Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
1341/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa oli tuo Eetun vaimo. En nyt tiedä oliko erikoisen nirso; ei sentään heti alttarilla tyrmännyt miestään, kun tällä oli komea univormu. Sen univormun sisältä kuitenkin paljastui lapanen. En ihmettele, että tarmokkaalla temperamentikkaalla Rosalla alkoi keittää.

Aliisa sen sijaan järkyttyi heti alttarilla siihen mitä näki, eikä halunnut tutustua Esaan sen enempää. Esalla taisi olla ohjelman päätyttyä oven takana pitkä jono naisia odottelemassa vuoroaan. Tuula myös taisi dumpata Miikan heti kättelyssä.

Onkohan olemassa mitään menneiden kausien muisteluketjua?

Jos ei ole niin aloita sellainen?

Vierailija
1342/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Annat voivat jankuttaa vaikka kuinka että haluavat ja pyrkivät ottamaan rennommin ja blaablaa. Se on niin syvällä heidän luonteessaan että onnea vaan yrityksiin. Ihan omassa lähipiirissä tuollaisia naisia. Opiskeluaika, suorittamista. Liikkuminen, suorittamista. Työnteko, suorittamista. Parinvalinnassa etsitään sitä miestä joka sovittautuu naisen elämään ja tapoihin. Saman katon alla asuessa määräävät miten eletään, tehdään kotitöitä jne. Lapsia kun tulee niin mies on lähinnä lapsenlikka joka marssii perässä lapsien kanssa. Jotkut ovat ihan ulalla siitä millaisia tiukkiksia ovat, toiset taas ihan ylpeydellä hehkuttavat kodin esimiehen asemaansa. Ei nämä tule toimeen samanlaisten miesten kanssa, ei sitten millään.

No jos itse olen tehnyt oman osani kotihommista mukisematta ja oma-aloitteisesti ja touhunnut lasten kanssa kuten isän kuuluukin niin eipä ole omalta naiselta mitään määräilyitä tullut. Hyvin on kelvannut.

Nämä naisten justiinoiksi leimaamiset tulevat yhdeksän kertaa kymmenestä miehiltä jotka pyrkivät elämään sitä "omaa elämäänsä" niin että se perhe ja koti rasittaa mahdollisimman vähän heidän harrastamistaan ja muuta hauskanpitoaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tajua miksi ohjelmaan valitaan ihmisiä jotka aina eläneet siinä omassa ahtaassa lokerossa, omat tavat ja säännöt ja niillä mennään. Eivät osaa höllätä vaan puolison pitää mukautua heidän tapoihin ja elämään. Onko tämä ohjelma oikeasti oikea paikka opetella uusia tapoja ekaa kertaa 30 vuoteen?? Kun se ei ole onnistunut entisessä suhteessa tutun ihmisen kanssa niin uuden, täysin vieraan ihmisen kanssako se sitten tapahtuu?!

Uskon että Jenni ja Jyrki voi olla hyvä ja kestävä pari. Heillä tuntuu olevan sellaista kivaa rentoutta ja vaikka alussa oli puhetta miesten ja naisten hommista niin haluavat olla tiimi. Tehdä asiat yhteispelillä ja huumorilla. Molemmilla samanlainen näkemys parisuhteesta.

Sitten on esim. Anna joka heti kättelyssä ilmoittaa että on sellainen että ottaa tilanteet haltuun ja muut vikisee. Muutenkin saa sellaisen kuvan ettei ole valmis hölläämään omista jutuista vaan se on se mies jonka pitää myötäillä ja tehdä kompromissejä. Ei ole ensimmäinen tuollainen osallistuja ja historian perusteella ei tuollaisella tyylillä tässä ohjelmassa menesty.

Anna vaikuttaa oikein mukavalta ihmiseltä mutta en vaan tajua miksi asiantuntijat valitsee näitä tälläiseen ohjelmaan."

Arvelisin, että ohjelmaan halutaan kirjo erilaisia ihmisiä. Ja kun katselee ympärilleen niin huomaa, että kontrollinhalu on hyvin tyypillinen piirre nuorilla naisilla nykyään. Halutaan tietynlainen ulkonäkö, koti, häät, jopa synnytystapakin pohditaan tiukasti etukäteen - tai ei uskalleta hankkia lapsia juuri kontrollin menetyksen pelossa. Jospa ihmiset kykenisivät katsomaan ohjelmaa ulkonäköjä ja vaatteita syvemmin. Havaitsisivat omat piirteensä näissä ihmisissä, heräisivät miettimään kuinka nuo piiirteet edistää tai estää parisuhteita.

Anna on kyllä aika ekstreemi ihminen kontrollinhalussaan. Jospa hänelle laitettu Hai auttaa Annaa näkemään kuinka jo selvästi lievempi kontrollihakuisuus voi tuntua toisesta hankalalta parisuhteessa. Parisuhteessa pitää tulla hyväksytyksi omana itsenään, kyllä, mutta se ei tarkoita etteikö kannattaisi harjoittaa omia parisuhdetaitojaan. Vaikka on sanavalmis ja haluaa ilmaista itseään kannattaa opetella myös kuuntelemaan toista aidosti ja katselemaan asioita myös toisen kannalta. 

Vierailija
1344/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on hengästyttävän raskas ihminen. Epävarmuus loistaa kilometrien päähän ja sitä pitää yrittää täyttää jatkuvalla puheen pulputuksella ja "räväkkyydellä". Hai ei tule jaksamaan tuota naista edes häämatkan verran. 

Vierailija
1345/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Annat voivat jankuttaa vaikka kuinka että haluavat ja pyrkivät ottamaan rennommin ja blaablaa. Se on niin syvällä heidän luonteessaan että onnea vaan yrityksiin. Ihan omassa lähipiirissä tuollaisia naisia. Opiskeluaika, suorittamista. Liikkuminen, suorittamista. Työnteko, suorittamista. Parinvalinnassa etsitään sitä miestä joka sovittautuu naisen elämään ja tapoihin. Saman katon alla asuessa määräävät miten eletään, tehdään kotitöitä jne. Lapsia kun tulee niin mies on lähinnä lapsenlikka joka marssii perässä lapsien kanssa. Jotkut ovat ihan ulalla siitä millaisia tiukkiksia ovat, toiset taas ihan ylpeydellä hehkuttavat kodin esimiehen asemaansa. Ei nämä tule toimeen samanlaisten miesten kanssa, ei sitten millään.

No jos itse olen tehnyt oman osani kotihommista mukisematta ja oma-aloitteisesti ja touhunnut lasten kanssa kuten isän kuuluukin niin eipä ole omalta nais

Olet ollut parisuhteessa Annan kanssa? Vai miten tuo liittyi Annnaan?

Vierailija
1346/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo yksi pariskunta useaan otteeseen viittasivat siihen, että "onneksi ei vegaani"? Mitä väliä sillä on, mikä on toisen ruokavalio? Itse olen ollut kasvissyöjä 60 vuotta (lopetin lihan syönnin heti kun tajusin, että se on eläintä - tuohon aikaan 1960-luvulla olin harvinaisuus), mutta puolisoni syö lihaa (toki kasviksiakin), mutta ei se minua haittaa tai ollut mikään kynnyskysymys parisuhteen muotoutumiselle, eikä liioin hän ole arvostellut minun valintojani.

Vierailija
1347/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän utelias ja tungetteleva tämä Hain ulkomaalainen ystävä oli. Ilmeisesti englanti ei ole tämän omakaan äidinkieli, mutta suomea ei osaa ja niin vaan oletti Annan osaavan englantia. Tällaiset maailmanomistajina itseään pitävät, jotka eivät vaivaudu opettelemaan paikallista kieltä tai paikallista tapoja, paikallista kulttuuria, eivät edes halua sopeutua ovat yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä ja näitä on nykyään Suomessakin ihan liikaa.

Olisiko ollut Hain työkavereita? IT-alalla ei tarvitse osata suomea. Ja kyllä sen voi Suomessa olettaa, että Annan ikäinen koulutettu ihminen puhuu englantia.

Vierailija
1348/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo yksi pariskunta useaan otteeseen viittasivat siihen, että "onneksi ei vegaani"? Mitä väliä sillä on, mikä on toisen ruokavalio? Itse olen ollut kasvissyöjä 60 vuotta (lopetin lihan syönnin heti kun tajusin, että se on eläintä - tuohon aikaan 1960-luvulla olin harvinaisuus), mutta puolisoni syö lihaa (toki kasviksiakin), mutta ei se minua haittaa tai ollut mikään kynnyskysymys parisuhteen muotoutumiselle, eikä liioin hän ole arvostellut minun valintojani.

Tietyntyyppisille ihmisille liha on niin tärkeässä osassa, etteivät pysty hyväksymään toisenlaisia valintoja. Yleensä tätä asennetta näkyy vain 50+ miehillä, mutta Jenni ja Jyrki näyttävät molemmat omaavan saman junttimaisen asenteen. Siinäkin mielessä siis hyvä match. 

Vierailija
1349/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hääpuvut tässä ohjelmassa kuten todella usein muutenkin näyttävät ja muistuttavat lähinnä vain  roolivaatetta tai halpaa huonosti ja halvalla tehtyä naamiaisasua.

Minusta hääpuvut ovat yksinkertaisuudessaan kauniita, Jennillä tosin liian avara kaula-aukko. Pidän näistä paljon enemmän kuin muutaman kauden takaisista ahtaista pitsiputkista. Tainan selkä tulee puvussa erityisen kauniisti esille.

Miesten puvut sen sijaan eivät istu kunnolla.

Vierailija
1350/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä hääpuvut tässä ohjelmassa kuten todella usein muutenkin näyttävät ja muistuttavat lähinnä vain  roolivaatetta tai halpaa huonosti ja halvalla tehtyä naamiaisasua.

Minusta hääpuvut ovat yksinkertaisuudessaan kauniita, Jennillä tosin liian avara kaula-aukko. Pidän näistä paljon enemmän kuin muutaman kauden takaisista ahtaista pitsiputkista. Tainan selkä tulee puvussa erityisen kauniisti esille.

Miesten puvut sen sijaan eivät istu kunnolla.

Minusta Tainalle ei oikein sopinut tuon mallinen puku, koska hänellä on hieman kyttyrä selkä (kuten itsellänikin, en siis hauku häntä). Jyrkin puku on aivan liian pieni ja Hain liian iso. 

Vierailija
1351/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ja ehkä vika kommentti tämän vuoden ketjuun.

-Kaikki osallistujat on (jälleen kerran) ihan tavallisen hyvän näköisiä. Nämä ei ole missikisat, eikä kenelläkään luulisi ulkonäöstä jäävän suhteen kiinni. Voitaisiinko puhua nätisti muista? 

-Arvasin kaikki parit oikein, ja kaikki kemiat päin honkia. Jenni ja Jyrki taitaa sopia ihan ok toisilleen, Taina innostuikin Matista ainakin sen verran kuin tarvitsee ja Anna ja Hai oli epätasapainossa. Luulin että menisi juuri toisinpäin.

-Jenni on aika levottoman oloinen, onko aina? Voisivat ehkä hyvällä tuurilla tasoittaa toisiaan, kun mies on vähän rauhallisempi. Itse en perinnerooleista innostu, mutta jos molemmat toivoo samaa niin mikäs siinä ja hyvä niin. 

-Matti ja Taina oli yllättävän toimiva paritus! Matti on hauska huonoinekin läppineen, ja Taina vaikuttaa vielä ainakin mukavan rennolta. Luulen että maalailtu tuleva ahdistuminen on joku ihan normaali hetkellinen stressireaktio. Eroavat kenties -kuka sitä ikinä tietää- mutta en pidä yhtään mahdottomana että perustavat onnellisen pikku perheen vielä.

-Annaa on vaikea katsoa. Tuntuu, että omakin kroppa pingottuu ja verenpaine nousee. Luulen, ettei tule onnistumaan suhteissa ennen kuin setvii sen, mikä ikinä pistääkin noin kovaa pingottamaan. 

-Haista ei ole vielä paljonkaan mielipidettä kun Anna vie huomion heidän kohtauksissaan. Ainakin oli äärimmäisen taidokasta akrobatiaa? 

Vierailija
1352/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi, että hääkuvissa näkyisi ripulinvärinen oja/joki, mutta kukin tavallaan.

Yhtä hääkuvaa otettaessa (en muista mikä pari) näkyi puussa häiritsevän alhaalla joku linnunpönttö tms.

Vierailija
1353/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyä kun kaveri puhui Annalle heti englantia vaikka ollaan Suomessa. Olisi pitänyt vaan ignoorata morsmaikku kokonaan niin se vasta olisi kohteliasta! 

Vierailija
1354/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko parempia parinhaku ohjelma ideoita kuin tämä. Vaikka joku semmonen missä on joukko sinkkuja ja joku yhteinen tavoite (muu kuin parin muodostus ja tutustuminen)  tutkitusti aika moni ihastuu työkaveriinsa. 

Parinhakuohjelmaidea yhteen.

Vierailija
1355/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo anna korisevan sukua? Näyttää piialta ja katse samantapainen. 

Puuttuu vain että arja tanssii kätkättämään ja laulamaan tuonne. 

Vierailija
1356/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikana aviopuolisoa odottanut nainen (kuka ei-teini edes käyttää näitä "sika siistii, sikana"-sanontoja) otti miehen kellit heti puristusotteeseen henkisesti.

Ope, johon tarttuu koulussa lasten puheet.

"Sikana" on kyllä niin vanhaa kieltä, että on ollut käytössä jo näitten lapsuudessa.

Vierailija
1357/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivaikutelmat pareista:

Jenni ja Jyrki: näen heidät jos helposti omakotitalossaan, jossa Jyrki juo oluttaa, katsoo futista ja grillaa biffiä ja Jenni huolehtii siivoamisesta ja lapsista. Hyvinkin perinteinen pari, mikä toimii, kun molemmat haluavat perinteistä roolitusta. Seksuaalinen vetovoima on ilmeistä ja muutenkin tuntuvat olevan samalla taajuudella. 

Taina ja Matti: hyvällä tavalla tavallisen arkinen pariskunta. Vaikuttaa siltä, että ovat onnellisia tavallisessa arjessa eikä kummallakaan ole mitään liian suuri odotuksia. Perhe-elämä on heitä varten ja kemiatkin tuntuvat kohtaavan. Ainut, mikä voi muodostua haasteeksi, on Oulun ja Tampereen välinen etäisyys, jos muuttohaluja ei löydy.

Hai ja Anna: kiintiödraamapari. Tarkoituksella valittu epäsopiva pari, jotta ei ole liian tasainen kausi. Annan on niitä naisia, joista on helppo nähdä, miksi sinkkuus on ollut läsnä pitkään. #freeHai tuli mieleen jo ensimmäisessä jaksossa. 

Vierailija
1358/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekan jakson perusteella Taina on iloinen ja jotenkin "valovoimainen", hänestä tulee mieleen aiemman kauden Assi.

Tainan kasvoista tulee mieleen ex-missi Maria Drockila. Annan hymyssä on jotain samaa kuin prinsessa Victorialla. Kaikki naiset ovat tosi kauniita.

Kyllä Jenni on kaunein naisista joka suhteessa. Tissivakoansa arvosteltiin, mutta mekko oli rinnuksesta liian pieni. Mutta näistä kolmesta suorastaan kaunotar. Ja luonnekin on kivan rempseä. 

Makunsa kullakin. Olen Tainan kannalla.

Makunsa kullakin. Olen Annan kannalla :P Joka suhteessa, ei vain kasvot, mut ne myös. 

Vierailija
1359/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainalla tuplaten leveämpi tarakka kuin Matilla - tyypillinen suomalainen mittasuhde.

Naisella ns. kuuluu ollakin.

Ei todellakaan kuulu. Tuolla repliikillä naiset puolustelevat läskistymistään. Matin mikroilmeet alttarilla kertoivat nanosekunneissa hänen ajattelevan, että ohoh, onpas siinä amatsoni.

Vierailija
1360/30018 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo anna korisevan sukua? Näyttää piialta ja katse samantapainen. 

Puuttuu vain että arja tanssii kätkättämään ja laulamaan tuonne. 

Anna muistuttaa sitä yhtä takavuosien Anna-nimistä laulajaa, oliko nyt Erikson sukunimi ja nuorempaa Anna Puuta, jolla oli pitkät hiukset.

Ketju on lukittu.