Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi đđ€°
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tÀmÀkin itsestÀÀnselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Kommentit (10)
Miksi spÀmmÀÀt sitten tÀtÀ itsestÀÀnselvyyttÀ tÀnne?
Kannattaa nauttia lasten kanssa kotona niin pitkÀÀn kuin mahdollista. En itse ollut pÀivÀkodissa lainkaan, vasta eskariin menin "hoitoon" kodin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi spÀmmÀÀt sitten tÀtÀ itsestÀÀnselvyyttÀ tÀnne?
HĂ€h. Eka aloitus
ĂlĂ€ lue jos et halua đ
EttÀ vastasyntynyt lapsi vaan nukkui. Luulin, ettÀ huutaisi koko ajan, kuten elokuvissa, ym.
Söi ja nukkui.
Se, ettÀ lapseton ei voi koskaan tajuta tÀysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitÀ tajua, jos ei itse ole vanhempi. EikÀ sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestÀ ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikÀ sitÀ kukaan perheen ulkopuolinen nÀe.
EnkÀ siis tÀllÀ kommentillani tarkoita, ettÀ lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. HÀn ei vain voi tÀysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmÀrrÀ, mitÀ koiran omistajan elÀmÀ oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.
Miksi noin itsestÀÀnselvÀ asiakin pitÀÀ tutkia.
NÀÀ nykyajan tutkimukset on tĂ€mmöisiĂ€ itsestÀÀnselvyyksiĂ€ kokoajan. Sitten töllössĂ€ on aina joku "asiantuntija" höpisemĂ€ssĂ€ aiheesta, kuin olis jotain sensaatiomaisen uutta tajuttu. Hohhoijaa. đ€Šđ»
Sanoisin, ettÀ rakkautta on monenlaista. Ei niitÀ voi verrata toisiinsa.
Olisin ÀÀrettömÀn onneton, jos en olisi ÀitiyttÀ saanut kokea, en ikinÀ ikinÀ antaisi tai vaihtaisi sitÀ kokemusta, onnea ja rakkautta pois.
T. 2 nuoren aikuisen Àiti