Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anni Kytömäki: "Ajatus siitä, että antaisin kehoni lapsen käyttöön, tuntui tosi vieraalta"

Vierailija
01.09.2024 |

"Häntä ärsyttää, että niin ilmeinen syy on jäänyt keskustelun ulkopuolelle, kun mietitään, miksi naiset eivät halua synnyttää ja perustaa perheitä."

Ajatus raskaudesta ja synnytyksestä on aina tuntunut hänestä kammottavalta. Silloinhan hän ei enää pystyisi luottamaan kehoonsa, joka on aina ollut vahva ja kykenevä. Hänelle on jäänyt mieleen, miten lukion biologiankirjassa kerrottiin sikiön ottavan kalsiumin äidistä, jos ei muuten saa sitä riittävästi"

Olen itse aloittanut keskusteluja täällä samasta aiheesta. On erikoista miten syntyvyyskeskusteluissa unohdetaan tämä puoli. Raskaus kestää sen 9 kk, sen jälkeen "hyvän äidin" pitäisi imettää vähintään vuosi. Se on pitkä aika. Kehosi ei ole sinun vaan jonkun toisen. 

Raskaana ja imettäessä nainen on kuin loisen elatusalusta, raadollisesti sanottuna. Ja synnyttäessä "loinen" kuoriutuu ulos varsin brutaalilla tavalla. Keho on runneltu ja äiti vuotaa jälkikäteen verta monta viikkoa.

Minulla on kaksi lasta ja tietenkin rakastan heitä mutta kyllä silti olen sitä mieltä että tapa jolla lapset biologisesti hankitaan on todella rujo ja vaatii naisen keholta kohtuuttoman paljon. 

Kommentit (508)

Vierailija
121/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi itsekäs ihminen. Tuskin ajattelee muuta kuin omaa perrrsettään. 

Keho ei muutu miksikään, vaan palaa ennalleen, kun pienokainen syntyy ja äiti on onnellisempi,

kuin koskaan on ollut, kun saa käsivarsilleen lapsen, joka on syntynyt hänen kehostaan. 

Ei jokainen äiti.

Niinpä. Tätä ei osa halua ymmärtää. Ei vauvoja kuolisi vuosittain oman äitinsä tappamana, jos se toisi kaikille onnea. Puhumattakaan lasten pahoinpitelystä, pedofiiliasta jne. Olen yllättynyt kuinka usein äiti on ollut tuomittujen joukossa.

Vierailija
122/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen imetyskin niitä myös vaatii, mutta miksei enää lainkaan puhuta siitä miten ihanaa on kokea lapsen läsnäolo jo niistä potkuista ja möyrimisistä lähtien joita lapsi kohdussa tekee?

Ihanaa ne potkut ja möyriminen? Mun mielestä tuo oli yksi raskauden huonoista puolista. Alussa toki ne hennot liikkeet olikin ihan ihania ja toivottavia mutta ei raskauden loppupuolella! Mulle tuli hyvin epämukava ja huono olo siitä möyrimisestä. Joillain aiheuttaa kipujakin. 

Minulle tuli satunnaisesta lievästä epämukavuudesta huolimatta niistä oikein hyvä ja onnellinen olo, koska tiesin niistä lapseni olevan elossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naisista on tullut aivan mielenhäiriöisiä, ensin oli nämä vela-ideologiaansa toitottavat friikit ja nyt jo häpeämättömästi lasten saamista jo pidetään jotenkin epänormaalina, vammauttavana ja ties minä naisen kehon riistämisenä....huhhuh...on nämä häiriintyneitä.

Järjestelmällisen aivopesun tulos.  Kiitos feminismi.

Vierailija
124/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo tuntuu kyllä oudolta ajattelutavalta. Oman kehoni olen tuntenut vahvimmaksi nimenomaan raskauden ja synnytyksen aikaan. Luonnollinen asiahan se on.

Ei ollenkaan outo. Elämäni kurjimmat vuodet ajoittui raskauteen ja vauvavuosiin. Raskaana oleminen oli kamalaa. Ja keholla kesti kauan palautua raskaudesta. Ja imetyskin oli kamalaa, mut imetin vuoden jokaista lastani koska se tekee hyvää lapsille. Mut koen että tosi paljon uhrauduin ja menetin aikaa ja terveyttä lasten vuoksi. Ja mies taas ei uhrannut mitään eikä edes jälkikäteen mitenkään ottanut huomioon minun vaivannäköäni siinä miten paljon annoin itsestäni lasten ensimmäisinä elinvuosina. Tämä sitten olikin yksi syy eroon, katkeroiduin miehelle.

Vierailija
125/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko imettää, ei se tee kenestäkään hyvää äitiä. Pulloruokintaan pääsee osalliseksi myös isä ja vanhemmuus jakautuu silloin alusta asti tasaisemmin. 

Itse nyt nelikymppisenä jos tulis vielä lapsia, en välittäisi paskaakaan kenenkään imettämismielipiteistä.

Imettäminen on yhtä luonnollista kuin synnyttäminen. Synnyttäminen käynnistää maidon nousemisen, ja sen estämiseksi tarvitaan lääkitys. Kaksi lasta imettäneenä pääsin paljon helpommalla kuin pulloruokinnan kanssa äheltäjät. Kaikki eivät voi imettää, mutta se ettei HALUA imettä, koska pelkää että tissit venyy, on luonnotonta, yhtä luonnotonta kuin se ettei HALUA synnyttää alateitse, koska pelkää että pillu venyy. Tai ettei HALUA hoitaa lapsia itse, koska ura häiriintyy, Saman tien voi kieltäytyä hankkimasta lapsia kokonaan ja keskittyä luonnonsuojeluun.

Miten se että se on luonnollista mitätöi naisen oletukset, kokemukset ja epävarmuuden? Ei ne sulje toisiaan pois. 

Vierailija
126/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa äitiys tutkimusten mukaan pidentää elinikää.

Lapsettomilla on suurempi riski kuolla ennenaikaisesti kuin lapsen hankkineilla naisilla. Siksikin tämä parku kuolemasta tuntuu älyttömältä. Jos haluaa välttää ennenaikaisen kuoleman, kannattaa nimenomaan hankkia lapsia. Silloin elää todennäköisemmin pidempään kuin lapsettomana.

https://jech.bmj.com/content/71/5/424

Tämä johtunee paljolti siitä, että lisääntymiskumppaneiksi kelpaamattomilla on ollut monenlaista kremppaa muutenkin. Joko psyykkistä tai somaattista. Toki myös oman perheen ja heimon olemassaolo suojelee monilta vaikeuksilta.

Äitiys tänä päivänäkin suojaa ennenaikaisilta kuolemilta. 

No ihminen, joka kirjoittaa noin, on taatusti syyllistävä myös lapsiaan ja lapsenlapsiaan kohtaan .

Vierailija
127/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-luvulla kenenkään naisen ei tarvitse olla raskaana ja synnyttää, jos ei halua. Turha valittaa vaivoista.

Vierailija
128/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään luonnollista siitä, että ihmiset kirjoittelevat netissä.

Ei ole mitään luonnollista siinä, että ihmiset käyttävät imuria tai tiskikonetta asunnon huolehtimiseen.

ei ole mitään luonnollista siinä, että ihmiset käyttävät lääkkeitä tai sähköä.

Te luonnollisuudesta jankkaakat, miksi olette täällä, kun eihän netin ja sähkön käyttämisessä ole mitään luonnollista? 

Vierailija
129/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut, että jotenkin uhraisin itseni kun hankin lapsia. Enkä pelännyt pysyviä vaurioita. Niin me ollaan erilaisia. Jotenkin tuntuu erikoiselta, että maailman luonnollisin asia kääntyy joksikin pelottavaksi ja välteltäväksi. Ihmiskuntahan katoaisi, jos tämä ajatus pääsisi valloilleen.

Vierailija
130/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatus siitä, että antaisin kehoni lapsen käyttöön, tuntui tosi vieraalta"

Mutta miehet saavat kyllä työntää vehkeenä kehooni.

Pidät itseäsi "käytettävänä esineenä" kun harrastat seksiä? Pitäisiköhän sun vaihtaa kumppani parempaan? Vai oletko maksullinen? 

Vaikka hän olisi, niin luuletko olevasi siinä tapauksessa häntä jotenkin parempi😄

Kukaan terve ihminen puutu toisen elämään onko 10 lasta 4 tai 1. Ei yhtään tai vaikka olis maksullinen. Minä kunnioitan kaikkia. 

Miksi ymmärsit noin väärin kommenttini? En mitenkään solvannut maksullisia vaan kysyin onko edellinen kommentoija maksullinen kun kokee seksin niin että hänen kehoaan käytetään. Kyse ei siis hänellä ole molemminpuolisesta nautinnosta niin kuin useimmilla kaiketi on. 

Vierailija
131/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut, että jotenkin uhraisin itseni kun hankin lapsia. Enkä pelännyt pysyviä vaurioita. Niin me ollaan erilaisia. Jotenkin tuntuu erikoiselta, että maailman luonnollisin asia kääntyy joksikin pelottavaksi ja välteltäväksi. Ihmiskuntahan katoaisi, jos tämä ajatus pääsisi valloilleen.

Opettele ymmärtämään, että ihmiset ajattelevat ja näkevät asiat eritavalla, kuin sinä. Ja ettei sinun tapa nähdä ole se oikea. 

Vierailija
132/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no arvokysymyshän se on. Voiko muihin ihmisiin varautuneesti ja kömpelösti suhtautuvalta odottaa, että arvostaisi oman lapsen saamista? Lasten kasvattaminen ja toimivana perheenä oleminen on varmaan vaativin tehtävä kommunikaatio- ja sosiaalitaidoille. Jos ei tykkää puhua ihmisille ja viettää heidän kanssa aikaa, esittäytyy oman lapsen läheisyys ja vaativuus varmasti kamalana asiana. Ei vaan voi lähteä metsään makoilemaan omien ajatustensa kanssa. Silloin syyksi lasten hankkimattomuudelle keksitään kaikki omasta kehosta luopumisesta fiktiokirjallisuuden kirjoittamiseen. Toiset luopuisivat samoista asioista moneen kertaan omien lasten takia.

Luojan kiitos, meillä on ihmisiä, jotka kirjoittaa fiktiota. Se on paljon kiinnostavampaa kuin keskivertoäiti-ihmisten jutut 

Pointti meni ohitse. Pointti oli se, että keksitään jokin toissijainen syy ja peitetään pääasiallinen syy. Fiktiota voi kirjoittaa myös äitinä/isänä. Vähän kuin se että sanot, ettei ole aikaa tehdä asioita x. Tosiasiassa arvostat muita asioita elämässäsi enemmän kuin x:ää. Sitten voidaan miettiä miksi arvostat niitä muita asioita enemmän. Kytömäki kuvailee itseään tavalla, joka tuottaa mielikuvan epäsosiaalisesta ihmisestä, jota on hankala miellyttää ja joka ei näe kovasti vaivaa miellyttääkseen muita. Näin ei ole vaikea kuvitella, että omat lapset eivät ole hänen arvostusasteikollaan kovin korkealla.

Vierailija
133/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rujoa, brutaalia ja ties mitä kaikkea??? 

Haloo, maailman luonnollisin asia. Mitenkä ne lapset pitäisi mielestänne sitten tehdä? Jossain hautomakoneessako???

Se on täysin luonnollista myös, että pedot raatelevat saaliinsa, mihin kuuluu myös esimerkiksi ihmislapset. 

Kiljutko silloinkin täällä siitä, että "sehän on täysin luonnollista"? 

Se, että jokin on luonnollista ei tarkoita, että se olisi jotenkin hyvää, eikä sitä tarvitse muuttaa. 

No kerropa miten raskautta pitäisi MUUTTAA?

Sen sijaan, että vänkätään siitä miten se on täysin luonnollista pitäisi alkaa puhumaan siitä, että naisia pitäisi tukea enemmän jo ennen raskautta. gynellä käymiset pitäisi o

Juu juu, ilmaista pitäisi tietenkin kaiken olla ja silti saada vielä lisää rahaakin. Pyydä hallitukselta. Onnea yritykseen!

Vierailija
134/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-luvulla kenenkään naisen ei tarvitse olla raskaana ja synnyttää, jos ei halua. Turha valittaa vaivoista.

Mutta kun mä en tiennyt olevani raskaana. Kukaan ei oo kertonu, että panemisesta tulee raskaaksi. Miksi äiti tai isi tai koulussa ei kerrottu? Jollain bilsan tunnilla oli jotain juttua mutta en mä silloin jaksanu kuunnella.

Vierailija
135/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naisista on tullut aivan mielenhäiriöisiä, ensin oli nämä vela-ideologiaansa toitottavat friikit ja nyt jo häpeämättömästi lasten saamista jo pidetään jotenkin epänormaalina, vammauttavana ja ties minä naisen kehon riistämisenä....huhhuh...on nämä häiriintyneitä.

Ymmärrän hyvin jos joku ei ITSE halua lasta, mutta kun se ei enää riitä vaan näiden pitää saada perheellisetkin näyttämään typeriltä ja lisääntymisen pelkästään itsekkäältä ja huonolta diililtä. Kaikki siihen liittyvä pitää mollata ja mustamaalata.

Jopa vanhemmuudesta puhuminenkin tehdään perheellisille mahdottomaksi kun siihen liittyvästä puheesta tulee jotenkin väärää - jos sanoo nauttivansa äitiydestä on joku hullu jonka päähän ei mahdu muu kuin lapsen pissakakka, puklu ja lapsen jokaikinen savutus ensimmäisestä pierusta maitohampaan putoamiseen suusta kun lapsi kaatuu pihatiellä pyörällä.

Sen sijaan lapseton SAA kyllä loputtomiin jauhaa kissansa, koiransa tai papukaijansa tekemisistä ja kutsua sitä vaikka miksi vauvaksi ja sehän on tosi söpöä ja ihanaa! Oikean ihmisvauvan saaminen on siihen nähden sairasta ja huutava vääryys (kirjaimellisesti) kun eihän vauvaa voi jättää hoitoonkaan siksi aikaa, että pääsisi jonnekin kaukomaille matkalle jonne ilmastoahdistuneen on välttämätöntä joka vuosi päästä!

Vierailija
136/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on luonnollista,että ihmiskunta katoaa . Katosivathan suuret dinosauruksetkin.

Vierailija
137/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten täysin luonnotonta, että nainen saa valita kenen kanssa parittelee. 

annatteko te luonnolisuudesta jankkaajat siis sen fyysisesti vahvimman miehen teidät siittää? 

Vierailija
138/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi itsekäs ihminen. Tuskin ajattelee muuta kuin omaa perrrsettään. 

Keho ei muutu miksikään, vaan palaa ennalleen, kun pienokainen syntyy ja äiti on onnellisempi,

kuin koskaan on ollut, kun saa käsivarsilleen lapsen, joka on syntynyt hänen kehostaan. 

Ei jokainen äiti.

Niinpä. Tätä ei osa halua ymmärtää. Ei vauvoja kuolisi vuosittain oman äitinsä tappamana, jos se toisi kaikille onnea. Puhumattakaan lasten pahoinpitelystä, pedofiiliasta jne. Olen yllättynyt kuinka usein äiti on ollut tuomittujen joukossa.

Sanoin jo kerran:  jokainen tervepäinen äiti. Pedofiilit ja lasten hakkaajat ja tappajat eivät ole tervepäisiä. Sellaisten ei pitäisikään lisääntyä. Eikä kenenkään pitäisi olla siihen pakotettu. Suomessa ei olekaan. 

Vierailija
139/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen myös aina ajatellut kuten Anni ja siksi pysynyt lapsettomana. Ei ole kyse siitä että pelkäisin vauroioita tai että kroppani menee jotenkin pilalle, vaan siitä, että inhottaa ajatus että toinen ihminen loisisi minusta raskauden aikana ja sen jälkeen; erityisesti imetys todella ällöttävä ajatus. ja sen jälkeen vielä vuosikaudet joku kuppaa aikaasi ja rahaasi, kiitos ei. 

Vierailija
140/508 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Anni Kytömäki on yli nelikymppinen lapseton nainen.

Hänen osaltaan tämä lastensaannin kauheudesta julkisuudessa ja omassa työssään jauhaminen on varmaankin vaan oireilua siitä, että on jäänyt todennäköisesti lopullisesti ilman jälkeläisiä, ja sitä pitää nyt yrittää itselleen kaikin keinoin rationalisoida. Varmaankaan tilanne ei vuosien aikana helpota, vaan hän ainoastaan radikalisoituu.

Ehkä hän vain oikeasti kokee noin eikä asiaan liitty mitään sen suurempaa. Kaikilla meillä on omat neuroosimme. Jos joku kokee ettei halua lasta, niin se on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme