Kaveri on lihonut ménopaussin jälkeen vuodessa 10 kg
Olin ihan järkyttynyt, kun näin hänet. Onko noin rankka lihominen vaihdevuosien takia kovinkin yleistä?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen on helppoa, jos syö väärin ja liikaa. Menopaussilla ei ole mitään merkitystä.
Menopaussilla on merkitystä, jokaisen gynekologin mukaan.
Terv sh, gynen poliklinikalla 15 v töissä
Toki noin voi ajatella, jos ei ymmärrä ravinnon merkitystä.
Ei sh:n tieto lisäänny vuosien mukaan, jos sh ei itse hanki tietoa.
Gynekologeilla ei myöskään ole koulutusta ravinnosta.
Tämä on tällaista narsistista kielenkäyttöä. Vihjaillaan, kuinka muut eivät osaa mitään ja itse tietää kaiken, mutta silti pimitetään omaa osaamistaan. Kukaan ei ota tiedon pimittäjää tosissaan. Voit hyvin poistua ketjusta, ellei sinulla ole mitään annetta
Miksi ärsyynnyt tiedosta, että terveydenhoitohenkilö ei ole saanut koulutusta ravinnosta?
Luepa uudestaan, jotta osaat kysyä oikeita kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa ilman alkoholia monella hiilihydraatin syömisellä. Aika karua juu
Höpö höpö. Ei kukaan pysty syömään niin paljon ruisleipää, että saa rasvamaksan. Siihen tarvitaan tyyliin jokapäiväinen hampurilaisateria ja kolme litraa kokista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki yli 60-vuotiaat ovat kadottaneet vyötärönsä, vaikka olisivat laihoja kuin kuivan kesän oravat. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä.
Ihan kaikilla vyötärö katoo väärin syömällä. Ei liity ikään.
Hmmm. Kun riviin laitetaan hoikkia ja normaalipainoisia nuoria ja vaohdevuosi-ikäisiä, niin 99 % varmuudella keski-ikäisen tunnistaa, vaikka kaikilla samat vaatteet päällä ja huppu päässä. Vartalon muoto vain muuttuu keski-iässä.
Minä olen normaalipainoinen, mutta tuo maha on muuttunut ihan oudoksi. Sen muoto on muuttunut ja se pullottaa eri tavalla. Ei se isompi ole kuin rinnat, mutta erilainen kuin ennen. Edestä päin näytän edelleen hoikalta, m
Syömisen sisältö vaikuttaa kaikkeen terveyteen, ei pelkästään mahan muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki yli 60-vuotiaat ovat kadottaneet vyötärönsä, vaikka olisivat laihoja kuin kuivan kesän oravat. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä.
Hmmm. Kun riviin laitetaan hoikkia ja normaalipainoisia nuoria ja vaohdevuosi-ikäisiä, niin 99 % varmuudella keski-ikäisen tunnistaa, vaikka kaikilla samat vaatteet päällä ja huppu päässä. Vartalon muoto vain muuttuu keski-iässä.
Minä olen normaalipainoinen, mutta tuo maha on muuttunut ihan oudoksi. Sen muoto on muuttunut ja se pullottaa eri tavalla. Ei se isompi ole kuin rinnat, mutta erilainen kui
Olen terve, eikä vyötärönymärykseni ylitä suosituksia, vaikka se onkin eri mallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen on helppoa, jos syö väärin ja liikaa. Menopaussilla ei ole mitään merkitystä.
Tämä on tällaista narsistista kielenkäyttöä. Vihjaillaan, kuinka muut eivät osaa mitään ja itse tietää kaiken, mutta silti pimitetään omaa osaamistaan. Kukaan ei ota tiedon pimittäjää tosissaan. Voit hyvin
Ihan sama miten monta kertaa lukee sinun viestisi, totuus on, että ruoka vaikuttaa niin hormoneihin kuin muuhunkin terveyteen. Sh:t ja lääkärit eivät saa koulutusta ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tällaista narsistista kielenkäyttöä. Vihjaillaan, kuinka muut eivät osaa mitään ja itse tietää kaiken, mutta silti pimitetään omaa osaamistaan. Kukaa
Mutta edelleenkin pimität tietoa. Sinä siis tiedät, mikä ruoka vaikuttaa estrogeeniin, mutta et halua sitä kertoa. Edelleen: jos sinullaei ole annettavaa meille muille, niin voit poistua kejusta.
