Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei täällä Suomessa asuta oikeissa puutaloissa?

Vierailija
22.02.2026 |

Sellaisissa mitä näkyy vanhoissa kuvissa ja elokuvissa? Puutahan meillä riittää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puutalo. Sitä en tiedä onko päätynyt joskus jonkun filmi rullalle. Ihan on oikeaa puuta. 

Vierailija
2/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuta pitää hoitaa, ei jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puutalo. Sitä en tiedä onko päätynyt joskus jonkun filmi rullalle. Ihan on oikeaa puuta. 

Eikö joku pieni puusta tehty omakotitalo ole suht halpa rakentaa? Nyt en tarkoita mitään hirsilukaalia kaikki härpäkkeineen.

Vierailija
4/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko taloa, joka on puussa?

Vierailija
5/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpä on, paikalleen rakennettu pitkästäpuusta, jos jollekulle termi aukeaa

Vierailija
6/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku pieni puusta tehty omakotitalo ole suht halpa rakentaa? Nyt en tarkoita mitään hirsilukaalia kaikki härpäkkeineen.

En tiedä. En tätä ite rakentanut. Ostin ja remppasin.

Vierailija
7/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö et talo on päätynyt Googlen street kuviin?

Vierailija
8/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuta pitää hoitaa, ei jaksa.

Ei saa tukia, ei jaksa.

Vierailija
9/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa asuu aika moni. 

Vierailija
10/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakennettiin täyshirrestä, ja laitettiin sammalta rakoihin, mutta nykyaikaisilla seinärakenteilla ja eristemateriaaleilla pääsee parempaan energiatehokkuuteen ja se näkyy myös pienempinä lämmityskuluina. Täyspuuta voi toki olla monenlaista, onhan se sahanpuru ja kutterilastukin puuta. 

Vierailija
11/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei yleensäkään nykyään rakenneta samannäköisiä taloja kuin 100 vuotta sitten? Miksi luulet, että muoti muuttuu niin taloissa, autoissa kuin vaatteissakin, kun ajat muuttuvat? Mutta jos itse rakennat niin saat tehdä juuri sellaisen kuin haluat. 

Vierailija
12/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa noin 2500 euroa/neliö, plus tonttikulut. Noin 100-neliöisen puisen ok-talon rakentaa noin 250 000 eurolla. Plus ne tonttikulut, ja niihin vaikuttaa eniten sijainti.

Vierailija
13/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen rakennettiin täyshirrestä, ja laitettiin sammalta rakoihin, mutta nykyaikaisilla seinärakenteilla ja eristemateriaaleilla pääsee parempaan energiatehokkuuteen ja se näkyy myös pienempinä lämmityskuluina. Täyspuuta voi toki olla monenlaista, onhan se sahanpuru ja kutterilastukin puuta. 

Halvimmalla tikkutalon seinän saa kun tekee puusta, villasta, kipsistä, muovista ja maalaa kaiken muovimaalilla.

Vierailija
14/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mikään halpaa rakentamisessa. Me rakennettiin tämä 150 neliön tavallinen pyöröhirsitalo 30 vuotta sitten 100 000 markalla. Sillä rahalla saa nykyään ehkä tontin, joskus perustukset siihen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi