Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
"
Jos englantia osaat, niin tässä on kirjoittajan nettisivut! Siellä on paljon juttua ja tekstiä, paljon samaa mitä kirjassakin on. "
Tämä siis piti olla vastauksena tuosta Leave a Cheater, Gain a Life kirjasta.
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä! Eihän tuo 'nuori' nainen ole paljon sinua nuorempi vaikka ehkä yhä jotenkin mukiinmenevä tyttis. Kyllähän sä tiedät että se on exä ennen sua ja juuri sen jonka juttu loppuikin pahoinpitelyyn. Jos pahoinpitely ei olisi tapahtunut ja vähän muutakin niin ehkä teistä ei koskaan olisi tullut mitään. Hyvähän se on että elämä järjestää lopulta asiat oikein ja sähän sait jo kivan elämän. Ei kannata murehtia! Mitä väliä enää, että et enää pysty uuteen parisuhteeseen - suhTEISIIN ei tarvitsekaan pystyä.
Kait ymmärrät että tämä nainen ennen sinua ei koskaan ole pystynyt mihinkään parisuhteisiin tai siis että ne eivät koskaan johtaneet mihinkään PAHOINPITELYN JÄLKEEN. Teidän suhteestanne sanottiin että paska pitää yhdessä (psykologi). Aika paksua! Mutta olisiko hän pahoinpidellyt sitten sinuakin - vähän kyllä epäilen että ei ole joten tämä on provo. Kenen kirjoittama?
Nyt en ymmärtänyt tästä yhtään mitään. Mitä ihme pahoinpitelyjuttua suollat? Kukaan ei ole pahoinpidellyt ketään, henkisesti ehkä.
Ap
Miksi mies romuttaisi oman elämänsä tuolla? Mitä hän menetti? Ap:n?
Meillä on jokaisella vain tämä yksi elämä eikä toisten tunteista voi olla vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Tältä osin syytän naistakin. Tiesi varsin hyvin mieheni ukkomieheksi.
Ap
Okei, ja eikö sun mies tiennyt olevansa varattu, naimisissa oleva, ukkomies?
Miten se pitkä pa
Sepä, miten voi unohtua? Hyvä kysymys. En ole missään vaiheessa sanonut, etteikö mies ole syyllinen tekoonsa, vaan että syytän MYÖS naista.
Ap
Baarimikkona, joka on työskennellyt kymmeniä vuosia yökerhon tiskin takana, voin kertoa kaikille, että jo tilastojenkin mukaan joka toinen pettää.
Joskus kysyin joltain sarjapettäjältä, että miksi. Oma vaimo arkistuu ja tulee väistämättä ristiriitoja pitkässä parisuhteessa. Kun on vähän sutinaa, kokee itsensä halutuksi ja saa vähän ilmaa siipien alle, jolloin on helpompi mennä kotiin ja olla ottamatta kaikkea niin vakavasti.
Mustakin on tosi outoa syyttää toista naista, vaikka hän tiesikin, että miehesi on naimisissa. Parisuhteesi rikkoontumisesta voit vain ja ainoastaan syyttää omaa miestäsi, jonka kuuluisi välittää sinusta. Hän on ollut aivan tietoisesti toisena osapuolena tapailussa ja sekstailussa ja aivan varmasti tiennyt mitä tekee ja mitä se sinulle merkitsee, jos jää kiinni. Eli miehesi ei välitä sinusta niin paljon kuin luulit. Olen pahoillani siitä ja vie varmasti aikaa päästä tästä yli. Miehesi todennäköisesti katuu sitä, että jäi kiinni, ei sitä että petti.
Vierailija kirjoitti:
AP, miehesihän on jo kertonut syyn pettämiselle.
Hän halusi huomiota. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin sinulta.
Se on niin yksinkertaista.
Mutta hassua sinänsä kun hän sai kumpaakin kotonakin ylenmäärin. Olen yrittänyt sitäkin tajuta että miksi se ei riittänyt. Miten paljon yksi mies voi huomiota ja himoa oikein kaivata?!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hassua sinänsä kun hän sai kumpaakin kotonakin ylenmäärin. Olen yrittänyt sitäkin tajuta että miksi se ei riittänyt. Miten paljon yksi mies voi huomiota ja himoa oikein kaivata?!
Ap
Koska tuossa jo sanottiin se syy. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin -sinulta-.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä rikkaatkin haluaa yleensä aina vain lisää rahaa. Miehesi moraali ei estä häntä pettämästä tilaisuuden tullen. Veikkaan, että on myös kaksinaismoralistinen, eikä sallisi sinulle vastaavaa. Itsekkyyttähän tuo on.
Harvemmin nuoret naiset setämiehiä piirittää, yleensä ne naimisissa olevat miehet ovat niitä sitkeitä piirittäjiä.
Humalassa pettää tilaisuuden tullen sekä mies että nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Todella paljon on myös sellaisia naisia, jotka ovat itse naimisissa ja etsivät jopa tarkoituksella seuraa toisista varatuista - kiinnijäämisriski on näin pienempi.
Lähipiirissäni oli tällainen nainen, josta kukaan ei olisi uskonut, että hän kehtaa ylläpitää useiden vuo
Mulla onneksi se hyvä, että olen itse hyväpalkkainen joten sillä tavalla en joudu luopumaan millään tavalla elintasostani. Mutta kieltämättä oman pitkäaikaisen (20 v.) kodin jättäminen kirpaisee. Yhdessä kun sitä rakkaudella laitettiin ja siellä kasvoivat lapsemme aikuisiksi, sinne toimme heidät vastasyntyneinä ja sieltä he lähtivät maailmalle. Koti on nähnyt niin paljon ilon ja onnen hetkiä, joulut, valmistujaiset, syntymäpäivät...Miehelle tässä enemmänkin tulee taloudellinen pudotus, vaikka mukavasti hänkin toki tienaa. Nyt hän on vihainen minulle kun vien itse ostamiani tavaroita yhteisestä kodistamme pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on vähän niinkuin omakotitalo. Jos yksi pitää jatkuvasti takaovea auki, niin jossain vaiheessa joku tulee ja ryöstää sen asunnon.
Syytätkö silloin henkilöä, joka avonaisesta ovesta tuli ja vei tavarat, vai sitä henkilöä, joka ovea on pitänyt auki tahallaan?
Kyllä jokainen tietää, että rikollisia maailmalla on ja jos tilanne sallii, tekevät kyllä rikoksen. Tottaka rikollinen tekee väärin, mutta syyllinen on kyllä se henkilö, joka tietoisesti oven auki jätti.
Syytän eniten miestä, mutta syytän myöskin naista että varatun miehen kanssa hässi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi olla typerä. Ihan normaalit naiset ja miehet rakastuu varattuihin, typerää tuommoinen syyttely. Sinua ei miehesi arvostanut, olit se, joka piti arjen koossa, kaikki muu oli hänellä muualla. Kysypä onko ensimmäinen pettäminen, olen satavarma, ettei ole. Jos on työmatkoja, kursseja, AY-reissuja, niin pettänyt on.
Parhaiten ärsyttäisit sitä uutta naista ja tätä miestä kun kun knullaisit jotain tän naisen exää ja pitäisit huolen että asia tulee ilmi.
Tilaisuus teki varkaan.
Eikö tätä ole tutkittu ja tämä on yleisin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella paljon on myös sellaisia naisia, jotka ovat itse naimisissa ja etsivät jopa tarkoituksella seuraa toisista varatuista - kiinnijäämisriski on näin pienempi.
Lähipiirissäni oli tällainen nainen, josta kukaan ei olisi
Kyllähän se miestä kiukuttaa, kun olit hänelle itsestään selvyys ja kaikki kotonanne miehen mielestä hänen omaisuuttaan. Ihan unohti, että suuri osa hyvästä hänen elämässään oli sinun tekemää ja hankkimaa.
Ap, lopeta kynnysmattona oleminen ja lakkaa alapeukuttamasta kun sinulle kerrotaan, että syyllinen on VAIN JA AINOSTAAN MIEHESI.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten ärsyttäisit sitä uutta naista ja tätä miestä kun kun knullaisit jotain tän naisen exää ja pitäisit huolen että asia tulee ilmi.
Harvinaisen typerä kommentti. Jos muut on ää liöitä, tilanne ei taatusti parane olemalla itsekin ää liö, ja halventamalla itsensä.
Olen joutunut miettimään tätä tosi paljon kun ensimmäinen puolisoni oli ammattipettäjä. Mitään ei koskaan myöntänyt, ja tästä syystä jouduin pähkäilemään syitä itse.
Syitä pettämiselle voi olla yksi tai monta saman ihmisen kohdalla. Voi olla kyllästynyt liittonsa, puolisoonsa, itseensä, voi olla ikäkriisi, voi lähteä kaikkien kiinnostuneiden matkaan (jotkut hakevat aina valloituksia ja ihastumisen tunnetta), ei rakasta enää puolisoaan, haluaa erota ja käy pettämässä että puoliso hoitaisi sen eroamisen kun ei osaa/kehtaa/uskalla sanoa että haluaa erota, nuoruus on elämättä ja elää sitä nyt, ajattelee että teen mitä haluan niin kauan kun en jää kiinni, haluaa elämältä kaiken vaikka satuttaisi samalla muita, haluaa hallita useaa naista yhtä aikaa, haluaa että on varaäiti jos nykyinen jättää niin voi vain ottaa uuden piian tilalle kun on jo katsottuna, ei ole koskaan ollutkaan rakastunut sinuun otti vain sopivan/piian/maksajan/asunnonomistajan/lapsentekijän/jonkun siihen asti kun parempi löytyy ja niin edelleen - tässä mitä tuli heti mieleen, jatkakaa listaa.
Miehesi syy voi löytyä jostain näistä tai monen yhdistelmästä. Omalla kohdalla tulin siihen tulokseen että mies ei ikinä rakastanut minua, otti vain lapsentekokoneen kun kaverit ympärillä ryhtyivät lisääntymään sekä hänelle on myös tärkeää saada hurmattua kaikki mikä ympärillä liikkuu ja mennä niin pitkälle kuin vain pystyy näiden hurmattujen kanssa. Siinä ei paljon vaimo ja lapsi käynyt mielessä kun sähelti menemään. Itse olin rakastunut ja uskoin yksiavoiseen liittoon. Lähdin kun sain ensimmäisen todisteen ja jälkikäteen selvisi kaikenlaista muutakin, todennäköisesti tiedän vain sen jäävuoren huipun. Se petti varmasti päivästä yksi alkaen. Käytti hyväkseen kun näki että olin rakastunut.
Jätä miehesi nyt kokonaan, myös henkisesti. Mene vaikka eroryhmään niin pääset eteenpäin. Ikinä et tule saamaan mieheltäsi rehellistä vastausta mihinkään. Voit olla varma että on valehdellut sinulle silmät ja korvat täyteen. Revi itsesi kerralla irti, niin paraneminen voi alkaa.