Vierailija kirjoitti:
Se lihominen alkaa osalla jo premenopaussi vaiheessa 44 vuotiaana. Silloin suurin osa suomalaisista naisistaa menee sellaiseen keskivartalolihavaan tätimoodiin, jos ei pidä varaansa. Itsekin lihoin 8 kiloa sormia napauttamalla. Hirveällä työllä olen puolet saanut pois ja tuskin saan loppuja neljää pois ikinä, kun ei enää huvita. Kerään ennemmin lihasmassaa salilla ja muuten liikkumalla.
Meillä omenavartaloilla ei ole tuota ongelmaa, kun keskivartalolihavuus on ollut kanssamme aina. Itse oon 49 v. ja mulle lihominen ja laihtuminen on suurinpiirtein yhtä helppoa/vaikeaa kuin ennenkin. Jojoillut olen koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tällaista narsistista kielenkäyttöä. Vihjaillaan, kuinka muut eivät osaa mitään ja itse tietää kaik
Mitähän tietoa mä sinulta pimitän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tällaista narsistista kielenkäyttöä. Vihjaillaan, ku
Tosissasiko kysyt? Rautalangasta: Et kerro, mitkä ruoat häiritsevät hormonituotantoa ja lisäävät painonnousua vaihdevuosissa.
Jos et tiedä, niin ok. Mutta sitten sinun paikkasi ei ole tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Mulla alkoi vaihdevuodet 41-vuotiaana niin rajuina, että korvaushoito aloitettiin heti ja nyt, yli 10 vuotta myöhemmin, joudun edelleen syömään korvaushoitoa, mutta olen pysynyt yhtä hoikkana koko ajan (ja kyllä, joudun tarkkailemaansyömisiäni, vaikka ennen vaihtareita pystyin syömään mitä ja paljonko vaan).
No voihan nyt...
Korvaushoito on hormooneja.
Palaa asiaan kun lopetat ton hoidon.
Vertaat itseäsi naisiin jotka eivät käytä hoitoja.
Ja todennäkösesti kärsivät eri oireista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy ikään siinä mielessä, että laihoillakaan yli 60-vuotiailla ei ole enää vyötäröä. Kroppa on tasapaksu pötkylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täl
Kyllä tiedän ja tiedon saat sinäkin, jos vain halua riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaidevuosien (elämänmuutoksen) aikana naisia "hoidetaan" naishormoneilla (estrogeenit, progesteroni) jota lihottavat suuresti, aiheuttaen hirviöpakarat ja hirviörinnat.
Miksi se nopein lihominen sitten tapahtui ennen hormonihoidon aloitusta? Eli sinä aikana kun vaihtarioireet olivat pahimpia.
Siksi kun ei haluttu panostaa syömisiin.
Nyt on logiikka hukassa: sanot, että ensin tapahtui lihominen syömisen vuoksi ja sitten hormonaalisen lääkityksen takia? Ok, ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy ikään siinä mielessä, että laihoillakaan yli 60-vuotiailla ei ole enää vyötäröä. Kroppa on tasapaksu pötkylä.
Minulla on pari 60+ tuttua, jotka ovat tosi hoikkia, jänteviä ja maratoonarityyppisiä. Ei, heillä ei ole vyötäröä, koska he ovat koko elämänsä olleet poikamaisia vartaloltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei kukaan pysty syömään niin paljon ruisleipää, että saa rasvamaksan. Siihen tarvitaan tyyliin jokapäiväinen hampurilaisateria ja kolme litraa kokista.
Noinhan moni nuorikin syö nykyään ja ovat järkyttävän lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari 60+ tuttua, jotka ovat tosi hoikkia, jänteviä ja maratoonarityyppisiä. Ei, heillä ei ole vyötäröä, koska he ovat koko elämänsä olleet poikamaisia vartaloltaan.
Tuossa voi piillä asian juju. En tunne ainuttakaa täysin kiinteää ja hoikkaa vanhempaa naista, jotka olisivat nuorena olleet tiimalaseja. Mutta sellaisia näkyy, joilla vartalon malli on poikamainen jo alun alkaen.
Voisiko tämä, joka tietää oikein syömisestä linkata tänne jotai artikkeleita, joissa kerrotaan mikä on oikein syömistä. Lisäksi olisi kiva tietää, miten se muuttuu iän mukana. Nykyään eri koulukuntia on vegaaneista carnivoreihin, maallikon on kovin vaikea tietää, kuka on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan moni nuorikin syö nykyään ja ovat järkyttävän lihavia.
Mistä he rahat saavat siihen, että syövät mäkkärissä joka päivä kolmella kympillä= 900 e kk.
En valita, kunhan totean, että vatsan muoto muuttuu suurimmalla osalla. Asia ei ole niin tärkeä, että ruokavaliotani muuttaisin sen vuoksi. Omaan ulkonäköön keskittyminen vie elämästä nautinnon ja hajottaa pään. First things first.