Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anni Kytömäki: "Ajatus siitä, että antaisin kehoni lapsen käyttöön, tuntui tosi vieraalta"

Vierailija
01.09.2024 |

"Häntä ärsyttää, että niin ilmeinen syy on jäänyt keskustelun ulkopuolelle, kun mietitään, miksi naiset eivät halua synnyttää ja perustaa perheitä."

Ajatus raskaudesta ja synnytyksestä on aina tuntunut hänestä kammottavalta. Silloinhan hän ei enää pystyisi luottamaan kehoonsa, joka on aina ollut vahva ja kykenevä. Hänelle on jäänyt mieleen, miten lukion biologiankirjassa kerrottiin sikiön ottavan kalsiumin äidistä, jos ei muuten saa sitä riittävästi"

Olen itse aloittanut keskusteluja täällä samasta aiheesta. On erikoista miten syntyvyyskeskusteluissa unohdetaan tämä puoli. Raskaus kestää sen 9 kk, sen jälkeen "hyvän äidin" pitäisi imettää vähintään vuosi. Se on pitkä aika. Kehosi ei ole sinun vaan jonkun toisen. 

Raskaana ja imettäessä nainen on kuin loisen elatusalusta, raadollisesti sanottuna. Ja synnyttäessä "loinen" kuoriutuu ulos varsin brutaalilla tavalla. Keho on runneltu ja äiti vuotaa jälkikäteen verta monta viikkoa.

Minulla on kaksi lasta ja tietenkin rakastan heitä mutta kyllä silti olen sitä mieltä että tapa jolla lapset biologisesti hankitaan on todella rujo ja vaatii naisen keholta kohtuuttoman paljon. 

Kommentit (508)

Vierailija
141/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suurin toiveeni on että olisin normaali nainen, jolle tulee vauvakuume, tarve lisääntyä lieveilmiöistä välittämättä. Olen 36 ja sitä ei vaan ole tullut. Olisi niin ihanaa ja helppoa elää tässä heteronormatiivisessa maailmassa jos kokisi halua olla äiti ja jatkaa sukua. Olen kateellinen kaikille niille, jotka ovat aina halunneet äidiksi, se on ollut itsestäänselvä asia. Se olisi niin yksinkertaista ja helppoa. Suurin unelma olla äiti.

Vierailija
142/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten täysin luonnotonta, että nainen saa valita kenen kanssa parittelee. 

annatteko te luonnolisuudesta jankkaajat siis sen fyysisesti vahvimman miehen teidät siittää? 

Itse asiassa ihmisillä tuo "väkisinottaminen" ei ole ollut lajityypillistä käytöstä. Sellaset lapset ovat jääneet todennäköisemmin henkiin joita kumpikin vanhempi on hoivannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naisista on tullut aivan mielenhäiriöisiä, ensin oli nämä vela-ideologiaansa toitottavat friikit ja nyt jo häpeämättömästi lasten saamista jo pidetään jotenkin epänormaalina, vammauttavana ja ties minä naisen kehon riistämisenä....huhhuh...on nämä häiriintyneitä.

Ymmärrän hyvin jos joku ei ITSE halua lasta, mutta kun se ei enää riitä vaan näiden pitää saada perheellisetkin näyttämään typeriltä ja lisääntymisen pelkästään itsekkäältä ja huonolta diililtä. Kaikki siihen liittyvä pitää mollata ja mustamaalata.

Jopa vanhemmuudesta puhuminenkin tehdään perheellisille mahdottomaksi kun siihen liittyvästä puheesta tulee jotenkin väärää - jos sanoo nauttivansa äitiydestä on joku hullu jonka päähän ei mahdu muu kuin lapsen pissakakka, puklu ja lapsen jokaikinen savutus ensimmäisestä pierusta maitohampaan putoamiseen suusta kun lapsi kaatuu p

Aika monet lapsettomat on kokeneet, että heitä on vuosia mollattu ja pilkattu, niin kuin muuten sinäkin kirjoitat tekstissäsi todella rumasti lapsettommista. Ehkä voisi opetella molemminpuolista kunnioitusta?

Vierailija
144/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta todellakin tyhmistyy koko ajan. Aloitus ja koko keskustelu on aivan kaheli. 

Vierailija
145/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

annatteko te luonnolisuudesta jankkaajat siis sen fyysisesti vahvimman miehen teidät siittää? 

Itse asiassa ihmisillä tuo "väkisinottaminen" ei ole ollut lajityypillistä käytöstä. Sellaset lapset ovat jääneet todennäköisemmin henkiin joita kumpikin vanhempi on hoivannut. 

Onhan ollut? Oletko yhtään lukenut historiaa? Kautta aikojen muut ovat päättäneet naisten puolesta kenen kanssa nainen siittää lapsensa. Se on vasta nykyaikaa, että naiset saa itse päättää. Eli täysin luonnotonta. 

Vierailija
146/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-luvulla kenenkään naisen ei tarvitse olla raskaana ja synnyttää, jos ei halua. Turha valittaa vaivoista.

Onhan pakko. Jos nainen haluaa omia biologisia lapsia niin silloin on pakko kärsiä raskaus ja kaikki vauvaan liittyvät vaivat läpi. Miehen ei tarvitse tälläistä kestää saadakseen lapsia. 

Vierailija
147/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi saatana mikä aloitus. Jokainen meistä on syyllinen siihen että äitimme kroppa on mennyt pilalle.

Emme me kaikki täällä toivottuja lapsia ole. Ja kyllä, joidenkin kohdalla syntymä on myös runnellut äitinsä kehon. 

Vierailija
148/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naisista on tullut aivan mielenhäiriöisiä, ensin oli nämä vela-ideologiaansa toitottavat friikit ja nyt jo häpeämättömästi lasten saamista jo pidetään jotenkin epänormaalina, vammauttavana ja ties minä naisen kehon riistämisenä....huhhuh...on nämä häiriintyneitä.

Haha, ottaako päähän kun naiset saavat nykyään päättää omasta kehostaan? Miksi ihmeessä suostuisin niin huonoon diiliin kuin lapsen hankinta kun näen selvästi kuin päivä, että miinus puolet peittävät plussat. Olen onnelline vela ja toivon, että ihmset rohkeasti tulisivat samaan johtopäätökseen eivätkä tekisi lapsia sosiaalisen painostuksen takia.

Vierailija
149/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Anni Kytömäki, rakastan hänen kirjoja ja persoonaa. Minusta ihan kunnioitettava päätös, vaikken itse koe samalla tavalla. Ja rehellisyyden nimissä: mun kroppa ei ulkoisesti kyllä raskauksien vuoksi ole muuttunut mut ikä tekee sitten kyllä tehtävänsä, pidän tosi paljon kyllä huolta kropasta ja kunnosta. Itselle raskaana oleminen oli ihanaa ja ekaa kertaa elämässä tunsin jotain syvempää yhteyttä elämään ja luontoon, hormonit teki tehtävänsä. Voin myös tosi hyvin henkisesti silloin. Mutta jokainen tuntee itsensä ja tekee omat päätöksensä.

Vierailija
150/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ollut? Oletko yhtään lukenut historiaa? Kautta aikojen muut ovat päättäneet naisten puolesta kenen kanssa nainen siittää lapsensa. Se on vasta nykyaikaa, että naiset saa itse päättää. Eli täysin luonnotonta. 

No höpsis. Laumayhteisöissä harvoin ne omat vanhemmat oli edes elossa siinä kohtaa kun lapsenlapsia alkoi tulla. Myöhempi kulttuurinen juttu tuo että vanhemmat päätti puolison. Eikä silloinkaan mistään fyysisesti vahvemmasta väkisinottajasta ollut kyse. 

Vierailija
151/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä lapsista (niistä hyvin käyttäytyvistä) mutta itse en vain halua. Olen introvertti ja tykkään liikaa omasta vapaudestani. En olisi kärsivällinen äitinä. Ja sitäpaitsi en halua tehdä lapsi jonkun kanssa vaan sen takia että yhteiskunta ja muut ihmiset painostaa, lapsia pitää haluta aidosti ei sen takia että niin vaan kuuluu olla. Oikeastaan tilastojen mukaan hyvin harva soveltuu vanhemmaksi.

Vierailija
152/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollista se on ja ainutlaatuinen asia elämässä. Ei sillä, että sitä kenenkään tarviis tehdä jos ei halua. Mutta en tykkää tämmöisestä nuorten naisten ihan tarpeettomasta pelottelusta ja aivopesusta. 

Enemmän toki saisi antaa tukea ja hoitoa heille, jotka esim. synnytyksestä saa jotain vaurioita. Onneksi näitäkin tunnistetaan ja hoidetaan nykyään enemmän kuin koskaan naisen historiassa on tehty. 

Te lastenporsijat niitä aivopestyjä olette. Heilutte tuolla huivit päässä ja vaihtelette nimiä voidaksenne olla miehenne omaisuutta, kehuen mitä vapaa-ajattelijoita olette. Luulette olevanne hienoja prinsessoja kun kelpaatte porsimaan miehen sukuun uusia nimenjatkajia. Kas kun lapset ovat mielestänne luonnollisia, mutta abortoitte systemaattisesti vain toista sukupuolta ja sallitte vain poikien syntymän. On siinä luontoa kerraasaan kun vain miehiä saa olla olemassa!

Jotkut meistä eivät alennu miesten käyttöesineiksi. Ironista että avioakat luulevat olevansa hienoja, vaikka te nimenomaan olette pelkkiä ha*attavia rännejä miehille.

Vierailija
153/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suurin toiveeni on että olisin normaali nainen, jolle tulee vauvakuume, tarve lisääntyä lieveilmiöistä välittämättä. Olen 36 ja sitä ei vaan ole tullut. Olisi niin ihanaa ja helppoa elää tässä heteronormatiivisessa maailmassa jos kokisi halua olla äiti ja jatkaa sukua. Olen kateellinen kaikille niille, jotka ovat aina halunneet äidiksi, se on ollut itsestäänselvä asia. Se olisi niin yksinkertaista ja helppoa. Suurin unelma olla äiti.

Miksi ihmeessä olet kateellinen? Nautit omasta elämästäsi äläkä ajattele mitä muut ajattelevat! 

Vierailija
154/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista jos toi on suurin unelma eikä pidä itseään  normaalina sen takia ettei ole vauvakuumetta ja omia lapsia.  Tuo on yhteiskunnan syöttämä pakkoajatus. Lisää lapsia ei todellakaan tarvita enää tähän julmaan ja pahaan maailmaan jossa ateistiset raa at arvot vallitsee. Itseasiassa maapallo tuhoutuu liikakansoitukseen.

Vierailija
155/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rujoa, brutaalia ja ties mitä kaikkea??? 

Haloo, maailman luonnollisin asia. Mitenkä ne lapset pitäisi mielestänne sitten tehdä? Jossain hautomakoneessako???

Se on täysin luonnollista myös, että pedot raatelevat saaliinsa, mihin kuuluu myös esimerkiksi ihmislapset. 

Kiljutko silloinkin täällä siitä, että "sehän on täysin luonnollista"? 

Se, että jokin on luonnollista ei tarkoita, että se olisi jotenkin hyvää, eikä sitä tarvitse muuttaa. 

No kerropa miten raskautta pitäisi MUUTTAA?

Sen sijaan, että vänkätään siitä miten se on täysin luonnollista pitäisi alkaa puhumaan siitä, että naisia pitäisi tukea enemmän jo ennen raskautta. gynellä käymiset pitäisi o

Gynekologilla käymisten ei pidä olla ilmaisia siihen tyyliin, että julkiselle puolelle voisi itsenäisesti varata ajan gynelle tarkastusta varten. Gynekologi on keskittynyt hoitamaan naisten lisääntymiselimistön sairauksia ja jos kaikki on kunnossa, niin ei silloin gynekologia tarvita.

Samalla lailla silmälääkärit ovat keskittyneet hoitamaan silmäsairauksia. Ei siellä tarvitse varmuuden vuoksi käydä ellei lääkäri ole kokenut, että tämän potilaan täytyy käydä säännöllisesti silmälääkärissä.

yleinen terveystarkastus riittää ja pitää riittää meille naisillekin ja jos siellä nousee jotain, jota pitäisi erikseen selvittää, niin sitten selvitetään. Nykyisin se toimii siten, että normaalin terveystarkastuksen yhteydessä kysytään se kuuluisa "onko vielä jotain muuta" ja jos naista sitten vaikka epäilyttää joku muutos, niin hän voi siitä sanoa. Minä sanoin terveystarkastuksen yhteydessä, että kuukautiset ovat muuttuneet häiritsevän runsaiksi, kerroin miten ne vaikeuttavat elämääni ja siitä sitten tuli vähän lisäkyselyitä, pari lisäverikoetta ja pian olinkin sitten saaut lähetteen erikoissairaanhoitoon, jossa oli tarkoitus selvittää onko kohdussani jotain, joka selittäisi runsaat kuukautiset. Siellä oli ja pian olin leikkauksessa. Mielestäni tu oli kustannustehokasta: potilas lähetetiin erikoissairaanhoitoon ja sille ilmaiselle gynelle, kun potilaalla oli oireita, jotka vaativat lisäselvityksiä ja kun siellä löytyi oletettu syy, niin sitten se hoidettiin.

Vierailija
156/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Incelin mielenvikaista naisvihaa jälleen kerran! 

Vierailija
157/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Anni! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Jotenkin tuntuu, että odotetaan että naisen pitäisi oikein haluta raskautta ja nauttia siitä. Yök. Itsekin voisin hankkia lapsia, jos ei tarvitsisi olla raskaana ja synnyttää.

Vierailija
158/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsis. Laumayhteisöissä harvoin ne omat vanhemmat oli edes elossa siinä kohtaa kun lapsenlapsia alkoi tulla. Myöhempi kulttuurinen juttu tuo että vanhemmat päätti puolison. Eikä silloinkaan mistään fyysisesti vahvemmasta väkisinottajasta ollut kyse. 

Et siis ole lukenut lainkaan sitä historiaa.

Luuletko, että sä siellä tuhansia vuosia sitten odotettiin siihen ihmisen aikuisuuteen, että päätettiin kenelle ne menee siitettäväksi? :DDDD

Kyllä siellä luonnollisesti meni asiat, kuten esimerkiksi idässä menee, eli jo lapsena myytiin tytöt eteenpäin. 

Onpa sulla ruusuinen kuva ihmisten menneisyydestä. Söpöä, mutta ei luonnollista. 

Vierailija
159/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet kateellinen? Nautit omasta elämästäsi äläkä ajattele mitä muut ajattelevat! 

Siksi onkin pelottavaa ajatella että moni tekee vain lapsia sen takia mitä muut ihmiset ajattelee jos tuolle linjalle lähdetään niin pian tulee se seinä vastaan. Hyvin harva oikeasti kykenee äitiyteen ja entä sitten jos isäehdokas päättääkin jättää selviytymään kokonaan yksin?

Vierailija
160/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa äitiys tutkimusten mukaan pidentää elinikää.

Lapsettomilla on suurempi riski kuolla ennenaikaisesti kuin lapsen hankkineilla naisilla. Siksikin tämä parku kuolemasta tuntuu älyttömältä. Jos haluaa välttää ennenaikaisen kuoleman, kannattaa nimenomaan hankkia lapsia. Silloin elää todennäköisemmin pidempään kuin lapsettomana.

https://jech.bmj.com/content/71/5/424

Paljon mielummin kuolen vähän enemmin lapsettomana entä kitumalla katkerana "miksi sulla ei oo lapsia kun minullakin on" 

Se että kaikista ei ole tekemään lasta. Itseni mukaan lukien. Aiheuttaa Tälläisen määrän ilkeetä keskustelua kertoo kuinka sairaita ihmiset on.

Sinultahan se on jotenki pois??? Voisitteko kertoa mitä se on pois teiltä, jos joku ei hanki lapsia.

"On se kumma kun naapuri 35v ja ei lapsia. Sitten kun se hankkii ja kuuluu itku ja meteli vähän, niin sekin on väärin. 

Voisihan sitä elää ja antaa muidenkin elää. Taitaa olla hyvin hyvin harvassa tälläiset ihmiset mitä olen elämää elänyt. Arvostellaan kaikkia ja kytätään naapureita. Jo on ihme suomalaisten yksinäisyys tällä asenteella.