Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
621/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua itseäni aikoinaan vähän "lohdutti" Jennifer Anistonin tilanne. Nainen, joka vuosi toisensa jälkeen oli rankattu maailman upeimmaksi, tuli silti petetyksi ja jätetyksi. Ja pettäjä kehtasi vielä julkisuudessa sanoa, että liitossa oli tylsää ja että hän tylsistyi. Ihan malliesimerkki vastuun ulkoistamisesta.

Summa summarum. Ketä tahansa voidaan pettää, kuka tahansa voidaan jättää. Kuka tahansa ei kuitenkaan petä, koska se on aina tietoinen päätös! Aina olisi voinut valita toisin.

Syitä voi yrittää ymmärtää, mutta usein syyt ei ole siinä millainen olet tai et ole tai mitä olisit voinut tehdä toisin. Kuten näissä pettäjien vastauksissa usein on: ei ne ajattele sitä petettyä tai sen tunteita.

Älä ainakaan arvota itseäsi alemmaksi tämän takia, niin minä tein pitkään. Jäin myös täysin jumiin, kun yritin ymmärtää, tajuta. Hävetti koko juttu niin paljon, hävetti kuulua niiden sinisilmäisten petettyjen ja j

Kiitos kommentista! Se onkin jännä tunne tuo häpeä kun syytöntäkin hävettää. Monet ovat multa kysyneet että miksi SUA hävettää kun et ole tehnyt mitään. Sepä se, joku epäonnistumisen ja nöyryytyksen tunne. Mun oli pakko muuttaa eri paikkakunnallekin, suurin syy siihen on häpeä (toki muitakin syitä on!). Tiedän etteivät ihmiset ajattele mua epäonnistujana tai nöyryytettynä, mutta itse mä koen näin. Monen kohtalontoverin kanssa kun olen asiasta jutellut, niin sama nousee esiin heidänkin kokemuksissaan. 

Mä myös olen ollut jumissa sen kanssa että olen kovasti yrittänyt ymmärtää ja tajuta, niin absurdi koko tilanne mulle on ollut, täysin käsittämätön. Mutta nyt tuntuu että pikkuhiljaa alan päästä pois ajatusten kehästä. Tapahtuneesta on kuitenkin vielä niin vähän aikaa ja takana pitkä liitto, joten onko ihme että ei tästä kaikesta ihan heti selviä....mun mielestä ei. Aika tunteeton olisin jos olkapäitä kohautellen vain jatkaisin elämääni kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. 

Hyvä vertaus myös tuo Jennifer Aniston. Muakin asia ihmetytti aikoinaan kovasti. Ja aikuisten oikeasti se mun miehen kakkonen on/oli ulkoisesti kuin varjo musta, sekin ihmetyttää. Edes jollain tapaa voisin tajuta jos hän olisi joku naisellinen kaunotar, mutta kun on poikamainen hiirulainen. Kuulostaa joo hirveen itserakkaalta, tiedän, mutta asia todella on näin ja moni onkin ihmetellyt että ehkä mies haki mun vastakohtaa...? No, ulkonäöllä ei kyllä ollut tässä tapauksessa mitään merkitystä. Mies itse on, kuten sanottua, todella komea ja miehinen mies, mä taas hyvin naisellinen nainen. 

Ap

Vierailija
622/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen esimerkki on Ruotsin Madeleine. Tosi kaunis ja vielä prinsessa ja kaikkea. Ja häntäkin aikanaan petettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee vain ja ainoastaan vitutusta koska jäi kiinni. Tulee tylsää riitaa ja mahdollisesti työläs ero. Voi voi. Ihan turha kuvitella että katuu tai tuntuu pahalta sen petetyn puolesta.  

Vierailija
624/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen esimerkki on Ruotsin Madeleine. Tosi kaunis ja vielä prinsessa ja kaikkea. Ja häntäkin aikanaan petettiin.

Totta! Oi mitä kaikkia vertaiskohteita alkaakaan löytyä, tämä jos mitä on lohduttavaa.

Itse muistan ihan kaveripiiristä yhden mallinakin työskennelleen kauniin naisen jota mies törkypetti. Tämäkin kakkonen oli todella poikamainen, siis ei enää nainen voi miesmäisempi olla. Lisäksi kakkonen tuli raskaaksi "vahingossa" (miehen mielestä vahingossa, mutta nainen oli tämän laskelmoinut että saisi miehen itselleen). Se suhde oli alkujaankin tuhoon tuomittu. Miehellä oli ykkösen kanssa samanlaiset elämäntyylit, matkustelivat, näyttivät hyvältä yhdessä jne. Kakkonen oli kiinnostunut metsätöistä, traktoreista ja peltotöistä ja toimi baarimikkona mustassa hupparissa. Se suhde ei kovin kauan kestänyt, mutta vahinkolapsia (KYLLÄ!!!!) tuli vielä muutama lisää ihan pienessä ajassa. Sitten tarina loppui kuin mies jälleen törkypetti. 

Ap

Vierailija
625/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntee vain ja ainoastaan vitutusta koska jäi kiinni. Tulee tylsää riitaa ja mahdollisesti työläs ero. Voi voi. Ihan turha kuvitella että katuu tai tuntuu pahalta sen petetyn puolesta.  

Riidat on nyt riidelty, asutaan jo erillään.

Ap

Vierailija
626/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle pettäminen on sama kuin naiselle uusien, turhien vaatteiden ostelu.

On luvannut itselleen, ettei osta mitään, mutta sitten tulee jossain vastaan se "pakko saada". 

Näin se menee, ei ne miehet osaa kieltäytyäkään. Joku harva osaa, mutta suurin osa antaa mennä vaan. Ei siinä sen kummempaa.

Kuulostaa omituisilta ja itsekkäiltä tyypeiltä.

Sairaudelta tuo kuulostaa, ja sairashan tuon kirjoittaja on. Jumalan hylkäämä demoni. Varjokansalainen. 

Tämän kirjoittaja on realisti. Paljon nähnyt, kuullut ja kokenut. Ei se papin aamen mitään tepsi, jos toinen on mennäkseen, turha kuvitella. Toki on hyvä suojella itseään liialta tiedolta. Pettäjän kiinnijääminenhän tässä pahinta on!

Vierailija
627/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pikaisesti googlailin petettyjä kauniita ja upeita julkkisnaisia ja löysin mm nämä: Eva Longoria, Sandra Bullock, Jennifer Aniston, Denise Richards, Sienna Miller, Reese Witherspoon, Halle Berry, Elizabeth Hurley, Christie Brinkley, Uma Thurman, Sara Sieppi....

Että eipä se ole puolison ulkoisesta olemuksesta kyllä juurikaan kiinni....

Ap

Vierailija
628/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee mieleen Victoria ja David Beckham. Kaunis superpari, edelleen yhdessä, vaikka David teki mitä teki. Entäs Teemu ja Sirpa.

Timo Sarpanevan vaimo ja tyttöystävä tulivat hyvin juttuun keskenään. 

Hyvästä miehestä riittää jaettavaa.

Vierailija
629/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pikaisesti googlailin petettyjä kauniita ja upeita julkkisnaisia ja löysin mm nämä: Eva Longoria, Sandra Bullock, Jennifer Aniston, Denise Richards, Sienna Miller, Reese Witherspoon, Halle Berry, Elizabeth Hurley, Christie Brinkley, Uma Thurman, Sara Sieppi....

Ap

Mikä ihme on saanut miehen pettämään noita naisia?!!! Voi apua. 

Vierailija
630/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä ihme on saanut miehen pettämään noita naisia?!!! Voi apua. 

Hyvä kysymys....sen kun tietäisi. Sitähän minäkin olen tässä ihmetellyt että mitä pettäjän päässä liikkuu?!

Ap

Vierailija
631/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä pettämiseen niin monta kuin miestä. Exäni totesi, että aina pitää olla kaksi naista varalla, mikäli yksi jättää. Toinen näistä 15 v nuorempi jätti, koska huomasi exäni varattomaksi. Toinen ei ollut kiinnostunut kuin seikkailusta. Tekivät palveluksen minulle. Pääsin exästäni.

Vierailija
632/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni sellaisen vähän karun mietelauseen asian tiimoilta, jonka mukaan jokaista upeaa vaimoa kohden on yksi kyllästynyt aviomies. Suhde kuin suhde arkipäiväistyy, ihminen alkaa pitämään kumppaniaan itsestäänselvyytenä ja miehet myös usein vain kyllästyvät. Sen kumppanin "upeus" haalenee tai ainakin sen vaikutus haalenee.

Mun isoin suru on edelleen näin vuosia myöhemmin se, että meidän perhe-elämä kaatui siihen. En missään nimessä allekirjoita sitä, että eronneena olisin ollut jotenkin parempi äiti. Kyllä elämä oli pitkään selviytymistä ja sinnittelyä, toipumista. Meillä oli kuitenkin vielä päiväkoti- ja kouluikäisiä lapsia siinä vaiheessa. Mielelläni olisin luotsannut heidät hieman vanhemmiksi ydinperheessä. Uusperhekuviot ovat todella kuormittavia kaikille osapuolille.

Vierailija
633/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäminen tapahtuu, suhde on päättynyt jo sitä ennen. Jotakin on jo loppunut, lopullisesti. Toinen ei enää kunnioita toisen tunteita. Ei piittaa toisesta. Ei kanna vastuuta toisesta. Parisuhde on menetetty jo siinä kohtaa, kun kumppanista on tullut valmis pettämään. 

Vierailija
634/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsokaas, kun koko ajan ei heitä huvita syödä samaa ruokaakaan, sanovat. Tarvii vaihtelua, kiksejä. Elävät ja paistattelevat vain uuden ihastuneen ihmisen loisteessa. Ei sen uuden tarvi olla kummoisenkaan näköinen. Eivät ole ilman tätä paistattelua mitään, eivät olemassakaan, Ihmiskuoret. 

Vierailija
635/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsokaas, kun koko ajan ei heitä huvita syödä samaa ruokaakaan, sanovat. Tarvii vaihtelua, kiksejä. Elävät ja paistattelevat vain uuden ihastuneen ihmisen loisteessa. Ei sen uuden tarvi olla kummoisenkaan näköinen. Eivät ole ilman tätä paistattelua mitään, eivät olemassakaan, Ihmiskuoret. 

Ja jostakin syystä uudet limakalvot kiehtovat joitakin sairaita yksilöitä 🤢🤮

Vierailija
636/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee mieleen Victoria ja David Beckham. Kaunis superpari, edelleen yhdessä, vaikka David teki mitä teki. Entäs Teemu ja Sirpa.

No enpä sanoisi. Ei se haittaa, jos jollain fuckbodylla on muutama muu, mutta oman miehen ei tarvitse kuskata toisten naisten alapäistä pöpöjä kotiin. 

Vierailija
637/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni sellaisen vähän karun mietelauseen asian tiimoilta, jonka mukaan jokaista upeaa vaimoa kohden on yksi kyllästynyt aviomies. Suhde kuin suhde arkipäiväistyy, ihminen alkaa pitämään kumppaniaan itsestäänselvyytenä ja miehet myös usein vain kyllästyvät. Sen kumppanin "upeus" haalenee tai ainakin sen vaikutus haalenee.

Mun isoin suru on edelleen näin vuosia myöhemmin se, että meidän perhe-elämä kaatui siihen. En missään nimessä allekirjoita sitä, että eronneena olisin ollut jotenkin parempi äiti. Kyllä elämä oli pitkään selviytymistä ja sinnittelyä, toipumista. Meillä oli kuitenkin vielä päiväkoti- ja kouluikäisiä lapsia siinä vaiheessa. Mielelläni olisin luotsannut heidät hieman vanhemmiksi ydinperheessä. Uusperhekuviot ovat todella kuormittavia kaikille osapuolille.

Tuo mietelause pitää varmasti paikkansa. Arki, arkipäiväisyys, nämä eivät joillekin miehille riitä. Mulle arjen toimivuus oli iso juttu. Missään vaiheessa myöskään kumppanin upeus ei haalentunut, hän oli mielestäni komea ja haluttava mies....valitettavasti myös muiden naisten silmissä. 

Monesti olen kiittänyt siitä että lapset sentään ovat nyt aikuisia. Voi että, en voi kuvitellakaan miten raskasta olisi jos hekin olisivat vielä pieniä ja itsellekin päivät ovat henkistä taistelua. Sitten vielä huoltajuudet, etävanhemmuudet sun muut. Tuplannee kurjan olon määrän! Ei meilläkään lapset erouutista riemusta kiljuen vastaanottaneet, suruissaan ovat vieläkin vaikka aikuisia ovatkin.

Sinä selvisit, minä selviän, kaikki me selvitään vaikka vaikeaa onkin!

Ap

Vierailija
638/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen tullut siihen tulokseen että nimenomaan tuota paistattelua mieskin tarvitsi. Mutta sikäli hassua että sai paistatella kotonakin. Pidin/pidän häntä viehättävänä ja kerroin sen kyllä. 

Ap

Vierailija
639/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä sanoisi. Ei se haittaa, jos jollain fuckbodylla on muutama muu, mutta oman miehen ei tarvitse kuskata toisten naisten alapäistä pöpöjä kotiin. 

Kävi ilmi että tyhmä mieheni oli, kuinkas muuten, paljaalla päästellyt tätä kakkosta. Fiksua....?

Ap

Vierailija
640/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana tuo kuvitelma, että vieraissa käyneet olisivat kaikki yhteiskunnan reunalla eläviä sarjapettäjiä. Ehkä heillä on sarvet ja karvainen häntäkin?

Tosiasiassa nimenomaan tai myös ns paremmissa piireissä on ollut maailman sivu erilaisia pitkiäkin sivusuhteita, joista sivistyneesti vain vaietaan. Niin miehillä kuin naisillakin. Ei mitään holtitonta ympäriinsä paneskelua, vaan ihan tavallisia ihmissuhteita. Ihan tutkitusti varakkaammat ihmiset eivät niin helposti eroa, koska yhteinen omaisuus sitouttaa suhteeseen seksiä enemmän. Ehkä kaikki eivät myöskään vanhemmalla iällä enää pidä seksiä niin keskeisenä asiana suhteessa, kun siinä on jo paljon muutakin. 

Ranskalaiset osaavat tämänkin asian paremmin kuun me suomalaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi