Koko ikäni Espoossa asunut, mutta nyt riittää
Koko ikäni olen Espoossa asunut, mutta nyt riittää. Paras naiskaverini muutti keväällä Etelä-Savoon, tekemään töitä etänä. Osti reilun 80 neliöisen rivarinpätkän, reilulla 40 tonnilla. On äärimmäisen tyytyväinen, eikä ole ikävöinyt Espoota, missä ikänsä asunut.
Nyt toinen tuttavani, aito, alkuperäinen espoolaismies joka osti muutamia vuosia sitten ns. rintamamiestalon eräästä Mikkelin pitäjästä, luovuttaa avaimet Espoon kämpästä perjantaina ja muuttaa syrjäseudulle.
Kyllästyi mm. siihen, että palkasta ei jää asumismenojen(vuokran) jälkeen paljon mitään, mutta samaan taloon väkeä lappaa kuin hollitupaan ja kela maksaa asumiset näiden vedellessä hirsiä kun itse lähdet aamulla duuniin. Sen lisäksi jatkuvaa häiriötä ja häiriköintiä asuinalueella ja pyykkituvassa.
Minä tein päätöksen lähteä myös. Espoolaisten hiljainen joukkopako lienee alkanut.
Kommentit (60)
Minä, espoolaismies aion myydä muutaman vuoden päästä kaiken mitä mulla on muuttaa eläkepäiviks Kreikkaan. Espoossa ei niinkään vikaa, Suomessa on vikaa ja eriton Suomen säissä. Kesää ei ole lainkaan
Muutin Espoosta Viroon jo Halosen aikana. Oikeasti Halosen uudelleen valinta oli suurin syy, miksi luotto Suomeen loppui. Äänestettiin ja saatiin mitä haluttiin. Tässä on nyt lopputulos.
Minä nostin kytkintä koko maasta, mm. siksi etten halunut kustantaa maksamillani veroilla näiden häiriköiden elämää.
Pientaloalueella on ihan rauhallista asua edelleen. Palkasta jää säästöön ja ulkomaalaisia ei ole nimeksikään.
Minä keskustelen itseni kanssa vauva-palstalla
Mä muutin pois koko Euroopasta.
Pistäkää paremmaks.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin pois koko Euroopasta.
Pistäkää paremmaks.
Se olit siis sinä, joka juoksit pitkin käytävää huutaen "se on poika, se on poika"!
Etkä ollut sairaalassa! hahahahahahah
Joo Espoo menee huonoon suuntaan. Moni ennen viihtyisä alue on nyt rakennettu aivan täyteen ghettoisia valmiselementtitaloja. Liikaa kaupungin taloja.. Maahanmuuttajat pitää huolen, että ympäristö näyttää kaatopaikalta, eivät osaa käyttää roskiksia.
Ei ole kiva asua itse täällä seassa kovalla rahalla. Lusmut veks! No.. Oikeasti minun kannattaisi lähteä naapurimaihin tuplapalkalle tai sitten Suomen pienempin kuntiin, minne tämä vitsaus mam uja ja valkoista rosk a väkeä ei vielä ole levinnyt.
Mitään joukkopakoa ei ole todellakaan tapahtumassa, vaan Espoo on Suomen voimakkaimpia väestönkasvun vetureita. Eikä tällä tarkoiteta vain ulkomailta saapujia vaan rauhalliset pientaloalueet Espoossa vetää edelleenkin varakasta väkeä. Varakas väki ei todellakaan muuta Mikkeelin 80 neliön rivarinpätkään.
Vaihdoin Espoon Itä-Uudellemaalle. Toistaiseksi vieraskielisten osuus selvästi alle 10%. Pidemmälle ei voi vielä lähteä, sillä taloudellisessa mielessä kannattaa käydä edelleen Vantaalla töissä. Olen kuitenkin varautunut muuttamaan vielä paljon pidemmälle pitkällä aikavälillä. Näin se homma etenee tässä maassa.
Kun niin moni on kertonut tässä aikeistaan muuttaa pois Suomesta niin sanon, että minä taas muutin takaisin Suomeen ja voi että täällä Suomessa on ihanaa!!! Olen ollut jo monta vuotta täällä ja yhä tyytyväinen päätökseeni, vaikka asuin hyvissä ulkomaissa.
Kun katsoo Espooseen rakennettavaa asuntokantaa, niin nettomaksajia sinne ei ole lähivuosina muuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Pientaloalueella on ihan rauhallista asua edelleen. Palkasta jää säästöön ja ulkomaalaisia ei ole nimeksikään.
Kaikki ei saa 6000€ palkkaa ja puoliso saman verran.
Tapiolan alueella häiriöt ovat toistaiseksi olleet melko vähäisiä mutta muutosta on sielläkin selvästi ilmassa jo. Kiinteää asumista en Kehä 3 ulkopuolelta hankkisi. Suunnitelmissa sen sijaan liikkuva asunto eli matkailuauto.
Vierailija kirjoitti:
Muutin Espoosta Viroon jo Halosen aikana. Oikeasti Halosen uudelleen valinta oli suurin syy, miksi luotto Suomeen loppui. Äänestettiin ja saatiin mitä haluttiin. Tässä on nyt lopputulos.
Ehkä haitallisimpia ihmisiä suomelle ikinä. Vähä-älyinen vedätettävissä oleva tollo jolle nauretaan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Kun niin moni on kertonut tässä aikeistaan muuttaa pois Suomesta niin sanon, että minä taas muutin takaisin Suomeen ja voi että täällä Suomessa on ihanaa!!! Olen ollut jo monta vuotta täällä ja yhä tyytyväinen päätökseeni, vaikka asuin hyvissä ulkomaissa.
Itse asun edelleenkin ulkomailla, muutaman vuoden päästä tulee 20 vuotta täyteen. En ole vieläkään keksinyt syytä, miksi muuttaisin takaisin Suomeen. Onko siellä edes töitä? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Mitään joukkopakoa ei ole todellakaan tapahtumassa, vaan Espoo on Suomen voimakkaimpia väestönkasvun vetureita. Eikä tällä tarkoiteta vain ulkomailta saapujia vaan rauhalliset pientaloalueet Espoossa vetää edelleenkin varakasta väkeä. Varakas väki ei todellakaan muuta Mikkeelin 80 neliön rivarinpätkään.
Väestö kasvaa kyllä. Sehän se ongelma onkin.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Mitä enemmän itseäsi tyhmennät, sitä paremmin itse voit.
Onneksi pääsen muutaman vuoden kuluttua muuttamaan pois konkkasuomesta 😄