Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä sen verran ymmärtää, että kun tehdään tv-ohjelmaa, silloin useimmilla voi olla tarve laittautua pikkuisen kauniimmaksi kuin mitä ihan normiarjessa. Sarjaa kuitenkin katsotaan paljon ja osallistujista tulee julkkiksia.
En nyt tiedä sitten, miten hirveä synti se on, jos haluaa suoria itsensä kuvauksellisempaan kuntoon kaiken kansan edessä esiintyessään. Plus että miehet ei ymmärrä, että ne "meikkaamattomat" tv-, netti- somebeibet ovat kyllä meikattuja, mutta eri tyylillä.
Erittäin hyvä pointti. Viime kaudelta jäi mieleen sen muusikkomiehen kanssa avioituneen naisen (en muista enää nimeä, mut mies oli Aleksi) valkaistu hymy. Monilla kausilla on varmaan kuvauksia varten otettu tekoripsiä, ettei näyttäisi niin valjulta tilanteissa, joissa ei ole mahdollisuus olla meikkiä. Vaikka ei muuten niitä käyttäisikään. Ja kun täällä ruoditaan kaikki mahdolliset ulkonäkövirheet, on ihan ymmärrettävää, että osallistujat panostavat ulkonäköönsä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Nyt mietin enää, et kuinka monta eri hyvää tyyppiä (elämäntavaltaan, persoonaltaan ja arvoiltaan yhteensopivan, ja vielä seksuaalisuuskin natsaa) pitää läpikäydä, kun ei kuitenkaan homma jatku sen pidempään, vaan aina pitää etsiä uusia?
Ymmärränkö oikein että kysyt miksi olen sinkku?
Kirjoitin tuolla aiemmin olleeni kahdesti pitkässä hyvässä parisuhteessa. Ensimmäinen päättyi ihan vain siksi että olimme niin nuoria. Toisen aikana päädyimme kumppanin kanssa eri näkemykseen perheen perustamisesta. Sen jälkeen minulla oli vaikea suhde miehen kanssa, jonka persoonan varjopuolia en osannut varoa koska aiemmat kokemukset parisuhteista olivat olleet niin hyviä. Hänkin vaikutti alussa todella hyvin yhteensopivalta. Todellisuus alkoi paljastua vuoden yhdessäolon jälkeen.
Näin aikuisiällä sen selvittäminen, onko toisella aidosti yhteensopivat arvot ja persoona, vie joka tapauksessa melko pitkän ajan. Selvitystyö ei aina pääty myönteiseen lopputulokseen, joten jo ihan sitä sopivaa etsiessä menee helposti useita vuosia. Tällä hetkellä tapailen miestä joka omasta mielestäni on oikein lupaava, mutta joka ei omasta puolestaan ole yhteensopivuudestamme riittävän varma. Olemme siksi sopineet että suhteesta ei ole tulossa loppuelämän juttua, mutta minulla on kuitenkin niin hyvä olla että olen mielelläni siinä niin pitkään kuin se on jatkuakseen - tai kunnes tapaan miehen joka on vähintään yhtä kiva ja joka lisäksi haluaa pitkäaikaisempaa suhdetta. Kumpi nyt ikinä sitten tapahtuukaan ensin.
Tällä palstalla toistuu usein tämä ajatus, että ihmisessä on oltava jotain vikaa jos on "vielä" tai "edelleen" sinkku. Se on ihan hassu ajatus jo lähtökohtaisesti. Ensinnäkin sinkkuus on paljon parempi vaihtoehto kuin huono parisuhde. Huonoon parisuhteeseen takertuvassa ihmisessä on perustellusti enemmän "vikaa" kuin sellaisessa, joka arvostaa itseään riittävästi jotta pystyy irtautumaan toivottomasta tilanteesta. Jonkun parisuhde on voinut olla toimiva ja onnellinen mutta päättyä esim. puolison kuolemaan 30 vuoden jälkeen. Eikö ole aivan hullua kysellä tällaiselta ihmiseltä miksi hänen "pitää etsiä aina uusia kumppaneita"? Joku taas voi olla sen verran erikoisempi persoona että aidosti yhteensopivia ihmisiä ei yksinkertaisesti ole olemassa kovin paljon, mikä vähentää todennäköisyyttä tavata sellainen. Poikkeavuus ei kuitenkaan ole automaattisesti sama asia kuin viallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä sen verran ymmärtää, että kun tehdään tv-ohjelmaa, silloin useimmilla voi olla tarve laittautua pikkuisen kauniimmaksi kuin mitä ihan normiarjessa. Sarjaa kuitenkin katsotaan paljon ja osallistujista tulee julkkiksia.
En nyt tiedä sitten, miten hirveä synti se on, jos haluaa suoria itsensä kuvauksellisempaan kuntoon kaiken kansan edessä esiintyessään. Plus että miehet ei ymmärrä, että ne "meikkaamattomat" tv-, netti- somebeibet ovat kyllä meikattuja, mutta eri tyylillä.
Erittäin hyvä pointti. Viime kaudelta jäi mieleen sen muusikkomiehen kanssa avioituneen naisen (en muista enää nimeä, mut mies oli Aleksi) valkaistu hymy. Monilla kausilla on varmaan kuvauksia varten otettu tekoripsiä, ettei näyttäisi niin valjulta tilanteissa, joissa ei ole mahdollisuus olla meikkiä. Vaikka ei muuten niitä käyttäisikään. Ja kun täällä ruoditaan kaikki mahd
Oi ei, nekin oli kyllä niin mismatch!😫 Näki heti. Naisessa dynaamista jopa maskuliinista energiaa ja aika pinnallinen olemus, joku dominoiva bisnesmies varmaan ihanteena. Mies taas hyyyvin pehmeä esteetikko-kaunosielu, toivottavast on löytänyt sopivan kaunosieluisen naisen jonka rinnalla voi tuntea itsensä mieheksi!
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: pois sieltä Tinderistä! Enpä ole montaakaan menestystarinaa kuullut.
Mielestäni kyse on nimenomaan arvomaailmasta. Omat uskovaiset lapseni eivät ikinä lähtisi heruttelemaan netissä, koska se tuntuu heistä väärältä monestakin syystä. Toki voi paljastella jos sitä haluaa, mutta turha tosiaan sitten itke, jos toinen ei halunnutkaan kertakäyttöjuttua enempää. Itse kannattaa miettiä niitä omia rajoja, eikä tehdä muiden oletusten perusteella valintojaan, "koska muutkin".
Ratkaisu mihin? Kaikki parhaat suhteeni ovat alkaneet nettideittisivuilla tai sovelluksissa. Minua ei ahdista käyttää niitä enkä koe painetta toimia samoin kuin muut sovellusten käyttäjät, vaan teen kuten itse parhaaksi katson. Kuten edellä kerroin, saan aina tykkäämäni miehen kanssa parin vaikka minulla ei ole ollenkaan herutuskuvia. Minulla on lähes yksinomaan myönteisiä treffikokemuksia ja minusta sovellukset ovat erinomainen tapa purkaa erilaisten sosiaalisten kuplien ja maantieteellisen sijainnin asettamia keinotekoisia raja-aitoja pariutumisessa.
Omat rajat on tosiaan aina hyvä tiedostaa. Esim. sinuna pyrkisin tiedostamaan että sinä et tiedä omien lastesi ajatuksia ja tunteita. Keskity kertomaan omista ajatuksistasi sen sijaan että pyrit puhumaan jonkun toisen ihmisen suulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on juttu Tommi-nimisestä minimalistista:
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010627464.html
En pääse lukemaan juttua kun en ole tilaaja, mutta mies näyttää jotenkin tutulta. Onkohan ollut jollain EA-kaudella mukana?
Ri halunnut jatkaa Juuditin (toivon, että kirjoitsasu on oikein) kanssa. Juudit oli tosi hyvä tyyppi mutta ei miellyttänyt tätä Tommia.
Ai no nyt muistankin! Minäkin tykkäsin Juuditista. :) Muistaakseni tykkäsin myös Tommista. Harmi ettei heillä lähtenyt synkkaamaan, mutta ainakin he kohtelivat toisiaan kunnioittavasti ja lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se Australian ohjelma on muuten ihan feikki. Jos yhdistäisi vaikka ne asiantuntijat ja Suomen osallistujat, voisi olla aika onnistunut konsepti kasassa. Niin toimiva kuin tällainen voi olla.
Täysin samaa mieltä! Suomen versioon tarvittaisiin varmasti isompi budjetti jotta tämä olisi mahdollista, mutta potentiaali olisi valtava. Uskon että satsauksen arvoinen.
Tuon hesarin jutun Tommin ollessa mukana enskareissa, opin ihan uuden lajinimen "Olmi". Sillä nimellähän häntä tuttavallisesti täällä kutsuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä pointti. Viime kaudelta jäi mieleen sen muusikkomiehen kanssa avioituneen naisen (en muista enää nimeä, mut mies oli Aleksi) valkaistu hymy. Monilla kausilla on varmaan kuvauksia varten otettu tekoripsiä, ettei näyttäisi niin valjulta tilanteissa, joissa ei ole mahdollisuus olla meikkiä. Vaikka ei muuten niitä käyttäisikään. Ja kun täällä ruoditaan kaikki mahd
Oi ei, nekin oli kyllä niin mismatch!😫 Näki heti. Naisessa dynaamista jopa maskuliinista energiaa ja aika pinnallinen olemus, joku dominoiva bisnesmies varmaan ihanteena. Mies taas hyyyvin pehmeä esteetikko-kaunosielu, toivottavast on löytänyt sopivan kaunosieluisen naisen jonka rinnalla voi tuntea itsensä mieheksi!
https://www.instagram.com/reel/C7w1ddbtxbv/?utm_source=ig_embed&utm_cam…
On joo löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi yhtään hölmöä ystävältäsi jättää tykkäämättä naista, jonka arvomaailma on eri kuin itsellä.
Sitten pitäisi kuulemma jättää tykkäämättä melkein kaikista. En tiedä kertooko se välttämättä kovin syvällisesti henkilön arvomaailmasta vai selittyisikö ilmiö enemmän sillä, miten on tottunut ajattelemaan pariutumista. Tällä palstallakin todella moni on sitä mieltä että ensimmäiseksi pitää olla seksuaalista vetovoimaa ja mistään ei voi tulla mitään ellei sitä tunne välittömästi. Eikö silloin ole ihan luonnollista että sitä vetovoimaa yritetään herättää?
Itselleni taas on tärkeintä tykästyä miehen persoonaan ja arvoihin. Aina kun olen löytänyt syvästi ja monipuolisesti kanssani yhteens
Eeih, oikeastiko et puhu lastesi kanssa arvoista, seurustelusta, seksuaalisuudesta, elämästä? Ylläri: näistäkin saa, voi ja kannattaa puhua. Ja puhutaankin, kun välit on hyvät.
Jos ihminen on sitä mieltä, että seksi kuuluu vain vakavaan suhteeseen, jopa ehkä vasta avioliittoon, lienee aika selvää, ettei mennä Tinderiin vilauttelemaan. Kyllä, tällaisiakin nuoria aikuisia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kyse on nimenomaan arvomaailmasta. Omat uskovaiset lapseni eivät ikinä lähtisi heruttelemaan netissä, koska se tuntuu heistä väärältä monestakin syystä. Toki voi paljastella jos sitä haluaa, mutta turha tosiaan sitten itke, jos toinen ei halunnutkaan kertakäyttöjuttua enempää. Itse kannattaa miettiä niitä omia rajoja, eikä tehdä muiden oletusten perusteella valintojaan, "koska muutkin".
Ratkaisu mihin? Kaikki parhaat suhteeni ovat alkaneet nettideittisivuilla tai sovelluksissa. Minua ei ahdista käyttää niitä enkä koe painetta toimia samoin kuin muut sovellusten käyttäjät, vaan teen kuten itse parhaaksi katson. Kuten edellä kerroin, saan aina tykkäämäni miehen kanssa parin vaikka minulla ei ole ollenkaan herutuskuvia. Minulla on l
Ratkaisu siihen, jos kokee, että Tinderissä on vain eri arvomaailman omaavia ihmisiä. Ja aika moni on tähän ratkaisuun jo päätynytkin.
En puhunut sinusta, vaan yleisesti. Hienoa että sinä löydät paljon sopivia miehiä itsellesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo löytänyt.
Aww, onpa söpöistä! Toivottavasti saavat homman rullaamaan myös pitkällä aikavälillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu mihin? Kaikki parhaat suhteeni ovat alkaneet nettideittisivuilla tai sovelluksissa. Minua ei ahdista käyttää niitä enkä koe painetta toimia samoin kuin muut sovellusten käyttäjät, vaan teen kuten itse parhaaksi katson. Kuten edellä kerroin, saan aina tykkäämäni miehen kanssa parin vaikka minulla ei ole ollenkaan herutuskuvia. Minulla on l
Parhaat suhteesi? Kuinka helvatasti nykyihmisillä oikein on suhteita :D Sulla oli se nuoruudensuhde, ja sitten toistakymmentä vuotta kestävä pitkä suhde, ja nytten sitten "kaikki parhaat suhteet on alkaneet nettideittisivuilta tai sovelluksista".
Okei, olen varmaan vaan aivan liian vanha ymmärtääkseni, miksi ei olla sen yhden kanssa vain, kunnes kuolema erottaa. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo löytänyt.
Ihanaa <3
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu siihen, jos kokee, että Tinderissä on vain eri arvomaailman omaavia ihmisiä. Ja aika moni on tähän ratkaisuun jo päätynytkin.
En puhunut sinusta, vaan yleisesti. Hienoa että sinä löydät paljon sopivia miehiä itsellesi!
Sanoin aiemmin että moniulotteisen yhteensopivuuden löytäminen ei ole helppoa. En siis tosiaankaan löydä "paljon" sopivia miehiä deittisovelluksista, mutta enemmän kuitenkin kuin live-elämäni ympyröistä.
En usko kenenkään muunkaan löytävän helposti paljon sopivia kumppaniehdokkaita - en netistä enkä myöskään netin ulkopuolelta. Kukaan ei ole niin persoonaton ja laimea että lähes kuka tahansa sopisi pitkäaikaiseksi kumppaniksi. En siis suosittele minkään seuranhakukontekstin rajaamista pois vain siksi että sieltä ei löyty massoittain hyviä tarjokkaita. Suurin osa meistä on monogamisia, joten emme tarvitse suurta massaa vaan yksi hyvä riittää.
Hyvää päivänjatkoa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat suhteesi? Kuinka helvatasti nykyihmisillä oikein on suhteita :D Sulla oli se nuoruudensuhde, ja sitten toistakymmentä vuotta kestävä pitkä suhde, ja nytten sitten "kaikki parhaat suhteet on alkaneet nettideittisivuilta tai sovelluksista".
Okei, olen varmaan vaan aivan liian vanha ymmärtääkseni, miksi ei olla sen yhden kanssa vain, kunnes kuolema erottaa. Sorry.
Tuolla edellä on kerrottu syitä miksi hyväkin suhde voi päättyä eroon. Sinun ei tarvitse niitä lukea tai ymmärtää jos et halua. Pääasia että olet itse omiin valintoihisi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Esim. sinuna pyrkisin tiedostamaan että sinä et tiedä omien lastesi ajatuksia ja tunteita."
Surullista että sinun on vaikea kuvitella, että joku puhuu lastensa kanssa, myös tietää näiden ajatuksista ja tunteista. Kun perheen sisällä on hyvät, terveet ja lämpimät suhteet, voi omia erilaisiakin ajatuksia ja tunteita kertoa turvallisesti "jopa" omille vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu mihin? Kaikki parhaat suhteeni ovat alkaneet nettideittisivuilla tai sovelluksissa. Minua ei ahdista käyttää niitä enkä koe painetta toimia samoin kuin muut sovellusten käyttäjät, vaan teen kuten itse parhaaksi katson. Kuten edellä kerroin, saan aina tykkäämäni miehen kanssa parin vaikka
Anteeksi, sanoin rumasti ja nyt kaduttaa eli unohda vanhan rouvan pöyristelyt monista suhteista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on juttu Tommi-nimisestä minimalistista:
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010627464.html
En pääse lukemaan juttua kun en ole tilaaja, mutta mies näyttää jotenkin tutulta. Onkohan ollut jollain EA-kaudella mukana?
Ri halunnut jatkaa Juuditin (toivon, että kirjoitsasu on oikein) kanssa. Juudit oli tosi hyvä tyyppi mutta ei miellyttänyt tätä Tommia.
Ai no nyt muistankin! Minäkin tykkäsin Juuditista. :) Muistaakseni tykkäsin myös Tommista. Harmi ettei heillä lähtenyt synkkaamaan, mutta ainakin he kohtelivat toisiaan kunnioittavasti ja lämmöllä.
Mä edelleen syön tän jäätelön ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin aiemmin että moniulotteisen yhteensopivuuden löytäminen ei ole helppoa. En siis tosiaankaan löydä "paljon" sopivia miehiä deittisovelluksista, mutta enemmän kuitenkin kuin live-elämäni ympyröistä.
En usko kenenkään muunkaan löytävän helposti paljon sopivia kumppaniehdokkaita - en netistä enkä myöskään netin ulkopuolelta. Kukaan ei ole niin persoonaton ja laimea että lähes kuka tahansa sopisi pitkäaikaiseksi kumppaniksi. En siis suosittele minkään seuranhakukontekstin rajaamista pois vain siksi että sieltä ei löyty massoittain hyviä tarjokkaita. Suurin osa meistä on mono
Kiitos, ja hyvää päivänjatkoa myös sinulle! Ja anteeksi vielä kun arvostelin, enhän en tunne sinua tai tiedä juuri mitään.