Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1661/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesäälikieriskelypäiväkirja

Joskus se tarvii hetken itsesääliä että pääsee eteenpäin. Ei siinä mitään pahaa ole. 

Vierailija
1662/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Hän teki työtään. Pitäiskö hänellä olla jotain kerrottavaa ja mielipiteitä miehestä, jota tuskin edes muistaa? Outo olet. 

Niin siis tämä nainen kuka on ottanut maksun toimii opettajana ja hänelle on ilmeisesti pari ala-ikäistä lasta. Tapaamiset ovat olleet naisen kotona kun lapset ovat olleet isällään. Paras ystäväni tuntee naisen ja sanoi että ei olisi ikinä uskonut. Naisella face kavereita joku 1500 eli aika aktiivinen nainen. Olisiko sitten kallis elämäntyyli yli varojen, harrastukset, lasten harrastukset, autot, hiukset, kynnet, kuntosalit yms mikä pistää pyytää rahaa. Naisella on julkinen profiili missä jakaa lähes kaiken elämänsä. Ovat tunteneet mieheni kanssa jotain 20v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eksäni muuten esitti vuosikaudet terveysintoilijaa. Näyttelijä vailla vertaa. Ei käyttänyt kumia muidenkaan naisten kanssa."

:D

Vierailija
1664/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Hän teki työtään. Pitäiskö hänellä olla jotain kerrottavaa ja mielipiteitä miehestä, jota tuskin edes muistaa? Outo olet. 

Niin siis tämä nainen kuka on ottanut maksun toimii opettajana ja hänelle on ilmeisesti pari ala-ikäistä lasta. Tapaamiset ovat olleet naisen kotona kun lapset ovat olleet isällään. Paras ystäväni tuntee naisen ja sanoi että ei olisi ikinä uskonut. Naisella face kavereita joku 1500 eli aika aktiivinen nainen. Olisiko sitten kallis elämäntyyli yli varojen, harrastukset, lasten harrastukset, autot, hiukset, kynnet, kuntosalit yms mikä pistää pyytää rahaa. Naisella on julkinen profiili missä jakaa lähes kaiken elämänsä. Ovat tunteneet mieheni kanssa jotain 20v

Juuri muutama viesti sitten av-mammat yläpeukutti kun petetty otti vastaan hyvittelyrahaa. Samalla logiikalla hyvä että toinen nainen ottaa rahaa vastaan.

Vierailija
1665/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:

Juuri muutama viesti sitte

No itse en näe et sama asia myytkö itseäsi voi otatko vastaan kärsimyskorvauksia. 

Vierailija
1666/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:

No itse en näe et sama asia myytkö itseäsi voi otatko vastaan kärsimyskorvauksia. 

Säälittäviä naisia molemmat. Hoitakaa naiset taloutenne kuntoon, niin ei tarvitse olla kusipäiden armoilla.

Vierailija
1667/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:

Niin siis tämä nainen kuka on ottanut maksun toimii opettajana ja hänelle on ilmeisesti pari ala-ikäistä lasta. Tapaamiset ovat olleet naisen kotona kun lapset ovat olleet isällään. Paras ystäväni tuntee naisen ja sanoi että ei olisi ikinä uskonut. Naisella face kavereita joku 1500 eli aika aktiivinen nainen. Olisiko sitten kallis elämäntyyli yli varojen, harrastukset, lasten harrastukset, autot, hiukset,n kynnet, kuntosalit yms mikä pistää pyytää rahaa. Naisella on julkinen profiili missä jakaa lähes kaiken elämänsä. Ovat tunteneet mieheni kanssa jotain 20v

Ja molemmat myy itseään, eri palvelua vaan.

Vierailija
1668/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta on vielä sen verran lyhyt aika, että ero on ehkä helpompi ratkaisu. Tuossa kohtaa sitä toivoisi toisen olevan vielä palavasti ihastunut omassa parisuhteessaan, jos siis ei ole jahkattu sitä naimisiin menoa vuosikymmeniä.

Kun yhteisiä vuosia on yli 20, sitä toivoisi, ettei joku lopulta hyvin väliaikainen asia sentään koko yhteistä elämää mitätöisi. 

Mutta ei pettäminen ole ainoa asia, mikä saa ihmiset ulvomaan eroa. Tuntuu, että eroa suositellaan ihan ensimmäiseksi ratkaisuksi oikeastaan mihin tahansa arjen ongelmaan. 

Joillekin uskottomuus ei ole "pieni arjen ongelma", ja tätä on ihan helkkarin vaikea selittää ihmisille joiden mielestä se on. Eihän kummassakaan ajattelutavassa sinänsä mitään pahaa ole. Sitä vaan soisi, että puolisot ovat tässä asiassa samalla aaltopituudella. Ja toivoisin, että ne joiden mielestä uskottomuus ei ole niin kauhean iso juttu lakkaisivat vihjailemasta, että ne muut olisivat jotenkin lapsellisia. Ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja, eikä niissä ole absoluuttista oikeaa tai väärää, ne ovat vain erilaisia tapoja hahmottaa maailma.

Esimerkiksi itselleni raskas epärehellisyys isoissa asioissa on jotain, minkä kanssa en ole valmis tekemään kompromissia. Siis se, että valehdellaan tai pimitetään asia, joka todennäköisesti johtaisi suhteen päättymiseen. Kuten pettäminen. Siinä viedään toiselta jotain pyhää, oikeus tehdä tietoisia päätöksiä omasta elämästään. Se, onko parisuhde kestänyt viisi vai 20 vuotta ei sitä muuta. Pikemminkin 20 vuodessa toivoisi, että kumppani olisi oppinut ymmärtämään näkemykseni rehellisyydestä ja kunnioittaisi sitä. Ts antaisi minulle vapauden valita itse.

Vierailija
1669/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:

Olen eri, mutta rehellinen itsensä myyminen on minusta suoraselkäisempää. Se nainen myy vain kehoaan, tuo toinen myi koko elämänsä.

Vierailija
1670/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&n

Niin, oma nettovarallisuuteni on kuusinumeroinen mutta meinaan silti ottaa vastaan ihan kaiken rahallisen avun mitä mieheni tarjoaa. Tietenkin. En ole tätä tilannetta itse valinnut ja jos mieheni omantunnon tuskissaan avustusta tarjoaa, antaa tulla vaan. Säälittävää? Ehkä mieheni puolelta kyllä. 

Vierailija
1671/1940 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&n

Niin, oma nettovarallisuuteni on kuusinumeroinen mutta meinaan silti ottaa vastaan ihan kaiken rahallisen avun mitä mieheni tarjoaa. Tietenkin. En ole tätä tilannetta itse valinnut ja jos mieheni omantunnon tuskissaan avustusta tarjoaa, antaa tulla vaan. Säälittävää? Ehkä mieheni puolelta kyllä. 

Nimenomaan. Minäkin olen hyvätuloisempi ja varakkaampi kuin mieheni. Otan silti rahaa vastaan, jos sitä mies omantunnon tuskissaan ja hyvitelläkseen tarjoaa, jotta saa leikkiä perheidylli kanssani. 

Vierailija
1672/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on kovin ankaraa, ja ihmiset päätyvät helposti vanhenemaan yksin, kun ei sitä täydellistä suhdetta vaan löydy ja joka ongelman ratkaisu on se ero. 

Niin, kaikki eivät ajattele, että parisuhde on sinällään niin arvokas, että yksinäisyyden tms. pelossa sitä on pakko vain ylläpitää ja kestää vaikka hammasta purren.

Monet ihmiset ovat mieluummin yksin kuin huonossa parisuhteessa. Ajattelen tässä omaa äitiäni, joka kesti väkivaltaista alkoholistia juuri sen vuoksi, että eroaminen oli mielestään noloa ja naisen rooli kestää.

Monen ongelman ratkaisu on ero, eikä kenenkään tarvitse katsella arjessa itselle huonoja juttuja. Sen eron todellakin saa ottaa!

Vierailija
1673/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.e on syytä myös.

Ei normaali nainen tartu varattuun mieheen 

Kyllä naisessa on myös syytä

Minäkin tunnen  täältä läheltä yhden naisen joka makaa monen kanssa, olkoon varattu tai ei, teki sitä jo aviossa ollessaan. Toiset vaan ovat hutsuja, oli mies tai nainen

Tietenkin petetty tuntee katkeruutta

Itse tekisin sille petturinaisellekin jonkun  kivan källin

Vierailija
1674/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eksäni muuten esitti vuosikaudet terveysintoilijaa. Näyttelijä vailla vertaa. Ei käyttänyt kumia muidenkaan naisten kanssa."

:D

Kuin minun ex seurusteukumppani

Vierailija
1675/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.e on syytä myös.

Ei normaali nainen tartu varattuun mieheen 

Kyllä naisessa on myös syytä

Minäkin tunnen  täältä läheltä yhden naisen joka makaa monen kanssa, olkoon varattu tai ei, teki sitä jo aviossa ollessaan. Toiset vaan ovat hutsuja, oli mies tai nainen

Tietenkin petetty tuntee katkeruutta

Itse tekisin sille petturinaisellekin jonkun  kivan källin

Samaa mieltä. Vaikka omassa tilanteessa aloitteentekijä on ollut mieheni, syytän osaksi myös naista avioliittoni hajoamista. Hän on tiennyt mieheni olevan naimisissa. Joten avioliittoni kaatui hänen hyvällä avustuksellaan. Pieni källi on tulossa kyllä. Molemmille. Lapseltani hajoaa koti, en voi sitä sivuuttaa noin vain ja kääntää vain toista poskea. Ja tiedän että suurin osa ei usko kostoon, mutta minulle se tuo pienen tyydytyksen että nämä kaksi joutuvat hiukan edes kärsimään samoin kuin minä ja lapseni. 

Vierailija
1676/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille Marianna Stolbowin kirjaa Erosta eteenpäin. Vaikka omasta erostani on todella pitkä aika enkä sitä ole tarvinnut miettiäkään, niin kirja vei tärkeiden asioiden lähteille. Olin oikeasti yllättynyt ja jopa riemuissani sen avaamista näkökulmista. Avartaa näkökulmia ja auttaa varmasti itsetuntemuksessa, mikä taas vaikuttaa hyvinvointiin ja uusiin suhteisiinkin, ei siis pelkästään menneisiiin. Niihinkin antaa kyllä ymmärryksen avaimia.

Vierailija
1677/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaika on kovin ankaraa, ja ihmiset päätyvät helposti vanhenemaan yksin, kun ei sitä täydellistä suhdetta vaan löydy ja joka ongelman ratkaisu on se ero. 

Niin, kaikki eivät ajattele, että parisuhde on sinällään niin arvokas, että yksinäisyyden tms. pelossa sitä on pakko vain ylläpitää ja kestää vaikka hammasta purren.

Monet ihmiset ovat mieluummin yksin kuin huonossa parisuhteessa. Ajattelen tässä omaa äitiäni, joka kesti väkivaltaista alkoholistia juuri sen vuoksi, että eroaminen oli mielestään noloa ja naisen rooli kestää.

Monen ongelman ratkaisu on ero, eikä kenenkään tarvitse katsella arjessa itselle huonoja juttuja. Sen eron todellakin saa ottaa!

Heh, kiteytit ihan vahingossa juuri sen, mistä puhuttiin. Sinusta parisuhde siis muuttuu kokonaan kauttaaltaan huonoksi, jos siinä on joku vika. On kyllä hyvä, että olet sitten tyytyväinen yksin, koska ikinä et voi löytää semmoista suhdetta, missä ei vuosikymmenten aikana välillä olisi vikoja. Pikkuisen ehkä käy sääliksi (ex)-kumppaneita tuossa. Vain täydellinen kelpaa, yritä siinä sitten. 

Vierailija
1678/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta on vielä sen verran lyhyt aika, että ero on ehkä helpompi ratkaisu. Tuossa kohtaa sitä toivoisi toisen olevan vielä palavasti ihastunut omassa parisuhteessaan, jos siis ei ole jahkattu sitä naimisiin menoa vuosikymmeniä.

Kun yhteisiä vuosia on yli 20, sitä toivoisi, ettei joku lopulta hyvin väliaikainen asia sentään koko yhteistä elämää mitätöisi. 

Mutta ei pettäminen ole ainoa asia, mikä saa ihmiset ulvomaan eroa. Tuntuu, että eroa suositellaan ihan ensimmäiseksi ratkaisuksi oikeastaan mihin tahansa arjen ongelmaan. 

Joillekin uskottomuus ei ole "pieni arjen ongelma", ja tätä on ihan helkkarin vaikea selittää ihmisille joiden mielestä se on. Eihän kummassakaan ajattelutavassa sinänsä mitään pahaa ole. Sitä vaan soisi, että puolisot ovat tässä asiassa samalla aaltopituudella. Ja toivoisin, että ne joiden mielestä uskottomuus e

Olethan itse rehellisesti kertonut, että sinulla on niin ehdoton arvomaailma, että puoliso on ikuisella koeajalla ja kenkää tulee välittömästi, jos tekee virheen, olipa yhteiselämää takana vuosi taikka puoli vuosisataa? 

Vierailija
1679/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin uskottomuus ei ole "pieni arjen ongelma", ja tätä on ihan helkkarin vaikea selittää ihmisille joiden mielestä se on. Eihän kummassakaan ajattelutavassa sinänsä mitään pahaa ole. Sitä vaan soisi, että puolisot ovat tässä asiassa samalla aaltopituudella. J

Jeesus että inhoan kaltaisiasi ihmisjätteitä. Teille kun koko elämän sattuu näitä erehdyksiä ja virheitä - ja mistään ette ole valmiita kantamaan vastuuta. Harmi etteivät vanhempanne jo odotusaika havainneet odottavansa tällaisia käveleviä virheitä.

Vierailija
1680/1940 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin uskottomuus ei ole "pieni arjen ongelma", ja tätä on ihan helkkarin vaikea selittää ihmisille joiden mielestä se on. Eihän kummassakaan ajattelutavassa sinänsä mitään pahaa ole. Sitä vaan soisi, että puolisot ovat tässä asiassa samalla aaltopituudella. J

Tiettyjen avioliittovuosien jälkeen sinulle saa tehdä mitä vain ja kohdella miten vain, koska ette ole enää koeajalla? Oletko kertonut tämän kumppanillesi?