Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Niinkuin joku sanoi, en itsekään pysty olemaan pettäjien kaveri, paheksun vain niin kovasti sitä moraalitonta touhua. Kertoo ihmisestä kaiken, mitä tarvitsee tietää. Yksi humalainen hairahdus vielä menee, mutta sitten on näitä, joilla on kuukausien/vuosien mittaisia suhteita. Tai heitä, jotka jahtaamalla jahtaavat varattuja. Inhoni sellaiseen on niin syvä, että kerran lopetin vakkarikampaajallani käynnin, kun hän huolettomasti alkoi kertoa varattujen kanssa kahvitteluistaan. Se asiakkuus loppui siihen. Ehkä olen tiukkis, mutta.
Jos kyllästyt entiseen, eroa ensin ja ala säheltää vasta sitten. En ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Tottakai naistakin voi syyttää, tällä palstalla lähdetään aina hätäseen kaikki naiset joukolla miehiä vastaan. Mies on aina pettäjä ja valehtelee, mitään ei pidä uskoa mitä sanoo. Nainen taas on aina pelkästään kärsivä uhri... Jos tämä "nuorempi nainen" on miestä tosissaan piirittänyt, niinkuin ap kertoo, niin mies on toki syyllinen, mutta ei yksin, kaksihan heitä on siinä ollut ja nainen vielä aktiivisempi osapuoli. Kyllä siinä aika moni vanhempi ukko helposti sortuu, kun saa nuoremman naisen huomiota. Ja me naisetkin osataan nykyään olla melkoisen päällekäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aikanaan pettäjäkumppani sanoi, että "tämä ei liity mitenkään sinuun". Yritin selittää, että no vähän ehkä liittyy, kun valitsit toisen minun sijastani.
Olen kuullut myös sanat ``sulla ei oo mitään tekemistä tämän asian kanssa`` Piste.
Mies ikäänkuin irrottaa vaimonsa omista puuhistaan, ne ovat hänen yksityisasioitaan.
Ei mua kiinnostanut enää mitä silloinen kumppani oli mieltä mistään, kun häntä petin. Tilanteemme oli hyvin erilainen kuin apn toki, mutta ero oli jo ihan valmis päätös minulle, miksi muutennolisinnpettänyt edes?
Itsekkyyttä se on, ei mitään muuta. Haluaa kaiken, sen turvallisen parisuhteen kotona, johon on ehkä vähän kyllästynyt, mutta ei halua erota, vaivalloista avioeroa ja rikkoa perhettä, luopua monista asioista avioliiton ympärillä. Ja sitten toisaalla on jännää ja kutkuttelevaa ihastumista, houkuttelevan ihmisen kanssa pyörryttävää alkuhuumaa. Jota haluaa lisää. Vaikka tietää olevansa menossa väärään suuntaan, ei halua lopettaa. Eikä halua luopua tästä huumaavasta tunteesta.
Kuvitellaan, että asia on hallinnassa, kukaan ei saa tietää ja on vain kivaa flirttiä, mitään ei ole vielä tapahtunut. Mutta jossain vaiheessa tehdään ne päätökset ja mennnään rajan yli, suudellaan, mennään sänkyyn. Koska haluaa sitä niin kovasti eikä usko jäävänsä kiinni. Tilanne oli hallinnassa, eikö niin.
Haluaa syödä ja säästää kakun. Haluaa mitä jo on. Haluaa sitä toista ihmistä niin paljon. Sillä hetkellä ei ole väliä muista, koska ei usko jäävänsä kiinni. Itsekkyyttä. Minä haluan. Sitä se on.
En tiedä kannattaako sinun ap jäädä odottelemaan vastauksia. Et ehkä niitä saa. Ainakaan rehellisiä. Rehellinen vastaus voisi olla luultavasti, että hän vain halusi panna sitä toista naista niin paljon, että muulla ei ollut väliä. En tiedä haluatko kuulla tämän totuuden. Nyt vaan omaa päätä kuntoon ja päättämään mitä elämässäsi seuraavaksi tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aikanaan pettäjäkumppani sanoi, että "tämä ei liity mitenkään sinuun". Yritin selittää, että no vähän ehkä liittyy, kun valitsit toisen minun sijastani.
Narsistilla on ominaisuus, jolla hän kykenee lokeroimaan (compartmentalize) asiat mielessään. Miehillä on se kyky useammin kuin naisilla, en tiedä, onko kaikilla miehillä. Joka tapauksessa narsisteilla se on. Lokerointi tarkoittaa, että hän pystyy laittamaan ihmisen ikäänkuin lokeroon ja lokeron oven kiinni ja laittamaan sen lokeron pois pitkäksikin aikaa. Sitten hän voi tarvittaessa ottaa sen lokeron esiin taas ja ihmisen ulos sieltä lokerosta. Kun muut lokerot, esim sivusuhteet, ovat syrjässä ja kiinni ja mies elää parhaillaan esillä olevassa lokerossa eli esim vaimon kanssa, niin ne muut lokerot eivät ole hänellä mielessä ja käytössä lainkaan, niitä ei ikäänkuin ole. Siten tuo lainaamani kommentin mies puhui varmaan totta. Muut naiset ja vaimo olivat hänellä eri lokeroissa, eivätkä ne liittyneet toisiinsa mitenkään.
https://www.thenarcissisticpersonality.com/narcissists-compartmentalize/
Miehet ilmeisesti laajemminkin lokeroimaan:
Men process life in boxes, or compartments, that are all separate from each other and make holding places for their thoughts, feelings, ideas, memories, etc. They think by focusing on one box, and usually one box only, at a time.
https://ftajax.com/why-men-and-women-think-like-they-do/
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin joku sanoi, en itsekään pysty olemaan pettäjien kaveri, paheksun vain niin kovasti sitä moraalitonta touhua. Kertoo ihmisestä kaiken, mitä tarvitsee tietää. Yksi humalainen hairahdus vielä menee, mutta sitten on näitä, joilla on kuukausien/vuosien mittaisia suhteita. Tai heitä, jotka jahtaamalla jahtaavat varattuja. Inhoni sellaiseen on niin syvä, että kerran lopetin vakkarikampaajallani käynnin, kun hän huolettomasti alkoi kertoa varattujen kanssa kahvitteluistaan. Se asiakkuus loppui siihen. Ehkä olen tiukkis, mutta.
Jos kyllästyt entiseen, eroa ensin ja ala säheltää vasta sitten. En ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa!
Se siinä erossa on vaikeaa, että haluaa pitää molemmat suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverina oli nainen joka ihan kasuaalisti kertoi eronneensa avioliitostaan, mutta jatkavansa tämän ex-miehen kanssa edelleen seksisuhdetta, vaikka miehellä on jo uusi nainen. Ex-vaimo saattaa olla miehen asunnolla yökylässä kun uusi nainen soittaa ja mies valehtelee ihan pokkana.
En pysty ymmärtämään millä moraalilla ja oikeutuksella ihmiset ovat liikenteessä, en pettäjän enkä tämän ex-vaimon osaltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnostanut enää mitä silloinen kumppani oli mieltä mistään, kun häntä petin. Tilanteemme oli hyvin erilainen kuin apn toki, mutta ero oli jo ihan valmis päätös minulle, miksi muutennolisinnpettänyt edes?
Jos ero oli jo sinun osaltasi päätetty niin silloinhan normaali ihminen eroaa edellisestä ennen kuin menee sänkyyn toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, joten on ehkä jo sanottu, mutta ap: SINÄ olet se joka romahdutti oman ja puolisosi elämän, SINÄ heität 25 vuotta roskakoriin. Mieshän olisi kertomasi mukaan halunnut jatkaa liittoanne, mutta SINÄ päätit lähteä siitä. Olisit aivan hyvin voinut päättää myös jäädä, ja työstää suhdettanne vaikka pariterapiassa. Älä yritä kieltää omaa osuuttasi tapahtumien kulussa.
t. pettänyt, mutta ei jätetty
Fyysinen pettäminen on vain jäävuoren huippu. Kaikki se valehtelu ja luottamuksen pettäminen mikä tapahtuu on se mikä hajottaa parisuhteen. Ei sellaista voi sietää katkeroitumatta, en luottaisi enää mihinkään mitä petturi sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistilla on ominaisuus, jolla hän kykenee lokeroimaan (compartmentalize) asiat mielessään. Miehillä on se kyky useammin kuin naisilla, en tiedä, onko kaikilla miehillä. Joka tapauksessa narsisteilla se on. Lokerointi tarkoittaa, että hän pystyy laittamaan ihmisen ikäänkuin lokeroon ja lokeron oven kiinni ja laittamaan sen lokeron pois pitkäksikin aikaa. Sitten hän voi tarvittaessa ottaa sen lokeron esiin taas ja ihmisen ulos sieltä lokerosta. Kun muut lokerot, esim sivusuhteet, ovat syrjässä ja kiinni ja mies elää parhaillaan esillä olevassa lokerossa eli esim vaimon kanssa, niin ne muut lokerot eivät ole hänellä mielessä ja käytössä lainkaan, niitä ei ikäänkuin ole. Siten tuo lainaa
Tiedän tällaisia ihmisiä. Suhteita työpaikalla, maksullisia Aasiassa, silti hän saattoi ihan innoissaan olla tyytyväinen kotona, kun ydinperhe (lapset ja totaalisen petetty vaimo) ympäröi hänet. Sanoa, että lauma kasassa, kaikki hyvin. Sanonnat tyyliin *sehän oli vain pano* ja *ketään ei voi omistaa* kuuluivat myös fraasikokoelmaansa. On hyvin vaikea päästä kiinni psykopaatin/narsistin mielenmaisemaan ja aivoituksiin; niin paljon ne normaalista poikkeavat kun sitä moraalia ei vain ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverina oli nainen joka ihan kasuaalisti kertoi eronneensa avioliitostaan, mutta jatkavansa tämän ex-miehen kanssa edelleen seksisuhdetta, vaikka miehellä on jo uusi nainen. Ex-vaimo saattaa olla miehen asunnolla yökylässä
Jännä kuvio. No ehkä seksi on avioliitossa sujunut ja muu sitten ei. Sääliksi käy miehen uutta naista.
Pettäjä ajattelee vain itseään. Niin sinunkin nyt täytyy. Kun eroat, keskityt itseesi.
Kaikki eivät petä, mutta nämä pettämiseen taipuvaiset pettävät jokaista, niin kauan kuin kelpaavat jollekin toiselle.
Eikä suhteessa välttämättä ollut mikään edes pielessä, pettäjä hakee säpinää, jännitystä ja huomiota. Haluaa uusia kokemuksia arjen rutiinien tilalle.
Vastuu pettämisestä kuitenkin on miehellä, ei toisella naisella. Totta kuitenkin on se, että jotkut naiset nauttivat siitä egobuustista, minkä saavat kun "vievät" toiselta naiselta miehen, kokemusta on. Kakkonen oli aivan into piukeana ja kateellinen minulle miehestäni. Viestejä paukutti illassa kymmeniä, näin viestit ja mies sanoi, että toinen nainen ei ole niin tasapainoinen ja häntä on helppo johdatella ja hän tekee ja ajattelee mitä mies haluaa. Aivan sama miten mies minulle toista naista haukkui, minä lähdin enkä ole katunut. Saavat nyt pitää toisensa ja sekoilla keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Olisit voinut suoraselkäisesti erota ensin. Olisi hyvä kertoa tuo selkeä ero toisellekin ennen muualla säätämistä. No karma löytää lopulta meistä jokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
Kyllä musta tässä tapauksessa nainenkin on vastuussa
Solidaarisuudesta muita naisia kohtaan? Oikeesti? Eli mielestäni miehet ovat vain heikkoja, munansa vietävissä olevia olioita ja me naiset päätämme, haluammeko heitä vai emme, otammeko heidät toisilta naisilta vai annammeko olla? Sinun miehesi on ihan itse päättänyt panna toisen naisen kanssa ja syy on ainoastaan miehesi. Hän valitsi aloittaa avioliiton ulkopuolisen suhteen, vaikka avioliittonne oli sinun mielestäsi täydellinen. Miehesi on se ainoa syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin elämä muuttui rysäyksellä ja mies rikkoi toisen naisen takia lähes 30 vuotta kestäneen yhteiselämämme. Kyseessä oli työpaikalla tavattu nainen. Pidin elämäämme hyvänä, seksielämä oli vilkasta jne. Mies oli myös vuoden alle "pyöreitä vuosia". Pirun kipeätä teki, mikään ei valmistanut minua siihen, en osannut epäillä laisinkaan. Oli aamuja kun teki niin kipeätä, että oli vaikea nousta ylös jne. Mies ei aiheesta suostunut puhumaan laisinkaan. Tavallaan puolustelin miestä alussa. Luen Sinun tekstistä kyllä vielä sellaisen epäuskon ja halun, että kaikelle löytyisi joku järkevä syy. Minä en varsinaisesti ikinä saanut selitystä, valheita kyllä selvisi paljon myöhemmin mm. julkisen median syövereistä.
Pahinta ei ollut pettäminen, vaan ne valheet jota oli syötetty ties kuinka kauan. Useita kuukausia todistetusti mies piti meitä samaan aikaan, mutta voi olla, että paljon pidempääkin. Kun tajusin, että luottamus ja kunnioi
Hyviä pointteja. Menetettyä luottamusta ei voi saada takaisin. Hetkessä hajoaa aivan kaikki mitä on yhdessä rakennettu. Kaikki rakkaudentunnustukset, kosinnat yms. tuntuvat valeelta, ja vaikka ei olisi pettänyt kuin vähän aikaa, pyyhkäisee pettäminen uskolliset, rakkaudentäyteiset vuodet roskiin.
Eivät nämä pettämiskuviosta alkaneet jututkaan yleensä kestä, koska ne on valheelle rakennettu. Aina mielessä kytee se totuus, miten hän voi tehdä toiselle. Aika naiivia olisi ajatella, ettei hän minulle niin tekisi, olen ainutlaatuinen ja tämä sitä todellista rakkautta. Rakastava ja kunnollinen ihminen ei petä ketään, valheellinen ja juonitteleva, itsekeskeinen pettää.
Kunnollinen ihminen jättää toisen kun huomaa tunteiden laimenneen ja sitten vasta siirtyy seuraavaan.
Pettäjä tavoittelee vain omaa hyötyä ja pitää kaikki ovet avoinna viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaan rakastanut sinua tarpeeksi, varmasti paljon, mutta ei tarpeeksi.
Pettäjät rakastavat vain itseään. Typerää luulla, että heistä tulee kunnollisia, kunhan vain kunnolla rakastuvat.
Ehkä toi on kakkosten mantra, joilla he selviytyvät.
"Hän on jostain syystä ollut musta aina mustasukkainen" Sanoit Ap, ja taitaa olla niin että pettämiseen taipuvaiset useimmiten epäilee itse puolisoaan pettämisestä ja ovat hyvinkin mustasukkaisia. Mustasukkaisuus on toki normaalia, mutta jos se on vahvaa niin taustalla voi olla jotain omien tunteiden projisointia toiseen, että voi sitten oikeuttaa itselleen pettämisensä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisella ole juurikaan haittaa kun mies pettää, et joudu köyhyyteen ja elättämään vieraan naisen lasta vastoin tahtoasi ilman että siitä voi ikinä päästä irti.
Tai no voihan mies myrkyttää äpärän vaikka syöttämällä valkoista kärpässientä, mutta se lienee ainoita tapoja päästä irti naispettäjän aiheuttamasta vahingosta. Sitten vankilaan 14v koska halusi vapaaksi vieraan miehen lapsesta.
Sitä varten on ne isyystestit olemassa.
Ja siinä sinä vain katselet sivusta ja ihmettelet.