Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
581/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omiin rajoihin on tietysti jokaisella oikeus, ja on oikeus valita, millaisessa parisuhteessa haluaa elää. Mutta tämä oikeus on vain itsellä ja vain omalta osalta. Jos puoliso on valinnut harrastaa seksiä myös muualla, eikä hän ole halunnut erota, vaan on avioliittoon tyytyväinen, niin ei ole hänen vikansa, jos sinä haluat erota. Et voi sanoa draamaillen, että se puoliso heitti 25 vuotta romukoppaan tai rikkoi perheen tai mitä nyt ikinä, koska ei hän tehnyt niin. Sinä aiheutat eron, kun haluat erota. Teet sen aivan itse. Sinulla on siihen täysi oikeus, ja ratkaisu voi olla omalta kannaltasi hyvä, mutta kanna nyt hyvä ihminen itse vastuusi omista päätöksistäsi. 

Voi luoja mikä kaasuvalotuksen yritys. Huh heijakkaa.

Vierailija
582/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään väheksymättä petetyn tunteita, mutta. Ei se pettäjä siinä ole heittänyt pitkää liittoa roskakoriin, vaan sen tekee petetty, joka haluaa erota. Jos pettäjä olisi halunnut erota, hän olisi eronnut. Hän on asiaa miettinyt, eikä ole halunnut erota. Kyllä siihen joku syy on.

Eli ihan samoin kuin sitä (tässä tapauksessa) naista ei voi syyttää oman miehen pettämispäätöksestä, ei voi syyttää omaa miestä eroamispäätöksestä, jos mies ei sitä eropäätöstä tee. Kyllä ero on ihan oma päätös tuossa, ja ihan itse sitä siinä heittää koko pitkän liiton roskakoriin sen pettämisen takia. 

Mikään laki ei pakota eroamaan, vaikka joku olisi harrastanut seksiä väärässä paikassa väärään aikaan. Ero on aina sen päätös, joka sen eron hakee. 

Seksi on kuitenkin vain seksiä. Turha siitä vetää hirveitä kilareita. Jos toinen pettää, ei omassa suhteessa oli yleensä kaikki kunnossa. Parempi mennä parisuhdeterapeutille ja purkaa taustoja pettämiseen ja pohtia voiko näitä asioita korjata tai sitten avata suhde. Ei sekään ole elämää suurempi asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sinällään ihan inhimillistä, että suhde voi alkaa myös pettämisellä. Tarkoitan, että jos edellinen suhde todellakin on vaikeuksissa, lopussa, eron partaalla jne. ja tapaa ihmisen, jonka kanssa natsaa ja pettää, niin se sen voin ymmärtää. Sitä on henkisesti tehty jo se ero. Aina ei voi täydellisesti ajoittaa sitä, kenet tapaa ja miten suhde alkaa. Tietysti upeaa, jos odottaisi viralliseen eroon, mutta inhimillistä on, ellei.

MUTTA. Siinä tapauksessa todellakin ripeässä tahdissa hoidetaan se ero todeksi, otetaan se todella ja lähdetään ihan itse suhteesta. Riippumatta siitä, onko varmuutta, että uuden kanssa suhde onnistuu. Riippumatta siitä, että joutuu itse syntipukiksi eroon. Ihan mistään riippumatta erotaan ja lähdetään suhteesta.

Ei jäädä riitelemään ja syyttelemään sitä toista, miksi hänen vuoksensa tähän päädyttiin ja koska meillä oli sellaista ja tällaista. Aletaan perhana elämään todeksi sitä u

Minun nykyinen 5 vuotta kestänyt suhteeni alkoi itse asiassa näin. Ironista siinä on se, että ex-mieheni petti minua, yritin jatkaa hänen kanssaan. Mutta kipu oli päivittäistä ja koin hänen kanssaan asumisen ja elämisen henkiseksi vankilaksi ja helvetiksi. Sitten tapasin sattumalta uuden miehen. Juteltiin, tutustuttiin, ihastuin... ja päädyimme yöksi yhteen. Exäni luuli, että olen vain kaverin kanssa muuten vain hengailemassa.

Mutta kun kettu kävi kolossa tuona yönä, vedin täysillä liinat kiinni exän suhteen ja ajattelin sen olevan oikeudenmukaista, että en anna exälle enää toivonkipinää suhteen jatkumisesta. Se päättyi heti. Tavallaan myös näpäytin häntä sillä samalla kivulla, jolla hän satutti minua ensin. Tuohon asti olin muuten ollut koko suhteen ajan lojaali ja uskollinen kumppani exälleni. Nykyisessä suhteessa olen myös ollut lojaali ja uskollinen.

Vierailija
584/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuuluu parisuhteeseen, muuten kyseessä on kaverisuhde. Elän kaverisuhteessa vaimoni kanssa. Joitain vuosia petin ja sitten nostin kissan pöydälle. Totesin, että seksiä on jossain, joko kotona tai muualla, vaimo saa päättää. Nyt sitä on muualla. Vapaus on molemminpuolinen. Mielummin sekstailisin vaimoni kanssa, mutta jos ei niin ei.

Ihan turha kuvitella, että jos kotona ei ole seksiä vastapuoli tukahduttaa omat tarpeensa. Kyllä metsä vastaa niin kuin sitä kutsuu.

Apn avauksessa ei ollut tuollainen tilanne

Vierailija
585/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omiin rajoihin on tietysti jokaisella oikeus, ja on oikeus valita, millaisessa parisuhteessa haluaa elää. Mutta tämä oikeus on vain itsellä ja vain omalta osalta. Jos puoliso on valinnut harrastaa seksiä myös muualla, eikä hän ole halunnut erota, vaan on avioliittoon tyytyväinen, niin ei ole hänen vikansa, jos sinä haluat erota. Et voi sanoa draamaillen, että se puoliso heitti 25 vuotta romukoppaan tai rikkoi perheen tai mitä nyt ikinä, koska ei hän tehnyt niin. Sinä aiheutat eron, kun haluat erota. Teet sen aivan itse. Sinulla on siihen täysi oikeus, ja ratkaisu voi olla omalta kannaltasi hyvä, mutta kanna nyt hyvä ihminen itse vastuusi omista päätöksistäsi. 

Jep. #havaintojakaasuvalottajasta

Vierailija
586/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarina pettämisestä: Oltiin oltu 30 vuotta yhdessä ja olin vieläkin äärettömän rakastunut mieheeni. Sitten yllättäen, myös somen kautta, silmilleni lävähti kuva kun mieheni jossain taustalla halaili ja suuteli toista naista. Tää oli erään artistin keikalta ja artistin ig-tarinoissa kun kävin katsomassa niitä. Kysyin mieheltä että mikä homma, tunnusti heti, mutta katui ja häpesi niin paljon että halusi erota. Ei kyennyt enää katsomaan mua silmiin ja jatkamaan kun näki tuskani. Mä olisin halunnut käsitellä asiaa ja jatkaa yhdessä. Olin täysin rikki, uneton, ruokahaluton jne. Hain työterveyslääkäriltä myös masennuslääkityksen, niin pahalta tuntui, elämältä putosi pohja. Muutin pois kotoani, mies jäi vanhaan yhteiseen kotiimme. Ei jatkanut myöskään tuota sivusuhdetta, ei kyennyt enää siihenkään. Nyt asutaan erillään, minä syön masennuslääkettä eikä hän puhua pukahda mitään mulle. 

Vierailija
587/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tarina pettämisestä: Oltiin oltu 30 vuotta yhdessä ja olin vieläkin äärettömän rakastunut mieheeni. Sitten yllättäen, myös somen kautta, silmilleni lävähti kuva kun mieheni jossain taustalla halaili ja suuteli toista naista. Tää oli erään artistin keikalta ja artistin ig-tarinoissa kun kävin katsomassa niitä. Kysyin mieheltä että mikä homma, tunnusti heti, mutta katui ja häpesi niin paljon että halusi erota. Ei kyennyt enää katsomaan mua silmiin ja jatkamaan kun näki tuskani. Mä olisin halunnut käsitellä asiaa ja jatkaa yhdessä. Olin täysin rikki, uneton, ruokahaluton jne. Hain työterveyslääkäriltä myös masennuslääkityksen, niin pahalta tuntui, elämältä putosi pohja. Muutin pois kotoani, mies jäi vanhaan yhteiseen kotiimme. Ei jatkanut myöskään tuota sivusuhdetta, ei kyennyt enää siihenkään. Nyt asutaan erillään, minä syön masennuslääkettä eikä hän puhua pukahda mitään mulle. 

Olipas rohkaiseva esimerkki. Tähän kannattaa kaikkien pyrkiä?

Vierailija
588/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puuttuu enää vain lause *Turha yrittää uhriutua.* Narsistin prototyyppi. Jumalauta että minua kuvottaa tuollaiset demonit.

Vierailija
589/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väitä, että tuo olisi jotenkin reilu tai hyvä tapa ajatella asioita, mutta ei se kaasuvalotusta ole. Gaslighting tarkoittaa sitä, että valehdellaan ja saadaan toinen epäilemään mielenterveyttään jatkuvasti kiistämällä, mitä on tapahtunut. Eihän tuossa ollut mitään sellaista.

Ja totta on sekin, että eropäätös on kunkin oma.

Omasta suvusta ja tuttavapiiristä tiedän, että suurin osa aviopareista itse asiassa jää yhteen pettämiskriisin jälkeen. Edelleenkään en ota kantaa siihen, onko se hyvä vai paha. Näin vain on.

Eri 

Vierailija
590/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh miten kävi. Mun uudessa sinkkukodissa kävi tuttu mies asentamassa sähkölaitteita ja jostain kumman syystä päädyimme harrastamaan seksiä. Olen nyt vapaa niin tekemään, mutta ei se kuulkaa sieluton jyystäminen tunnu miltään kun siinä ei ole tunnetta mukana, ei se ollut sama kuin oman miehen kanssa. Hänen kanssaan jokainen kerta tuntui niin ainutlaatuisen ihanalta koska rakkaus ja tuttuus. Nyt ihmettelen vieläkin enemmän sitä miksi joku päätyy pettämään silläkin uhalla että menettää ison osan elämästään sen seurauksena.....en mä ymmärrä. En mä ainakaan tuommosen irtopa*on vuoksi olisi ollut valmis menettämään puolisoani tai kotiani jne. 🙄 No tulipa vähän vaihtelua tähän surkeuteen ja tunne että mä kelpaan vielä. Mutta kylläpäs minä niin miestäni rakastin/rakastan, tuo vielä vahvisti sitä tunnetta. 

Ap

Vierailija
591/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei pakota eroamaan, vaikka joku olisi harrastanut seksiä väärässä paikassa väärään aikaan. Ero on aina sen päätös, joka sen eron hakee. 

Harva tämän takia eroaakaan. Se on se käytös eron jälkeen: heittäydytään puhumattomaksi, pahimmassa tapauksessa vihamieliseksi, ei yritetäkään pelastaa liittoa, vaan uhitellaan, että lähde jos olet mennäksesi, syytellään petettyä, keksitään lisää valheita...joten kyllä, usein se on pettäjä, joka ensin harrastaa seksiä väärässä paikassa ja sen jälkeen vihamielisyydellään pilaa loputkin liiton mahdollisuudet.

Vierailija
592/1940 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on satuillut kaikki kirjoituksensa omasta mielikuvituksestaan.

Kuitenkin tämä ketju on hyvää luettavaa.

Vierailija
593/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on satuillut kaikki kirjoituksensa omasta mielikuvituksestaan.

Kuitenkin tämä ketju on hyvää luettavaa.

Voi vitsi kun olisinkin, oltaisiin vältytty niin paljolta surulta ja murheelta. Tuskasta nyt puhumattakaan. 

Tänään olo jo vähän toiveikkaampi. Ehkä tuo kertap*no kuitenkin virkisti! 

Ap

Vierailija
594/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tämän takia eroaakaan. Se on se käytös eron jälkeen: heittäydytään puhumattomaksi, pahimmassa tapauksessa vihamieliseksi, ei yritetäkään pelastaa liittoa, vaan uhitellaan, että lähde jos olet mennäksesi, syytellään petettyä, keksitään lisää valheita...joten kyllä, usein se on pettäjä, joka ensin harrastaa seksiä väärässä paikassa ja sen jälkeen vihamielisyydellään pilaa loputkin liiton mahdollisuudet.

Hyvin vahvasti näin! Miehen käytös sen jälkeen kun käry kävi oli ala-arvoista eikä hän suostunut tulemaan missään asiassa vastaan. Kiukkuili kaikesta, huusi, ei olisi antanut mun viedä mitään vanhasta kodista jne jne....lista on loputon. 

Ap

Vierailija
595/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin vastata. Olen toipuva, terapiassa käyvä diagnosoitu persoonallisuushäiriöinen.

Aikaisemmissa suhteissa petin ihan jokaisessa, heti kun tilaisuus tuli. 

Mä voin sanoa ihan rehellisesti etten tuntenut yhtään mitään. En ainakaan puolisoa kohtaan. Ehkä se vähän kiukutti kun jäi kiinni ja hirveä vaiva pistää lusikat jakoon. Penskat itki ja kaikki oli pers**stä.

Mut näin myöhemmin ajateltuna, ei nää puolisot eikä heidän tunteet merkinneet mitään. Se jännitys ja hetkellinen nautinto meni suhteen ohi.

Älkää nyt tulko haukkumaan, pysyn nykyään kaukana suhteista etten satuta enää ketään, tiedostan kyllä nykyään itseni ja mitä kamaluutta voin tarjota joten jätän tarjoamatta.

Vierailija
596/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Kun sanoit, että ehkä teillä on tulevaisuutta, jos mies menee vaikka hoitoon, niin mitä sillä tarkoitit? Ts. luuletko, että tämä asia on jotenkin "hoidettavissa"? Tarkoitit varmaan terapiaa tms.

Minulla on huonoja uutisia tästä, olen sanonut toisessakin pettämistä koskevassa ketjussa. Olen työssä työterveydessä, jossa näkee monenmoista. Oikeasti sellaista kuin ikäkriisi, joka oireilee pettämisellä ja muulla holtittomalla elämällä näkee todellakin vähän! 

Oikeasti suurin osa miehistä oireilee paniikkihäiriön omaisesti, tuskailee pelkojaan, miten perheen käy, jos hänelle sattuu jotain, miettii työkykyään (jotta perhe olisi turvattu), lasten ikää, miten lapset siis pärjäävät, jne. Kyllä se pieni osa, joka ei käänny perheeseen päin vielä entistä enemmän.

Tämä kannattaa oikeasti pitää mielessä kun mies alkaa selostaa, että ei tiedä,, mikä häneen meni.

P.s. En usko, että tuo panoista kirjoitteleva on ap.

Vierailija
597/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin vastata. Olen toipuva, terapiassa käyvä diagnosoitu persoonallisuushäiriöinen.

Aikaisemmissa suhteissa petin ihan jokaisessa, heti kun tilaisuus tuli. 

Mä voin sanoa ihan rehellisesti etten tuntenut yhtään mitään. En ainakaan puolisoa kohtaan. Ehkä se vähän kiukutti kun jäi kiinni ja hirveä vaiva pistää lusikat jakoon. Penskat itki ja kaikki oli pers**stä.

Mut näin myöhemmin ajateltuna, ei nää puolisot eikä heidän tunteet merkinneet mitään. Se jännitys ja hetkellinen nautinto meni suhteen ohi.

Älkää nyt tulko haukkumaan, pysyn nykyään kaukana suhteista etten satuta enää ketään, tiedostan kyllä nykyään itseni ja mitä kamaluutta voin tarjota joten jätän tarjoamatta.

Suuri kiitos kun vastasit! Enkä hauku, tää tuli tarpeeseen. Mäkin kun oon miettinyt miehen käytöksen takana olevan jonkin häiriön, en tietenkään osaa nimetä sitä, mutta jotain on. Nyt kun aikaa on kulunut ja olen tuumaillut paljon menneitä asioita, niin on montakin asiaa jotka hänessä ei oikein täsmää siihen mikä on normaalia käytöstä. Hirvittävän minäkeskeinen ihminen, tuntuu jopa sairaalloiselta. 

Ap

Vierailija
598/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Nuorempana saattoi olla useampi mies illassa ja oma ukko kotona. En tuntenut mitään näitä toisia kohtaan, halusin hyväksyntää ja huomiota. Näitä miehiä on useampi sata, enkä edes erota heitä kadulla toisistaan. Jotkut toki, mutta he ovat yksittäistapauksia. Miehet ovat pelkkiä munankantotelineitä minulle.

Terveisin toipuva seksiaddikti

Vierailija
599/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

Kun sanoit, että ehkä teillä on tulevaisuutta, jos mies menee vaikka hoitoon, niin mitä sillä tarkoitit? Ts. luuletko, että tämä asia on jotenkin "hoidettavissa"? Tarkoitit varmaan terapiaa tms.

Minulla on huonoja uutisia tästä, olen sanonut toisessakin pettämistä koskevassa ketjussa. Olen työssä työterveydessä, jossa näkee monenmoista. Oikeasti sellaista kuin ikäkriisi, joka oireilee pettämisellä ja muulla holtittomalla elämällä näkee todellakin vähän! 

Oikeasti suurin osa miehistä oireilee paniikkihäiriön omaisesti, tuskailee pelkojaan, miten perheen käy, jos hänelle sattuu jotain, miettii työkykyään (jotta perhe olisi turvattu), lasten ikää, miten lapset siis pärjäävät, jne. Kyllä se pieni osa, joka ei käänny perheeseen päin vielä entistä enemmän.

Tämä kannattaa oikeasti pitää mielessä kun mies alkaa selostaa, että ei tiedä,, mikä häneen meni.

P.s. En usko, että tuo

Kiitos! Mulle on tullut nyt vähän enemmän sellainen "hällä väliä" -fiilis vaikka kelaankin asioita. Ymmärtää en edelleenkään voi sitä mitä tapahtui, mutta menen koko ajan eteenpäin ja laitan uutta kotiani. Mies tehkööt mitä lystää. 

Ap

Vierailija
600/1940 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

P.s. En usko, että tuo

Mä en ymmärtänyt mitä tässä haluttiin sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä