Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
861/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jörrikkä ja bilehile on varmaan toinen puoli tuosta perinteisestä kotikasvatuksesta, jossa nainen on aina jonkun joku. Oma mieheni on enimmäkseen, nykyään lähes aina, tosi mukava ja minun seurassani juhliessaankin hyvin sympaattisella tavalla hyvä seuramies. Mutta tiettyjen miesten seurassa hänestä tulee aivan toisenlainen. Silloin ikään kuin oletetaan suorilta, että vaimo on kotona ja nalkuttava nipo, joka haluaa _kieltää_ kaiken hauskanpidon. Ja sitten sanotaan, että lähdetään yksille oluille, ja jotenkin poikamaisesti keppostellen karataankin radalle ja vedetään hirveät kännit.

Tuollaiselta reissulta mies on esimerkiksi tullut kotiin aamuyöstä niin jurrissa, että oli kaatunut pihalla, lyönyt otsansa kukkaruukkuun ja sammunut eteisen lattialle. Onneksi heräsin ennen lapsia ja sain luututtua verilammikon lattialta ja hätistettyä miehen sänkyyn potemaan krapulaansa. Ehkä olen kumminkin onnekas, kun mieheni tulee kotiin noilta reissuilta, vai

Noh, minun exmies on perheestä jossa oli täysin moderni ja kodille omistautunut isä jo silloin 70-80 -luvulla ja silti teki juuri tuollaisia tempauksia. Aina kun mietin hänen ja perheensä meininkiä tulee mieleen laulu "aina hauskaa olla pittää" -hauskanpito on jotain sellaista mitä ei saa asettua rajoittamaan. Mies kun tekee tunnollisesti töitä ja kotihommia niin sitten pitää saada myös "rentoutua". Minä en känniörvellyksestä tykkää ja mies sen tiesi (tähän väliin: juon itse ihan säännöllisesti sen 3-6 annosta viikonloppuehtoona eli en ole mikään raittiusniuho), joten piti tehdä joku riita tai kiemurrella jollain tekosyyllä ulos kun teki mieli REHELLISESTI VETÄÄ PERSEET. Eli alkoholin himo se on joka tuohon ajaa, syytä on turhaa hakea muualta.

Vierailija
862/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki toisenlainen vaimo olisi ehkä ollut vähän vähemmän sinisilmäinen ja kyseenalaistanut noita Ruka-reissuja eri tavalla. Mutta näitä on nyt enää turha pohtia. Ja olisiko siitäkään ollut muita seurauksia kuin enemmän riitoja.

Tästä olen silleen erimieltä, kun itse teen Rukan ja Tahkon reissuja ilman suksia. Tämä siksi, että jotkut on työreissuja ja on ollut kaverien kanssakin reissuja, mutta mä en hiihdä enkä laskettele. Se homma ei vaan yhtään kiinnosta.

Sen sijaan haluan olla mukana työreissuissa tietenkin sekä kaverien kanssa kaikessa muussa, saunomisessa, paljuilussa, syömisessä, juttelussa, viinin ottamisessa jne. Ja kertaakaan en ole itse, eikä kukaan muukaan mun tietääkseni näissä reissuissa ketään pettänyt. Sinkuilla on saattanut olla säpinää.

Eli en siis laita tuotakaan apn piikkiin, eli että olisi voinut epäillä. Ei hyvässä suhteessa ole tarpeen, eikä kai ole tarpeen lähteä siitäkää

Joo mutta nää Levit ja Tahkot ilman suksia oli aivan täysin "poikien" ryyppyreissuja kyllä. Inhosin niitä todella, mutta ajattelin aina että kohta reissu on ohi, muutama päivä. Mutta ei olisi onnistunut millään muotoa meillä toisinpäin. Ei kuulkaa olisi tullut yhtään mitään siitä että MINÄ olisin tehnyt vastaavia reissuja, ei sitten millään. Mies on aina ollut kovin mustasukkaista sorttia. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jörrikkä ja bilehile on varmaan toinen puoli tuosta perinteisestä kotikasvatuksesta, jossa nainen on aina jonkun joku. Oma mieheni on enimmäkseen, nykyään lähes aina, tosi mukava ja minun seurassani juhliessaankin hyvin sympaattisella tavalla hyvä seuramies. Mutta tiettyjen miesten seurassa hänestä tulee aivan toisenlainen. Silloin ikään kuin oletetaan suorilta, että vaimo on kotona ja nalkuttava nipo, joka haluaa _kieltää_ kaiken hauskanpidon. Ja sitten sanotaan, että lähdetään yksille oluille, ja jotenkin poikamaisesti keppostellen karataankin radalle ja vedetään hirveät kännit.

Tuollaiselta reissulta mies on esimerkiksi tullut kotiin aamuyöstä niin jurrissa, että oli kaatunut pihalla, lyönyt otsansa kukkaruukkuun ja sammunut eteisen lattialle. Onneksi heräsin ennen lapsia ja sain luututtua verilammikon lattialta ja hätistettyä miehen sänkyyn potemaan krapulaansa. Ehkä olen kumminkin onnekas, kun mieheni tulee kotiin noilta reissuilta, vai

Bilehilemies oli mulle usein aika kamala, koskaan ei tiennyt mitä suustaan päästelee. Jörrikästä pidin paljon.

Ap

Vierailija
864/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Ja ISO JOS me palattaisiin vielä joskus yhteen niin mikäänhän ei voisi jatkua kuten ennen, miehen olisi tehtävä suuri työ itsensä kanssa ja sitouduttava vain minuun. Kohdeltava minua paremmin, ottaa pää pois omasta hanuristaan jne. *

Lainaustoiminto temppuaa taas, mutta juurikin tämä. Itse olen aikoinani kuunnellut juurikin tuota paskanjauhua luottamuksesta, huonosta itsetunnosta, tarpeesta vapauteen ja myös siitä, kuin tällaiset asiat pitäisi vain ohittaa olankohautuksella. Joo ei. Kyseinen pellehermanni ei tosin ollut minkään sortin alfa, vaan säälittävä kokovartalokyrpä joka projisoi omaa rumuuttaan, sieluttomuuttaan ja moraalittomuuttaan sekä itsetunnottomuuttaan minuun. 

Lainaustoiminnossa olisi paljon kehitettävää tällä palstalla! Koskaan ei tiedä milloin se toimii tai on toimimatta. Jännä tuo että jauhetaan luottamuksesta, mutta samaan aikaan ei olla sen arvoisia. Ajatelkaa, mä luotin häneen kun hän vaatimalla vaati ja vannoi olevansa sen arvoinen....vaan kuinkas kävikään....Ottaa niin paljon aivoon!

Ap

Vierailija
865/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minun exmies on perheestä jossa oli täysin moderni ja kodille omistautunut isä jo silloin 70-80 -luvulla ja silti teki juuri tuollaisia tempauksia. Aina kun mietin hänen ja perheensä meininkiä tulee mieleen laulu "aina hauskaa olla pittää" -hauskanpito on jotain sellaista mitä ei saa asettua rajoittamaan. Mies kun tekee tunnollisesti töitä ja kotihommia niin sitten pitää saada myös "rentoutua". Minä en känniörvellyksestä tykkää ja mies sen tiesi (tähän väliin: juon itse ihan säännöllisesti sen 3-6 annosta viikonloppuehtoona eli en ole mikään raittiusniuho), joten piti tehdä joku riita tai kiemurrella jollain tekosyyllä ulos kun teki mieli REHELLISESTI VETÄÄ PERSEET. Eli alkoholin himo se on joka tuohon ajaa, syytä on turhaa hakea muualta.

Mäkin inhosin miehen känniörvellystä, se oli puoli jota todella vihasin hänessä! Ja kyllä itsekin viiniä silloin tällöin lipitän, mutta tuo överikännääminen on jotain aivan muuta. 

Ap

Vierailija
866/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on ollut jo pidempään totaalisen kyllästynyt sinuun ja sinun tapoihin. avioliitto ei ole enää vuosikausiin antanut mitään hänen elämälle. pettäminen oli vain tapa katkaista liitto ja saada sinut lähtemään, puhumalla et olisi koskaan lähtenyt menemään. ei oikeasti halua jatkaa, sanoo vaan sen, että sinulla olisi parempi mieli. pettäminen tuo vapauden nopeasti ja tehokkaasti, pääsee eroon ihmisestä jota ei oikeasti jaksa katella enää päivääkään. 

Vierailija
867/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuollainen mies tuntee pitkään ylpeyttä siitä että on niin houkutteleva useiden naisten silmissä. Hän tuntee varmaan himoa toista naista kohtaan. Voi olla myös että mies tuntee ylpeyttä kun on saanu sumutettua ehkä molempia oveluudellaan. Monestihan nämä sitten valehtelevat toiselle naiselle olevansa pakotettuja olemaan avioliitossa ja ehkä väittävät olevansa viittä vaille eroamassa. Onneksi pääset ap eroon tuollaisesta.

Vierailija
868/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien kannattaisi sopivin määräajoin ottaa avioero ja lähtä pitämään hauskaa. vaikka 4 vuoden välein, voisi olla laissa säädetty. 

Vierailija
869/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut se nuorempi tapaus, joka pitkään jallittamalla sain miehen itselleni. Joten kyllä se on mahdollista.

Vierailija
870/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselta reissulta mies on esimerkiksi tullut kotiin aamuyöstä niin jurrissa, että oli kaatunut pihalla, lyönyt otsansa kukkaruukkuun ja sammunut eteisen lattialle. Onneksi heräsin ennen lapsia ja sain luututtua verilammikon lattialta ja hätistettyä miehen sänkyyn potemaan krapulaansa. Ehkä olen kumminkin onne

Tuskin mikään on kuvottavampaa kuin ihminen, jonka tapa rentoutua on vetää kännit ja örveltää. Minulle riittää ihan tuo kännien vetäminenkin vaikka olisi hiljaa; siinä on neljä lautaa ristissä. Jonkinlaisesta heikkolahjaisuudestahan tuollainen kertoo.

Vierailija
871/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkien kannattaisi sopivin määräajoin ottaa avioero ja lähtä pitämään hauskaa. vaikka 4 vuoden välein, voisi olla laissa säädetty. 

On hyvin erikoista, että hauskaa voi pitää vain erottuaan. Silloin kannattaisi ensin kelata, onko avioliittokelpoinen tai kasvanut aikuiseksi ylipäätään.

Vierailija
872/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerronpa tähän tapauksen vuosien takaa. Olimme parin ystävän kanssa aika vastattain eronneet kaikki tällaisista ydinperheidylleistä ja teimme reissun erääseen laskettelukeskukseen. Sieltä löytyi nopeasti seuraksi miesporukka, jotka olivat kotoisen toisesta kaupungista, meille siis ennalta täysin vieraita. Kaikki naimisissa tai pitkässä parisuhteessa. Jokainen miehistä halusi seksiä. Yhden kanssa juttelin pidempäänkin, hän oli hyvin pitkässä parisuhteessa, ei lapsia, aktiivinen näyttelykoiraharrastus. Hauska mies, tuli vähän käsitys, että aika varakas ja olisiko nuorempana ollut sitten vähän nörtti. Nautti selvästi naisten huomiosta, josta päättelin, että ehkä vientiä oli nyt vasta aikuisena. Mitään pahaa hän ei puhunut vaimostaan, mutta kaverinsa naljailivat että on tossun alla. Yöllä hän sai pehmiteltyä minut sänkyyn, ei mitään, ihan kivaa. Seuraavana päivänä käytiin porukassa vielä syömässä, mutta kyseessä ei tosiaan ollut mikään romanssi.

Yllätys oli melkoinen kun muutama viikko myöhemmin sain viestin, että hän on tulossa kotikaupunkiini työmatkalle ja yöpyy x-hotellissa, että ottaisi mielellään seuraa illaksi ja yöksi. Vastasin etten ehdi ja toivotin hyvää loppuelämää. Sen verran alkoi kiinnostaa, että tsekkasin fonectasta puhelinnumeron ja tein pienet google-harjoitukset. Sievä vaimo, söpöt koirat, oikea Herttasten perheen sininen kartanotalo laatoitettuine pihoineen, veneineen ja volvoineen. Minkä minä tunsin hauskana ja rentona, nauravana miehenä, elää sellaisessa täydellisessä kiiltokuvamaailmassa, josta vaimo postaa täydellisiä kiiltokuvia someensa. Jotenkin sen miehen olemus ja käytös oli jyrkässä ristiriidassa sen kuvaston kanssa. Ehkä myös miehen itsensä mielestä(?)

Vierailija
873/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hän on ollut jo pidempään totaalisen kyllästynyt sinuun ja sinun tapoihin. avioliitto ei ole enää vuosikausiin antanut mitään hänen elämälle. pettäminen oli vain tapa katkaista liitto ja saada sinut lähtemään, puhumalla et olisi koskaan lähtenyt menemään. ei oikeasti halua jatkaa, sanoo vaan sen, että sinulla olisi parempi mieli. pettäminen tuo vapauden nopeasti ja tehokkaasti, pääsee eroon ihmisestä jota ei oikeasti jaksa katella enää päivääkään. 

Voi olla, vaikea sanoa kun ei puhua pukahda. Voin vain spekuloida näitä asioita, reilua.

Ap

Vierailija
874/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuollainen mies tuntee pitkään ylpeyttä siitä että on niin houkutteleva useiden naisten silmissä. Hän tuntee varmaan himoa toista naista kohtaan. Voi olla myös että mies tuntee ylpeyttä kun on saanu sumutettua ehkä molempia oveluudellaan. Monestihan nämä sitten valehtelevat toiselle naiselle olevansa pakotettuja olemaan avioliitossa ja ehkä väittävät olevansa viittä vaille eroamassa. Onneksi pääset ap eroon tuollaisesta.

Kaikki muut voin tuossa sun kommentissa allekirjoittaa, mutta tuo että "mies tuntee ylpeyttä kun on saanu sumutettua ehkä molempia oveluudellaan", sitä en lähtisi kyllä allekirjoittamaan. En mä usko että on ylpeä teoistaan, tuntuu että tuntee siitä enemmänkin häpeää. Mutta aivan varmasti on kakkoselle kerrottu aivan puutaheinää meidän suhteesta, siitä olen satavarma! Satusetä. Enpä olisi ikinä arvannut hänestä! "Kuka sä oot, mä en tunne sua enää...?"

Ap

Vierailija
875/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden. 

Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin. 

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa

Toivoisit asian olevan niin, mutta todellisuudessa hän kyllä tajuaa.  Mutta hän ei välitä siitä.  Häntä suututtaa vain se, että jäi kiinni ja siksi hän ei halua puhua koko asiasta mitään.  Ei hän halua ruveta esittämään katuvaista ja sinua säälittelemään ja lepyttelemään.  Syytettyjen penkillä oleminen ei ole miellyttävää, siksi hän haluaa siitä pois mahdollisimman nopeasti.  

Ei pettäjät koskaan mitään syvällistä tunne.  He itse asiassa vain tykkäävät siitä pettämisestä, mutta eivät tykkää jäädä kiinni, koska siitä seuraa kaikenlaista sotkua.

Älä keksi selityksiä.  Mies tiesi mitä teki ja tulee tekemään tulevaisuudessakin.  Häneltä se käy, se on nyt todistettu.  

Vierailija
876/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap: pääset eroon ihmisjätteestä. Luultavasti kuulet vielä roskan ulinaa, kuinka olet aina mädättänyt ilmapiiriä, valittanut kaikesta, etsinyt suurennuslasilla virheitä ja ongelmia, ja että tulevat/olevat kiputilasi ja sairautesi ovat karmaa koska olet niin hanurista. Se on kuitenkin kaiken tuon arvoista, koska fakta on ettei aikuinen ihminen muutu. Hän on selkeästi päättänyt, että sinua voi noin kohdella, enkä usko että ajatus kääntyy millään konstin.

Vierailija
877/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden. 

Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin. 

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa että hän on ainakin tässä vaiheessa kykenemätö

Aloituksessa kysyttiin, mitä pettäjän päässä liikkuu. Pettäneiden kommentteja ei ketjussa ole juuri näkynyt, mutta sen sijaan vastauksina on tullut tulva petettyjen naisten kommentteja, joissa tuomitaan yksimielisesti mies siaksi ja toinen nainen moraalittomaksi luntuksi. Ei se ihan näin mustavalkoista ole.

Vaikka ap (ja kaikki te muutkin petetyksi tulleet vaimot tai miehet) onkin kuvitellut, että "kaikki on ollut hyvin" jne, ei mies ole selvästikään ollut tyytyväinen. Ehkä hän ei vain ehkä ole uskaltanut tai osannut sanoittaa sitä (eikä uskalla vieläkään), kun pelkää että paljastuksesta syntyy kauhea draama. Tuskin hän myöskään haluaa ehdoin tahdoin kääntää puukkoa haavassa ja kertoa raatorehellisesti, mikä kaikki oikeastaan on mättänyt, ja siksi hän vaikenee edelleen. Et ehkä koskaan tule saamaan vastauksia, joten parasta että hyväksyt tilanteen, päästät miehen menemään ja käännät katseesi eteenpäin.

Pitkään kestänyt salasuhde on poikkeuksetta merkki siitä, että avioliitto on jo aivan kalkkiviivoilla. Ja jollei kumppani vielä tämän salarakkaan kanssa päätyisikään kokonaan yhteen, on vain ajan kysymys, milloin tulee seuraava ja sitten hän häipyy. Et voisi enää milloinkaan elää rauhallisin mielin saman ihmisen kanssa, vaan takaraivossasi takoisi koko ajan epäilys.  Kun luottamus on kerran mennyt, ei sitä takaisin saa.

Kokemusta on.

Vierailija
878/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap: pääset eroon ihmisjätteestä. Luultavasti kuulet vielä roskan ulinaa, kuinka olet aina mädättänyt ilmapiiriä, valittanut kaikesta, etsinyt suurennuslasilla virheitä ja ongelmia, ja että tulevat/olevat kiputilasi ja sairautesi ovat karmaa koska olet niin hanurista. Se on kuitenkin kaiken tuon arvoista, koska fakta on ettei aikuinen ihminen muutu. Hän on selkeästi päättänyt, että sinua voi noin kohdella, enkä usko että ajatus kääntyy millään konstin.

Roskan ulinaa 😂

Sori, ohis, naurattaa.

Vierailija
879/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuo näin vain kävi, tarkoittaa

Jep, kuvailet jättivauvan tunne-elämää. 

Vierailija
880/1940 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikä täys paskahousu mies joutaakin mennä,jos ei himojaan hallitse.

Sivusta