Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1641/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin suhteeseen, koska sarjapettäjä sivusuhteilijamies keskustelee, kommunikoi hyvin, yrittää hyvitellä käytöstään, antoi minun tunteilleni tilaa, tarvittaessa huutaa, itkeä ja sättiä. Ei itse huuda eikä töni. Lisäksi hyvittelee rahalla.

Ymmärrän hänen omassa päänupissaan viiraavan aika tavalla. Asia ei liity minuun, millainen olen ja mitä teen tai jätän tekemättä. Olen ihan tarpeeksi viisas, kaunis ja arvostettava. 

Katselen tilannetta, olen kerännyt varoja kuten Ap teki. En harrasta toistaiseksi seksiä mieheni kanssa, kun kerran on ulkoistanut sen.  

Sukupuolitaudit muuten voivat olla naisilla oireettomia. Mieheni onneksi kertoi minulle taannoin sairastumisestaan niin minäkin sain antibioottikuurin Klamydiaan. Se oli ensimmäinen kerta kun hän jäi kiinni. 

Hyi helvetti mitä rahanahneita ämmiä täällä on.

Vierailija
1642/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuule nyt ehkä 149 kertaa sanottu, että kyse ei ole siitä pettämisestä, vaan sen paljastumisen jälkeisestä käytöksestä. Kun pettäminen paljastuu, pettäjä aloittaa syyttelyn, huutamisen, räyhäämisen, vttuilun. Välipalaksi pidetään mykkäkoulua ja kysymyksiin vastataan ilkeyksillä. Tehdään mitä muuta hyvänsä kuin keskustellaan siitä, että sä nyt tässä pitkässä liitossa sitten tulit valehdelleeksi silmät korvat täyteen, kusettaneeksi, Kysymys miksi aiheuttaa suorastaan psykoosin, jossa silmät toljottaen huudetaan. Tuupitaan. Käydään rinnuksiin kiinni, vaikka muutoin suhteessa ei väkivaltaa ole ollut.

Ja tämä on yllättävän yleistä, itse asiassa yleisempää kuin se, että asiasta voitaisiin keskustella.

Sulle voi olla ok, että koska pitkä suhde, sua kohdellaan näin. Mä ajattelisin, että jaahan tuota pskaa mulle tarjoat siis illalliseksi.

Häntä todennäköisesti hävetti todella paljon ja sinun sättimisesi iski arkaan paikkaan. Miehille on kuulemma varsin yleistä, että pelkäävät menettävänsä hallinnan tunteistaan sillä pelkäävät tekevänsä tunnemyrskyn vallassa jotain typerää. Naiset lyö miehiä huomattavasti useammin kuin toisinpäin mutta kun mies lyö, sillä on paljon vakavammat seuraukset. 

Voi olla, että miestä hävetti oma käytös, oma kontrollin puute jne. ja pelkäsi, että kun sinä (täysin oikeutetusti) sätit häntä häneltä voi karata kontrolli. Ilmeisesti on aika lähellä ollut jonkunlainen hallitsematon raivokäytös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa pettäjän näkökulmaa, ainakin omaani. Olin nuorena kaunis ja sain paljon huomiota miehiltä. Olin myös viinaan menevä, ja kännissä holtiton. Taustalla tyypillisiä turvattoman lapsuuden aiheuttamia piirteitä, kuten olematon itsetunto ja huonommuuden tunne. Tällaisilla spekseillä minun ei olisi koskaan pitänyt mennä naimisiin saati olla uskollisuutta vaativissa parisuhteissa.

En tarkoita, että minua pitäisi sääliä tai ymmärtää, tai että yrittäisin tässä selitellä tekojani parhain päin ja koittaa oikeuttaa niitä. Ei, toimin väärin ja kadun tekojani. Minusta ei ole parisuhteisiin, en osaisi olla uskollinen. Minussa toteutuu sanonta kerran pettäjä, aina pettäjä. Minulla on pettäjän luonne. 

Nyt kun ikää on tullut, eikä miehetkään pörrää enää ympärillä, olen miettinyt, uskaltaisinko vielä kokeilla seurustelua. Olen ollut sinkkuna pian 10 vuotta. Toisaalta en voisi luvata uudelle kumppanilleni olevani täysin uskollinen, en tiedä pystyisinkö edelleenkään vastustaa kiusausta, jos tilaisuus tulisi. En todennäköisesti.

Joten parempi pysyä yksin kuin satuttaa enää muita.

Vierailija
1644/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä todennäköisesti hävetti todella paljon ja sinun sättimisesi iski arkaan paikkaan. Miehille on kuulemma varsin yleistä, että pelkäävät menettävänsä hallinnan tunteistaan sillä pelkäävät tekevänsä tunnemyrskyn vallassa jotain typerää. Naiset lyö miehiä huomattavasti useammin kuin toisinpäin mutta kun mies lyö, sillä on paljon vakavammat seuraukset. 

Voi olla, että miestä hävetti oma käytös, oma kontrollin puute jne. ja pelkäsi, että kun sinä (täysin oikeutetusti) sätit häntä häneltä voi karata kontrolli. Ilmeisesti on aika lähellä ollut jonkunlainen hallitsematon raivokäytös. 

Hän monesti lähti näiden meidän riitojen seurauksena kyynelsilmin jonnekin autolla eikä sanonut sanaakaan, mutta mä luulen että jokin tunnemyrsky otti vallan eikä voinut jäädä kotiin. Ja hallitsematon raivokäytös varmasti oli lähellä, muutamaan otteeseen mua tönikin.

Ap

Vierailija
1645/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa pettäjän näkökulmaa, ainakin omaani. Olin nuorena kaunis ja sain paljon huomiota miehiltä. Olin myös viinaan menevä, ja kännissä holtiton. Taustalla tyypillisiä turvattoman lapsuuden aiheuttamia piirteitä, kuten olematon itsetunto ja huonommuuden tunne. Tällaisilla spekseillä minun ei olisi koskaan pitänyt mennä naimisiin saati olla uskollisuutta vaativissa parisuhteissa.

En tarkoita, että minua pitäisi sääliä tai ymmärtää, tai että yrittäisin tässä selitellä tekojani parhain päin ja koittaa oikeuttaa niitä. Ei, toimin väärin ja kadun tekojani. Minusta ei ole parisuhteisiin, en osaisi olla uskollinen. Minussa toteutuu sanonta kerran pettäjä, aina pettäjä. Minulla on pettäjän luonne. 

Nyt kun ikää on tullut, eikä miehetkään pörrää enää ympärillä, olen miettinyt, uskaltaisinko vielä kokeilla seurustelua. Olen ollut sinkkuna pian 10 vuotta. Toisaalta en voisi luvata uudelle kumppanilleni olevani tä

Kiitos sulle että kävit kirjoittamassa kommenttisi. Tuota mä ihmettelen että miten ei voi luvata olevansa uskollinen ja samalla tarkoittaa sitä? En epäile etteikö mun mies olisi alussa ollutkin pitkän aikaa uskollinen, uskon että ensimmäinen pettäminen tapahtui silloin 12 vuotta sitten. Helposti pystyi vannomaan ennen tätä uskollisuutta enkä usko että mitään tapahtuikaan. Mutta miten yhtäkkiä ei enää voikaan? Miten ei voi enää itsekään luottaa siihen että olisi uskollinen? Mitäköhän siellä korvien sisällä oikein tapahtuu...

Ap

Vierailija
1646/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tajuan oikein hyvin, että kyltymätön polyamorinen häntäheikki on nounou. Siltähän saa tautejakin. Mutta tuommoinen yksi sivusuhde, se ei vuosikymmenten liitossa ole minusta mikään NOIN iso katastrofi. Varmaan useimmilla on pitkässä liitossa joskus joku tuollainen vaihe.

On kuule nyt ehkä 149 kertaa sanottu, että kyse ei ole siitä pettämisestä, vaan sen paljastumisen jälkeisestä käytöksestä. Kun pettäminen paljastuu, pettäjä aloittaa syyttelyn, huutamisen, räyhäämisen, vttuilun. Välipalaksi pidetään mykkäkoulua ja kysymyksiin vastataan ilkeyksillä. Tehdään mitä muuta hyvänsä kuin keskustellaan siitä, että sä nyt tässä pitkässä liitossa sitten tulit valehdelleeksi silmät korvat täyteen, kusettaneeksi, Kysymys miksi aiheuttaa suorastaan psykoosin, jossa silmät toljottaen huudetaan. Tuupitaan. Käydään rinnuksiin kiinni, vaikka muutoin suhteessa ei väkivaltaa ole ollut.

Ja tämä on yllä

Ei, tuo kohtelu ei ole ok, enkä ole sanonut, että olisikaan. Mutta kyllä täällä melkein jokaisessa viestissä pidetään itsestäänselvyytenä, että jos toinen käy vieraissa, pitää heti erota. Riippumatta siitä, miten toinen käyttäytyy, tai ainakin jos hän ei toteuta jotain aivan massiivista katumusharjoituslistaa ihan tarkalleen.

No ei ole pakko.

Se toisen huonosta käytöksestä kertominen on tässä ketjussa ennemmin lisämauste asiassa kuin varsinainen syy. Raskasta tuommoinen käytös kyllä on, sitä en ollenkaan kiistä. Enkä sitä itsekään kyllä nöyrästi kuuntelisi.

Oikeasti ei varmaan löydy yhtäkään 50 vuotta kestävää liittoa, jossa jompikumpi tai molemmat ei olisi joskus ihastunut. Siitä 50 vuoden perspektiivistä lienee yhdentekevää, mitä siinä ohimenneessä ihastumisessa tapahtui tai ei tapahtunut, jos ei sentään tehdä lapsia, tartuteta tauteja - tai erota, pikaistuksissaan.

Nykyaika on kovin ankaraa, ja ihmiset päätyvät helposti vanhenemaan yksin, kun ei sitä täydellistä suhdetta vaan löydy ja joka ongelman ratkaisu on se ero. 

Vierailija
1647/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen ja kysynyt hänen näkökulmaa asiaan ja millaisia vastaanottoja olette saaneet? Jotenkin tekisi tosi kovasti ottaa mieheni maksulliseen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen kanta. Pelkään vaan etten saa mitään rehellistä sieltäkään. 

Mä olisin ehdottomasti ollut, mutta mies kielsi tämän äärimmäisen jyrkästi ja kysyi että mitä sä sillä voittaisit?! Ajattelin asiaa ja tuumin että no en mitään ja jätin sen sikseen. 

Ap

Tämä ihmetyttää miksi kielsi. Olisiko sieltä toiselta naiselta tullut jotain tietoa mikä olisikin ollut miehesi kannalta haitallista.

Tuttavapiiriini kuulunut nainen sai tietää miehellään olleen suhde työkaveriinsa ja hän soitti kyseiselle naiselle. Sai kuulla karmeita totuuksia eli että tämä suhde oli kestänyt yli viisi vuotta. En pysty edes kuvittelemaan, mikä järkytys se on ollut. Edelleen ovat yhdessä, siis tämä aviopari, mitä en sitäkään pysty tajuamaan.

Vierailija
1648/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen tajuan oikein hyvin, että kyltymätön polyamorinen häntäheikki on nounou. Siltähän saa tautejakin. Mutta tuommoinen yksi sivusuhde, se ei vuosikymmenten liitossa ole minusta mikään NOIN iso katastrofi. Varmaan useimmilla on pitkässä liitossa joskus joku tuollainen vaihe.

On kuule nyt ehkä 149 kertaa sanottu, että kyse ei ole siitä pettämisestä, vaan sen paljastumisen jälkeisestä käytöksestä. Kun pettäminen paljastuu, pettäjä aloittaa syyttelyn, huutamisen, räyhäämisen, vttuilun. Välipalaksi pidetään mykkäkoulua ja kysymyksiin vastataan ilkeyksillä. Tehdään mitä muuta hyvänsä kuin keskustellaan siitä, että sä nyt tässä pitkässä liitossa sitten tulit valehdelleeksi silmät korvat täyteen, kusettaneeksi, Kysymys miksi aiheuttaa suorastaan psykoosin, jossa silmät toljottaen huudetaan. Tuupitaan. Käydään rinnuksiin kiinni, vaikka muutoin suhteessa ei

Joo, on luonnollista että ihastuu toiseen, sanoin sen miehelleni kun sain selville ensiksi hänen kirjoitelleen 30v nuoremmalle työkaverille sekä eksälleen. Ihmiset ihastuu mutta jos ei 50v yhtään pysty hillitsemään tunteitaan vaan siirtyy ihastumisesta tekoihin, kannattaa pysyä sinkkuna ellei ole yhdessä sovittu avoimesta suhteesta.

Sittemmin minulle paljastui tämä seksin ostaminen. Kerkesimme olla aviossa vain neljä vuotta eikä meidän tapauksessa esim ollut kyse ihastumisesta vaan systemaattisesta kataluudesta minua kohtaan. Mies on katuva ja ei halua erota mutta eipä tämmöisen petturuuden jälkeen pysty jatkamaan. Onneksi mieheni on ollut halukas kertomaan mitä tapahtui vaikka tuskin ihan täyttä totuutta olen saanut, mutta edes jotain vastauksia. Sen olen kokenut edes hiukan helpottavan oloani.

Vierailija
1649/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta on vielä sen verran lyhyt aika, että ero on ehkä helpompi ratkaisu. Tuossa kohtaa sitä toivoisi toisen olevan vielä palavasti ihastunut omassa parisuhteessaan, jos siis ei ole jahkattu sitä naimisiin menoa vuosikymmeniä.

Kun yhteisiä vuosia on yli 20, sitä toivoisi, ettei joku lopulta hyvin väliaikainen asia sentään koko yhteistä elämää mitätöisi. 

Mutta ei pettäminen ole ainoa asia, mikä saa ihmiset ulvomaan eroa. Tuntuu, että eroa suositellaan ihan ensimmäiseksi ratkaisuksi oikeastaan mihin tahansa arjen ongelmaan. 

Vierailija
1650/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta on vielä sen verran lyhyt aika, että ero on ehkä helpompi ratkaisu. Tuossa kohtaa sitä toivoisi toisen olevan vielä palavasti ihastunut omassa parisuhteessaan, jos siis ei ole jahkattu sitä naimisiin menoa vuosikymmeniä.

Kun yhteisiä vuosia on yli 20, sitä toivoisi, ettei joku lopulta hyvin väliaikainen asia sentään koko yhteistä elämää mitätöisi. 

Mutta ei pettäminen ole ainoa asia, mikä saa ihmiset ulvomaan eroa. Tuntuu, että eroa suositellaan ihan ensimmäiseksi ratkaisuksi oikeastaan mihin tahansa arjen ongelmaan. 

Menimme nopeasti naimisiin joten ajattelen juuri kuten sinä. En ole jäämässä tähän avioliittoon mutta välillä tulee ajatus mitäs jos emme eroaisi. Kunnes tajuan että pitkittäisin vain eroa siihen asti kunnes mieheni ilmoittaa että haluaa erota ja on löytänyt uuden. Mieheni oli ensimmäisen kerran ottanut tähän naiseen yhteyttä vuosi sitten ja nainen oli jossain kohtaa sitten sanonut että se sitten muuten jaksaa johon mieheni oli sanonut vain ok. Huh huh. Kyllä tuntuu että sydän lähtee rinnasta ulos. 

Vierailija
1651/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen ja kysynyt hänen näkökulmaa asiaan ja millaisia vastaanottoja olette saaneet? Jotenkin tekisi tosi kovasti ottaa mieheni maksulliseen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen kanta. Pelkään vaan etten saa mitään rehellistä sieltäkään. 

Mitä ihmettä? Hän teki työtään. Pitäiskö hänellä olla jotain kerrottavaa ja mielipiteitä miehestä, jota tuskin edes muistaa? Outo olet. 

Vierailija
1652/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tää soopa jatkuu. Mene hoitoon ap.

Alkaa itsestäkin tuntua siltä, että ei ihme, jos mies kaipasi muuta, jos elämä on aina ollut yhtä kauheaa jankutusta ja vatvomista, kääntämistä ja vääntämistä. 

Onnea valitsemallanne tiellä! 

Vierailija
1653/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tää soopa jatkuu. Mene hoitoon ap.

Vielä vaan, mutta mitä täällä teet?

Ap

Antoi sulle hyvän neuvon. 

Vierailija
1654/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Hän teki työtään. Pitäiskö hänellä olla jotain kerrottavaa ja mielipiteitä miehestä, jota tuskin edes muistaa? Outo olet. 

Johan asiakkaat loppuisivat, jos alkaisi heistä kertoilla. Vaitiolovelvollisuus tavallaan.

Vierailija
1655/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene spt-testeihin. Ihan varmuuden vuoksi. Et tiedä missä mies on touhunnut ilman kumia, etkä varsinkaan tiedä missä kakkonen on touhunnut ilman kumia. Olet jakanut bakteeri- ja viruskantaa vieraan/vieraiden naisten kanssa. 

Ne, jotka ihmettelevät että miten te nyt tolla lailla heti eroatte kun mies kerran vähän pettää. Fyysinen pettäminen on seksuaalista väkivaltaa puolisoa kohtaan. Puoliso ei ole saanut tietää olevansa terveydellisessä vaarassa ja saanut valita miten toimia kun mies käy vieraissa. Meillä kotona ei käytetty kumia, koska olin luullut olevani suojassa pitkässä parisuhteessani. 

Ei ole kivaa pelätä, että sisuksissa saattaa muhia eksältä tarttunut HPV tai muu virus. Eksäni muuten esitti vuosikaudet terveysintoilijaa. Näyttelijä vailla vertaa. Ei käyttänyt kumia muidenkaan naisten kanssa.

Vierailija
1656/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tautiriski on minusta ihan jo eri luokan piittaamattomuutta kuin pelkkä suhde. Siinä tosiaan vaarannetaan toisen terveys. Ja mahdollisesti otetaan riskejä siitäkin, että yhtäkkiä on pieni lehtolapsonen jossain.

Vierailija
1657/1940 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan otin yhteyttä siihen toiseen. Ihan siksi, että kyse oli myös meidän lapsista ja halusin rakentaa suhteen mahdolliseen äitipuoleen. Mä yritin olla järkevä aikuinen mutta se toinen ei koskaan vastannut minulle. Mun rakkauteni puolisooni ei kuollut edes toiseen naiseen; alun totaalisen shokin ja oman romahdukseni jälkeen halusin vain, että meillä kaikilla olisi lopulta asiat paremmin. 

Se, että mieheni petti ei tee hänestä huonoa. Se ei poistanut kaikkia hyviä vuosia. Mä ajattelin, että vaikka puolisoni toimikin väärin niin myös minä itse olin ollut etäinen. Eikä puolisoni väärin toimiminen poistanut sitä hyvää mitä oli ollut. Halusin päästää hänet vapaaksi ja antaa mahdollisuuden onneen. Kaiken tuskan keskellä ajattelin, että jonain päivänä selviän itsekin.

Valitettavasti toinen nainen ei ollut valmis siihen, että ei voi vain ottaa miestä ilman menneisyyttä, ilman lapsia. 

Vierailija
1658/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan asiakkaat loppuisivat, jos alkaisi heistä kertoilla. Vaitiolovelvollisuus tavallaan.

Niin siis tämä nainen kuka on ottanut maksun toimii opettajana ja hänelle on ilmeisesti pari ala-ikäistä lasta. Tapaamiset ovat olleet naisen kotona kun lapset ovat olleet isällään. Paras ystäväni tuntee naisen ja sanoi että ei olisi ikinä uskonut. Naisella face kavereita joku 1500 eli aika aktiivinen nainen. Olisiko sitten kallis elämäntyyli yli varojen, harrastukset, lasten harrastukset, autot, hiukset, kynnet, kuntosalit yms mikä pistää pyytää rahaa. Naisella on julkinen profiili missä jakaa lähes kaiken elämänsä. 

Vierailija
1659/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesäälikieriskelypäiväkirja

Vierailija
1660/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesäälikieriskelypäiväkirja

Huoramarkoko siellä?