Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi millaisia ajatuksia pettäjällä on. En vastaa omasta kokemuksestani, mutta luulen, että kaduttaa. Tulossa oleva elämänmuutos, mitä lapset ajattelevat isän teosta (jos syy eroon lipsahtaa lasten tietoon - lapset ei tässä casessa ehkä ihan pieniä enää ole). Mies on haukannut ensin suun täydeltä palan suklaakakkua, mutta puraisikin lopulta pahasti kiveen. Pettäjä voi hyvinkin ajatella homman olevan hallinnassa ja ajatella voivansa palata takaisin turvalliseen entiseen elämään. Nyt ei olekaan niin. Mies joutuu varmasti käymään monia vaikeita tunteita läpi ja voi elää hyvin pitkään syyllisyydessä. Jos hän kykenee kieltämään tosiseikat ja jatkaa pian uuteen suhteeseen, tuskin kukaan hänestä kovin hyvää ja tasapainoista kumppania itselleen saa.
Meidän lapset on täysi-ikäisiä, tietävät että ero on tulossa, mutta eivät syytä. Jos tietäisivät, pilaisin isän ja lasten välit täydellisesti. Lapset eivät hyväksyisi sitä miten isä on heidän äitiään kohdellut. Mulla hyvät välit lapsiin, miehellä etäisemmät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies yksinkertaisesti ajatteli, että hänellä on oikeus. Kaksoistandardit ja eri säännöt hänelle ja sinulle. Piti sinua itsestäänselvyytenä ja omaisuutenaan. Oilein huvittaa kuvitella huutavaa miestä siellä kotona, kun viet pois omat huonekalusi. Kaikkihan kuuluu miehelle hänen mielestään, hän on kuvitelmissaan päähenkilö ja muut statisteja, olemassa häntä varten. Luultavasti pettänyt jonkun kanssa koko sen ajan, kun on ollut mustasukkainen sinusta. Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistushalua.
Kuulostat jämäkältä ihmiseltä, onnittelut määrätietoisesta toiminnasta.
Jos liinnostaa lukea kirja Why does he do that, kertoo kontrolloivista, hyväksikäyttövistä ja alistamista miehistä, mm pettämistä, niin siinä on kuva, jossa miehen ympyrä on isoin, vaimon ja lapsen ympyrät siinä sivussa pieniä. Kuvastaa sitä, miten mies kokee itse olensa ehdoton päätähti ja muut sivuosan esittäjiä.
Kiitos! Näin juuri. Talon ei saisi tyhjetä vaikka minä lähdenkin. Kaiken pitäisi näyttää siltä miltä mun laittamana näytti. Surkuhupaisaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista pahinta on kun mies katsoo sinua suoraan silmiin ja valehtelee. Sellaisia tilanteita ei tule unohtamaan koskaan. Samoin ne kerrat kun hän on sanonut, että tarvitset harhoihisi ammattiapua.
Ja samaan aikaan toisaalla kakkonen odottaa tämän ihanan miehen tapaamista.
Niinpä. Mä olen välillä ajatellut että mitenköhän paljon mulle loppujen lopuksi onkaan kirkkain silmin valehdeltu....
Samoin olen herennyt ajattelemaan että kyseinen pari todella ansaitsee toisensa, valehteleva mies ja ukkomiehiä vikittelevä vosu. Mielettömän hieno lähtökohta suhteelle, onnea.
Ap
Tuo ap vaikuttaa sellaisrlta että pettämistä parempi olisi ollut lyödä ohimonsa tiskipöydän kulmaan.
Mutta minäpä tiedän omasta lähipiiristäni tapauksen missä 48v mies vaihtoi samanikäisen vaimon 18v tsirbulaan.
Vaimo oli varakas, omisti maata jne. mies ammatiltaan ajoneuvon kuljettaja. Mies sai erossa niin paljon rahaa että elelee/eleli leveästi tsirbulan kanssa, käy kaukomatkoilla jne. Liitto koossa vaikka aikaa mennnyt kohta 30 vuotta. Lapsiakin on.
Vaimon elämä päättyi eroon ja siitä on tullut hysteerinen valittaja, joka soittelee useasti päivässä lapsilleen, jotka tietty masinoitu visusti isäänsä vastaan, ja ruikuttaa milloin mitäkin tyyliin että talouspaperi loppui ja taas pitää ostaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somekuvan perusteella en tekisi mitään isoja ratkaisua. Jos miehellä parin kk:n sivusuhde, niin jäi liian aikaisin kiinni ja ei vielä halunnut erota. Jollakin on viiden vuoden sivusuhde ja ei halua erota, koska jo kyllästynyt siihen sivulliseen. Nyt mies sai vain pätkäsuhteen ja se harmittaa.
Somekuva ei jättänyt mitään arvailujen varaan.
Ap
Oletan siis, että kuvassa on pussailtu paikassa, joka ei ole se, missä on ilmoitettu, että ollaan vai miten muuten voi paljastaa? Ei kai ne pnemisesta someen kuvaan laita?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ap vaikuttaa sellaisrlta että pettämistä parempi olisi ollut lyödä ohimonsa tiskipöydän kulmaan.
Ai miehen vai? Niin olisikin, paljon parempi. Olisi aiheuttanut pahaa vain itselleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somekuvan perusteella en tekisi mitään isoja ratkaisua. Jos miehellä parin kk:n sivusuhde, niin jäi liian aikaisin kiinni ja ei vielä halunnut erota. Jollakin on viiden vuoden sivusuhde ja ei halua erota, koska jo kyllästynyt siihen sivulliseen. Nyt mies sai vain pätkäsuhteen ja se harmittaa.
Ap
Oletan siis, että kuvassa on pussailtu paikassa, joka ei ole se, missä on ilmoitettu, että ollaan vai miten muuten voi paljastaa? Ei kai ne pnemisesta someen kuvaan laita?
Kuvassa on naisen kieli mun miehen kurkussa ja on otettu juuri sieltä missä MIES sanoi olevansa yksin. Lisäksi siitä on vielä videoklippi. Kyseessä oli eräs tapahtuma ja sen sivuilla nämä kaikki järjestäjien toimesta.
Ap
Minä olen pettänyt vaimoani uuden naisen huumassa. Ja tosiaankaan ei nainen minua vikitellyt vaan minä häntä. Asiaan mitä tapahtui on vaikea antaa vastausta. Oli vain niin, että kun kävelin työpaikalla ensimmäistä kertaa hänen luokseen meni jalat alta. Hullaannuin tavalla, jota en ollut koskaan kokenut. Kaikki mitä hän teki tai sanoi oli ihmeellistä.
Itse pettäminen siis sänkyyn meno tapahtui vain kerran ja nainen katui sitä heti. Piiritykseni vaan oli voimallista, toimin kuin jonkun riivauksen alla. Tiedän naisellakin olleen tunteita minua kohtaan, meillä kaikki henkisesti natsasi. Huumorin taju, hänen vapaa mielensä, kekseliäisyys, jne. Hän kyllä oli myös todella kaunis.
Vaimoni oli aina tästä naisesta mustasukkainen, he tapasivat myös firman avec tapaamisessa. En nyt vaimoa hulluksi ikinä haukkunut, mutta sanoin aina että no eihän se mua huolisi edes höpsis. Ja tottahan se olikin ei huolinut kuin sen kerran vaikka töitä todella tein.
Olemme molemmat vielä naimisissa, tiedän naisen kertoneen miehelleen ja näyttää että heidän suhde on jatkunut ihan hyvänä. Nainen ei halua pitää minun kanssa mitään yhteyttä, vaihtoi firmassakin ihan toiseen toimipaikkaan. Kerran siis juttelimme ja nainen sanoi että ei pidä yhteyttä, ei halua enää tämän asian olevan mikään osa elämäänsä ja työstävät miehensä kanssa suhdetta uudelta pohjalta. Olin murtunut ja mustasukkainen.
Oma liittoni on niin ja näin. Olen ajatellut että onko meillä nyt oikeastaan mitään tämän syvempää yhteyttä koskaan ollutkaan. Kuinka paljon tästä on että perheidenkin mielestä sopivat menivät yhteen. Ja lapset tietysti mutta nyt he sitten ovat aikuisia ja omillaan. Vaimo jätti asian penkomatta vaikka takuulla minunkin käytöksestä kysymyksiä on herännyt.
Mutta jos hän nyt vaatisi selitystä niin voisinko todella sanoa, etä menin ihan hulluksi ja vieläkin ajattelen tätä naista lähes päivittäin ja mietin mitä olisi jos hän olisi valinnut toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvassa on naisen kieli mun miehen kurkussa ja on otettu juuri sieltä missä MIES sanoi olevansa yksin. Lisäksi siitä on vielä videoklippi. Kyseessä oli eräs tapahtuma ja sen sivu
Sori vähän naurahdinkin. Nyt kävi kaverilla tosi huono tuuri! Toisaalta oli kyllä otettu iso riski, joka kertoo siitä ikävä kyllä, että suhde on ensinnäkin kamalassa huumakuuma-kuplassa, jossa ei ollaan muka salassa, eikä tajuta, miten julkisesti esiinnytään - eikä oikein välitetäkään, kun tää on niin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pettänyt vaimoani uuden naisen huumassa. Ja tosiaankaan ei nainen minua vikitellyt vaan minä häntä. Asiaan mitä tapahtui on vaikea antaa vastausta. Oli vain niin, että kun kävelin työpaikalla ensimmäistä kertaa hänen luokseen meni jalat alta. Hullaannuin tavalla, jota en ollut koskaan kokenut. Kaikki mitä hän teki tai sanoi oli ihmeellistä.
Itse pettäminen siis sänkyyn meno tapahtui vain kerran ja nainen katui sitä heti. Piiritykseni vaan oli voimallista, toimin kuin jonkun riivauksen alla. Tiedän naisellakin olleen tunteita minua kohtaan, meillä kaikki henkisesti natsasi. Huumorin taju, hänen vapaa mielensä, kekseliäisyys, jne. Hän kyllä oli myös todella kaunis.
Vaimoni oli aina tästä naisesta mustasukkainen, he tapasivat myös firman avec tapaamisessa. En nyt vaimoa hulluksi ikinä haukkunut, mutta sanoin aina että no eihän se mua huolisi edes höpsis. Ja tottahan se olikin ei huolinut kuin sen kerran vaikka töitä todel
Kiitos paljon sulle tästä näkökulmasta. Sun vaimo sentään jätti asian penkomatta, toisin kuin minä olen tehnyt. Varmasti painostanut liikaakin toista puhumaan ja toinen sulkeutuu entistä tiukemmin. Mä kadun sitä että olen painostanut miestä avautumaan, mutta koska en saa vastauksia mihinkään niin olen päättänyt että tämä oli tässä. En mä voi enkä jaksa yksin yrittää.
Jos haluat, niin kyllä ajan kanssa se toinen nainen unohtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sori vähän naurahdinkin. Nyt kävi kaverilla tosi huono tuuri! Toisaalta oli kyllä otettu iso riski, joka kertoo siitä ikävä kyllä, että suhde on ensinnäkin kamalassa huumakuuma-kuplassa, jossa ei ollaan muka salassa, eikä tajuta, miten julkisesti esiinnytään - eikä oikein välitetäkään, kun tää on niin ihanaa.
Oon samaa mieltä, toisaalta niin älyttömän noloa!!! Mutta arvatkaa vaan mikä tunne kun tuo lävähti verkkokalvoille? HIRVITTÄVÄÄ!!!! En voi edes kuvailla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä, toisaalta niin älyttömän noloa!!! Mutta arvatkaa vaan mikä tunne kun tuo lävähti verkkokalvoille? HIRVITTÄVÄÄ!!!! En voi edes kuvailla.
Ap
Voi miksi nää näkyy joskus ihan miten sattuu?!
Ap
Kiitos paljon sulle tästä näkökulmasta. Sun vaimo sentään jätti asian penkomatta, toisin kuin minä olen tehnyt. Varmasti painostanut liikaakin toista puhumaan ja toinen sulkeutuu entistä tiukemmin. Mä kadun sitä että olen painostanut miestä avautumaan, mutta koska en saa vastauksia mihinkään niin olen päättänyt että tämä oli tässä. En mä voi enkä jaksa yksin yrittää.
Vierestä, mutta. Jos nyt tuota (ja montaa muutakin mitä olen vierestä nähnytkin) katsoo, niin se nainen on miehensä kanssa puhunut, joten heillä on ainakin mahdollisuus tosiaankin parantaa suhdetta ja jatkaa uudelta pohjalta.
Miehellä ei ole ja hän riistää sen mahdollisuuden vaimoltaankin. Toki tietysti vaimonkin päätös olla penkomatta, mutta mä en anna tsemppiviestiä kyllä sille. Ja luonnollisesti eri juttu joku kerran sänkyyn meno kuin tapahtumissa pussailu ja suhteilu.
Sekin sitten vielä, että väitetään mitä väitetään, miehet ne jää vellomaan niissä entisissä ja rakkauksissa ja etenkin niissä, jotka pääsi karkuun. Miehethän vatkaa mielessään jotain vanhaa heilaa tai naapurin tyttöä, johon olivat rakastuneita ja ovat aina, tappiin asti. Siitä taisi täällä olla joku ketjukin, kun joku kysyi, että onko hän hullu kun ajattelee, että mies ei ole päässyt yli teini-iän exästä. Uskon, että ei ollut.
Niin tulee tuokin mies hellimään muistoaan tuosta naisesta ja siten jatkamaan vaimonsa henkistä pettämistä😪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juu ja sitten kun ensin piirittää toista naista viikkokausia ja selittää kuinka on ihastunut ja tämä nainen on hänen sielunkumppani, tuo lahjoja, lopulta pääsee sänkyynkin asti, mutta sitten tulee jossain vaiheessa katumapäälle ja haluaakin yhtäkkiä keskittyä omaan perheeseen ja kylmästi käskee lopettamaan yhteydenpidon. Tämä nainenkin alkoi olemaan todella ihastunut ja tuo hylkääminen tuntui pahalta, oli kyllä tyhmä kun meni ihastumaan varattuun mieheen, joka ei vaikuttanut olevansa suhteessa, kun ehti viestitellä paljon pitkin päivää ja nähdä usein.
Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja onnistui hurmaamaan nuoremman naisen ja lopulta halusi katkaista välit ihan kuin mitään ei olisi koskaa
Tämä on kyllä hyvin tyypillinen kaava. Seuraan juuri duunipaikalla, miten sama mies pyörittää nyt kolmatta naista. En voi itse ymmärtää, mutta kai näissä on joku sama logiikka kuin rahahuijauksissa: periaatteessa ja jossain sisällään kaikki tajuaa ne huijauksiksi, etenkin, jos hetkeksikään pysähtyy miettimään, mutta niiden huuma on vain niin ihana, että kaiken uhallakin heittäytyy. Ja elättää toivoa, että minä olen se ainutkertainen, jota ei huijata, jolle tämä on totta.
Ja vaimo kertoilee, miten hänen komeaa miestään hullut naiset piirittää.
Jep, jäi kyllä aivan kusetettu olo Itselläni oli raskas ero takana ja muita ongelmia, joista olin avautunutkin sille, oli sitten kertonut nämä asiat vaimolleen ja käytti mua vastaan, haukkunut mua mielisairaaksi, lopulta uhkaili sen lakimiehillä jos en jätä sitä ja sen vaimoa rauhaan?? Halusin vaan kertoa totuuden vaimolle, ja pyysin myös anteeksi, selvisi että kotona esitti ihan rakastavaa aviomiestä ja seksiäkin oli. Ilmoitti ettei hänellä ollut koskaan mitään tunteita mua kohtaan, vaikka mulla oli lukuisia viestejä tallella joissa selitti ihan muuta, ja toki myös kasvotusten kertoi.
Voi ap,
Kamala juttu toi kuvajuttu! Voin todellakin kuvitella, miltä tuntui ja tämä saa todellakin ymmärtämään sitä, että tässä tilanteessa ilman muuta kasaat tavarasi. Ehkä, pieni ehkä vielä, jos mies olisi saanut suunsa auki ja asiasta voitaisiin keskustella.
Toisaalta tämä avaa myös miehen kanttia asiassa: onhan tämä nyt hänellekin ihan saakelin noloa. Kaikin puolin. Saa hävetä itseään ja tekoaan, josta nyt on ihan videomateriaalia. Huonoilla vuorovaikutuskyvyillä ja itsetunnolla se pistää huutamaan, kun ei muuta osaa.
No, nyt hän sitten katselee vähä vähältä tyhjenevää kämppää ja miettii, mitä sanoo aikuisille lapsilleen. Itse en ole varma päätöksestä olla kertomatta heille, mutta se on monimutkainen asia. Itse ehkä kertoisin aivan asiallisesti, että sait tietoosi asioita, jotka aiheuttivat sinun puoleltasi eron = saivat sinut tekemään tämän päätöksen. Jos haluatte tietää yksityiskohtia, kysykää isältä. Aikuiset tästä jo kyllä ymmärtää, mitä tapahtui.
Tsiisus kun olen pahoillani sun puolesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierestä, mutta. Jos nyt tuota (ja montaa muutakin mitä olen vierestä nähnytkin) katsoo, niin se nainen on miehensä kanssa puhunut, joten heillä on ainakin mahdollisuus tosiaankin parantaa suhdetta ja jatkaa uudelta pohjalta.
Miehellä ei ole ja hän riistää sen mahdollisuuden vaimoltaankin. Toki tietysti vaimonkin päätös olla penkomatta, mutta mä en anna tsemppiviestiä kyllä sille. Ja luonnollisesti eri juttu joku kerran sänkyyn meno kuin tapahtumissa pussai
Kiitos sulle! Mun mies ihan oli useasti sängyssäkin tuon toisen naisen kanssa, tunnusti, mutta itse aktiahan ei somessa näytetty. Iljettävää touhua.
Ap
"Kuvassa on naisen kieli mun miehen kurkussa ja on otettu juuri sieltä missä MIES sanoi olevansa yksin. Lisäksi siitä on vielä videoklippi. Kyseessä oli eräs tapahtuma ja sen sivuilla nämä kaikki järjestäjien toimesta.
Ap"
Tää oli niin meant to be. Siis tarkoitettu sun silmille jostain ylemmältä taholta (puhun siis henkimaailmasta). Huh huh, tää on niin uskomatonta, että tän on siksikin pakko olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni oli aina tästä naisesta mustasukkainen, he tapasivat myös firman avec tapaamisessa. En nyt vaimoa hulluksi ikinä haukkunut, mutta sanoin aina että no eihän se mua huolisi edes höpsis.
Ja tottahan se olikin ei huolinut kuin sen kerran vaikka töitä todella tein.
Olemme molemmat vielä naimisissa, tiedän naisen kertoneen miehelleen ja näyttää että heidän suhde on jatkunut ihan hyvänä. Nainen ei halua pitää minun kanssa mitään yhteyttä, vaihtoi firmassakin ihan toiseen toimipaikkaan. Kerran siis juttelimme ja nainen sanoi että ei pidä yhteyttä, ei halua enää tämän asian olevan mikään osa elämäänsä ja työstävät miehensä kanssa suhdetta uudelta pohjalta. Olin murtunut ja mustasukkainen.
Oma liittoni on niin ja näin. Olen ajatellut että onko meillä nyt oikeastaan mitään tämän syvempää yhteyttä koskaan ollutkaan. Kuinka paljon tästä on että perheidenkin mielestä sopivat menivät yhteen. Ja lapset tietysti mutta nyt he sitten ovat aikuisia ja omillaan. Vaimo jätti asian penkomatta vaikka takuulla minunkin käytöksestä kysymyksiä on herännyt.
Mutta jos hän nyt vaatisi selitystä niin voisinko todella sanoa, etä menin ihan hulluksi ja vieläkin ajattelen tätä naista lähes päivittäin ja mietin mitä olisi jos hän olisi valinnut toisin?
Säälin vaimoasi. Hän elää valheessa, kulississa, edes tietämättä sitä itse. Mikä oikeuttaa sua pitämään vaimoa siinä ja tuhlaamaan elämänsä sun kanssa? En ikinä haluaisi olla vaimosi saappaissa.
Otan osaa. Tunnet tuskani.
Ap