja. Sellaisia jotka tulevat syyllistämään ja lyttäämään toisia.

Sinunlaisia.

Kiltit ihmiset vetää puoleensa näitä neuvojia ja määräilijöitä.

Vierailija
52/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisia.

On ihmisiä jotka eivät kestä kohdata tosiasioita itsestään.

Sinunlaisia.

Vierailija
53/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmisille sanonut suoraan, jos heiltä tulee loukkaavia ja typeriä kommentteja. He ovat sitten osanneet korjata käytöstään, ja meidän ei ole tarvinnut mököttää ja kyräillä mykkinä yksikseen.

Sellaiset ihmiset on jääneet elämästä pois, kenellä on vähän pahempi se luonne vika, eikä mitkään sanomiset auta.

Jokainen saa tietenkiin tehdä noita rajusiivouksia sosiaalisessa elämässään niin paljon kuin haluaa, mutta itse olen ainakin tässä elämässä oppinut, että on kivempi kun on ihmissuhteita, kuin että liian herkkänahkaisena tai keskustelukyvyttömänä jäisi yksin murjottamaan ja niskojaan nakkelemaan.

Monet tölvijät ja arvostelijat ovat oppineet sen huonon tavan lapsuudestaan ja itsekin kuulleet omaan itseensä kohdistuvaa rumaa puhetta. He ovat vaan oppineet sietämään sitä, eikä ottamaan itseensä. Siksi he luulee, että muutkin osaa ottaa tölvinnät vastaan, eikä vedä niistä hernettä nenään.

Itse myöskin arvostan paljon enemmän niitä ihmisiä ketkä ovat vähän sellaisia sosiaalisesti lahjattomia ja päin naamaa vaikka möläyttävät läskeistäni, kuin niitä ketkä ovat muka ystävällisiä ja muka fiksun sivistyneitä, mutta oikeasti eivät ole aitoja ihmisiä vaan kieroja ja epäluotettavia.

Tietenkin olisi kiva jos me kaikki olisimme täydellisiä ihmisiä, mutta kun emme kukaan ole.

Vierailija
54/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja väität, että olit koko kaveri- ja tuttupiirisi ainut hyvin käyttäytyvä ihminen itse. Just, joo.

Jo tuollainen poissulkeminen kertoo sen, että olet itse sen kaveripiirisi huonoiten käyttäytyvä ihminen. Hyvä, että pääsivät eroon sinusta.

Tunnen olevani onnekas ettei minulla ole sinua kaverinani.

Vierailija
55/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi yksin kuin huonossa seurassa. Olen luopunut ystävistä,jotka arvostelevat. Sillä tavalla piilotetusti. Esim. minulla on aivan upea kukka,niin ystävä sanoi että hän ei koskaan ostaisi tuota kukkaa,koska se varistaa. Siis minun valintani oli väärä. Lähipiiriini kuuluu enää sellaiset ihmiset,joiden seurassa on kiva olla. Totta puhuen,kutistunut on ystäväpiiri. Samalla yritän kehittää itseäni,että olisin itse sellainen jonka seurassa toinen tuntee olonsa rauhalliseksi. Sammakoita pääsee välillä suusta,mutta tahallaan en halua loukata ja mitätöidä. Tässäpä opeteltavaa loppuelämäksi.

Olen itsekin lopettanut keski-iässä pitkiä ystävyyssuhteita. Mutta, en noin pienistä syistä koskaan kuin eri näkemys yhdestä kukasta. Jos se varistaa, se voi olla sille toiselle ongelma, ei jaksa siivota kokoajan. VOisko olla että olet jonkun syyn takia herkistynyt viattomallekin, neutraalille kommentille, tavallisele keskustelulle? Jos on masentunut, jokainen sana minkä ystävä sanoo voidaan tulkita väärinpäin. Pahimmillaan menetät hyvän ystävyyssuhteen aivan turhaan. Joskus ne ikävät kommentit voikin olla neutraaleita elämänohjeita jotka on tarkoitettu positiivisiksi. Ei kannata joka erimielisyydestä menettää hermojaan, eikö se kuulu elämään ja ystävyyteenkin, eihän kaikki ole samasta muotista

Vierailija
56/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että olet käsittänyt monet asiat väärin. Sinänsä ymmärrettävää jos on tosi venytetty joka suuntaan ja uupuu. Eihän siinä enää oikein ketään jaksaisi, mutta en usko että ihmiset ovat niin ikäviä miten nyt olet tulkinnut. Susta tulee mun entinen ystävä mieleen. On ikävä sitä ystävää. 

Se, että SINÄ etole kokenut vastaavaa, ei tarkoita sitä että ap:n kokemus ei olisi oikea. Sen takia ei kannat tulla tänne vähättelemään toisen kokemusta ja ratkaisuja. Sinunkaltaisesi besservisserit saavat aikaan todella paljon tuhoa lyttäämiselläsi.

Vierailija
57/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmisille sanonut suoraan, jos heiltä tulee loukkaavia ja typeriä kommentteja. He ovat sitten osanneet korjata käytöstään, ja meidän ei ole tarvinnut mököttää ja kyräillä mykkinä yksikseen.

Sellaiset ihmiset on jääneet elämästä pois, kenellä on vähän pahempi se luonne vika, eikä mitkään sanomiset auta.

Jokainen saa tietenkiin tehdä noita rajusiivouksia sosiaalisessa elämässään niin paljon kuin haluaa, mutta itse olen ainakin tässä elämässä oppinut, että on kivempi kun on ihmissuhteita, kuin että liian herkkänahkaisena tai keskustelukyvyttömänä jäisi yksin murjottamaan ja niskojaan nakkelemaan.

Monet tölvijät ja arvostelijat ovat oppineet sen huonon tavan lapsuudestaan ja itsekin kuulleet omaan itseensä kohdistuvaa rumaa puhetta. He ovat vaan oppineet sietämään sitä, eikä ottamaan itseensä. Siksi he luulee, että muutkin osaa ottaa tölvinnät vastaan, eikä vedä niistä hernettä nenään.

Kuules kun oikeassa elämässä se menee niin että jos menet loukkaantumaan siitä että sun laihuudesta sanotaan aina jokin poikkipuolinen sana illanistujaisissa, niin sinähän se olet vaan hölmö ja suutut pienistä etkä ymmärrä vitsiä jos menet puhumaan mielipahastasi ääneen!

Niissä sanojissahan ei koskaan ole mitään vikaa, niissä jotka alun perin alkoivat huomauttelemaan kuinka pienikokoinen olet.

Vierailija
58/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. sinä itse olet täydellinen?

Mene jo pois, trolli.

Vierailija
59/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kilteille ja hyväsydämisille ihmisille ei tee hyvää "tavallisten" ihmisten seura. Kun valitettavasti se menee niin, että tavallinen ihminen on laumasielu, joka seuraa johtajaa, eli sitä pahinta kiusaajaa ja öykkäriä. Marginaalissa ovat sitten nämä öykkärit ja toisessa ääripäässä kiltit ihmiset. Jos sinulla on vaikka 10 ihmisen ryhmä, niin siihen mahtuu keskimäärin se yksi öykkäri, yksi kiltti ja 8 öykkärin mielistelijää. 

On huomattu jo lapsena tuo tavallisten laumasielujen selkäranka. Menevät lampaina sen kiusaajan kelkkaan joko olemaan yleisönä ja mahdollistajana, tai sitten puolustamassa sitä kiusaajapsykopaattia. Koskaan eivät uhria puolusta tai suojele.

Aikuisenakin ihmiset tykkää pestä kätensä, ja todeta että "ei minulle toisten riidat kuulu". Mitkä riidat? Ei ne ole mitään riitoja, joissa kaksi riitelisi tasavertaisesti.

Vierailija
60/146 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Olet 100 % oikeassa. Missä tasapainoisessa, arvostavassa ystävyyssuhteessa täytyy ruveta osoittelemaan rajojaan? Ei missään.

Oletetaan esimerkki: Ystävälläsi on projekteja ja hän tarvitsee apua. Koska olet heidän ystävänsä, he pyytävät sinua avuksi. Sinä suostut. Tulee seuraava projekti ja hän pyytää sinua avuksi. Sinä suostut.  Seuraavassakin projektissa suostut.  Sisimmässäsi ajattelet, että en halua mennä, onko se ystäväsi syy, että sinä et osaa vetää rajojasi?  Ystäväsi arvostaa varmasti sinua ja apuasi, mutta ei välttämättä ymmärrä, että sinä et halua osallistua hänen projekteihin, koska et sitä ilmaise ja suostut aina auttamaan. Sinä salaat silloin tunteesi ja ystäväsi ymmärtää sinua väärin, koska et niistä kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä