Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarja jota aluksi inhosit ja sitten rupesitkin katsomaan

Vierailija
13.02.2025 |

Onko kenellekään muulle käynyt niin? Mulle monesti. Esim. Family Guy. Aluksi inhosin sen hahmoja, kun näin niitä kanavasurffailllessani. Sitten pari kertaa katsoin, ja jäin sarjan seuraajaksi. 

Puolikkaat miehet on sietämätön päällenauramisen takia, mutta sitäkin olen ruvennut katsomaan, koska Charlie Sheen näyttelee kellontarkasti, sitä on nautinto katsoa.

(Aika hassua, että viime vuosisadan syvällisimmässä amerikkalaisessa elokuvassa Ilmestyskirja Nyt näytellyt Martin Sheen on Charlien isä. Siis siksi hassua, että Miehenpuolikkaat ei ole kovin syvällistä viihdettä. Lahjoja olisi ollut mutta Charlie haaskasi ne tuollaiseen sarjaan sekä päihteisiin.)

Sitten: How I Met Your mother! Vannoin, että tuota en ainakaan rupea katsomaan, näytti niin laskelmoidulta. Mutta niin vain joku laiska sunnuntaiuusinta iski. Katsoin kaiken. Nyt en edes vilkaise How I Met Your Father -sarjaa, koska se näyttää vielä laskelmoidummalta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
2/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virgin river. Aloitin kaksi kertaa katsomaan sitä, ja molemmilla kerroilla lopetin kesken, koska typerä. Sitten kuitenkin kipeänä aloitin kolmannen kerran ja nyt olen lyhyessä ajassa katsonut jo 3 kautta 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virgin river. Aloitin kaksi kertaa katsomaan sitä, ja molemmilla kerroilla lopetin kesken, koska typerä. Sitten kuitenkin kipeänä aloitin kolmannen kerran ja nyt olen lyhyessä ajassa katsonut jo 3 kautta 😄

Tämä, en yleensä katso mitään rakkaus hömppää. Tuli katsottua 3 kautta.

Vierailija
4/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te selitätte tämän? Oliko sarja siis huono vai hyvä?

Vierailija
5/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä melkein mitä tahansa sarjaa pystyy katsomaan, jos sitkeästi katsoo jonkin viisi jaksoa. Siihen tottuu.

Vierailija
6/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, en yleensä katso mitään rakkaus hömppää. Tuli katsottua 3 kautta.

Juuri näin ja onhan se sellaista hömppää tosiaan ja kappas että pikkukylässä niin sattuu ja tapahtuu. Vähän lapsellisia käänteitä. Mutta just hyvä johonkin pään nollaushetkeen.

Vierailija
7/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sarjan maailmaan pääsee sisään, ei haittaa, onko se huono vai hyvä. Eh?

Vierailija
8/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komediasarjaa Urheluruutu. Siinä on hassuja hahmoja, koomisia tilanteita ja höpöttävät turhia juttuja aivan tosissan naurettavan koomisin äänenpainoin.

Vierailija
9/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri niljakkaan Charlie sheenin takia en jaksa Miehen Puolikkaita. Nyt kun se kirjoitettiin ulos ja Walden tuli tilalle niin sarja on siedettävämpi, mutta jatkuva sarjadeittaus on vähän hölmöä. Noilla ei tosielämässä kävis tollainen flaksi.

Family guy menee mutta simpsonit on aina parempi. 

Vierailija
10/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki hidastempoiset sarjat, joiden juoneen sisälle pääseminen vaatii useamman jakson katsomista. Kiireisen arjen keskellä tulee helposti tuomittua tylsäksi, kun ei vaan jaksa keskittyä katsomaan ekaa jaksoa pidemmälle. Mut sit, kun esim. lomalla tai saikulla katsookin sen pari jaksoa, on jo koukussa. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Ja lopulta ne on yleensä niitä parhaita sarjoja, jotka tuleekin sit katsottua monta kertaa läpi. 

Vierailija
11/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi erikoisuus oli Alcantaran perhe. Se alkoi nimellä "Francon aika - näin me sen koimme"

Olin toki espanjafani ja muistan vielä Francon ajat mutta sarja ei napannut. Jotenkin vain sitten vahingossa rupesin katsomaan ja koukkuunnuin. Se oli hieno pienen budjetin tutkielma Espanjan lähihistoriaan. 

Lopulta sarjassa tultiin vääjäämättä vuoteen 75 ja diktaattori kuolla kupsahti.

Sarjan nimi oli nyt Francon jälkeen - Alcantaran perhe ja seuraavat 10 vuotta kertoivat hienosti uuden ja modernin Espanjan synnystä - tuli kuningashuone mutta samalla demokratia, oli vallankaappausyrityksiä ja vanhoja francolaisia mutta toisaalta myös uutta kirjallisuutta ja  elokuvaa, uutta musiikkia, la Movida. 

Lopulta sarjan suosio oli kasvanut liian isoksi ja budjetti myös mutta kerrottavaa ei oikein riittänyt. Antonion ja Merch3n aviokriisi alkoi olemaan pääosassa. Näyttelijät  poistuivat yksi kerrallaan. 

Minäkään en enää jaksanut katsella. Alkaisipa sarja alusta.

Vierailija
12/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset

Vierailija
13/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi erikoisuus oli Alcantaran perhe. Se alkoi nimellä "Francon aika - näin me sen koimme"

Olin toki espanjafani ja muistan vielä Francon ajat mutta sarja ei napannut. Jotenkin vain sitten vahingossa rupesin katsomaan ja koukkuunnuin. Se oli hieno pienen budjetin tutkielma Espanjan lähihistoriaan. 

Lopulta sarjassa tultiin vääjäämättä vuoteen 75 ja diktaattori kuolla kupsahti.

Sarjan nimi oli nyt Francon jälkeen - Alcantaran perhe ja seuraavat 10 vuotta kertoivat hienosti uuden ja modernin Espanjan synnystä - tuli kuningashuone mutta samalla demokratia, oli vallankaappausyrityksiä ja vanhoja francolaisia mutta toisaalta myös uutta kirjallisuutta ja  elokuvaa, uutta musiikkia, la Movida. 

Lopulta sarjan suosio oli kasvanut liian isoksi ja budjetti myös mutta kerrottavaa ei oikein riittänyt. Antonion ja Merch3n aviokriisi alkoi olemaan pääosassa. Näyttelijät  poistuivat yksi kerrallaan. 

Min

Olen ap, ja mulle kävi tuon kanssa samoin. Monet sunnuntait se vilahti ruudussa, mutta karsastin niitä dokumenttipätkiä, jotka sinne väliin oli laitettu, siksi en alkanut katsoa. Sitten kerran katsoin koko jakson ja siitä se lähti. Se on yksi parhaista historiallisista sarjoista, huolellista työtä. Mutta multakin jäi ne alkupään jaksot siis katsomatta, ja odottelen, josko tulisi uudestaan kierrokselle.

Vierailija
14/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri niljakkaan Charlie sheenin takia en jaksa Miehen Puolikkaita.

Mutta sehän näytteleekin niljakasta miestä, ja hyvin näytteleekin, luonnerooli. :)

Nythän se on ollut raittiina monta vuotta ja sanoo katuvansa sitä, miten kohteli tuotantoa.

Minä en ajattele, että näyttelijän pitäisi olla korkeamoraalinen, että voisin katsoa hänen roolitöitään.

Vierailija
15/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupauls drag racen kans kävi näin. Kun olin useammalta taholta kuullut siitä niin päätin kokeilla. Olin aika järkyttyny, miten aikuiset miehet alkaa kiljahtelemaan toisilleen ihme hepenissä. Sitten sitä kuitenkin täyty jäädä kattoon, kun on ne hepeenet visuaalisesti ihan mielenkiintoisia ja koko homma sen verran ihmeellistä pelleilyä. 

Vierailija
16/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gilmore girls. En katsonut silloin, kun tuli telkkarista muinoin. Hahmot vaikuttivat hermoja riipaisevan ärsyttävältä. Kun sarja tuli areenaan ajattelin huvikseni kokeilla onko efekti edelleen sama. Ärsyynnyin parin jakson verran ja jäin lopulta koukkuun. Katsoin kaikki kaudet parissa viikossa. 

Vierailija
17/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillo - sketsisarja aukeni useamman katselukerran jälkeen - sehän on parhaimmillaan nerokas.

Vierailija
18/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan madventures. Sitten katsoin enemmän ja muistan kun oikein odotin sitä 3. Kaudella olevaa tsernobyl jaksoa.

Vierailija
19/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupauls drag racen kans kävi näin. Kun olin useammalta taholta kuullut siitä niin päätin kokeilla. Olin aika järkyttyny, miten aikuiset miehet alkaa kiljahtelemaan toisilleen ihme hepenissä. Sitten sitä kuitenkin täyty jäädä kattoon, kun on ne hepeenet visuaalisesti ihan mielenkiintoisia ja koko homma sen verran ihmeellistä pelleilyä. 

Joo, mäkin katsoin yhden kauden, sitten en enää jaksanut.

Vierailija
20/43 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gilmore girls. En katsonut silloin, kun tuli telkkarista muinoin. Hahmot vaikuttivat hermoja riipaisevan ärsyttävältä. Kun sarja tuli areenaan ajattelin huvikseni kokeilla onko efekti edelleen sama. Ärsyynnyin parin jakson verran ja jäin lopulta koukkuun. Katsoin kaikki kaudet parissa viikossa. 

Siis hahmot ei enää ärsyttäneetkään sua?