Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettiä, onkohan Jykä antanut itsestään hakuprosessissa enemmänkin sellaisen kuvan, millainen hän haluaisi olla, kuin se, mitä oikeasti on. Esim. urheilullisuus. Ei se tee ihmisestä urheilullista, että pukeutuu urheiluvaatteisiin ja katsoo jalkapalloa. Ilmeisesti kunto ei ole ihan huipussaan, kun viimeisimmässä jaksossakin Jykä pisti hanttiin, kun Jenni halusi kiivetä kirkon rappuset ylös. Tai kun Jenni halusi lähteä juoksemaan, Jykä alkoi mököttää, kun hän olisi halunnut mennä kävelylle. Miksi Jykä ei sanonut, että selvä, voidaanhan me juostakin? Ei taida kunto riittää siihen? Jenni kuitenkin ymmärtääkseni hakenut itselleen nimenomaan urheilullista miestä.
Tässähän nimenomaan olisi ollutkin Jykälle lähteä nostamaan kuntoa kun on nyt sporttisen naisen löytänyt. Jos kunto ei riitä juoksuun niin sitten vaikka juoksu-kävelylenkille yksinään, ei avioparinkaan tarvitse olla joka hetki yhdessä. Kuntokuurikin voisi olla Jennille yksi osoitus siitä, että Jykässä on potentiaalia. Ja tämä nyt ei ainakaan ole rahakysymys, Nallenmäessä on hyvä pururata ihan vieressä ja ulkopunttis löytyy myös eli tarvitaan vaan lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä selvinnyt, mitä Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla. Kovasti oli alussa sitä mieltä, että mies on mies ja perheenpää ja nainen saa olla nainen. Tämähän on aina tarkoittanut sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset, miehen käydessä töissä elättäen perheen ja tuoden taloudellista turvaa ja vakautta. Nyt tämä ei kyllä toteudu millään lailla Jennin ja Jyrkin suhteessa kun nainen hoitaa ihan kaiken, jopa laskujen maksamisen.
Joo kyllähän ne Jyrkin alun puheet aika huvittavilta vaikuttaa se perusteella mitä nyt nähty. Haluaa perinteiset roolit eli että nainen hoitaa kodin jne. Ja itse hän on "perheen pää", mutta mitä itse tekee sen eteen? Ilmeisesti haluaa vain rusinat pullasta.
Kaikista ei vaan ole parisuhteeseen. Se pitää vaan myöntää itselleen, eikä väkisin sitten hankkiutua parisuhteeseen, joka todennäköisesti aiheuttaa vain suuren katastrofin. Nykyään ilmapiiri on paljon vapaampi ja sinkkunaja velana eläminen hyväksyttyä, mutta voi vain kuvitella, miten suurelta tuskan ja tragedioiden määrältä Suomessakin olisi vältytty, jos ihmisiä ei käytännössä olisi pakotettu elämään normien mukaisesti ja menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia, koska näin kuuluu tehdä. Sitten jotkut tahot haluaisivat palata tähän aikaan ja syyttävät naisia nykytilasta kun naiset eivät enää halua alistua. Todellisuudessa syy on miesten, jotka toimillaan pakottavat naiset alistumaan, kohtelevat naisia huonosti ja tuhoavat naisen. Sitten pettävät ja jättävät, eivätkä sitä ennenkään ole tehneet kotitöitä tai hoitaneet lapsia.
Anna tekee myös opettajan hommia ja toista työtä. Kaupassa Hai kuittasi koko laskun. Kukaan ei silti nimitä Annaa onnenonkijaksi tai pummiksi.
Hai ei myöskään arvostele Annan työtä tai tuloja, vaikka itse varmasti tienaa enemmän ja on vakituinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Naureskelin tuolla Jennin ja Jyrkin turvasanalle: tittelintuure. Sehän meinaa ahnetta huijaavaa kääpiötä niissä saduissa :D
Nyt ei tule naurusta loppua :D
Opettajan hommista ei kaupungilta noin yksinkertsisesti kysytä tuletko syksyllä vaan on omat hakurutiininsa. Yksityisellä puolella on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Läskihän tuo Jyrki on, taikinainen kroppa. Sääli vasta 40 v ja tuossa kunnossa.
Itselläsi on läskiä aivoissa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, Matin vihaaja tuli paikalle purkamaan pahaa oloaan. Palataan myöhemmin!
Matin "vihaaja" käy vain harvoin, mutta Tainan vihaajat päivystää koko ajan :D Tää on hauskaa, että jos joku kirjoittaa ei niin mairittelevan kommantin Matista, on hän Matin vihaaja, mutta kaikkia muita saa haukkkua ja lyödä kuin vierasta sikaa.
Tainaa haukutaan ihan hulluna koko ajan, eli Tainan vihaaja liikenteessä. Jyrkiä mollataan koko ajan, Jyrki vihaaja siis liikenteessä.
Miksi vain Mattia kritisoivat ovat "Matin vihaajia", mutta kaikkia muita saa haukkua, eikä kukaan sano, sttä nyt tuli"Tainan vihaaja" paikalle tai nyt tuli Jyrkin vihaaja paikalle jne???
Mitä pyhää siinä Matissa on, että hänestä ei saa kommentoida edes tosiasioita, jotka Matti on itse suustaan päästänyt?
Naisten hoivavietti päässyt valloilleen, kun Matti reppanaa moititaan ? :D
Näitä muita "vihataan" niin paljon ja moititaan hähes joka kommenteissa(paitsi Haita, eikä Haissa kyllä mitään moitittavaa olekaan) että sitten ilmeiseti jotenkin erottuu, kun joku harvakseltaan Matista sanoo oman mielipiteensä, jossa ei Mattia kehuta.
"Tässähän nimenomaan olisi ollutkin Jykälle lähteä nostamaan kuntoa kun on nyt sporttisen naisen löytänyt. Jos kunto ei riitä juoksuun niin sitten vaikka juoksu-kävelylenkille yksinään, ei avioparinkaan tarvitse olla joka hetki yhdessä. Kuntokuurikin voisi olla Jennille yksi osoitus siitä, että Jykässä on potentiaalia. Ja tämä nyt ei ainakaan ole rahakysymys, Nallenmäessä on hyvä pururata ihan vieressä ja ulkopunttis löytyy myös eli tarvitaan vaan lenkkarit."
Sporttisen? Onko Jenni kertaakaan urheillut tai edes puhunut urheilevansa sarjassa? Lähinnä istuu viinilasi kädessä. Ei hänkään näytä kovin sporttiselta. Samanlaiset elämäntavat heillä tuntuu olevan ja molemmat ihan tavallisen näköisiä. Eikä siinä mitään vikaa ole.
Nykyään moni käyttää urheiluvaatteita, kutrn trikoita vaikka ei urheile. Sama kuin ennen oli aina verkkarit joillain.
Vierailija kirjoitti:
Anna tekee myös opettajan hommia ja toista työtä. Kaupassa Hai kuittasi koko laskun. Kukaan ei silti nimitä Annaa onnenonkijaksi tai pummiksi.
Hai ei myöskään arvostele Annan työtä tai tuloja, vaikka itse varmasti tienaa enemmän ja on vakituinen paikka.
Toisaalta Hai ja Anna eivät korostaneet myös niitä perinteisiä arvoja hakemuksissaan, eli asialla ei ehkä ole heille niin suuri merkitys. Hai lienee hyvätuloinen ja kun asuu kotona, niin rahaa varmasti säästyy, joten ostosten kuittaaminen ei ole hänelle iso juttu. Sen sijaan Jennin palkka lienee pienempi ja maksaa kuitenkin asuntolainaa yksin jne. Anna vaikuttaa myös jämptiltä ihmiseltä joka kyllä hoitaa työnsä ja rahansa, joten tästä ei tule Haille huolta. Kokemus voisi olla toisenlainen jos Anna vippailisi Hailta jatkuvasti ja kenties ilmaisisi ettei ole paikkaa tiedossa. Kyse on elämänhallinnasta: Annalla on sitä, Jyrkillä kenties ei samassa mittakaavassa.
Enkä haluaisi dissata Jykää, vaan enemmänkin toivon että hän tekisi ryhtiliikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä selvinnyt, mitä Jyrki tarkoitti perinteisillä rooleilla. Kovasti oli alussa sitä mieltä, että mies on mies ja perheenpää ja nainen saa olla nainen. Tämähän on aina tarkoittanut sitä, että nainen hoitaa kodin ja lapset, miehen käydessä töissä elättäen perheen ja tuoden taloudellista turvaa ja vakautta. Nyt tämä ei kyllä toteudu millään lailla Jennin ja Jyrkin suhteessa kun nainen hoitaa ihan kaiken, jopa laskujen maksamisen.
Joo kyllähän ne Jyrkin alun puheet aika huvittavilta vaikuttaa se perusteella mitä nyt nähty. Haluaa perinteiset roolit eli että nainen hoitaa kodin jne. Ja itse hän on "perheen pää", mutta mitä itse tekee sen eteen? Ilmeisesti haluaa vain rusinat pullasta.
On sohvalla alasti viltin alla :D
Vierailija kirjoitti:
Näinpä juuri. Taitaa kyse olla siitä että Anna on nainen ja silloinhan odotetaankin miehen maksavan kaiken. Niin ei Hai tosiaankaan ole mitenkään arvostellut Annan tuloja tai työsuhteita. Piknikillä vain mainitsi keskustelussa, että rt bielä tiedä missä opetat syksyllä. No ei Hai varmaankaan muutenkaan arvostelisi ja nyt kun tietää haluavansa tämän loppuvan ei ainskaan sano mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, Matin vihaaja tuli paikalle purkamaan pahaa oloaan. Palataan myöhemmin!
Matin "vihaaja" käy vain harvoin, mutta Tainan vihaajat päivystää koko ajan :D Tää on hauskaa, että jos joku kirjoittaa ei niin mairittelevan kommantin Matista, on hän Matin vihaaja, mutta kaikkia muita saa haukkkua ja lyödä kuin vierasta sikaa.
Tainaa haukutaan ihan hulluna koko ajan, eli Tainan vihaaja liikenteessä. Jyrkiä mollataan koko ajan, Jyrki vihaaja siis liikenteessä.
Miksi vain Mattia kritisoivat ovat "Matin vihaajia", mutta kaikkia muita saa haukkua, eikä kukaan sano, sttä nyt tuli"Tainan vihaaja" paikalle tai nyt tuli Jyrkin vihaaja paikalle jne???
Mitä pyhää siinä Matissa on, että hänestä ei saa kommentoida edes tosiasioita, jotka Matti on itse suustaan päästänyt?
Naisten hoivavietti päässyt valloilleen, kun Matti reppanaa moit
Matti on ihan itse sanonut itsestään epäilyttäviä asioita. On se kyllä hassua sanoa että "Mattia vihataan" jos nostetaan näitä esiin. Matissa on paljon hyviä ominaisuuksia, ulkonäöltäänkin varsin hyvännäköinen ja hyväkuntoinen. Sosiaalisesti osaa olla mukava ja luonteva. Se ei kuitenkaan poista mahdollista "kylmyyttä" tai sitä, että Matti omien sanojensa mukaan asettaa itsensä puolison edelle ja on menneisyydessä lopettanut suhteitaan pikkujutuista johtuen.
Tittelintuure, kuulinko oikein? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta Hai ja Anna eivät korostaneet myös niitä perinteisiä arvoja hakemuksissaan, eli asialla ei ehkä ole heille niin suuri merkitys. Hai lienee hyvätuloinen ja kun asuu kotona, niin rahaa varmasti säästyy, joten ostosten kuittaaminen ei ole hänelle iso juttu. Sen sijaan Jennin palkka lienee pienempi ja maksaa kuitenkin asuntolainaa yksin jne. Anna vaikuttaa myös jämptiltä ihmiseltä joka kyllä hoitaa työnsä ja rahansa, joten tästä ei tule Haille huolta. Kokemus voisi olla toisenlainen jos Anna vippailisi Hailta jatkuvasti ja kenties ilmaisisi ettei ole paikkaa tiedossa. Kyse on elämänhallinnasta: Annalla on s
Annan elämänhallinnasta voi olla montaa mieltä. Ja emme todellakaan tiefä maksaako Jenni asuntolainaa, emme yiedä asunnon omistajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se perinteinen asetelma toteutuu korkeintaan sängyssä, jos sielläkään. Näitä lusmumiehiä on Suomessa yllättävän paljon. Sotien aikana ja jälkeen suomalaiset naiset olivat varmaankin kovilla ja piti tehdä yksin vähän sitä sun tätä. Ehkä se pärjääminen on peruja jostain sieltä. Mutta ei ole millään tavalla tervettä, että naiset hoitavat kaiken ja miehet vähän sinne päin ja käyttävät tilannetta hyväkseen.
Työelämässä ja harrastus- ja yhdistystoiminnassakin tätä näkee edelleen. Naiset kantavat vastuun, tekevät enemmän töitä ja miehet käyttävät tätä tilannetta surutta hyödyksi. Huvittavinta ja samalla surullisinta on vaikkapa naisvaltaiset alat, jossa työskentelee todella kokeneita ja osaavia naisia, mutta kun mennään korkeimmalle johtotasolle niin kas kummaa se on täynnä miehiä. Naiset ovat itse hirvittävän sokeita näille rakenteille ja tekevät miesten puolesta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa saa kun on kouluttautunut oikein. Jos ei ole koulutusta tai on merkonomi, liksa pyörii jossain alle kolmessa tonnissa. Silloin ei mitään lapsia kannata tehdä. Ekonomeilla se pyörii helposti kuudessa ja yli, joten vauvoja voi tehtailla vaikka fudisjoukkueen ja rouva voi jäädä kotiin.
Aika kamalaa tää nykynuorten (kolmekymppisten) laskelmointi. Ei lapsi ole mikään "kannattaako" - asia, ja varsinkaan ettei 3000€ palkalla "kannata tehdä" lasta.
Itse olin vikan vuoden opiskelija kun saatiin esikoinen, eipä puuttunut lapselta mitään silloin eikä edelleenkään.
Aineellista tärkeämpää on kodin rakastava ilmapiiri.
Samaa ihmettelen. Meillä oli molemmilla reilu paritonnin palkka ja rahasta ei ollut ikinä lapsen tai oma hyvinvointi kiinni. Ehkä nykyään on niin
OT: Mitäköhän lapsenne tähän kommentoisivat? Itse olen köyhästä suurperheestä, ja voin kuvitella vanhempieni suusta juuri kyseiset sanat. Joo, nälkää ei nähty ja vaatteet saatiin päälle, mutta kaikki ruoka oli halvinta mitä sai perhepakkauksissa ja vaatteet huonolaatuisimpia ja aina liian isoja tai pieniä. Mitään maksullisia harrastuksia ei ollut eikä matkoilla käyty. Epäilemättä vanhempani tyytyväisenä päivittelevät miten kyllä sitä aikoinaan lapset kasvatettiin täysipainoisiksi yhteiskunnan jäseniksi ilman mitään hömpötyksiä.
Omasta näkökulmastani lapsuuteni oli pelkkää niukkuutta ja kurjuutta ja rahasta stressaamista. Tein raskaan ja työlään luokkanousun ja nyt miehemme kanssa tienaamme molemmat noin 6k kuussa. Meillä on yksi lapsi. Vamasti vähemmälläkin pärjäisi, mutta olen onnellinen että voin tarjota lapselle mahdollisuuden harrastaa ja saada kokemuksia ilman stressiä rahasta. Kun hän kasvaa, voimme tukea häntä rahallisesti esim ensiasunnon hankkimisessa. Tämä ei tarkoita sitä että törsättäisiin tai ettei nautittaisi samoista ilmaisista asioista kuten itsekin lapsena. Pidän kuitenkin erittäin vastuuttomana sitä että lisääntymiskykyisen oikeudella lapsi tuodaan mitä surkeimpiin olosuhteisiin ja sitten vielä ylpeillään sillä että "ei se lapsi mitään tarvi". Jep... Kyllä jokaisen on syytä miettiä miten pystyy lastaan tukemaan parhaan mahdollisen tulevaisuuden mahdollistamiseksi.
Mun mielestä oli luontevaa, että Hai maksoi kaupassa, koska hänen kavereitaanhan sinne juhannuksen viettoon tuli.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku maksaa laskun jossakin, ei tarkoita, että todellakin kustantaa kaiken itse. (en nyt väitä, etteikö Hai maksanut noita ruokia kokonaan, varmaan maksoi) Aina kun käydään lähipiirin kanssa syömässä tms aina vain joku maksaa kaikkien ruuat ym ja sitten jokainen laittaa suoraan maksajan tilille oman osuutensa. Nykyään rahansiirto tililtä toiselle on tehty hyvin helpoksi. Kaupan kassalla toinen maksaa kaiken, mutta tili voi olla yhteinen tai toinen siirtää puolet laskusta maksajan tilille.
Se palkka vain on umpisurkea jos et ole pätevä opettaja. Etkä saa palkkaa kesälomien ajalta koska olet jatkuvasti määräaikainen.