Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
221/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä pettää, koska hänen mielestä kumppanilta puuttuu jokin. Ei ymmärrä, että kumppani on sellainen kuin on ja alkaa sitten elättelemään kaikenlaisia toiveita muutoksesta tai jostakin, mitä ikinä se sitten siellä hänen päässään onkin. Sitten alkaa tuntemaan vetoa vierasta kohtaan, koska sillä on vaikkapa sellainen ulkonäkö kuin millaisen haluaisi kumppanillaan olevan. Itsehän oli kumppaninsa valinnut. Pettää sitten tilaisuuden tullen, jotta saa kokea jotain kaipaamaansa, toiveiden ja halujen mukaista. Pettäjä on monesti tuuliviiri.

Hyvin sanottu. Lisäksi pettäjä pettää itseään: hellii kuvitelmaa, että tämä ei muuta mitään, ei kosketa muita, kukaan ei tiedä jne. Ja ennen kaikkea, että hän ei oikeasti tee mitään väärää, koska se tai tämä tai tuo tai joku muu seikka.

Vierailija
222/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnostanut enää mitä silloinen kumppani oli mieltä mistään, kun häntä petin. Tilanteemme oli hyvin erilainen kuin apn toki, mutta ero oli jo ihan valmis päätös minulle, miksi muutennolisinnpettänyt edes?

Jos ero oli jo sinun osaltasi päätetty niin silloinhan normaali ihminen eroaa edellisestä ennen kuin menee sänkyyn toisen kanssa.

Höpöhöpö, ihan normaalit ihmiset tekevät kaikenlaista, sinäkin. Ap kysyi mitä pettäjällä mielessä, vastasin siihen omalta osaltani, enkä ole tilivelvollinen kenellekään, vähiten sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnostanut enää mitä silloinen kumppani oli mieltä mistään, kun häntä petin. Tilanteemme oli hyvin erilainen kuin apn toki, mutta ero oli jo ihan valmis päätös minulle, miksi muutennolisinnpettänyt edes?

Olisit voinut suoraselkäisesti erota ensin. Olisi hyvä kertoa tuo selkeä ero toisellekin ennen muualla säätämistä. No karma löytää lopulta meistä jokaisen. 

Joo kyllä karma hänet löysikin, on edelleen sinkku, ei perhettä ei mitään, jo sairaskin ja yksinäinen. Minutkin löysi.  Minulla on kymmenettä vuotta ihana aviomieheni, ja onni kukoistaa.

Vierailija
224/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske pettäjään pitkällä tikullakaan. Ei ole luottoa.

Vierailija
225/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin lyhyen sivusuhteen jälkeen vielä halua erota pitkästä liitosta. Jos eka kerta, niin jotain muutosta kaivannee. 

Vierailija
226/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mikään paatunut sarjapettäjä kyseessä, niin se peruspsykologia näiden taustalla on usein se, että uusi ihminen/suhde tuo elämään vipinää. Mies alkaa nähdä itsensä elinvoimaisempana, hän voi paremmin, kokee olevansa jälleen jopa nuorempi. Mitä kaikkea hänellä onkaan vielä elämässä edessä! Tämä on tietenkin sen uuden naisen ansiota.

Samalla hän alkaa vertaamaan elämää sinun kanssasi: sitä laimeaa arkea. Hänhän on elänyt todella kontrolloitua elämää, ei ole voinut tehdä kanssasi mitään. Itse asiassa sinä nalkutat, sinusta puuttuu tämä ja tuo, ethän enää edes naura. Sinun takiasi hän on elänyt puolikasta elämää, sinä olet kahlinnut hänet. Ehkä painostit jopa saamaan perheen, jota hän ei oikeasti halunnut. Kukaan ei omista häntä! Hänellä on täysi oikeus mennä ja tulla miten haluaa. Syyllisyyden tunteita peitelläkseen sut nähdään huonona ja sun kanssa riidellään, niin on helpompi taas mennä toisen luokse.

Sitten nämä ajatusmallit vuorottelevat. Tavallaan se oma onnettomuus on ulkoistettu sun syyksi ja hyvät fiilikset uuden naisen ansioksi. Koko jutusta on jotenkin ulkoistettu mies itse ja hänen oma vastuunsa. Usein tämän taustalla on jokin orastava ikäkriisi tai sitten se uusi suhde puhkaisee identiteettikriisin. Sen takia sitä pettäjää ei tunnista enää samaksi puolisoksi. Harvoin mikään avioliitto kestää tämän sorttista yhden ihmisen kriiseilyä.

Ja se uusi suhde voi kestää tai sitten ei.

Vierailija
227/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä pettää, koska hänen mielestä kumppanilta puuttuu jokin. Ei ymmärrä, että kumppani on sellainen kuin on ja alkaa sitten elättelemään kaikenlaisia toiveita muutoksesta tai jostakin, mitä ikinä se sitten siellä hänen päässään onkin. Sitten alkaa tuntemaan vetoa vierasta kohtaan, koska sillä on vaikkapa sellainen ulkonäkö kuin millaisen haluaisi kumppanillaan olevan. Itsehän oli kumppaninsa valinnut. Pettää sitten tilaisuuden tullen, jotta saa kokea jotain kaipaamaansa, toiveiden ja halujen mukaista. Pettäjä on monesti tuuliviiri.

Ei pettäjä ajattele noin monimutkaisesti. Pettäjä hullaantuu johonkin ihmiseen niin täydellisesti, että kaikki olemassaoleva menettää merkityksensä, ikäänkuin lakkaa olemasta. Sillä ei ole mitään tekemistä, minkälaisia ominaisuuksia, taitoja jne siinä petetyssä puolisossa on. Kyse ei ole hänestä.

Vierailija
228/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
229/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on åmmien itsekeskeisyys tyrmäävää. Sivukaupalla pajatusta kuinka MINUA petettiin ja kanssasiskojen kiivailua. Mitä väliä? Ketä kiinnostaa? On sitä paljon pahempaakin maailmassa.

Sovimies

Vierailija
230/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimysten kommentteja suurin osa! 

Pettäessään mies elää hänelle lajityypillistä elämää, se hänelle sallittakoon. Kaikki miehet pettävät tilaisuuden tullen, miksi siitä tehdään niin hirveän suuri asia.

Suurin osa naisistakin pettää tilaisuuden tullen. Minäkin!

Ei mielessä liikkunut mitään ihmeellistä. En ajatellut pettäväni, enkä ajattele niin vielä nytkään. Halusin kokeilla jotain uutta ja raikasta. Ei kaduta yhtään. Kokeilkaa tekin!

Vierailija
231/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako esittää miesnäkökulman? Olen yli viiskymppinen äijä, pitkä liitto jne..

Runkkailen itsekseni kohtalaisen paljon, joskus chat seuralaisen kanssa netissä (en pidä sitä pettämisenä).

Vieraissa en ole käynyt. Voisin käydäkkin, mutta jätän väliin tietäen mahdollisen säädön ja hämmingin määrän.

Itse en koe pettämistä mitenkään pahana tai outona ehkä ennemminkin avustettuna runkkailuna. Naiset pettää lähes yhtä paljon, kuin miehet, mut oikeesti Mitä välii. Jos toinen nauttii hetkestä, niin ei se ole keneltäkään pois.

Koen outona ihmiset, jotka laittavat lusikat jakoon noin mitättömän asian takia.

Ai sinusta epäluotettavuus on mitätön asia? Minusta luottamus on tärkeintä, mitä on. Jos ei ole luottamusta, niin parisuhteessa ei olepaljoa mitään.

(Eri asia on avoimet suhteet, joissa pelataan avo

Tämäpä juuri!

Ap

Vierailija
232/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta

Ei ollut kaikki hyvin, ei riittänyt rakkautta, ei mennyt makuuhuoneessa, ette olleet parhaat ystävät muualla kuin dinun pääkopassasi. 

Vierailija
233/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sillä tavalla hassusti kun se nainen kenen kanssa mies petti on oikeasti susiruma (hirvittävästi sanottu, tiedän...mutta totta) hiirulainen. Hapsottavat hiukset ja muutenkin todella mitättömän näköinen, mies siis on komea ja atleettinen. Ja minä huolehdin ulkonäöstäni ja pukeudun tyylikkäästi. Mä olen yrittänyt kysyä mieheltä että mitä sä siltä hait ja sait sellaista mitä mulla/meillä ei ollut? Ei osaa vastata. 

Ap

Vierailija
234/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut suoraselkäisesti erota ensin. Olisi hyvä kertoa tuo selkeä ero toisellekin ennen muualla säätämistä. No karma löytää lopulta meistä jokaisen. 

Joo kyllä karma hänet löysikin, on edelleen sinkku, ei perhettä ei mitään, jo sairaskin ja yksinäinen. Minutkin löysi.  Minulla on kymmenettä vuotta ihana aviomieheni, ja onni kukoistaa.

Onnea! Sulla kävi hyvin, olen onnellinen puolestasi!

Ap

Vierailija
235/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin lyhyen sivusuhteen jälkeen vielä halua erota pitkästä liitosta. Jos eka kerta, niin jotain muutosta kaivannee. 

Ei varmasti niin, mutta kun se tapailu on jatkunut tässä koko ajan kun ollaan saman katon alla oltu. Mietin että hakeeko lohtua sieltä, ummikko kun on? 

Ap

Vierailija
236/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mikään paatunut sarjapettäjä kyseessä, niin se peruspsykologia näiden taustalla on usein se, että uusi ihminen/suhde tuo elämään vipinää. Mies alkaa nähdä itsensä elinvoimaisempana, hän voi paremmin, kokee olevansa jälleen jopa nuorempi. Mitä kaikkea hänellä onkaan vielä elämässä edessä! Tämä on tietenkin sen uuden naisen ansiota.

Samalla hän alkaa vertaamaan elämää sinun kanssasi: sitä laimeaa arkea. Hänhän on elänyt todella kontrolloitua elämää, ei ole voinut tehdä kanssasi mitään. Itse asiassa sinä nalkutat, sinusta puuttuu tämä ja tuo, ethän enää edes naura. Sinun takiasi hän on elänyt puolikasta elämää, sinä olet kahlinnut hänet. Ehkä painostit jopa saamaan perheen, jota hän ei oikeasti halunnut. Kukaan ei omista häntä! Hänellä on täysi oikeus mennä ja tulla miten haluaa. Syyllisyyden tunteita peitelläkseen sut nähdään huonona ja sun kanssa riidellään, niin on helpompi taas mennä toisen lu

Oi miten upea kirjoitus, tässä oli hyvin tuttua asiaa! Kiitos sulle!

Ap

Vierailija
237/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitten nämä ajatusmallit vuorottelevat. Tavallaan se oma onnettomuus on ulkoistettu sun syyksi ja hyvät fiilikset uuden naisen ansioksi. Koko jutusta on jotenkin ulkoistettu mies itse ja hänen oma vastuunsa. Usein tämän taustalla on jokin orastava ikäkriisi tai sitten se uusi suhde puhkaisee identiteettikriisin. Sen takia sitä pettäjää ei tunnista enää samaksi puolisoksi. Harvoin mikään avioliitto kestää tämän sorttista yhden ihmisen kriiseilyä."

Palaan vielä tähän kommenttiin. Tuo osui että pettäjää ei enää tunnista samaksi puolisoksi, näin todellakin on. Mä törmäsin sellaiseen biisiin kuin Petri Laaksonen "Kuka sä oot?" tai vastaava, hyvin kuvaavat sanat. Sanoin miehellekin että mä en tunne sua enää. Tuttu, mutta niin vieras.

Ap

Vierailija
238/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäjä ajattele noin monimutkaisesti. Pettäjä hullaantuu johonkin ihmiseen niin täydellisesti, että kaikki olemassaoleva menettää merkityksensä, ikäänkuin lakkaa olemasta. Sillä ei ole mitään tekemistä, minkälaisia ominaisuuksia, taitoja jne siinä petetyssä puolisossa on. Kyse ei ole hänestä.

Tuon kun sisäistäisi että kyse ei ollut minusta. Vaan kun tietäisi ja ymmärtäisi että mistä sitten oli kyse. Hyviä kommentteja olette antaneet, auttaa kovasti rakentamaan ymmärrystä.

Ap

Vierailija
239/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta

Ei ollut kaikki hyvin, ei riittänyt rakkautta, ei mennyt makuuhuoneessa, ette olleet parhaat ystävät muualla kuin dinun pääkopassasi. 

Sähän sen juuri tiedätkin Vauva-palstan perusteella ja hyvä niin. Näköjään ei ollut kaikki hyvin.

Ap

Vierailija
240/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somekuvan perusteella en tekisi mitään isoja ratkaisua. Jos miehellä parin kk:n sivusuhde, niin jäi liian aikaisin kiinni ja ei vielä halunnut erota. Jollakin on viiden vuoden sivusuhde ja ei halua erota, koska jo kyllästynyt siihen sivulliseen. Nyt mies sai vain pätkäsuhteen ja se harmittaa. 

Somekuva ei jättänyt mitään arvailujen varaan.

Ap