Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
641/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäinpä miettimään sitäkin, että jos AP:llä on takana pitkä onnellinen suhde, niin onko ainoa vaihtoehto tosiaan heittää kaikki roskakoriin tuon puolison tekemän virheen takia? Eikö kaikki mainittu hyvä paina vaakakupissa aika paljon, onko tuon luottamuksen pettämisen tarkoitettava kaiken hyvän pois heittämistä, vai voisiko virheen antaa anteeksi ja koittaa korjata...? Onko tällainen ehdottomuus välttämätöntä? 

Ehdotin myös avointa suhdetta tähän väliin, ei ollut innostunut.

Ap

Kannattaa tutustua: Taakkana läheisriippuvuus, Malinen Ben

Vierailija
642/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäinpä miettimään sitäkin, että jos AP:llä on takana pitkä onnellinen suhde, niin onko ainoa vaihtoehto tosiaan heittää kaikki roskakoriin tuon puolison tekemän virheen takia? Eikö kaikki mainittu hyvä paina vaakakupissa aika paljon, onko tuon luottamuksen pettämisen tarkoitettava kaiken hyvän pois heittämistä, vai voisiko virheen antaa anteeksi ja koittaa korjata...? Onko tällainen ehdottomuus välttämätöntä? 

Ap

Miksi? En ole läheisriippuvainen. Suhteemme on nyt ohi ja asumme erillään. Aluksi ehdotin tuotakin ratkaisua.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi? En ole läheisriippuvainen. Suhteemme on nyt ohi ja asumme erillään. Aluksi ehdotin

Suosittelen silti tutustumaan. Riippuvuus on myös henkistä. Asiasta ei pääse irti vaan jää jauhamaan esim. päässään tai vaikka näin palstaillen. Ja tämä riippuvuusvaihe voi kestää jopa vuosikymmeniä, vaikka ei ihmistä fyysisesti enää tapaisikaan tai asuisi yhdessä.

Vierailija
644/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi? En ole läheisriippuvainen. Suhtee

Hei, eropäätöksestämme oli kulunut vain vähän aikaa kun aloitin tämän ketjun, olin uuden edessä ja elämä oli yhtä tunteiden vuoristorataa. Nyt kun päivät ja viikot tässä kuluvat, asia helpottuu. Muutto toi kaivattua perspektiiviä ja etäisyyttä ja rakastan uutta asuntoani. Tänään tapasin miehen ja huomasin että se ei aiheuttanut enää oikein minkäänlaista tunnereaktiota. Ihan neutraalisti juteltiin eräästä käytännön asiasta, toki silmiin hän ei voinut mua katsoa, vältteli katsekontaktia. Oli vaivaantunut, mulla ei ollut yhtään vaivaantunut olo. Rähjäiseltäkin hän näytti.

Ei puhuta läheisriippuvuudesta tässä yhteydessä. 

Ap

Vierailija
645/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nyt...en tiedä, vähän säälittää apn kuvitelma siitä, että ulkonäkö olisi niin olennainen. Se kaunis nainen voi miehen mielestä olla tosi tylsä "hyvän arkensa" kanssa, kun se toinen nainen hupparissa istuu konsertissa/testareilla/tapahtumassa kuumasti pussailemassa.

Myös ajatus siitä, että miehiä ei kiinnostaisi, mitä naisen päässä liikkuu, kunhan on nätti, on yleensä väärä. Etenkin hyvännäköisillä miehillä on varaa odottaa ajattelu- ja keskustelu/läpän heittokykyä naiseltakin.

Samoin käsitys siitä, että mies ei olisi alusta lähtien muka ymmärtänyt, missä mennään, on naiivi. 

Vierailija
646/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin nyt...en tiedä, vähän säälittää apn kuvitelma siitä, että ulkonäkö olisi niin olennainen. Se kaunis nainen voi miehen mielestä olla tosi tylsä "hyvän arkensa" kanssa, kun se toinen nainen hupparissa istuu konsertissa/testareilla/tapahtumassa kuumasti pussailemassa.

Myös ajatus siitä, että miehiä ei kiinnostaisi, mitä naisen päässä liikkuu, kunhan on nätti, on yleensä väärä. Etenkin hyvännäköisillä miehillä on varaa odottaa ajattelu- ja keskustelu/läpän heittokykyä naiseltakin.

Samoin käsitys siitä, että mies ei olisi alusta lähtien muka ymmärtänyt, missä mennään, on naiivi. 

Aivan kuin olisit (ex-)mieheni kakkonen, oletkohan? :)

Ap

Vierailija
647/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tosiaan näimme miehen kanssa ensimmäistä kertaa sitten muuttoni. Hän ei ollut oma itsensä ollenkaan, etäinen ja vältteli katsomistani. Minä mielestäni olin ihan tavallisesti. ENKÄ ITKENYT, se oli jotain.

Ap

Vierailija
648/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin olisit (ex-)mieheni kakkonen, oletkohan? :)

Ap

En ole, enkä pettäjä, enkä petetty. Vastustan vain näitä stereotyyppisiä naiskäsityksiä noin yleisesti. Itse olen ns. nätti nainen ja ärsyttää, kun ihmiset kuvittelevat, että muuta en sitten olekaan. Tai että se olisi elämässäni jotenkin olennainen seikka, verrattuna muihin omasta mielestäni tärkeämpiin.

Ja juuri tämän ominaisuuden vuoksi olenkin aika varma, että kyllä miehesi on ollut alusta lähtien tietoinen siitä, mitä on naisella mielessä. Kun siihen törmää koko ajan, niin kyllä sen tikusta asian tekemisen heti tunnistaa, niin naiset kuin miehet.

Vierailija
649/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin vähän vaivaa tuo kommentointi toisen naisen ulkonäöstä, kun se ei ole oleellista tässä laisinkaan.

Olen nyt seurannut erään komean/kauniin pariskunnan eroa, olivat yhdessä lähes 30 vuotta. Tuttu "tarina", mies jäi kiinni pettämisestä. Tämä toinen nainen aika "hiirulainen" ulkonäöllisesti verrattuna tähän petyttyyn naiseen. Nyt mies on jo hyvin avoimesti uuden kanssa ja pirun rakastuneelta näyttävät. Se ulkonäkö ei kyllä ole se juttu, se kaunis puoliso voi alkaa yhtälailla tökkimään, kuitenkin ulkonäkö on vain kuorta. Tavallaan voisin itse ajatella, että jos pettäminen tapahtuu noin, ns "hiirulaisen" kanssa niin silloin varmaan kyseessä oikea ihastuminen.

Pettämistä en kyllä hyväksy laisinkaan ja sympatiat on kyllä Ap:n puolella.

Vierailija
650/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin vähän vaivaa tuo kommentointi toisen naisen ulkonäöstä, kun se ei ole oleellista tässä laisinkaan.

Olen nyt seurannut erään komean/kauniin pariskunnan eroa, olivat yhdessä lähes 30 vuotta. Tuttu "tarina", mies jäi kiinni pettämisestä. Tämä toinen nainen aika "hiirulainen" ulkonäöllisesti verrattuna tähän petyttyyn naiseen. Nyt mies on jo hyvin avoimesti uuden kanssa ja pirun rakastuneelta näyttävät. Se ulkonäkö ei kyllä ole se juttu, se kaunis puoliso voi alkaa yhtälailla tökkimään, kuitenkin ulkonäkö on vain kuorta. Tavallaan voisin itse ajatella, että jos pettäminen tapahtuu noin, ns "hiirulaisen" kanssa niin silloin varmaan kyseessä oikea ihastuminen.

Hyvin ja ajatuksella kirjoitettu, kiitos! Ehkä se sitten on oikea ihastuminen koska mies meni ja rikkoi pitkän ja hyvän liittomme "hiirulaisen" vuoksi. Jotenkin en ole pystynyt käsittämään tuota yhtälöä, komea mies ja hänelle ulkoisesti täysin sopimaton nainen (anteeksi, kuulostaa kovin pinnalliselta, mutta ehkä joku ymmärtää mitä haen tässä). Voiko se kantaa pidemmän päälle....no, aika näyttää. Hämmästyttävä valinta, mutta kai se sitten on jotain suurempaa. 🤔 Kiva lukea kaikenlaisia mielipiteitä, täällä on käyty ihmeen hyvää dialogia.

Ap

Vierailija
651/1940 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ja ajatuksella kirjoitettu, kiitos! Ehkä se sitten on oikea ihastuminen koska mies meni ja rikkoi

Ja Ap tarkoitukseni ei ollut loukata. Pettäminen on AINA väärin, sinä et ole syyllinen siihen mitä miehesi teki.

Olen itse myös kokenut sen, että pitkä suhde ja mies petti minua ja jäi kiinni, erohan siitä tuli. Tämä toinen nainen on hyvin samannäköinen ja ikäinen kun minä, tutut on sanoneet että hyvin minun oloinen. Hassua sekin. Itse ajattelin alkuun myös, että mies rikkoi hyvän ja pitkän parisuhteen, siltä minusta tuntui, mutta ehkä se vaan oli pitkä eikä enää hyvä exän mielestä. Olimme myös pari, jolla oli edelleen vilkas s#eksielämä jne, että siitä ei ollut kyse. Kaikesta kuitenkin selviää ja aika tekee tehtävänsä, en kaipaa häntä enää laisinkaan.

Vierailija
652/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Ap tarkoitukseni ei ollut loukata. Pettäminen on AINA väärin, sinä et ole syyllinen siihen mitä miehesi teki.

Olen itse myös kokenut sen, että pitkä suhde ja mies petti minua ja jäi kiinni, erohan siitä tuli. Tämä toinen nainen on hyvin samannäköinen ja ikäinen kun minä, tutut on sanoneet että hyvin minun oloinen. Hassua sekin. Itse ajattelin alkuun myös, että mies rikkoi hyvän ja pitkän parisuhteen, siltä minusta tuntui, mutta ehkä se vaan oli pitkä eikä enää hyvä exän mielestä. Olimme myös pari, jolla oli edelleen vilkas s#eksielämä jne, että siitä ei ollut kyse. Kaikesta kuitenkin selviää ja aika tekee tehtävänsä, en kaipaa häntä enää laisinkaan.

Tiedän ettei tarkoitus ollut loukata. :)

Ap

Vierailija
653/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut, mutta mielessä on käynyt että en jaksa välttämättä enää tulevaisuudessa elää puolisoni kanssa...Meillä on jatkuvia riitoja milloin mistäkin asiasta, mutta silti rakastan häntä kovasti enkä oikein osaisi ilmankaan elää.

Kysynkin teiltä jotka eroon olette päätyneet että jäittekö ikävöimään entistä kumppania ja kadutteko eroa?

Vierailija
654/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eronnut, mutta mielessä on käynyt että en jaksa välttämättä enää tulevaisuudessa elää puolisoni kanssa...Meillä on jatkuvia riitoja milloin mistäkin asiasta, mutta silti rakastan häntä kovasti enkä oikein osaisi ilmankaan elää.

Kysynkin teiltä jotka eroon olette päätyneet että jäittekö ikävöimään entistä kumppania ja kadutteko eroa?

Hei! Kyllä mä luonnollisesti yhä kaipaan ja vieläkin olen valmis keskustelemaan asioista jos mies niin tahtoo jossain välissä. Miksi en kaipaisi kun erotilanne tuli niin yllättäen puskista ja takana vuosikymmenten yhteiselämä jota itse pidin hyvänä ja sujuvana, mies haluisi saada kiksejä muualta. En tiedä mitä hänen päässään nyt pyörii kun kiksinsä sai ja menetti sen myötä meidän yhteisen elämämme. Odotellaan ja annetaan ajan kulua. Menen eteenpäin koska en muutakaan nyt voi. Mäkin kyllä haluaisin kuulla millaiset tuntemukset on heillä joilla erosta on kulunut jo aikaa. Yritittekö missään välissä yhteenpaluuta?

Tsemppiä sulle!

Ap

Vierailija
655/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua ja todellakin haavi auki ihmettelee, miksi mies on pettänyt mitä kummallisimpien naisten kanssa. Yksi oli lähes 30 vuotta vanhempi ja silti näytti vieläkin vanhemmalta. Toinen oli kuin mikäkin pubiruusu ja ylipainoinen. Viimeisin valloitus, mitä kävin ihan tapaamassakin, oli kuin johonkin lahkoon kuuluva hippi ja tylsääkin tylsempi valittaja. Tämän mieskin kertoi ja sanoi, ettei huumori kohtaa lainkaan ja ovat kuin eri planeetoilta. Ja silti! Myös pari muuta näistä hoidoista oli kuin eri sosiaaliluokasta, sitä white trash -porukkaa ja kuulemma siksi hän halusi jopa nöyryyttä heitä. Minua hän kuulemma piti kuningattarena ja kaikkien yläpuolella. Todella sairasta! Tämä siis mies, jolla oli valokuvia kaikista valloituksistaan, joille ei kyennyt sanomaan ei.

Vierailija
656/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua ja todellakin haavi auki ihmettelee, miksi mies on pettänyt mitä kummallisimpien naisten kanssa. Yksi oli lähes 30 vuotta vanhempi ja silti näytti vieläkin vanhemmalta. Toinen oli kuin mikäkin pubiruusu ja ylipainoinen. Viimeisin valloitus, mitä kävin ihan tapaamassakin, oli kuin johonkin lahkoon kuuluva hippi ja tylsääkin tylsempi valittaja. Tämän mieskin kertoi ja sanoi, ettei huumori kohtaa lainkaan ja ovat kuin eri planeetoilta. Ja silti! Myös pari muuta näistä hoidoista oli kuin eri sosiaaliluokasta, sitä white trash -porukkaa ja kuulemma siksi hän halusi jopa nöyryyttä heitä. Minua hän kuulemma piti kuningattarena ja kaikkien yläpuolella. Todella sairasta! Tämä siis mies, jolla oli valokuvia kaikista valloituksistaan, joille ei kyennyt sanomaan ei.

No sä tiedät mitä mä tarkoitan sillä kun ihmettelen asiaa. Mies tuumasi: "No vielä vähemmän olisit tykännyt jos olisi joku kaunotar ollut." No totta joo tämäkin. 

Ap

Vierailija
657/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein valloituksia. Hah. 

Oikeesti, kaikenlaista. 

Vierailija
658/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies tuumasi: "No vielä vähemmän olisit tykännyt jos olisi joku kaunotar ollut." No totta joo tämäkin."

Apua, millainen ylimielinen kommentti (yök). Ja itseasiassa minusta vielä ällömpää on sitten se "että, miehelle sitten kelpaa kuka tahansa". Jos olisikin sortunut kaunottaren lumoissa, mutta EI kun hän vaan halusi pettää ja siihen kelpasi tarjolla oleva.

En voisi itse luottaa tuollaiseen mieheen ikinä. Jos palaatte yhteen niin tavallaan hyväksyt tämän ensimmäisen pettämisen (siis eka josta jäi kiinni). Seuraava kerta on miehelle jo paljon helpompaa. 

Vierailija
659/1940 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies tuumasi: "No vielä vähemmän olisit tykännyt jos olisi joku kaunotar ollut." No totta joo tämäkin."

Apua, millainen ylimielinen kommentti (yök). Ja itseasiassa minusta vielä ällömpää on sitten se "että, miehelle sitten kelpaa kuka tahansa". Jos olisikin sortunut kaunottaren lumoissa, mutta EI kun hän vaan halusi pettää ja siihen kelpasi tarjolla oleva.

En voisi itse luottaa tuollaiseen mieheen ikinä. Jos palaatte yhteen niin tavallaan hyväksyt tämän ensimmäisen pettämisen (siis eka josta jäi kiinni). Seuraava kerta on miehelle jo paljon helpompaa. 

Sanoinkin hänelle että no onpa reilua myös kakkosta kohtaan. :D

Ap

Vierailija
660/1940 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se käsitys, että usein petetään vaimoon verrattuna ninenomaan "vähemmän viehättävien" kanssa. Tämä ilmiö on tullut tosi usein esiin. Voi se toki olla niinkin, että silloin on kyse aidosta rakastumisesta, mutta luulen että kyseessä on monimutkaisempi psykologia taustalla. 

Joidenkin voi olla vaikea ymmärtää, miksi petetyt takertuvat tällaisiin lillukanvarsiin. Sitä kuitenkin vain yrittää ymmärtää, kun missään ei tunnu olevan mitään järkeä. Tämä on yksi niistä, joita voi olla vaikea ymmärtää. Lisäksi ainakin itselläni oli tuon jälkeen pitkään niin järjetön itseinho, että minun oli esim. kylpyhuoneessa aivan mahdoton katsoa itseäni peilistä. Näin itseni vain petettynä, käytettynä, rumana, toisen roskana, käytettynä, kaikki virheet ja puutteet hyppäsi silmiin. Se prosessi, mitä pitkän suhteen jälkeen käy, kun on tullut jätetyksi ja petetyksi, oli ainakin itsellä aivan jäätävän raastava. Kunpa pettäjät (ja ne toiset naiset) edes hetkeksi pysähtyisivät miettimään, että mitä kaikkea se voi tehdä sille petetylle (ja lapsille).

Kaikesta kuitenkin selviää, mutta eihän kaikki selviä. Sekin on fakta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme