Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvi aiheuttaa ripulia mutta en voi olla ilman. Mikä avuksi?

Vierailija
08.06.2026 |

Joka aamu joudun käydä ripuloimassa kahvin juonnin jälkeen. Mutta tartten sen kahvimukilliset jotta pääsen liikkeelle. Onko tuohon jotain vinkkiä? Enkä tarkoita "lopeta kahvin juonti" -tyylisiä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan juuston syönti, mulla ainakin kovettaa ulostetta.

Vierailija
2/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lisänä vettä ja kokeile sopiiko tumma vai vaalea paahto massulle paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi pieni hallittu ripuli kuin kauhea ummetus. 

Vierailija
4/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot oppii nopeasti uusille tavoilla kun niitä jaksaa vaan opettaa. 

Vierailija
5/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihimo on huomiohuoraamista kauneimmillaan. 

Vierailija
6/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kahvin tyhjään vatsaan niin ripulointi on melko yleistä. Syö vaaleaa leipää lisänä ja vaikka juustosiivu päälle.

Vierailija
7/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan hallitsematon ripuli kahvista. Se ei tullut kotona vaan aina kun pääsin duuniin.

Vierailija
8/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvihimo on huomiohuoraamista kauneimmillaan. 

No, miksi suomalaiset juovat niin paljon kahvia. Ei kehdata juoda heti aamusta viinaakaan. :D Eikä lounaalla, eikä kehdata päiväkännejäkään vetää. Illalla voi sitten jo tissutella.

Vierailija
9/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kahvi. Kaikki muu on tyhmää. Lisäksi olet vässykkä kun kahvin lopettaminen on muka vaikeaa.

Vierailija
10/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän se meemi:

"Jos yhdeksän kymmenestä kärsii ripulista, niin tarkoittaako se, että yksi nauttii siitä?"

Vierailija
11/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ensin aamupala ja sit vasta kahvi ehkä 10 min syömisestä. Tekoälyltä sain aikanaan hyvät vastaukset kun kärsin huonosta olosta aamuisin kahvin jälkeen. 

Vierailija
12/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan hallitsematon ripuli kahvista. Se ei tullut kotona vaan aina kun pääsin duuniin.

No tuo kuulostaa että työpaikka aiheutti ripulin eikä kahvi. Työpaikan henkinen tai fyysinen ilmapiiri ehkä.

Vierailija
13/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistä olet riippuvainen, on kofeiini. Vaihda kahvi teehen, kolajuomaan tai apteekin kofeiinitablettiin ja kokeile, miten vatsasi reagoi niihin.

Vierailija
14/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa kahvinkeittimesi. Vesisäiliössä kasvaa... niin, huomaat sitten.

Oikeastaan parempi jos heivaat sen katsomatta roskiin ja ostat uuden.

Vierailija
15/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön ensin banaanin, sillä se kovettaa vatsaa. Vasta sen jälkeen juon kahvin. Ps. Juotko kermaa kahvin kanssa? Joissakin kermoissa on karrageenia, joka aiheuttaa ripulia. 

Vierailija
16/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tummaa paahtoa, paahtoaste vähintään 3. Vaaleista kahveista ainakin Brazil on muistaakseni vähemmän hapokas, paahtoaste 2. Maidoksi laktoositon kevytmaito tai kaurajuoma kahviin, Ikaffe on omaan makuun paras. Ripuli voi tulla myös siitä mitä on edellisenä päivänä syönyt, ei se kahvi sekunnissa suoliston läpi kulje. 

Vierailija
17/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vaippoja.

Vierailija
18/18 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviriippuvuudesta pääsee kylä eroon. ajatus siitä, että tarvitse sitä, jotta päivä pääsisi käyntiin, on samanlainen kuin narkkareilla ja alkoholisteilla ajatus siitä, että tarvitse aineita, koska  syyt x ja y. 

olen itse ollut myös riippuvainen kofeiinista ja kokenut, että tarvitsen sitä saadakseni riittävän vireystason, mutta eihän tuollainen selitys ole kuin itsepetosta. Toki kofeiini vaikuttaa piristäväst, mutta jos ongelma tosiaan on se, että arvitsee piristäviä aineita aamuun, niin asia korjaantuu niinkin yksinkertaisesti kuin säännöllisillä elintavoilla. Samaan aikaan nukkumaan ja samaan aikaan herääminen. Myös vuorotyötä tekevät voivat luoda itselleen säännöllisen elämän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi