Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen ja kysynyt hänen näkökulmaa asiaan ja millaisia vastaanottoja olette saaneet? Jotenkin tekisi tosi kovasti ottaa mieheni maksulliseen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen kanta. Pelkään vaan etten saa mitään rehellistä sieltäkään.
Mä olisin ehdottomasti ollut, mutta mies kielsi tämän äärimmäisen jyrkästi ja kysyi että mitä sä sillä voittaisit?! Ajattelin asiaa ja tuumin että no en mitään ja jätin sen sikseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tuon pettäjien suuttumuksen takana on häpeä kiinnijäämisestä, näin ainakin itse ajattelen. Ja kyvyttömyys kohdata tai kunnolla edes myöntää omia toimiaan ja niiden merkitystä. Itse olin yhteydessä mieheni salasuhdenaiseen, kun mieheltä en saanut mitään vastauksia, ja tästäkin mies myös hermostui ja jopa syytti minua muiden sekoittamisesta meidän välisiin asioihin. Kätevästi unohti siis, että hänhän ne muut ihmiset toi meidän elämään. Ilmeisesti hän myös jollain tavalla lokeroi nuo muut suhteet jotenkin erilliseksi asiaksi mielessään kuten joku aiempikin kommentoija kirjoitti.
Siinä mielessä meillä eri tilanne, että mies ei ole mikään suosittu alfa ollut ainakaan ennen, mutta uuden työpaikan myötä muuttui kaverit, tyyli, ulkoinen olemus salilla ramppaamisen myötä ja ilmeisesti uudella työpaikalla sai ihailua ja oli pidetty ns kaikkien kaveri. Tämä kaikki sitten näemmä tavallaan nousi päähän ja koki oikeutetuksi
Siis oletteko vielä yhdessä?
Tässä muuten joitain kehon reaktioita:
Kehollisia reaktioita ovat muun muassa huimaus, puristava tunne rinnassa tai palan tunne kurkussa, sydämentykytys, erilaiset kivut kehossa, vatsavaivat, iho-ongelmat, lihasten jumit tai jännitys, hikoilu, voimakas väsymys.
Kun lueskelin näitä niin ymmärsin että miehelläkin oli noita! Hän hikoili valtavasti vaikka oli kylmä ja mä olin aivan jääkalikkana, hänellä oli vatsa sekaisin ja erilaisia kipuja.
Ap
Jäin suhteeseen, koska sarjapettäjä sivusuhteilijamies keskustelee, kommunikoi hyvin, yrittää hyvitellä käytöstään, antoi minun tunteilleni tilaa, tarvittaessa huutaa, itkeä ja sättiä. Ei itse huuda eikä töni. Lisäksi hyvittelee rahalla.
Ymmärrän hänen omassa päänupissaan viiraavan aika tavalla. Asia ei liity minuun, millainen olen ja mitä teen tai jätän tekemättä. Olen ihan tarpeeksi viisas, kaunis ja arvostettava.
Katselen tilannetta, olen kerännyt varoja kuten Ap teki. En harrasta toistaiseksi seksiä mieheni kanssa, kun kerran on ulkoistanut sen.
Sukupuolitaudit muuten voivat olla naisilla oireettomia. Mieheni onneksi kertoi minulle taannoin sairastumisestaan niin minäkin sain antibioottikuurin Klamydiaan. Se oli ensimmäinen kerta kun hän jäi kiinni.
Vieläkö tää soopa jatkuu. Mene hoitoon ap.
Vierailija kirjoitti:
Jäin suhteeseen, koska sarjapettäjä sivusuhteilijamies keskustelee, kommunikoi hyvin, yrittää hyvitellä käytöstään, antoi minun tunteilleni tilaa, tarvittaessa huutaa, itkeä ja sättiä. Ei itse huuda eikä töni. Lisäksi hyvittelee rahalla.
Ymmärrän hänen omassa päänupissaan viiraavan aika tavalla. Asia ei liity minuun, millainen olen ja mitä teen tai jätän tekemättä. Olen ihan tarpeeksi viisas, kaunis ja arvostettava.
Katselen tilannetta, olen kerännyt varoja kuten Ap teki. En harrasta toistaiseksi seksiä mieheni kanssa, kun kerran on ulkoistanut sen.
Sukupuolitaudit muuten voivat olla naisilla oireettomia. Mieheni onneksi kertoi minulle taannoin sairastumisestaan niin minäkin sain antibioottikuurin Klamydiaan. Se oli ensimmäinen kerta kun hän jäi kiinni.
Hienoa että ennakoit ja säästät! Se auttaa niin pitkälle jos ero tulee. Hyvä sinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tää soopa jatkuu. Mene hoitoon ap.
Vielä vaan, mutta mitä sä täällä teet?
Ap
"Edelleen mua vaivaa, miksi ne suuttuu?
Ap"
He suuttuivat kiinnijäämisestä. Olisivat halunneet syödä ja säästää kakun. Pitää vaimo ja liuta salarakkaita. Sellasia jotku miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten joitain kehon reaktioita:
Kehollisia reaktioita ovat muun muassa huimaus, puristava tunne rinnassa tai palan tunne kurkussa, sydämentykytys, erilaiset kivut kehossa, vatsavaivat, iho-ongelmat, lihasten jumit tai jännitys, hikoilu, voimakas väsymys.
Kun lueskelin näitä niin ymmärsin että miehelläkin oli noita! Hän hikoili valtavasti vaikka oli kylmä ja mä olin aivan jääkalikkana, hänellä oli vatsa sekaisin ja erilaisia kipuja.
Ap
En sanonut, että en ymmärtäisi, että kehollisia tuntemuksia tulee. En syyllistänyt, enkä vähätellyt. Sanoin, että on pikkuisen huolestuttavaa, että on niin riippuvainen toisesta, että nämä keholliset tuntemukset eivät mene ohi, vaan niihin kuolee. Sillä oikeasti se on. On ihan sama, mikä on sellainen asia, joka noin terveyttä uhkaa, se on huolestuttava.
Ei voi olla niin, että tämä riippuvaisuus ei ole ilmennyt millään muulla tavoin, vaan tulee tyhjästä siinä hetkessä, kun toinen on pettänyt. Nämä ovat siis mielestäni merkkejä, joita kannattaa itsessään tutkailla, esim. onko todella paha olo, jos toinen on poissa, miltä tuntuu yleensä yksin olo jne.
Sanon kokemuksesta, sillä olen ollut pahasti läheisriippuvainen ja juuri keholliset reaktiot saivat minut apua hakemaan. Olisin kyllä voinut olla selkeäsanaisempi, mutta kiireessä kirjoitin edellisen. Hyvä, että tämäkin herättää keskustelua!
Se suuttumisreaktio voi johtua myös siitä, että nyt vaimon "ihannemies" paljastuukin aivan toiseksi. Siihen saakka mies on ehkä kyennyt/yrittänyt pitää vielä itsestään vanhaa omakuvaa niin haluttuna ja fiksuna ja rakastettavana miehenä. Vaimon reaktio riisuu naamion ja se voi egoa säröttää. Epäkypsä reaktiohan se on. Epätoivoinenkin. Ehkä jopa naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaneeko sitten erota, jos se oli hairahdus? Tuolla eroamattomuudella varmistaisit ainakin, ettei liehittelijä ota paikkaasi. Ja miksi sinä olet lähdössä pois, ei mies? Ja kyllä vain nuoremmissakin naisissa on kateellisia tai katkeria sekä onnenonkijoita. En tiedä miten itse toimisin tilanteessa kun koti on lastenkin koti ja mies olisi asiasta itse vastuussa, joten kertoisiko mitä haluaa?
Mies ei puhu, huutaa vain. Vaikea keskustella tai sopia siinä sitten jatkoista yhtään mitään.
Ap
Tuo kuulostaa pahalta että huutaa vain eikä puhu mitään. Eikö pyytele edes anteeksi eikä ole mitenkään syvästi katuva?
Kuulostaa siltä että on pettänyt jo aiemminkin mutta vasta nyt jäänyt kiinni. Ei suostu ymmärtämään tehneensä mitään väärää. Jos on vielä komea ja hyvässä asemassa niin.. olisi ollut vain ajan kysymys milloin olisi paljastunut jos ei tämä pettämistapaus olisi nyt paljastunut.
Onnea ap uuteen elämään ja ehkä jossain vaiheessa elämääsi tulee se oikea joka ei huikentele siellä sun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Se suuttumisreaktio voi johtua myös siitä, että nyt vaimon "ihannemies" paljastuukin aivan toiseksi. Siihen saakka mies on ehkä kyennyt/yrittänyt pitää vielä itsestään vanhaa omakuvaa niin haluttuna ja fiksuna ja rakastettavana miehenä. Vaimon reaktio riisuu naamion ja se voi egoa säröttää. Epäkypsä reaktiohan se on. Epätoivoinenkin. Ehkä jopa naurettava.
Joo, näinkin saattaa olla. Varsinkin kun meillä mun reaktio oli niin äärimmäinen, sättivä, huutava ja haukkuva, täynnä vihaa ja epäuskoa. Kyllähän tämä mahtimiehen egoon kävi, toden totta. Ei kaikista kypsin ollut munkaan reaktio, mutta olin täydessä shokkitilassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa pahalta että huutaa vain eikä puhu mitään. Eikö pyytele edes anteeksi eikä ole mitenkään syvästi katuva?
Kuulostaa siltä että on pettänyt jo aiemminkin mutta vasta nyt jäänyt kiinni. Ei suostu ymmärtämään tehneensä mitään väärää. Jos on vielä komea ja hyvässä asemassa niin.. olisi ollut vain ajan kysymys milloin olisi paljastunut jos ei tämä pettämistapaus olisi nyt paljastunut.
Onnea ap uuteen elämään ja ehkä jossain vaiheessa elämääsi tulee se oikea joka ei huikentele siellä sun täällä.
Ei pyydellyt anteeksi eikä ollut katuva. Kuulemma aika näyttää että kannattiko ja kaduttaako. Ja on pettänyt aiemminkin, siitäkin olen tässä ketjussa puhunut.
Kiitos tsempeistä! Eikö se tästä. :) Tosin sitä oikeaa mä en ole hetkeen hakemassa. En ole valmis enkä ehkä koskaan enää sellaista haekaan.
Ap
En ole pettänyt, mutta olen ihastunut tulisesti toiseen naiseen. Ihastus syntyi pikkuhiljaa kun usein nähtiin harrastuksen merkeissä ja hänen kanssaan on vaan niin helppo olla ja jutella. Tuntuu hyvältä ja huonolta samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pettäjänainen, vaan petetty nainen. Silti en ymmärrä, että minkäänlainen viha kohdistuu siihen toiseen naiseen. Itselleni hän oli aivan yhdentekevä hahmo, ei kiinnostanut vertailla itseäni häneen, koska eihän siinä ollut mitään järkeä.
Ei järkeä senkään vuoksi, että totta kai mä itsekin tiedän, että erilaiset ihmiset voi viehättää tai ainakin jossakin tilanteessa aiheuttaa hetken huuman. Jos pettäisin itse, en tuskin se minullakaan tapahtuisi ainoastaan jared padaleckin kanssa, vaan aivan muut tekijät vaikuttaisivat tapahtumaan.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö ajattelisi, että varattuihin sekaantuminen on väärin. Kyllä se on, mutta ihmiset tekevät vääriä tekoja ja virheitä koko ajan, olen niitä tehnyt minäkin. Sen vuoksi ainut asia, mikä minua kiinnosti, on meidän välinen suhde ja sen tulevaisuus.
Ja jos mies olisi vetänyt tuon lin
Olen nyt lukenut tätä ketjua sen verta pitkään että olen melko varma ettei tämä ollut miehesi ensimmäinen pettämistapaus. Miksi hän ei kadu mitään eikä pyydä anteeksi vaan vain huutaa ikään kuin puolustukseksi itselleen että oli ihan ok tehdä se äläkä nyt siinä yritä tehdä meikäläisestä syyllistä. On varmasti ollut muitakin pettämisiä ja saa niistä jotain. Jos on komea niin se miehinen ego kasvaa. Hän on viettänyt melkoista kaksoiselämää.
Tsemppiä ap kyllä se elämä vielä paremmaksi muuttuu kunhan aikaa kuluu ja saat asian vatvottua pois elämästäsi. Vaikeaa se toki aluksi on mutta aika tekee tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
En ole pettänyt, mutta olen ihastunut tulisesti toiseen naiseen. Ihastus syntyi pikkuhiljaa kun usein nähtiin harrastuksen merkeissä ja hänen kanssaan on vaan niin helppo olla ja jutella. Tuntuu hyvältä ja huonolta samaan aikaan.
Jos et halua harmia tästä parisuhteeseesi, niin yritä unohtaa tämä ihastus, kyllä se siitä haalistuu. Lue tämä ketju läpi ja mieti tahdotko elämääsi tällaista sotkua kuin meillä täällä. Vielä se on estettävissä, valinta on sun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen ja kysynyt hänen näkökulmaa asiaan ja millaisia vastaanottoja olette saaneet? Jotenkin tekisi tosi kovasti ottaa mieheni maksulliseen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen kanta. Pelkään vaan etten saa mitään rehellistä sieltäkään.
Mä olisin ehdottomasti ollut, mutta mies kielsi tämän äärimmäisen jyrkästi ja kysyi että mitä sä sillä voittaisit?! Ajattelin asiaa ja tuumin että no en mitään ja jätin sen sikseen.
Ap
Tämä ihmetyttää miksi kielsi. Olisiko sieltä toiselta naiselta tullut jotain tietoa mikä olisikin ollut miehesi kannalta haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt lukenut tätä ketjua sen verta pitkään että olen melko varma ettei tämä ollut miehesi ensimmäinen pettämistapaus. Miksi hän ei kadu mitään eikä pyydä anteeksi vaan vain huutaa ikään kuin puolustukseksi itselleen että oli ihan ok tehdä se äläkä nyt siinä yritä tehdä meikäläisestä syyllistä. On varmasti ollut muitakin pettämisiä ja saa niistä jotain. Jos on komea niin se miehinen ego kasvaa. Hän on viettänyt melkoista kaksoiselämää.
Tsemppiä ap kyllä se elämä vielä paremmaksi muuttuu kunhan aikaa kuluu ja saat asian vatvottua pois elämästäsi. Vaikeaa se toki aluksi on mutta aika tekee tehtävänsä.
Ei se ollutkaan ensimmäinen. Olen täälläkin siitä kertonut.
Kiitos tsempeistä ja myötätunnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä ihmetyttää miksi kielsi. Olisiko sieltä toiselta naiselta tullut jotain tietoa mikä olisikin ollut miehesi kannalta haitallista.
Tätä olen myös miettinyt. Tai sitten minä olisin voinut sanoa jotain miehen kannalta haitallista. Näin sen täytyy olla. Mutta ystävilläni on mun lupa naiselle sanoa totuuksia jos tämän kohtaavat.
Ap
Se voi hyvinkin olla näin. Pettäjä ei osaa kohdata petetyn tunteita.